• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Muutoksia vakuutumaksuihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kane
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itellä on menossa kilpailuttaminen _kaikkien_ perheen vakuutusten kanssa, mikä siis sisältää 2 henkeä joille sairaskulu+tapaturmat+matkavakuutukset, koiran, 2 pyörää,auton ja asunnon.
Lähetin kyselyt joka ainoaan vakuutusyhtiöön mitä suomessa on. Katsotaan moniko vastaa. Nyt on viikon sisään tullut 4 yhteydenottoa. paria kolmea vielä odotellessa.

Pyörien vakuutuksissa, toinen cbf 600s ja toinen busa, on aika pirun isoja eroja.
Esim busassa If tarjoaa vakuutusta n.1400€/vuosi kun taas tällä hetkellä edullisin Pohjantähti n.650€ ja vakuutukset on molemmat samanlaisia ympärivuotisia täyskaskolla. Nyt Pohjolassa busassa n.920€/vuosi.
Bonarit on liikenteessä 35% ja kaskossa 70%.

Ja mitä tulee tuohon laskurin käyttöön. Täti sanoi mulle kun kysyin Pohjolasta, että voiko ne tarkastaa meitin nykyiset vakuutukset, että sillä laskurilla saat ne hinnat katsottua
eek.gif
.
Tokasin sitten vaan, että meillä vaihtuu sitten vakuutusyhtiö. Ne sanoi suoraan että ei ne niihin koske. Kuitenkin melkein 3000€ maksettu vakuutuksia viime vuonnakin. On se kumma kun ei asiakkaat kiinnosta.
Ja älkää menkö siihen lankaan kun pohjola tarjoaa etuna niitä lainoista kertyviä bonuksia vakuutusmaksuihin jos keskittää niille. Ne samat bonarit saa nostettua rahanakin. Silloin siitä vaan menee n.24% vero. Pieni hinta siihen, jos saa vakuutukset paljon halvemmalla muualta.

Tässä nyt vielä muutamaa tarjousta odotellessa. Voin pistää tarjoukset tänne esille kunhan oon ne saanut kaikista lopuistakin yhtiöistä.
Sama homma oli mulla tapiolassa, kun tiskillä kyselin alennuksia vakuutuksiin 10/2007 ja ilmoittivat tiskillä ettei onnistu. Kilpailutin yhtiöt ja pohjola voitti 50 € erolla tapiolaan, joten vaihdoin periaatteesta. Kesäkuussa soittivat tapiolasta, että tulisin turvantarkistukseen, yli 200 € vuodessa lähti taas vakuutuksista pois.
En tiedä miten noiden hinnat nousee kun eivät ole listahintoja. Täytyy pistää ensi kesän jälkeen uutta kierrosta vireille.

Miulla 11 vakuutusta Fenniassa, soitin just ja kawan vakuutus pienenee koko ajan... Pelkkä liikenne vakuutus noin 300 e/vuosi

Hmm...lähivakuutukset taitavat hinnoitella alue/yhdistyskohtaisesti nuo vakuutuksensa.

Sen verran aloitusviesti kiinnosti että kysäisin oman alueeni (Keski-Suomi) lähivakuutuksesta tuota hinnoittelupolitiikkaa ja uteluun vastattiin että hintoihin ei ole tiedossa korotuksia tällä hetkellä, hintoja yleensä tarkistetaan kuulemma heinäkuun tietämillä jos tarvetta on.

Eli siis jatkan ~470e vuosimaksulla gsx1400:n (liikenne&täyskasko pienimmällä ov:lla) vakuuttamista siellä ympärivuotisesti, tällä hetkellä 25/70 bonuksilla, seuraavaksi edullisin vaihtoehto oli if 760e:n vuosimaksullaan. Ja äijähän on pyöreesti 46v.
062802moto_prv.gif
Mitä helv*... Miten voi olla noin halpa tuolla pyörällä. Mulla on 45/70 bonarit ja liikennevakuutus+osakasko 750cc pyörään 532e 6 kk ajoajalla (seisonta-ajallinen). Itse olen 26v ja yhtiö IF (joka oli kyllä halpa ainakin viime syksynä).

"Mitä helv*... Miten voi olla noin halpa tuolla pyörällä. Mulla on 45/70 bonarit ja liikennevakuutus+osakasko 750cc pyörään 532e 6 kk ajoajalla (seisonta-ajallinen). Itse olen 26v ja yhtiö IF (joka oli kyllä halpa ainakin viime syksynä). "

Mnjoo...itsekin sitä ihmettelivät kovasti ja tarkistelivat moneen kertaan, mulle kyllä kelpaa, halvemmallakin joku lienee jossakin saanut ao. vehkeen vakuutettua?
033102beer_1_prv.gif

Hmm...lähivakuutukset taitavat hinnoitella alue/yhdistyskohtaisesti nuo vakuutuksensa.

