• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Myyjällä ei vastuuta uuden pyöränkaupassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MatkaMoto
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Entä jos asiaa katsoo tältä kantilta, että Kawasaki tässä se varsinainen paska on ja muut joutuu nyt kärsimään Nipponin halpatuotannosta.

Edit: siis Kawasakin laadunvalvonta on pettänyt.

En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta kokemuksesta voin kertoa että jos pelaat korttisi oikein lopputulema on jompi kumpi seuraavista: kaupanpurku tai korjattu pyörä hyvin pikaisesti. Itse vastaavan casen läpi käyneenä tiedän että järjissään oleva kauppias noudattaa kuluttajaneuvonnan antamia ohjeita tämän tyyppisessä tilanteessa. Ja kuten tuossa aiemmin joku mainitsi niin osien puutteeseen tuo homma tuskin kaatuu, eli voit saada moposi korjattuna hyvinkin nopeasti. Näkisin että sinun kannaltasi paras vaihtoehto on tuo mopon korjaus, koska kaupanpurussa korvaussumma on aina jonkun verran pienempi kuin originaali kauppasumma. Minun tapauksessa se oli -1000€ ja pyörällä oli ajettu ~6tkm.

Vinkki: lopeta ylimääräinen vaahtoaminen ja kerro vaatimuksesi mahdollisimman korkealle taholle myyjäorganisaatiossa, huoltomiehille ja varaosakauppiaille näistä on turha kiukutella. Lisäksi suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan, sinnekkään ei kannata vaahdota.

Pakko lisätä vielä sen verran, että minunkin tapaus oli Kawasaki
smile_org.gif

Hohhoijaa,käy kaveria sääliksi.Taas kaikenmaailman nettijumalat soittavat suutaan oikeinkirjoituksesta yms.Haukutaan persaukiseksi...Kuinkanhan typerää porukkaa oikeasti suurin osa tän foorumin motoristeista on?Kyllä netissä ääntä löytyy vaikka kuinka!Muuten ollaan paskahousuissa,ja ainut millä voi keulia,on kuinka mun mopo sutii,ja mä olen se,siis tiätsä se powerkinkku,mp orgista....Liikkeen vastuuhan toi on aivan selkeästi.No HARMAATUOTUJA haukuttu,aina pauhattu kuinka nämä rehellisesti tuodut toimii ja pelaa,ja takuuasiat kunnossa.On tämä perseestä me maksetaan kaikesta aiva törkeästi verrattuna muihin ja sitten meitä vielä kusetetaan...Suomalaista palvelua.Omat hermot olis menny aikaa sitten tos tapaukses ja olis pahoinpitely syyte tullu..vitsi vitsi.Mulla oli 2004 kawas vaihdevika,eipä oltu sumekolla,myyjäliikkeessä kauhean kiinnostuneita...vika löytyi,kun itse etsin,syy oli hapettunut vaihdepolkimen akseli..MEE SINNE LIIKKEESEEN,ÄLÄKÄ LÄHDE ENNENKUIN SOPIMUS ASIASTA TASKUS!

Hohhoijaa,käy kaveria sääliksi.Taas kaikenmaailman nettijumalat soittavat suutaan oikeinkirjoituksesta yms.Haukutaan persaukiseksi...Kuinkanhan typerää porukkaa oikeasti suurin osa tän foorumin motoristeista on?Kyllä netissä ääntä löytyy vaikka kuinka!Muuten ollaan paskahousuissa,ja ainut millä voi keulia,on kuinka mun mopo sutii,ja mä olen se,siis tiätsä se powerkinkku,mp orgista....Liikkeen vastuuhan toi on aivan selkeästi.No HARMAATUOTUJA haukuttu,aina pauhattu kuinka nämä rehellisesti tuodut toimii ja pelaa,ja takuuasiat kunnossa.On tämä perseestä me maksetaan kaikesta aiva törkeästi verrattuna muihin ja sitten meitä vielä kusetetaan...Suomalaista palvelua.Omat hermot olis menny aikaa sitten tos tapaukses ja olis pahoinpitely syyte tullu..vitsi vitsi.Mulla oli 2004 kawas vaihdevika,eipä oltu sumekolla,myyjäliikkeessä kauhean kiinnostuneita...vika löytyi,kun itse etsin,syy oli hapettunut vaihdepolkimen akseli..MEE SINNE LIIKKEESEEN,ÄLÄKÄ LÄHDE ENNENKUIN SOPIMUS ASIASTA TASKUS!
Et voi kiistää, etteikö tarinan "uhrin" uskottavuus ole kärsinyt hänen ulosannistaan. Jos samalla intensiteetilla vaahtoaa liikkeessä kuin täällä on käyttänyt capseja, niin en ihmettele jos takaisin on tullut lähinnä vittuilua. Jos ei edes tiedä liikkeen nimeä josta on pyöränsä ostanut, niin onko ihme ettei miestä oteta vakavasti.

