• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Näin tehdään ranskalaisittain "Pärnäsen ansa" ! Varoitukseksi jos kohdalle sattuu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mchuurre

Vanhempi Jutaaja
Pakko laittaa tämä tänne varoitukseksi muillekkin, homma tosin on vielä kesken, mutta pahalta näyttää !:itkupilli:

Elikkäs, kun jotenkin vielä siitä Andorran talvesta selvisin, jäi RT sitten loppujen lopuksi, Narbonneen, akun "totaali kuoleman" johdosta.

Pärrä vietiin sitten hinurilla lähimmälle "Pärnäselle", aivan kuten, Pohjantähti ohjeistikin. Pyysin lupaa saada viedä se samantien suoraan määränpäähän, Geneveen, mutta kun ei noilla puhelinhemmoilla ollut kuulemma oikeuksia siihen! Ymmärsivät että halvemmaksi se tulisi niin, kuin että vastaavasti, lennän ensin takaisin suomeen ja otan vauhtia sieltä tullakseni hakemaan sen sitten myöhemmin uudelleen!:dunno:

Mutta sitten, kun oli tullut kotiin, muutaman päivän jälkeen alkoi "ansa" laukeamaan......

Pärnänen, (Garage Des Pins Narbonne), ilmoitti sos.internationalille, tänne suomeen, seuraavalla viestillä "korjauksen" hinnan:

""BMW Moto Sud Evasion
croix Sud Av des Etangs
11100 Narbonne
Tel: 04 68 91 17 73

Responsable: Mr Benjamin MOLINA

Technical contact:
28/11 11:20 - Battery has to be replaced

Estimated duration for the repairs:
28/11 11:20 - Unknown yet

Estimated price of repairs:
28/11 11:20 - Around 250.00¬ VAT incl.""

Tähän vastasin sos. internationalin kautta, että ei missään nimessä laiteta tuollaista akkua, (lievästi ylihintaista asenuksinee), vaan että hoidan sen siihen itse. Suomesta saan 60 eurolla vastaavan. Sekä, lähetin heille asiasta myös viestin sähköpostitse.

Tähän en saanut "Pärnäseltä" koskaan mitään vastausta, kuten en myöskään, vuorokautta aiemmin lähettämääni sähköpostiviestiin?

No, luulin, että ovat työntäneet pyörän pihalle, sieltä suuren suuresta ja muutoin niin tyhjästä hallista. Pihalla se minun puolesta joutaisikin olemaan, vaan sitten tänään, sain puhelun sos.international suomesta:

"koska en ole kuulemma ollut Pärnäseen mitenkään yhteydessä, he alkavat perimään minulta "varastointimaksua"?

Järkytyin ja pyysin saada lisätietoa, mikä on summa per kk, sekä milloin tämä mahdollisesti alkaa?:O

Uusi soitto, jossa samat tiedot kuin millä he ovat asian, (mutta milloin ja miksi ei minulle?), ilmoittaneet Ranskan sos.internationalille:

""Hei,

Tässä on viesti minkä korjaamo oli lähettänyt meidän yhteistyökumppanille Ranskassa;

BMW Moto Sud Evasion
croix Sud Av des Etangs
11100 Narbonne
Tel: 04 68 91 17 73

Responsable: Mr Benjamin MOLINA

Technical contact:
28/11 11:20 - Battery has to be replaced

Estimated duration for the repairs:
28/11 11:20 - Unknown yet

Estimated price of repairs:
28/11 11:20 - Around 250.00¬ VAT incl.

Storage fees: 20.00 EUR VAT incl / day and counting from the 24/11/2013
Opening hour: Monday to Friday : 08H30 - 12H00 and 14H00 - 18H00 ( closed the 25/12 - public holiday)""

Eli täytynee alkaa selvittämään koneiden aikatauluja tuonne Montpellieriin, tai ainakin Geneveen ja noutaa RT pois. Sitä ennen tietenkin akkukauppiaan kautta.......mutta että 600 euroa tyhjästä!
Suuttuivat, kun en antanut lupaa vaihtaa siihen 250 €:n akkua!:kääk:

Ei mitään ennakkoilmoituksia tms. Hyvä se on jälkikäteen määrätä yliluonnollisia maksua. 20 € / vrk!!!!!!!
Siis mistä hyvästä? :sad:

LOISTAVASTI SUUNNITELTU ANSA, JOS MIKÄ ON TÄSSÄ!