Sen verran aloitusviesti kiinnosti että kysäisin oman alueeni (Keski-Suomi) lähivakuutuksesta tuota hinnoittelupolitiikkaa ja uteluun vastattiin että hintoihin ei ole tiedossa korotuksia tällä hetkellä, hintoja yleensä tarkistetaan kuulemma heinäkuun tietämillä jos tarvetta on.

Eli siis jatkan ~470e vuosimaksulla gsx1400:n (liikenne&täyskasko pienimmällä ov:lla) vakuuttamista siellä ympärivuotisesti, tällä hetkellä 25/70 bonuksilla, seuraavaksi edullisin vaihtoehto oli if 760e:n vuosimaksullaan. Ja äijähän on pyöreesti 46v.
062802moto_prv.gif
Mitä helv*... Miten voi olla noin halpa tuolla pyörällä. Mulla on 45/70 bonarit ja liikennevakuutus+osakasko 750cc pyörään 532e 6 kk ajoajalla (seisonta-ajallinen). Itse olen 26v ja yhtiö IF (joka oli kyllä halpa ainakin viime syksynä).
Paikkakunta näyttelee todella isoa osaa vakuutusmaksuissa. Esim. Helsingin ja Sodankylän vakuutusmaksuissa on iso ero.

Laitetaas nyt tuoreeltaan tännekin infoa, kun tänään kilpailutin if:n ja tapiolan moottoripyörävakuutukset... Jos nyt jotain sattuu kiinnostamaan.

Pyöränä Kawasaki er-6n (649 cm3 / 53 kW / 196 kg) vm. 2007. Paikkakuntana Rovaniemi.

IF:

Liikennevakuutusmaksu
Perusvakuutusmaksu    828,19
Bonus 40%               -331,28
Keskittäjäalennus 12% -59,63
-----------------------------
Vuosimaksu               437,28

Täyskasko (omavastuu 150 e)
Perusvakuutusmaksu    785,82
Varkaus, palo, hirvi        82,79
Ilkivalta                        4,88
Autopalvelu                   4,18
Bonus 70%               -550,07
Keskittäjäalennus 12% -39,31
------------------------------
Vuosimaksu               288,29

Yhteensä                  725,57

TAPIOLA          

Liikennevakuutusmaksu
Perusvakuutusmaksu    637,17
Bonus 40%               -254,85
Omaetu-alennus 17%   -65,01
-----------------------------
Vuosimaksu               317,31

Täyskasko (omavastuu 150 e)
Perusvakuutusmaksu    727,05
(sis. Varkaus, palo, hirvi, Ilkivalta, autopalvelu)
Bonus 70%               -441,73
Lunastusetuvakuutus    89,25
Omaetu-alennus 17%  -63,69
------------------------------
Vuosimaksu               310,88

Yhteensä                  628,19

Molemmissa kyseessä ympärivuotinen vakuutus.

Niinpä erotus on Tapiolan eduksi 97,38 euroa. Tämä vahvistaa aikaisempaa käsitystä että Tapiola on edelleen "edullinen" alle 650 kuutioisissa pyörissä.

Noihin keskittäjäalennuksiin on laskettu samanlaiset vakuutuspaketit keskitettyinä samalle yhtiölle (mp (liikenne+kasko) + auto (liikenne+kasko) + kotivakuutus).

Antaa nyt kuitenkin jonkinlaista suuntaa.
Toi IF ei oikeen tunnu tykkäävän vähän tehokkaammistakaan pyöristä. Ite kilpailutin viime keväänä yhtiöitä ja IF anto saman setin hinnaks liki 400e korkeemman ku Tapiola. Juttua oon taas kuullu et kustomit ja teho/paino suhteeltaan heikommat pyörät taas sais sielt halvemmalla ku muualta. En sit tiiä onks noin, mut sellaista oon kuullu.

Lähivakuutuspa veti ässän hihasta
062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
Sieltä tuli kuoressa joku kuponki jonka melkki heitin pesään jo. Mutta yllätys oli kerrankin mukava kun hokasin, että siinähän on 150 e omavastuukuponki. Eli jos omavastuuta maksellaan, niin kuponki pöytään vaan. Kun talon, auton, henkilöiden ja elukoiden vakuutuksetkin on samassa paikassa niin tuosta voi olla jo etuakin. On voimassa vuoden -09.

Onko muilla yhtiöillä mitään vastaavaa???

062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
Sieltä tuli kuoressa joku kuponki jonka melkki heitin pesään jo. Mutta yllätys oli kerrankin mukava kun hokasin, että siinähän on 150 e omavastuukuponki. Eli jos omavastuuta maksellaan, niin kuponki pöytään vaan. Kun talon, auton, henkilöiden ja elukoiden vakuutuksetkin on samassa paikassa niin tuosta voi olla jo etuakin. On voimassa vuoden -09.

Alemmat hinnat
biggrin.gif
. Muista, ei ilmaisia lounaita ole.

sanoi:
Kilpailutin yhtiöt ja pohjola voitti 50 € erolla tapiolaan, joten vaihdoin periaatteesta.

