Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Keväällä 2002 tuli kokeiltua lippoja goreilla. Takki aataminaikuinen Held vaahtokumisuojilla, olkapää ja takki lunastuskunnossa. Housut uudet Richat kovamuovisilla suojilla, mustelmaa polvesta reiteen. Polvi ehjä ja samat housut edelleen käytössä, tarkkaan katsomalla muutama naarmu polvisuojan kohdalla, eli ei ne mitään sulaneet. Emännällä uusi Richan goretakki, ei pesun jälkeen huomannutkaan, että lipattu olisi ja suojat toimivat, ei vammoja vaikka olka edellä asfalttiin. Jalassa hällä (en muista kenen valmistamat) nahkafarkut, ne repesivät lunastuskuntoon. No, molemmissa omat hyvät puolensa ja kyllähän nahka näyttää paremmalta...Kato nyt alkuun vaikka tästä samaisesta threadista. esimOK. En tiedä kuin kaksi ihmistä, jotka molemmat ovat kaatuneet goret päällä alle 80km/h vauhdeista ja molemmilla kerroilla tuloksena oli kankaan sulaminen läskiin kiinni->palovammat ja/tai repeäminen+läskinpoisto.
taisanoi:kippasin jostain 80-90km/h vauhdista "nätisti", Mp-asun advange takki repeili sieltä täältä mutta pysyi korjattavassa kunnossa mutta ixsin housut meni aika riekaleiksi mutta onneks tuli vain polveen pieni vekki
gorella ja gorella on varmasti eroa, siksipä aiemmin kirjoitinkin että kunnollisilla goreilla. tähän tämän kummempia "faktatutkimuksia" kaivata, kun on ihan yleistä tietoa ,)sanoi:nurin noin 80kmh vauhdista ja sinä 10m matkana mitä asvalttia liuku niin oli jo goret revennyt, mutta suojasivat silti
ja tämän yllämainitun tiedon valossa, olen yhä sitä mieltä että se joka väittää ettei gore suojaa ollenkaan yli 20km/h vauhdista lipatessa höpisee höpöjuttuja.
Niin, siitä pintakangasmateriaalistahan se repeily on kiinni, goret sun muut enstexithän ovat siellä sisällä tuulen- ja vedensuojaa antamassa. No, nahat mulla nyt jalassa, pitää lähteä vähän pörähtämään, kun on +25 ja aurinkoa. Kerrankin...Nytkin kun äijät kertoo gorelipoista, niin puhutaan riekaleista ja sulaneesta muovista...ei oikein täsmää niihin esiteltyihin...hmm![]()
missä kävitNeljä kesää Rukan gorepuvussa ja tänään kävin alennusmyynnissä...
Ei meinannu uskoo silmiään, uus nahkapuku ja vaan 99€ !!!
Ihan tuli Simo Vaatehuoneelta mieleen, ostin kaksiosaisen kun ei radalla aja ammatikseen.
Samaan syssyyn ostin uudet hanskat ja selkäsuojuksen ja halvalla lähti kaikki, yhteensä 177€![]()
Viisi viestiä ylöspäin...missä kävit
No. Tohon suuntaan ajattelisin itsekin. Mulla on Goretexit noihin sadeilma-ajeluihin ja 2-osainen ikivanha Halvarssonin ( vuodelta 1976 oleva ) nahkapuku, jonka ostin 900 markalla ( puku on yhden kerran suojannut minua pikkukipissä niin, ettei tullut asfaltti-ihottumaa ). Ja sitten on 1-osainen 1.290 euroa maksanut Dainesen Talos-nahkapuku haaveissani olevaa rata-ajoa varten. Sitä en ole käyttänyt kuin 2 kertaa koeajomielessä moottoritiellä.No niin... tulipa hankittua Hanxilta kaksosainen nahkapuku ja viikon verran oon nyt ajellut se päällä. Käytin siis siihen asti goreja. Totta on, että turvallisuuden tunne on parempi ja vaikka ei nuo mun goretkaan mitenkään ihmeemmin lepata, niin silti nahoissa on aerodynaamisempifiilis.![]()
Ekaks oli hemmetin hankalaa housujen kanssa, kun olivat uutuuttaan niin jäykät, ettei meinannut saada jalkoja taipumaan ison rosvon tapeille. Nyt ei enää niin suuri ongelma, ovat kait sen verran jo venyneet.
Mutta summa summarum. Nahat vähän vilpoiset matka-ajossa alle 18 asteen lämpötiloissa, mutta todellakin paremman näköiset, nyt joku katsoo joskus muakin, eikä vaan pyörää350 egee ei oo paha hinta, keväällä olis joutunut kaiketi pulittamaan yli viis hunttia.![]()
Anyway, nyt on molemmat asut, joten satoi tai paistoi, niin![]()
![]()
![]()
Tjah, Köpi....Molempia löytyy, molempia käytetään/tarvitaan...
Nahat "yleisesti" typerämmän näköisiä (en puhu omistani, vaan noista "riikinkukko 1-osaiset wanna-be-Rossi"-puvuista, joissa ei voi tauolla kävelläkään muuta kuin apinakyykkyasennossa)![]()