Onneksi, voin osoittaa Pärnäsen väitteet valheeksi. Laitoin omat (2), lähettämäni sähköpostiviestit sos.internationalille tiedoksi, josta näkevät, että olen ollut heihin yhteydessä kaksi eri kertaa, vaan eivät ole vastanneet minulle mitään. Kaiken lisäksi, olin kirjoittanut molemmat viestini sekä ranskaksi että englanniksi!

Katsotaan miten käy ja tuleeko varastointi maksujen summaksi enemmän kuin koko RT:n arvo oli ?:D
Ei tuo pyörä, mut ne kaikki reissut ja se tunnearvo....:rakastunut:

087842750d76641e62cb70508c14cdd172d3fb9c0dbec13461efa644eb10325082b153f5.jpg

Vastaavia kokemuksia on mullakin Ranskasta. Jos sieltä jotain esim. vuokraa ja vahinkojen varalta on annettu luottokorttitiedot, niin melko varmasti yrittävät kuitata sitä kautta lisäkatetta. Huijaus kuulunee oleellisena osana tuohon kulttuuriin.

Nyt jo lukemattomien sähköpostien jälkeen, joihin en ole edelleenkään saanut mitään vastausta, päätin sitten yrittää soittaa heille, mutta eihän noita saa kiinni edes puhelimellakaan! :kääk:

Olisi pitänyt tajuta silloin jo pyörää sinne jättäessäni, että paikka on "ansaluola", ei esim sitä lihavaa, Tetristä toisella kädellä pelaavaa ja toisella tupakkia vetävää "sihteeri"-muijaa kiinnostanut pätkääkään mm meikäläisen jatkoyhteydet minne olin menossa saati millä? Tetris oli kiinnostavampi..ite juoksin kiinni hallista kyydittäjän ja sain puhuttua viemään juna-asemalle. Ja tuosta syystä myöhästyinkin 5 minuuttia Geneveen lähteneestä junasta niin että seuraavan lähtöön olikin se 2h....:boring:

Yritän nyt päivän mittaan vielä, elikkäs annan luvan vaihtaa nyt sen huippukalliin akun siihen, jos se tulisi sitten halvemmaksi? Tai sitten jätän sen sinne kevääseen, pitäkööt sitten kun noin oli tarpeen...?

Viimeksi muokattu:
Elähän huurus anna nytkää periksi, ku oot kova. Niinkus tiijät nii asioilla on tapana lutviintua viimestää ku ne pannaan lutviintummaan. Haaskoa joulua !

Viimeksi muokattu:
Ranskassa ollut muutaman kerran mopolla, autolla, laskettelemassa ja aina on ranskalaiset ollu kusipäitä.
Tuo vakuutus (kasko) kävi myös mielessä, jotta eikö se kata kokonaisuudessaan poislukien omavastuu. Vaikuttaa varmaankin kuitenkin bonareihin....

Woe KIITOSTA sympatioista: Melekuttaja, tontze ja W-P :respect: Vaan kun on kyse ajoneuvosta, niin tuskin matkavakuutuksella on mitään tekemistä asian kanssa, toki sellainen on ja on aina ollutkin!

KASKO RT:ssä on, ja nythän on kyse hinausvakuutuksesta jonka omavastuu O €, eikä siitä mene bonuksia! Siitä olen saanutkin jo TGV:n junalippujen korvaushinnan sekä hotelliyöpymisen hinnan takaisin, ( 208.00 € ), vaan kun siinä tulee korvauskatto hopsusti vastaan, joka on 360.00 €, joka oli itsellenikin täys ylläri! Jotta enää en voi saada kuin n 160.00 €:n edestä korvauksia mikä on todella vähän.....vasta plääniä tekemässä kuinka sen saan sieltä ulos ASAP !

Sen 7:ään eri kuljetusfirmaankin laittelin toissa päivänä meiliä, vaan ei yksi mp ketään kiinnosta, keskeltä reittiä etenkään, (Spania-Suomi)! Kukaan ei ainakaan tähän iltaan mennessä ollut vastannut!

