• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Muotoiltavat korvatulpat (mistä?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on työpaikan kustantamat oman korvakäytävän mukaan tehdyt suodattimella varustetut kuulokkeet. Ovat kyllä käytössä mukavat, mutta alkavat nekin pidemmän päälle kutittamaan. Hintaahan tuollaisille kertyy pari sataa euroa, jos haluaa itselleen hommata, ja ideaalissa tapauksessa ne pitäisi parin vuoden välein uusia. Tuskin kuitenkaan mopohommissa niin paljoa vaikutusta korvakäytävän muutoksilla, että pitäisi uusia tulppia hommailla.
Eiks tuo parin vuoden välein oo lähinnä kulutuksen takia? siis päivittäisessä käytössä, työssä?

Muistelen aikoinaan kun tuosta oli tulppia tehessä puhetta niin olis kertonu ettei korvakäytävä normaalisti muutu juurikaan.
Mulle Kuulokeskuksen henkilö sanoi suositelluksi käyttöiäksi heidän tulpilleen 2-3 vuotta, riippuen käytön määrästä. Mitään sen kummempaa selitystä tai syytä ei kerrottu. Nyt kolme kesää noita käyttäneenä, voisihan ne jo kohta uusiakin.

Mulla on työpaikan kustantamat oman korvakäytävän mukaan tehdyt suodattimella varustetut kuulokkeet. Ovat kyllä käytössä mukavat, mutta alkavat nekin pidemmän päälle kutittamaan. Hintaahan tuollaisille kertyy pari sataa euroa, jos haluaa itselleen hommata, ja ideaalissa tapauksessa ne pitäisi parin vuoden välein uusia. Tuskin kuitenkaan mopohommissa niin paljoa vaikutusta korvakäytävän muutoksilla, että pitäisi uusia tulppia hommailla.
Eiks tuo parin vuoden välein oo lähinnä kulutuksen takia? siis päivittäisessä käytössä, työssä?

Muistelen aikoinaan kun tuosta oli tulppia tehessä puhetta niin olis kertonu ettei korvakäytävä normaalisti muutu juurikaan.
Mulle Kuulokeskuksen henkilö sanoi suositelluksi käyttöiäksi heidän tulpilleen 2-3 vuotta, riippuen käytön määrästä. Mitään sen kummempaa selitystä tai syytä ei kerrottu. Nyt kolme kesää noita käyttäneenä, voisihan ne jo kohta uusiakin.
Sulla oli suoraan korvaan valettu tulppa? Nuo mun on muotin pohjalta tehty kovaa muovia ja pinnoitettu/"lakattu".

Earfoon-suomi

Mun muistin mukaan (tunnetusti huono ja lyhyt mutta toimii hitaasti) oli noille mun tulpille arvoitiin luokkaa 5-8v käyttöikää.

Kuten sanottu, yksilölliset erot on tässä asiassa isot, mut omalle kohdalle nuo on niin hyvät, että seuraavat on suurella todennäköisyydellä samaa merkkiä ja mallia.

Näitäkö tarkoitat: Radians.
Noita kun hommaa kaksi pakettia, punaiset ja vihreät, voi tehdä oikealle vihreän ja vasemmalle punaisen  
062802jumpie_prv.gif
Se oli just tämä mitä etsin. Loistavaa! Kiitos!  
033102beer_1_prv.gif
062802moto_prv.gif

Ei muuta kun tilaukseen vaan. Voiskin tilata kahta väriä samantien kun eivät ole hinnalla pilatut.

Ebaysta samat lähtee 13e/pari sisältäen postikulut. Ei paha.
Mä hommasin tollaset viime keväänä täältä
Jos teet tollaset ite, niin kiskase kypärä päähän niiden kuivumisen ajaksi. Painuvat paremmin muotoonsa, eikä tarvi mattopuukolla viistää ohuemmiksi.

Hyvin on kestäneet. muutaman kerran lämpimän vesikraanan alla olen huuhdellut suuremmat vaikkukököt pois.
cool.gif

Löysin joku päivä mielestäni täältä juttua muotoiltavista korvatulpista, jotka "valetaan" itse omaan korvaan sopivaksi.

Hinta taisi olla 15e hujakoilla.

En vaan enää löydä niitä mistään. Jos jollakulla on noista tai vastaavista (hintakin voi olla eri) linkkiä, niin pistäkäähän tänne  
033102beer_1_prv.gif

Jos vaikka ensi kesänä olisi enemmän järkeä päässä ja kuulokin vielä tallella.
Kuulokeskus.

Mulla ollut käytössä kolme kesää tuollaiset. Maksoi 50€ ja sai samantien mukaan. On hyvät.
Kävin hakemassa kuulokeskuksesta muotoonvaletut tulpat kesällä. Hinta oli muistaakseni 62€. En palaa enää "kertakäyttötulppiin". Suosittelen.

-Ilkka

Suositteln kyl muotoonvalettuja korvatulppia, ite sain työpaikan kautta ilmasiks ku töissä on pakollista käyttää korvatulppia. Työsuhde etuja.
tounge.gif

Näitäkö tarkoitat: Radians.
Noita kun hommaa kaksi pakettia, punaiset ja vihreät, voi tehdä oikealle vihreän ja vasemmalle punaisen  
062802jumpie_prv.gif
Se oli just tämä mitä etsin. Loistavaa! Kiitos!  
033102beer_1_prv.gif
062802moto_prv.gif

Ei muuta kun tilaukseen vaan. Voiskin tilata kahta väriä samantien kun eivät ole hinnalla pilatut.

