• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MV Agusta Brutale 910 koeajettu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Speed King
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hienoa lukea arvosteluja Brutalesta, koska kyseinen peli on ollut juuri sellainen "vielä joskus" -pyörä sen ekasta julkaisusta lähtien. Tällä hetkellä, kuten aiemminkin on vain ollut sen edustajien puute pohjoisemmassa suomessa, huoltoja ajatellen. Ei nimittäin viitsisi uutta pyörää huoltaa täysin itse et sais edes merkkihuollon leimat eka huoltoihin. Tietääkö joku onko MV Agustalla edustajia kehä-III ulkopuolella?

Off topiccina vertailun jatkoa muihin pyöriin, ostin tuossa 2007 R1:sen joka on odotusten mukaisesti pettymys alhaisissa nopeuksissa rajoittimensa takia. Mutta herjat loppuu kun päästään maantienopeuksiin!! Ai että... tuntuu kuin istuisi hornetin selässä kun vääntää kaasua ja lähtee kiitämään etunen hieman tietä hipoen
biggrin.gif
Mutta.. (tämä on vain oma mielipiteeni, ei saa suuttua) eli on se silti vähän luonteeton massalaite.

Omana vertailukohtana on toinen pyöräni, 2003 mille R hieman viritettynä, joka on ainut ajamani pyörä jolla onnistuu etusen nosto paikaltaan lähdöstä alle kahdessa metrissä ilman kytkinpiikkiä, tai kumin sauhuttaminen kiihdyttäessä vain kaasua kääntämällä, niin ja ne kaasulla lähtevät moto gp ym. kisatyyliset sladit... kaikki hoituu kuivallakin asfaltilla (ainakin kylmällä
biggrin.gif
). Siis siihen asti että vedän vielä kumoon
baaa.gif

Ei pitäs jäädä epäselvää miksi italot on vaan niin hienoja. Siksi seurtaavakin on italiasta, mv ykkösenä vaikka rivi-4 onkin.

Katot vaikka motopalstalta. Tuusmotorissa on yksi käytetty. Antaahan ne varmaan koeajolle jos on kiinnostunut.

Tässä on seuraava pyörä, jos kyllästyy kyykkypyöriin. Niin upea pyörä eikä näköjään ominaisuuksissa ole valittamista. Välitykset tuntuisi olevan kohtuu sopivat. Nykyisessä R6 välityksiä sen verran tihensin, että nyt 7000 rpm on yhtä kuin 112 km/h eli lähtee toikin edes jotenkin 600 kuutioiseksi
wink.gif
Kulutus pyöriny siinä 7,5 l/100km ympärillä.

Kilometrit korjattu oikeaksi.

Pyöränvaihdon jälkeen ajattelin että vähennän pikkasen mopolla liikkumista. Eli arkisiirtymisiä ja työmatkoja hoidetaan enempi autolla ja esim ajelen vain hyvillä keleillä ja vain silloin kun se on hauskaa... Mut minkäs teet kun kelejä on pidelly ja hauskaakin on ollu niin kilometrejäkin kertyy.
smile_org.gif
Joo ei se ajelun vähentäminen millään onnistu, kasvaa vaan määrät kun se on jumaleissön niin saaketin kiva suhata näillä keleillä! Bensan hinta nousussa ja mulla sitä palaa varmaan tuplatahdilla viime kesään verrattuna. Viikonloppuna tuli vetäistyä taas yks tuhat kilsaa. Ah ja voi se on ihanaa!
062802jumpie_prv.gif

Mut on sitten isoin ero mitä millään pyörällä oon ajellut menon mukavuudessa matka-ajo vs. mutkatieajo. Pelkkään matka-ajoon meinaa kuolla. Rauhaton moottori ja kamala satula tappaa verenkierron persiistä. Mutta hakeuduppa pikkuteille ja hopsan: Sekä satula että moottori on varsin ok kun homma on vähän aktiivisempaa. Mutkatie prutaalilla on meikäläisen taivas...
inlove.gif

Tarkoitus oli kertoa pyörästä kunhan saan kilometrejä, mutta olkoon.. Mopon sain hirmuisen monen viikon toimitusajalla, mutta mullahan ei ollut mikään kiire, ajoaikaa on loppuelämä.
EE-Speed toimi loistavasti, mitään valittamisen aihetta ei tule mieleen.
Brutale on muutaman sadan kilsan kokemuksella aivan mieletön laite, hymy nousee esiin aina ajaessa.
Kone on ihan mielettömän herkkä, keula nousee vahingossakin mutkasta lähdettäessä. Alustasta ei kai paremmaksi voisi päästä vaikka mitä osia vaihtaisi.
Eli mielestäni täydellinen pyörä, ainakin minulle.

Keskikulutus nyt 650km ajettuna 7.04 L/100.
Ei ollenkaan niin paha kun odotin
cool.gif
Onko tuossa vielä ohjekirjan mukaista sisäänajoa, vai onko jo täys rähinä päällä?