Mutta Hyät joulut & parempaa ajo- eikus jutausvuotta 2014 ! Kylä mää jotain keksin...maalitan tuon Pärnäsen tai ainaskin laserilla osoitan kun Mirage-parvi tekee seuraavan kerran ulkopuolisia 6G:een kaartoliikkeitä siinä yläpuolella ja sattuu yksi kuuma JASSM irtoamaan...:jippikaijee:

Menee RT siinä kyllä samalla mut menkööt, eipähä tarvihe vaihtaa öljyjä enää siihen ja takunenkin oli oikeastaan jo melkein lopussa....:thumbsup:

Sarjassamme jälkiviisautta:

JOS olisin tiennyt tuon hinausvakuutuksen, noinkin alhaisen katon, (360 €), joka sekin minulle ilmoitettiin vasta kun olin jo täällä suomessa, ja sain ensimmäisen kerran korvauksia, olisin ilman muuta jäänyt paikkakunnalle, mihinkä tahansa tienvarsipusikkohotelliin yöksi, ja seuraavana päivänä etsinyt RT:hen akun. Ajanut sen sitten perille määränpäähän ja homma olisi ollut selvä. Olisin menettänyt ainoastaan se lunastamani lentolipun GEN-HKI.

MUTTA, kun vakuutusyhtiöstä ei tuota asiaa minulle kerrottu? Ei kerrottu, vaikka erikseen pyysin toimintaohjeita, sen toisen puhelinsoittoni yhteydessä, kun ehdotin pyöräni kuljettamista lavetilla määränpäähän asti. Siihen puhelinhemmot vaan totesivat, ettei heillä ole sellaiseen valtuuksia.

Tuo korvauskattokin, on Pohjantähden sivuston mukaan, 400 €, mutta minulle ilmoittivat 360 €?

Ainoa toivo, ja mistä olen mitään viestiä saanut, edelleen on tämä sos.international, (suomi). Saa nähdä tuleeko Pohjantähdeltä mitään vastinetta asiaan, vaikka olen sinne jo kahdesti (2x), asiasta reklamoinut!
Kirjalliseen reklamaatioon tulee mielestäni aina saada myös kirjallinen vastine.

Pohjantähden asiakkuuteni on alkanut vuodesta -94 tms, ja on ensimmäinen kerta kun olen saamapuolella....
Että kumman "hiljaa" asiassa ollaan, koko "deal" tuntuu olevan minun ja sen, (minkä lie), korjaamon välinen juttu?

Anyway, nopeasti sain varattua 8.s päivä lentoliput Geneveen ja katsomaan, (etsimään), sitä pyörääni onko sitä ja missä?
Kokonaan sitten eri asia kuinka sen saan lopulta ulos.....:orgmp:
Tai voihan se olla jo irto-osina vaikka Ebays:sä !

Kuinkahan moni muuten meistä kasko-vakuutuksen maksajista "oikeasti" tietää ja on selvittänyt, mitä esim osakaskon hinauspalvelu "oikeasti" korvaa?
Vastaus: se ei korvaa pohjoismaiden ulkopuolella yhtään mitään, yhtiöistä toki riippuen. ja tämä oli vain yksi esimerkki!

Viimeksi muokattu:
Jälkiviisautta tämäkin; mutta mitä tulit sopineeksi k.o. liikkeen kanssa pyörää sinne jätettäessä? Mä luulen että ennakkoon keskusteleminen ja sopiminen on ihan globaali käytäntö, pätee myös lokaalisti.
Nyt tästä triidistä ei pysty tulkitsemaan sovituista toimenpiteistä, aikatauluista eikä oikein muustakaan...
Siinä mielessä hyvä muistutus meille kaikille - asiat pitää malttaa sopia kasvotusten ja/tai muuten ennakkoon, ettei ylläreitä tule - ja osapuolten "odotukset" eivät sitten lopulta kohtaakaan? (tämä kaikki siis ihan ilman vittuilua, pragmaattisena perusfaktana).
Oothan sä sen verran tuota tahkoa pyörittänyt, että ymmärrät varmaan kommenttini taustat?

Jos suora kontaktointi ja yhteisymmärryksen saavuttaminen ei onnistu ennen kuin saavut paikalle k.o pajaan - niin ota baskeri päähän, pikkusikarit (mieluiten niitä Gaulloises merkkisiä :D) ja pullo laadukasta punkkua mukaan: oon ihan varma että homma lutviutuu ja saatte aikaan molempia osapuolia "tyydyttävän" ratkaisun. Ranskikset on ihan ookoo porukkaa, eli vertauskuvallisesti sanottuna "sitä saa mitä tilaa" pätee yhtälailla galliassa kuten (lähes) missä tahansa sivistysvaltiossa...