Ebaysta samat lähtee 13e/pari sisältäen postikulut. Ei paha.
Voisin lähteä kimppaan mukaan...Meinaan jos et oo jo ehtinyt tilaamaan....

Se valoksia ottanut henkilö sanoi että ikääntymisen takia pitäisi parin vuoden välein uusia. Hänen mukaan korvakäytävä muuttuu niin paljon parissa vuodessa että vanha suojain ei istu enää täydellisesti. Omalla työpaikalla uusitaan kaikille tulpat juurikin parin vuoden välein.

Tilasin ittelleni tommoset Radiansin muotoiltavat tulpat,
nyt oon muutaman pätkän käyttänyt, joten tässäpä vähän kokemuksia:
- muotoilu on helppoa ja vaivatonta, ja lopputulos onnistui kerrasta, sopii hyvin korvaan ei purista, ei paina. Laitoin kypärän päähän kovettumisen ajaksi
- Vaimennus jättää toivomisen varaa. Lupavat NRR26dB kun taas "normi-earilla" 29dB. lupaus tuntuu kyllä täyttyvän, noin korvakuulolta arvioituna meteli on 2x kovempaa kuin eareilla niinkuin speksikin sanoo, mutta
- Taajuusvaste ei ole tasainen, vaimennusta uupuu äänispektrin alapäässä jossa sitä eniten tarvitsisin.

Näinpä ollen jää osaltani kokeiluksi tämä, en tule näitä käyttämään moottoripyörä hommissa, palaan takaisin eareihin.

Mulla olis nyt yhteen korvaan punainen mömmö ja toiseen korvaan sininen mömmö ja niihin kuuluva kangaspussi joutilaana, jos joku haluaapi ostaa niin lähtee edullisesti. Laittaapi YVtä

Itse kävin myös hakemassa haagan kuulokeskuksesta aikoinaan muotoon valetut tulpat, ennen tätä tuli kokeiltua kaikkea mahdollista mitä helposti saa apteekista ja mp-liikkeistä ostettua, oli earia, muotoon väännettävää silikoonia ym. mutta mikään ei toiminu.

Nyt on 1 kesä takana noilla kuulokeskuksen tulpilla ja ikinään ei ole paluuta enää mihinkään muuhun malliin, istuvat täydellisesti ja tulppa ei tule yhtään korvan ulkopuolelle joten pysyvät hyvin päässä kun laittaa kypärän päähän / ottaa pois päästä.

Hintaa noilla oli muistaakseni n. 50 euroa kun ne kävin teettämässä ja jos vielä oikein muistan niin voi valita sen vaimennustehon noihin sekä tietysti värin. Itse otin eniten vaimentavan joka muistaakseni oli jotain -35dB tai -40dB mutta joka tapauksessa varsin tehokkaasti vaimentaa varsinkin tuulen suhinat pois.

Finfonic

Tuossa ainakin yhdet. Hintaa tosin kait 200€ hujakoilla.
Suosittelen !! Nyt kolme kesää käyttänyt niitä 25dB- vahvuisia. Vaimentavat sopivasti, mutta kuitenkin kuuluu puhe,rengas- ja desmo äänet ettei tarvitse ihan tunnelissa ajaa...
Hintaa en muista. Ei ihan halvat kuitenkaan mutta hintansa arvoiset.
Joo, Finfonicit täälläkin. Kajareilla varustetut, jotka ilman musaa vaimentaa 25db. Seitsemän vuotta pidetty ja niin olen noihin tottunut, että en edes korttelinväliä enää ajele ilman.

Joskus ajokauden alussa saattaa parin kolmen tunnin yhtämittainen pitäminen hieman tuntua epämiellyttävältä, mutta viikon parin päästä ei enää tunnu missään. Totutuksenkin voi kyllä aloittaa jo ennen ajokauttakin vaikkapa iPodin kajareina käyttämällä.

Mutta: Kumminkin yksilöllistä on tuo tottuminen. Vaimo ei noihin ole tottunut (siis omiinsa, ei minun  
tounge.gif
). Kuulemma kypärä painaa ikävästi ja Finfonicillakin vielä viiden vuoden jälkeenkin koetteivat takuuseen trimmata matalemmiksi (josta  
bowdown.gif
), mutta ei vaan lykästänyt...

t. pozo

062802moto_prv.gif

Itellä otettiin muutama viikko takaperin valut korvakäytävistä ja hintaa ei tulpille jäänyt senttiäkään. Kannattaa kysellä firman kautta vastaavia etuisuuksia, mikäli on pienintäkään melusaastetta työympäristössä. Ninnunnannu, pannaan virman piikkiin.
wink.gif

Säästi siinä toista sataa euroa omasta pussista, vielä kun ne vaikkumagneetit joskus saapuis.

Moi,

Minä teen kanssa noita korviin valettavia tulppia.
Ollut välillä ratapäivillä niitä tekemässä.

Hinta on 50 euroa pari ja saa mukaansa.

Timo McKeown
EarInc Finland

Joutaisitko Timo tekemään nyt maanantaina Alastarossa ainakin yhden parin? Tai useamman jos sattuisi halukkaita löytymään?

Back