Sama homma oli mulla tapiolassa, kun tiskillä kyselin alennuksia vakuutuksiin 10/2007 ja ilmoittivat tiskillä ettei onnistu. Kilpailutin yhtiöt ja pohjola voitti 50 € erolla tapiolaan, joten vaihdoin periaatteesta. Kesäkuussa soittivat tapiolasta, että tulisin turvantarkistukseen, yli 200 € vuodessa lähti taas vakuutuksista pois.Itellä on menossa kilpailuttaminen _kaikkien_ perheen vakuutusten kanssa, mikä siis sisältää 2 henkeä joille sairaskulu+tapaturmat+matkavakuutukset, koiran, 2 pyörää,auton ja asunnon.
Lähetin kyselyt joka ainoaan vakuutusyhtiöön mitä suomessa on. Katsotaan moniko vastaa. Nyt on viikon sisään tullut 4 yhteydenottoa. paria kolmea vielä odotellessa.
Pyörien vakuutuksissa, toinen cbf 600s ja toinen busa, on aika pirun isoja eroja.
Esim busassa If tarjoaa vakuutusta n.1400€/vuosi kun taas tällä hetkellä edullisin Pohjantähti n.650€ ja vakuutukset on molemmat samanlaisia ympärivuotisia täyskaskolla. Nyt Pohjolassa busassa n.920€/vuosi.
Bonarit on liikenteessä 35% ja kaskossa 70%.
Ja mitä tulee tuohon laskurin käyttöön. Täti sanoi mulle kun kysyin Pohjolasta, että voiko ne tarkastaa meitin nykyiset vakuutukset, että sillä laskurilla saat ne hinnat katsottua.![]()
Tokasin sitten vaan, että meillä vaihtuu sitten vakuutusyhtiö. Ne sanoi suoraan että ei ne niihin koske. Kuitenkin melkein 3000€ maksettu vakuutuksia viime vuonnakin. On se kumma kun ei asiakkaat kiinnosta.
Ja älkää menkö siihen lankaan kun pohjola tarjoaa etuna niitä lainoista kertyviä bonuksia vakuutusmaksuihin jos keskittää niille. Ne samat bonarit saa nostettua rahanakin. Silloin siitä vaan menee n.24% vero. Pieni hinta siihen, jos saa vakuutukset paljon halvemmalla muualta.
Tässä nyt vielä muutamaa tarjousta odotellessa. Voin pistää tarjoukset tänne esille kunhan oon ne saanut kaikista lopuistakin yhtiöistä.
En tiedä miten noiden hinnat nousee kun eivät ole listahintoja. Täytyy pistää ensi kesän jälkeen uutta kierrosta vireille.