Joyeux Noël et bonne année 2014!

t.allu :smoking:

Pakko nyt vähän kompata edellistä ja kysyä, mitä kaikkea vakuutuksen piikkiin tulisi saada? Jos pyörästä menee akku Euroopassa, niin vakuutuksen pitäisi korvata hinaukset, junat ja lennot kotiin Suomeen ja sama toiseen suuntaan, koska täältä saisi Motonetistä tai Biltemasta akun 60 eurolla? Ihan oikeasti?:O

En halua missään nimessä enkä mitenkään henkilökohtaisesti arvostella kokenutta matkaajaa, mutta kyllä tässä nyt näyttäisi saadun sitä mitä tilaa. Ensin on ilmoitettu, että ei missään nimessä laiteta tuollaista akkua, vaan että hoidan sen siihen itse ja liikkeen pitäisi säilyttää pyörää viikkotolkulla ilmaiseksi. Hinta-arvio (oli kyse arviosta, ei apteekin hinnasta) on kallis, osin ehkä sen vuoksi, että on vakuutusyhtiölle annettu (?). Jos kuski olisi jäänyt paikan päälle selvittämään asian ja hoitamaan korjauskulut suoraan pajan kanssa, olisi kustannukset todennäköisesti jääneet huomattavasti halvemmiksi kuin nyt toteutuvat.

Motoristorante sanoi:
Jälkiviisautta tämäkin; mutta mitä tulit sopineeksi k.o. liikkeen kanssa pyörää sinne jätettäessä? Mä luulen että ennakkoon keskusteleminen ja sopiminen on ihan globaali käytäntö, pätee myös lokaalisti.
Nyt tästä triidistä ei pysty tulkitsemaan sovituista toimenpiteistä, aikatauluista eikä oikein muustakaan...
Siinä mielessä hyvä muistutus meille kaikille - asiat pitää malttaa sopia kasvotusten ja/tai muuten ennakkoon, ettei ylläreitä tule - ja osapuolten "odotukset" eivät sitten lopulta kohtaakaan? (tämä kaikki siis ihan ilman vittuilua, pragmaattisena perusfaktana).
Oothan sä sen verran tuota tahkoa pyörittänyt, että ymmärrät varmaan kommenttini taustat?

Jos suora kontaktointi ja yhteisymmärryksen saavuttaminen ei onnistu ennen kuin saavut paikalle k.o pajaan - niin ota baskeri päähän, pikkusikarit (mieluiten niitä Gaulloises merkkisiä :D) ja pullo laadukasta punkkua mukaan: oon ihan varma että homma lutviutuu ja saatte aikaan molempia osapuolia "tyydyttävän" ratkaisun. Ranskikset on ihan ookoo porukkaa, eli vertauskuvallisesti sanottuna "sitä saa mitä tilaa" pätee yhtälailla galliassa kuten (lähes) missä tahansa sivistysvaltiossa...

Joyeux Noël et bonne année 2014!

t.allu :smoking:

Ei o; ne on kusipäitä ja niillä on pahaa ruokaa, vaikka muulla brassailevatkin. T Masa:bisseä:

EDIT. unohdin sanan YLIMIELISIÄ kusipäitä:D

Merry Christmas to all bikers (tätäkään ne patongit ei ymmärrä)

Mutta jos nyt tuen kirjoittamaasi sen verran, niin itseänikin hieman oudoksutti kyseinen toimintatapa. Tosin reissussa on yleensä enemmän toimintatapoihin vaikuttavia tekijöitä kuin täällä kotikulmilla.

nipo sanoi:
Pakko nyt vähän kompata edellistä ja kysyä, mitä kaikkea vakuutuksen piikkiin tulisi saada? Jos pyörästä menee akku Euroopassa, niin vakuutuksen pitäisi korvata hinaukset, junat ja lennot kotiin Suomeen ja sama toiseen suuntaan, koska täältä saisi Motonetistä tai Biltemasta akun 60 eurolla? Ihan oikeasti?:O

En halua missään nimessä enkä mitenkään henkilökohtaisesti arvostella kokenutta matkaajaa, mutta kyllä tässä nyt näyttäisi saadun sitä mitä tilaa. Ensin on ilmoitettu, että ei missään nimessä laiteta tuollaista akkua, vaan että hoidan sen siihen itse ja liikkeen pitäisi säilyttää pyörää viikkotolkulla ilmaiseksi. Hinta-arvio (oli kyse arviosta, ei apteekin hinnasta) on kallis, osin ehkä sen vuoksi, että on vakuutusyhtiölle annettu (?). Jos kuski olisi jäänyt paikan päälle selvittämään asian ja hoitamaan korjauskulut suoraan pajan kanssa, olisi kustannukset todennäköisesti jääneet huomattavasti halvemmiksi kuin nyt toteutuvat.