Eikös Tapiolalla (ja Turvalla) ole edelleen 10% bonuslisäys per vuosi kun muilla on 5% / v? Tuo voi tehdä jo seuraavana vuonna Tapiolasta edullisemman. Itse ainakin laskin alkuun viiden vuoden kustannukset ottaen huomioon ne bonukset ja kyllä Tapiola silloin osoittautui selvästi edullisimmaksi. Ja sitä se mulle nyt onkin, ollut jo parin vuoden jälkeen. Ajokauden maksuista saa vielä jotain takaisinkin, jos jättää täysiä kuukausia ajamatta.

Tsekkasin piruttani Tapiolan sivuilta vakuutuslaskurin. Tuloksena lähes 300€ edullisempi Pohjolaan verratuna, jossa siis nykyiset vakuutukset. Täytynee pirauttaa vielä ja pyytä kirjallinen tarjous ja uhota pohjolassa sitten
biggrin.gif

Tapiolan laskuri antoi mulle n. 400 € kalliimman hinnan kuin nykyiseni.

Kuten Webbis kirjoitti:

Ja älkää menkö siihen lankaan kun pohjola tarjoaa etuna niitä lainoista kertyviä bonuksia vakuutusmaksuihin jos keskittää niille. Ne samat bonarit saa nostettua rahanakin. Silloin siitä vaan menee n.24% vero. Pieni hinta siihen, jos saa vakuutukset paljon halvemmalla muualta.

Itselläni suunnilleen vastaava tapaus jonka kilpailutin v. 2008 marraskuussa.
Tapiolassa on vakuutukset edelleenkin.  Vaikka olen OP:n jäsen ja saan melko mukavasti bonuksia vuosittain oli Pohjola lähes 700 euroa/vuosi kalliimpi kuin Tapiola!! Pohjolassa oli jotain alle 2400 euroa ja Tapiola n. 1650 euroa muistaakseni yhteensä.
H-auto, mp (Honda Transalp 700), mönkkäri, koira, koti, matka, tapaturma ja jotain muutakin saattaa olla yksityispuolella + lisäksi yrityksen muutama vakuutus (joita ei huomioida yksityispuolen laskennassa).
Aika tyynesti totesi Pohjolan virkailija että hyvä tietää kun kerroin heidän hintaerostaan!  Ei siis oikeasti kiinnostanut asiakas!

062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Iffi tarjoilee vahingottomista vuosista muutaman kympin vuodessa kertyvää, tarvittaessa omavastuun alentamiseen käytettävää "bonusta".

062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

mä sain samanlaisen lapun mut se oli kyllä pelkästään voimassa talovakuutuksessa,vaikka muutkin vakuutukset samassa paikassa...

sanoi:
Kilpailutin yhtiöt ja pohjola voitti 50 € erolla tapiolaan, joten vaihdoin periaatteesta.

Eikös Tapiolalla (ja Turvalla) ole edelleen 10% bonuslisäys per vuosi kun muilla on 5% / v? Tuo voi tehdä jo seuraavana vuonna Tapiolasta edullisemman. Itse ainakin laskin alkuun viiden vuoden kustannukset ottaen huomioon ne bonukset ja kyllä Tapiola silloin osoittautui selvästi edullisimmaksi. Ja sitä se mulle nyt onkin, ollut jo parin vuoden jälkeen. Ajokauden maksuista saa vielä jotain takaisinkin, jos jättää täysiä kuukausia ajamatta.
Et vissiin lukenut loppuun, vaihdoin takaisin tapiolaan, eikä silloin ollut pyörää mitä vakuuttaa.

Siis vakuutusyhtiöiden asiakashankinta tekniikkahan toimii näin.

Ensin annetaan "halpa" hinta, jota sitten hilataan jokavuosi joitain prosentteja ylöspäin.

Joka hiton vuosi on maksujen % noussu samalla syöny boonuksien hinnan alennusta.

Jos jaksaa jokavuosi kilpailuttaa säästää pitkän pennin. Yhtiöt taas toivovat, ettei kaikki jaksaisi kilpailuttaa.

Tämä vahvistaa aikaisempaa käsitystä että Tapiola on edelleen "edullinen" alle 650 kuutioisissa pyörissä.

Eikös tuossa Tapiolan ja IF:in vertailussa Tapiolan osuudessa ole vielä: "Lunastusetuvakuutus 89,25" jota ei IF laskelmassa ole? Eli Tapiola vieläkin edullisempi tässä tapauksessa.

Itse kyselin juuri muuton yhteydessä vakuutukset uusiksi. Honda FJS600 A, 2003, 37 kW, liikenne 20 % ja täyskasko 70 % 150 €:n omavastuin:
- Tapiola  662,25 €
- IF         646,07 €
- Fennia   533,99 €

Tällä kertaa ei Tapiola ollut halvin ja muutama kuukausi sitten Pohjola ei päässyt lähellekkään omistajajäsennyydestä huolimatta.

Back