Lähinnä allekirjoittaneelle tulee mieleen, että kyseessä on joku mopopoika joka on ryssinyt skootterinsa kanssa (epäonnistunut viritys?) ja yrittänyt ujuttaa sitä Bikeworldin niskaan. Nyt kun ei iso paha liike korjannutkaan itse rikottuja vehkeitä takuuseen, on tämä tarinamme (anti)sankari päättänyt kostaa ja katsonut liikkeen kotisivuilta kalleimman/tehokkaimman/unelmiensa menopelin jota hän haukuu täällä vannoen sisimmässään kostoa Bikewordille...

Tulee mieleen tuosta kuinka maksamme ylihintaa jne.jne. että esim. hondien takuut ovat suomessa tuplat verrattuna Saksaan. Saksassa 2vuotta, Suomessa 4. BikeWorLdista jopa 5v.

Koirat haukkuu, karavaani kulkee.

P.S. jos osuin arvioissani väärään, niin pahoittelen. Kesä ilman pärrää on kuin mies ilman napakarvoja

Kyllä tälle jutulle on olemas järjellinen selitys. Aiva varmana. Jäitä hattuun, joskus ostaa huonoa ei voi mitään. Sillon tulee vähän takkiin, mutta ei ne tapa. Maailma on tämmönen.

Hohhoijaa,käy kaveria sääliksi.Taas kaikenmaailman nettijumalat soittavat suutaan oikeinkirjoituksesta yms.Haukutaan persaukiseksi...Kuinkanhan typerää porukkaa oikeasti suurin osa tän foorumin motoristeista on?Kyllä netissä ääntä löytyy vaikka kuinka!Muuten ollaan paskahousuissa,ja ainut millä voi keulia,on kuinka mun mopo sutii,ja mä olen se,siis tiätsä se powerkinkku,mp orgista....Liikkeen vastuuhan toi on aivan selkeästi.No HARMAATUOTUJA  haukuttu,aina pauhattu kuinka nämä rehellisesti tuodut toimii ja pelaa,ja takuuasiat kunnossa.On tämä perseestä me maksetaan kaikesta aiva törkeästi verrattuna muihin ja sitten meitä vielä kusetetaan...Suomalaista palvelua.Omat hermot olis menny aikaa sitten tos tapaukses ja olis pahoinpitely syyte tullu..vitsi vitsi.Mulla oli 2004 kawas vaihdevika,eipä oltu sumekolla,myyjäliikkeessä kauhean kiinnostuneita...vika löytyi,kun itse etsin,syy oli hapettunut vaihdepolkimen akseli..MEE SINNE LIIKKEESEEN,ÄLÄKÄ LÄHDE ENNENKUIN SOPIMUS ASIASTA TASKUS!
Et voi kiistää, etteikö tarinan "uhrin" uskottavuus ole kärsinyt hänen ulosannistaan. Jos samalla intensiteetilla vaahtoaa liikkeessä kuin täällä on käyttänyt capseja, niin en ihmettele jos takaisin on tullut lähinnä vittuilua. Jos ei edes tiedä liikkeen nimeä josta on pyöränsä ostanut, niin onko ihme ettei miestä oteta vakavasti.