Jep, vakuutus kyllä korvaa lennon Suomeen ja takaisin sinne pajalle. Minulla tämä katto on siis 500e ilman omavastuuta. Esim Milano- Helsinki- Milano on vasta 200e.
En nyt spekuloi, mitä olisi pitänyt tehdä tai pitäisi tekemän tai miten itse toimisin vastaavassa tilanteessa, mutta vakuutus (ainakin IF hinauspalveluplus) siis korvaa. Tämä vaihtoehto käsittääkseni tulee kyseeseen nimenomaan silloin, jos joutuu jättämään pyörän pajalle pidemmäksi aikaa. Ehdoissa kuitenkin maininta, että aina ensin yhteys vakyhtiöön ja sitten sovitaan miten toimitaan.

W-P sanoi:
EDIT. unohdin sanan YLIMIELISIÄ kusipäitä:D

...:grin: oui-oui... osaa ne "galliankukot" olla sitäkin... onneks me suåmipoijjaat (ainakaan motoristot) ei olla.. :grin: -mut ei raiskata hyvää ketjua, kokemusten vaihtaminen on usein hyvästä... :dunno:

t.jeesjeesmies :sad:

Juu, on noita viitisentoista vuotta tullut seuratuksi - vierestä. Omituisia kyllä ovat, mutta että varsinaisia kusipäitä :blink:

Motoristorante sanoi:
Jälkiviisautta tämäkin; mutta mitä tulit sopineeksi k.o. liikkeen kanssa pyörää sinne jätettäessä? Mä luulen että ennakkoon keskusteleminen ja sopiminen on ihan globaali käytäntö, pätee myös lokaalisti. ...

No tämähän se tässä mättääkin! Pärnäsen kanssa kun ei mitään voinut sopia, ei kukaan osannut englannin murretta, Qui?, enkä itse taasen Ranskaa No!. Siinä sitten elekielillä koeta selvittää että mitä on tapahtunut ja tollei....

Sos.International:in kanssa sovittiin, että katsovat sitä pyörää torstaina, elikkäs neljän päivän päästä, eikä mistään pyörän siirtämisestä ole ollut puhetta missään vaiheessa, saati että minulla olisi tietoa että se voisi olla jossain muualla tällä hetkellä ?

Ja kai nyt ennen korjaushommia, kulkineen omistajalla on oikeus mielipiteeseen, sanoa joko kyllä tai ei, jos korjaushinta ei tunnu sopivalta, mitä? Että sanelupolitiikka ei kaiketi ole se oikea tapa: ota tai jätä!

Tosin tässä tapuksessa se taitaa nyt olla niin -okay, laitetaan siihen se huippuakku -jos se sillä on selvä sitten!

Nipolle: vapaaehtoisen vakuutuksen pitäisi korvata se mitä sopimustekstissä mainitaan, ei muuta.

Minulle olisi riittänyt, että joku tuo pyörään akun tai sitten vie pyörän akun luokse, jonka itse maksan, (siis akun maksan), mutta kun sunnuntaina akkua ei tuolla seuduin saa, ei ole Teboilia mailla eikä halmeilla.
Kannattaa sinunkin tutustua vakuutuskirjaan?

