• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Muotoiltavat korvatulpat (mistä?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Ylöjärvi
Löysin joku päivä mielestäni täältä juttua muotoiltavista korvatulpista, jotka "valetaan" itse omaan korvaan sopivaksi.

Hinta taisi olla 15e hujakoilla.

En vaan enää löydä niitä mistään. Jos jollakulla on noista tai vastaavista (hintakin voi olla eri) linkkiä, niin pistäkäähän tänne
033102beer_1_prv.gif

Jos vaikka ensi kesänä olisi enemmän järkeä päässä ja kuulokin vielä tallella.

Korvakittiä olen itse käyttänyt, ei kyllä taida olla se mitä tarkoitit mutta toimii.

E: Korvakittiä saa jokaisesta apteekista.

Näitäkö tarkoitat: Radians.
Noita kun hommaa kaksi pakettia, punaiset ja vihreät, voi tehdä oikealle vihreän ja vasemmalle punaisen
062802jumpie_prv.gif

Löysin joku päivä mielestäni täältä juttua muotoiltavista korvatulpista, jotka "valetaan" itse omaan korvaan sopivaksi.

En vaan enää löydä niitä mistään. Jos jollakulla on noista tai vastaavista (hintakin voi olla eri) linkkiä, niin pistäkäähän tänne  
033102beer_1_prv.gif

Kuulokeskus.

Mulla ollut käytössä kolme kesää tuollaiset. Maksoi 50€ ja sai samantien mukaan. On hyvät.

033102beer_1_prv.gif

Eräliikeistä.
Kaverin liikkeesä ERÄ (Kempele,Oulu) on AcuLife tulppia. 20e.

Silikonin omaiseksi muotoutuva massa. joka tungetaan korvaan.

Toimii mopukäytössä ihan hyvin, jos onnistuu valu.
Yks satsi kokeiltiin pari viikkoa sitten.

Muuten helppo homma mut aika nopea saa olla, tuon massan jäähdyttäminen vois helpottaa ajan suhteen.

Finfonic

Tuossa ainakin yhdet. Hintaa tosin kait 200€ hujakoilla.

Tuollaisia käytin joskus työkäytössä. Töissä kivat mutta nukkuminen (siis vapaa-ajalla  
wink.gif
) ei onnistunut nuo päässä koska ne painoivat korvaa. Mulla kun earitkin (tai pehmeät Kossin plugit) alkaa pakottamaan korvia muutaman tunnin käytön jälkeen niin en lähtis kokeilemaan noit kovamuovisia tulppia kypärän kanssa.

Finfonic

Tuossa ainakin yhdet. Hintaa tosin kait 200€ hujakoilla.

Tuollaisia käytin joskus työkäytössä. Töissä kivat mutta nukkuminen (siis vapaa-ajalla  
wink.gif
) ei onnistunut nuo päässä koska ne painoivat korvaa. Mulla kun earitkin (tai pehmeät Kossin plugit) alkaa pakottamaan korvia muutaman tunnin käytön jälkeen niin en lähtis kokeilemaan noit kovamuovisia tulppia kypärän kanssa.
Mulla on sellaset oikeesti kovat. Muotin mukaan tehdyt.

Ovat oivalliset -helpot käyttää ja Ne pakottaa korvissa paljon vähemmän kuin earit tai Kossin plugit -molempia oon käyttäny aikoinaan. Myös muita vaahtomuovitulppia oon käyttäny ja muistaakseni laserlite (tai sinnepäin), keltapunainen oli niistä mukavin.

Mä kyllä tykkään Bilsomin "kertakäyttö" tulpista Noi on paaaljon pehmeämpää ja jellykumimaisempaa kun ne halvimmat keltaiset pötkö-earit. Vaimentaa hyvin, eli pitkälle matkalle hyvät. Toisaalta kätevät kun ei tarvi pelätä putoamisia tai hukkaan menoja, ottaa uuden vaan taskusta. Noitten lisäksi mulal on nuo MotoSafe -joulukuusitulpat. Niissä on tullut korva kipeeksi kerran ja kerran jostain syystä ei vaimennus pelannut. Monta kertaa olen niitä haeskellut huoltoaseman parkkipaikalta...