Lähinnä allekirjoittaneelle tulee mieleen, että kyseessä on joku mopopoika joka on ryssinyt skootterinsa kanssa (epäonnistunut viritys?) ja yrittänyt ujuttaa sitä Bikeworldin niskaan. Nyt kun ei iso paha liike korjannutkaan itse rikottuja vehkeitä takuuseen, on tämä tarinamme (anti)sankari päättänyt kostaa ja katsonut liikkeen kotisivuilta kalleimman/tehokkaimman/unelmiensa menopelin jota hän haukuu täällä vannoen sisimmässään kostoa Bikewordille...

Tulee mieleen tuosta kuinka maksamme ylihintaa jne.jne. että esim. hondien takuut ovat suomessa tuplat verrattuna Saksaan. Saksassa 2vuotta, Suomessa 4. BikeWorLdista jopa 5v.

Koirat haukkuu, karavaani kulkee.

P.S. jos osuin arvioissani väärään, niin pahoittelen. Kesä ilman pärrää on kuin mies ilman napakarvoja
Koirat haukkuu karavaani kulkee
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Siellä puhuu oikea mies
biggrin.gif

Sinänsä ihan vekkulia, että olen harkitsemassa tommosta ZZR1400 tai Busaa tai Bemarin K1200S:ää. Mhataakohan tällä ketjulla joku huiputtaja päästä vaikuttamaan tulevaan ostopäätökseeni. Ehkäpä, minä olen niin helposti johdateltavissa.

älä suotta tuhlaa eeroja kumpaankaan.
Lähe messii jenkkeihin hakemaan joku kesä lulla.
mustangit v-kasilla ovat melkein ilmaisia
cool.gif

Edit: Honkkelille

Tekis mieli sanoa, että mukana, mutta toi auto puoli on mulla ollut aina hallussa. Mieleinen on jo pihassa ja sillä pääsee kesät talvet. Se ei ole Kawasaki, eikä Honda eikä Suzuki.

Mun seuraava pyörä on Road King, niinkauan kun ei siihen ole varaa, niin bokseri viekööt minkä ehtii.

Edit: Honkkelille

Tekis mieli sanoa, että mukana, mutta toi auto puoli on mulla ollut aina hallussa. Mieleinen on jo pihassa ja sillä pääsee kesät talvet. Se ei ole Kawasaki, eikä Honda eikä Suzuki.

Mun seuraava pyörä on Road King, niinkauan kun ei siihen ole varaa, niin bokseri viekööt minkä ehtii.
mä haluisin ja harrikan mutta sellaista mielenhäiriötä ei ole luvassa että maksaisin fatboista melkee 30ke

Onko sulla joku lulla?millanen kerro!!

Epäilen, jotta kauppiaalla näillä markkinoilla juurikaan varaa noin töpeksiä...alkaa kieltämättä epäily tuota tapausta kohtaan...

Edit: siis Kawasakin laadunvalvonta on pettänyt.
Liekä niillä sellasta
biggrin.gif
epäilen

Joo maahantuojia on niin erilaisia miten ne suhtautuu tämmösiin, niiden toiminta sitten vaikuttaa tosi paljon miten liike voi korvata mitäkin.

Veikkaan tääsäkin että hondan kanssa olisi ollut aikalailla eri tarina, samassa liikkeessä.

Jotku tehtaat toimii jopa niin että lähettää maahantuojalle x määr rahaa per kk. Niistä maahantuoja sitten korvaa takuut niillä hinnoilla/ohjeajoilla mitä se ite määrää, ja loput jää niiden taskuun.
biggrin.gif

Varsinainen team reilukerho sitten kun vielä pörssiyhtiöitä monesti.
Että enpä ihmettele bikeworldin toimintaa, ne on kuiten aina välikädessä asiakas<->maahantuoja, toinen haluaa kaikki heti ilmaseksi ja toinen ei halua maksaa mitään koskaan mistään.

Jotku tehtaat toimii jopa niin että lähettää maahantuojalle x määr rahaa per kk. Niistä maahantuoja sitten korvaa takuut niillä hinnoilla/ohjeajoilla mitä se ite määrää, ja loput jää niiden taskuun.

Että enpä ihmettele bikeworldin toimintaa, ne on kuiten aina välikädessä asiakas<->maahantuoja, toinen haluaa kaikki heti ilmaseksi ja toinen ei halua maksaa mitään koskaan mistään.
Väittämät senkun menee utopistisemmiksi...