Ilmeisesti tuossa -07 vuosimallista alkaen taisi olla uusi ecu ja jotain saastejutskia lisää. Ilmeisesti parannusta on tapahtunut, jos kulutustakin on saatu alaspäin. Peeceetä olen vähän harkinnut... toisaalta: kestää kyllä muutama ajokausi ennen kuin se maksaa itsensä takasin vaikka litran-pari saiskin kulutuksesta hiottua. Jos saa...

Juu, ekat 500km pidin alle 6000, mutta toisaalta aika harvoin tulee rajoittimelle vedettyä normaaliajossa muutenkaan
033102beer_1_prv.gif

Noh, katsotaan muuttuuko kulutus nyt sisäänajon jälkeen..

NO HUHHUH!

Kävi sitten kukkahattu Wäinöilijä hakemassa Brutalen koejoon ja aijai kun on kivaa. Lapsuuteni Imatralla viettäneenä ja Agostinia jumaloineena ko. merkki on aina ollut ihan gurujuttuja.
No. Hain sitten eilen pyörän ja sovittiin että vasta huomenna (tänään) takaisin. Hyvä niin, sillä parin ekan tunnin jälkeen oli kultturishokki vielä melko voimakas ( vrt. VN1500 Classic/ Brutale). Kun hommaan alkoi pääsemään kiinni, ei hymyä voinut enää millään pidätellä. Kertakaikkiaan mahtava vempele. Käntyy kuin ajatus, lähtee "ihan" kivasti ja huippunopeuskin pitäis jo riittää.
Kova satula arvelutti ensin täysillä, mutta eipä paljoa pakara puutunut, vaikka noin 10 tuntia melkolailla putkeen eilen lasettelin.
Ajoasento suorastaan pakottaa kuskin samaan nippuun pyörän kanssa, jolloin tiukemmistakin mutkista tulee jopa näin katulöllöttelijälle varman tuntuisia jopa hiukka ripeämmillä vauhdeilla. Ja ne soundit...

Peilit lähinnä huono vitsi.
Ja nopeusmittarissa oli kai jotain häikkää, kun motarilla pienen autoletkan ohituksessa mittarin kaksi ensimmäistä numeroa olivat 2 ja 2. Eturenkaassakin oli kai liian vähän ilmaa painona, kun tuntui nousevan kovin helposti kohti taivasta.

Ja perkele, ei tässä malta istua kirjottelemassa, kun Brutale odottelee autohallissa!

Suosittelen.
buttrock.gif

8.1 oli nyt kulutus seka-ajossa pääkaupunkiseudulla, kohtuullista sanoisin, kun on tullut kiihdyteltyä joka mutkasta ;)
Luistokytkimen toiminta mua nyt kiinnostaa. Tosi tiukalta tuntuu mulla, ei kyllä lukitse rengasta, mutta jarruttaa kunnolla kun vaihtaa pienemmälle.. eikös sen pitäis luistaa?

910ssäkin on mulle ihan liikaa tehoa. 1078-Brutale olis aivan turha kun nykyinenkin on helmiä sioille.
lookaround_orig.gif

MP-Racingillä 12tkm huolto 910ässään 435,95e. Sanoisin että ihan on samoissa japsien huoltohintojen kanssa.
Syyshualto tuli tehtyä sopivasti, tuskin enää kauheasti kilometrejä tulee kun kermapersiillä on kylmä...

Eli  18tkm huolto taas mp-racingillä 174e. Eli voisinpa sanoa, että huoltojen hinnoissa ei MV Agustassa ole mitään ihmeellistä. Huoltokustannukset per kilsa on halvemmat kuin mitä mulla oli tonnisessa 2-venttiilisessä Ducati Monsterissa, joka siis oli vielä vanhaa tekniikkaa, käsittääkseni neliventtiilisissä duksuissa huollot on työläämpiä.

Ja tuo 7500km mitä mulla tällä kaudella brutaalilla on tullut on ollut täysin huolettomia tekniikan suhteen. Aina lähtee laakista käyntiin, eikä mitään sähkökiukutteluja vaikka sateellakin on ajettu. Laatuvaikutelma on muutenkin erinomainen. "It reeks quality" sanois amerikkalainen.
thumbs-up.gif

Mihis hintaan ne halvimmat Brutalet lähti EE-Speediltä sillon aikanaan? Tässä olen nyt silloin tällöin tiiraillut, josko niitä ilmestyisi myyntiin ja mihin hintaan, mutta eipä noita Agustoja niin hirveästi kaupustella.

Juu ei ole Agustat hinnalla pilattuja tuolla, sieltä omani ostin ja pitkää toimitusaikaa lukuunottamatta ei ole ollut valittamista.
Ton rahanhan joudut maksamaan japsistakin, alla on sentään italialainen legenda, taideteos.

Back