Pikasen rauhaa ei ne Ranskalaiset ole niin mulkkuja kun osa meistä antaa ymmärtää, luulevat tosiaan olevansa maailaman napa ja kaikkien osaavan Ranskaa!!! Se ettei Suomalainen vakuutus yhtiö osaa kertoa tai me emme osaa kysyä vaakutuksia kilpailuttaessa mitä ja millain jotku vakuutukset korvaavat vahinkoja on kai meidän vaakutksen ottajien vika. Se että Ranskalaiset eivä osaa tai halua puhua Englantia , Saksaa , Espanjaa on kai enempi heidän ongelmansa johonka kannattaa varautua kun rajojen yli kotomaasta lähtee, ei ne kotimaisetkaan Pärnäsen korjaamot palvele kovinkaan usealla kielellä. Meille osakielitaidottomille on Autoliitossa AL-lisäturva joka toimii mopottimeen vian tullessa siten että soitat vain Suomen palvelunumeroon he tilaavat hinurin joka vie merkki korjaamolle ja auttavat kieliongelmissa asiakkaan ja korjaamon välillä katso lisää AL sivuilta jos kiinnostaa. Itse olen joutunut kaksi kertaa Ranskassa kaverien pyöriä saattaman korjaamolle ja kummallakin kerralla palvelu oli asiallista tosin meillä oli mukana tytön tyllerö joka oli lukenut Ranskaa yhden vuoden joten pärjäsi meidän mielestä hyvin Ranskallaan vaan tekninensanasto ei tietys ollut hallussa, siinä oppi ainoan sanan ranskaa kun laturivikaa yritettiin korjaamolle kertoa eikä auttanut kuin näyttää pyörästä missä vika on sehän oli la dinamo joka oli rikki korjauskulut uusi laturi Ranskassa maksoi kokonaisena vähemmän kuin Suomessa tasasuuntaja jote eivät paljoa ainakaan kusettaneet ja pyörä kunnossa seuraavana päivänä kun laturi sattui olemaan hyllyssä muuten olisi mennyt seuraavaan päivään kun olisi pitänyt tilata Pariisista, toinen tapaus oli kardaanin stefan vuoto joka eri korjaamolla tuli kahdessa päivässä kuntoon pyörä pestynä, tosin oli takuu korjaus. Itsellä ollut ongelmia Tsekeissä kun jarrut katosi onneksi länsirajalla pyörä toimitettinn Saksan puolelle ja kunnossa kahdenpäivänpäästä ja toisella kerralla vaihteenvalitsin vika ja kunnossa seuraavana aamuna.
Tälläistä palvelua en ole saanut missään Suomalaisessa merkkikorjaamossa johtuen kai siitä että meitä täällä kotimaassa ei lueta matkamiehiksi jotenka meillä on aikaa odottaa 2-4 viikkoa pienenkin vian korjausta.

mchuurre sanoi:
Nipolle: vapaaehtoisen vakuutuksen pitäisi korvata se mitä sopimustekstissä mainitaan, ei muuta.

No tämähän se tässä mättääkin! Pärnäsen kanssa kun ei mitään voinut sopia, ei kukaan osannut englannin murretta, Qui?, enkä itse taasen Ranskaa No!.

Vakuutuksen pitää tietysti korvata se mitä on sovittu, ja niinhän tässä ilmeisesti on tehtykin. Ihmettelin aiemmassa kommentissani lähinnä sitä, että näinkin pienen vian takia pyörä jätettiin sinne sen sijaan, että olisi laitettu kuntoon seuraavana arkipäivänä.

Toinen (tai oikeastaan ehkä ensimmäinen) syy oli kirjoituksen sävy, jossa pärnäsestä tehtiin heti jutun konna ja pirullisen ansan virittäjä (vakuutusyhtiön ohella), jota vastaan rehti asiakas joutuu taistelemaan. Ja pian sitten teilattiinkin sitten muissa posteissa jo kaikki ranskalaiset (joku kyynisempi voisi kysyä, mitä tämä kertoo meistä suomalaisista...:jpstyle:).

Jos syy asioiden sopimatta jättämiselle ja sopan syntymiselle oli se, että pärnänen puhui ranskaa Ranskassa ja asiakas puolestaan ei, niin on kohtuullisen epäreilua syyttää ansasta ja vierittää syyt toisten niskoille. Olet Huurre sen verran maailmalla liikkunut, että ymmärrät varmaan ettei maailma voi pyöriä suomalaisen motoristin säännöillä kaikkialla ja tällaisia tilanteita voi tulla, jos ei puhu kieltä. Joskus vain shit happens (mitenkä lie ranskaksi sanotaankaan), ei voi mitään:(

Kun lukee Pärnäsen ekaa viestiä jossa sanotaan että patteri pitää vaihtaa about 250:lla niin enpä mä nyt Huurretta alkas kritisoimaan. Sen jälkeen 20 per pvä säilytystä eli ihan rahastuksen perässä, olkoot ketä ja mistä vaan. Oishan heilläkin ollut hyvä mahdollisuus jeesata ihan oikeesti kohtuukorvauksilla jos se nyt ois tullu gallian kukoille mieleen tai siihen olis ollut edes halua.

Back