Tommosesta paikasta ainakin löytyy... ei tosin 15€ hintaan.
Ittellä ollu tommoset valetut jonkun kuukauden ja hyvät on ollu.
EARfoon Suomi Oy
Savistentie 24
15240 LAHTI
nixweiss.gif

Ovat oivalliset -helpot käyttää ja Ne pakottaa korvissa paljon vähemmän kuin earit tai Kossin plugit -molempia oon käyttäny aikoinaan. Myös muita vaahtomuovitulppia oon käyttäny ja muistaakseni laserlite (tai sinnepäin), keltapunainen oli niistä mukavin.

Ihan tosi? Yllättävää ja otan sanat takaisin jos kerta noin on. Miten se on mahdollista kun silmä/aurinkolasin sangatkin painaa pidemmän päälle? Onkohan mulla pari pykälää liian pieni potta?? =)

Käytän nykyisin DICE korvatulpat
+Edulliset
+vaimentaa hyvin
+Siistit (no siistimmät kuin pötköearit...)
-Vaikeahko asentaa just oikeaan syvyyteen korvaan - jos liian syvällä niin alkaa jomottamaan, jos liian pinnassa ei taasen vaimenna. Mutta jos asennus menee kohdalle tulppa ei tunnu missään ja mökä on veks.

Helppouden vuoksi nuo Radiens muototulpat kiinnostaisivat, onko jollain jo oikeita käyttökokemuksia kypärän kanssa?

Mun korvat on taasen sellaset et pakko olla suodatin. Noissa umpinaisissa tulpissa tulee tukkonen olo ja korvia rupee syyhyttään ja vihloon kun pidempään käyttää.

Mulla on työpaikan kustantamat oman korvakäytävän mukaan tehdyt suodattimella varustetut kuulokkeet. Ovat kyllä käytössä mukavat, mutta alkavat nekin pidemmän päälle kutittamaan. Hintaahan tuollaisille kertyy pari sataa euroa, jos haluaa itselleen hommata, ja ideaalissa tapauksessa ne pitäisi parin vuoden välein uusia. Tuskin kuitenkaan mopohommissa niin paljoa vaikutusta korvakäytävän muutoksilla, että pitäisi uusia tulppia hommailla.

Ihan tosi? Yllättävää ja otan sanat takaisin jos kerta noin on. Miten se on mahdollista kun silmä/aurinkolasin sangatkin painaa pidemmän päälle? Onkohan mulla pari pykälää liian pieni potta?? =)
Ei tartte ottaa takas. Korva tulpat on yksilöllinen juttu.

Idea noissa on ettei ne oo tiukassa, eikä tiivisty korvakäytävään puristamalla, vaan istuu vaan niin tarkasti paikalleen että on sopivan tiivis.

Mulla on Earfoonit ( papas mainitsi). Ollu nyt 5v, ja ihan kunnossa ovat. Hinta oli 190e puhdistus satsinkaa.
Motomalli- ei o naruja eikä ulokkeita vaan korvasta ulos näkyvä osa on tasainen ja ihan korvanlehden tasalla, tai jopa pikkasen alla.

Mä pystyn nukkuun noiden kans, mut ei kaikki kaverit pysty joilla on käytössä tollasia.

Muutenkin istuvat mulla hyvin - vaikka pitäis niitä useamman päivän peräjälkeen niin ei kipeydy korvat. Tuntuu tietty illalla et on olllu jotain korvassa mut ärsytys ja kipu on liian isoja sanoja kuvaamaan sitä.

Mulla on työpaikan kustantamat oman korvakäytävän mukaan tehdyt suodattimella varustetut kuulokkeet. Ovat kyllä käytössä mukavat, mutta alkavat nekin pidemmän päälle kutittamaan. Hintaahan tuollaisille kertyy pari sataa euroa, jos haluaa itselleen hommata, ja ideaalissa tapauksessa ne pitäisi parin vuoden välein uusia. Tuskin kuitenkaan mopohommissa niin paljoa vaikutusta korvakäytävän muutoksilla, että pitäisi uusia tulppia hommailla.
Eiks tuo parin vuoden välein oo lähinnä kulutuksen takia? siis päivittäisessä käytössä, työssä?

Muistelen aikoinaan kun tuosta oli tulppia tehessä puhetta niin olis kertonu ettei korvakäytävä normaalisti muutu juurikaan.

Back