Tehtaat eivät lähettele maahantuojille mitään ylimääräisiä rahapotteja omaan taskuun laiteltavaksi, yhtään sen enempää kuin mitä heidän välisissä sopimuksissaan lukee. Toki tehdas tukee maahantuojaa esim. markkinoinnissa, mutta siitäkin on sovittu tarkasti ja paperille ja etukäteen. Yhdellä tehtaalla voi olla edustus esim. lähemmäs sadassa eri maassa, joten kenenkään kirjanpitoon ei tuommoisia saisi mahtumaan.

Takuukorjaukset tekee maahantuoja tai heidän valtuuttamansa huolto, ja niiden osat ja työt maksaa tehdas. Tehdas myös yleensä määrittää ohjeajan, mitä enempää se ei työn osuutta korvaa. Mitään könttäsummia takuiden hoitoon ei tule tehtaalta, vaan sinne lähetetään erikseen tiedot aivan joka ikisestä tehdystä takuutyöstä. Poislukien korkeintaan jotkut isot takaisinkutsukampanjat, ja ne on harvinaisia. Silloinkin tehdas tietää tarkalleen, moneenko pyörään sama korjaus tehdään.

Maahantuoja edustaa tehdasta ja tuotetta omassa maassaan. Ei ole heiltä pois korvata takuuseen sellaiset asiat, mitkä takuun piiriin kuuluu. Merkin maineen meneminen maksaa äkkiä paljon enemmän kuin muutama takuutyö.

Laki on ihan selvä ja sama maahantuojasta/tehtaasta riippumatta. Ei se ole mikään perustelu, että maahantuoja on persiistä. En tiedä onko vai ei, mutta ei kumminkaan ole perustelu. Jos maahantuoja on ongelma, niin sekin on myyjäliikkeen valinta kenen tavaraa myy.

Ei jaksa kahlata koko juttua läpi, ajoin aikamoista hakuammuntaa. Mutta kun kaupassa työtä teen niin: näin isossa asiassa heti yhteys kunnalliseen kuluttajaneuvojaan, jolta pyydetään opastusta.

Kuluttajaelimillä uhkailu (uhkailu ylipäänsä vain haittaa omaa etua) on ihan turhaa, kyllä kaupassa tiedetään ihan tarkkaan, missä rajat kulkevat. Siksi pitää kirjallisesti perustella asia, lakiin nojaten. Siksi tarvitset kuluttajaneuvojan apua.

Kuten täällä on jo todettu, mikään kauppasopimus tai maahantuojan käytäntö tai myyjän politiikka ei voi olla kuluttajalle huonompi kuin mitä laki määrää. Ja koko paskasta vastaa myyjä.

Kun on rauhallinen ja nojaa lakiin ja pyytää kohtuullista, niin homma toimii.

mihinkään kantaa ottamatta.. onpa joskus otettu suoraan tehtaaseen yhteyttä ja sanottu, että maahantuojan hommat kusee. Melko nopeasti hommat on lähtenyt hoitumaan ihan sen maahantuojan kanssa. Ja silloin kun vtuttaa, se pitää näyttää tai muuten päähän voi nousta patti..

Ei tässä nyt kyllä kuluttajaa ole kauheasti sorsittu, sillä liikehän on tarjoutunut korjaamaan pyörän eikä sillä taida olla velvollisuutta korvaavan pyörän antoon edes siksi kahdeksi viikoksi, minkä on luvannut. Toinen asia on, jos korjaus venyy kohtuuttoman pitkäksi ajaksi (6 kk on jo kyllä kohtuuton aika, kun tavaran liikkeet nykyään on aika nopeita), missä mietitään sitten, onko liike jotenkin viivyttänyt korjaustyötä vai johtuuko se osien saannista tms.  Käyttöhyödyn liike joutuisi korvaamaan vahingonkorvauksena vain, jos se on toiminut huolimattomasti kaupan yhteydessä, mitä kyllä on vaikea kuvitella, jos uuden pyörän kaupasta oli kyse.

Koita kärvistellä ja ajella mukava reissu sen lainapyörän aikana
biggrin.gif
Tämmösessa asiassa ei pitäis antaa täällä kaverille neuvoja,kun oma tietämys näyttää olevan aivan hanurista.

Back