• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Muiden kommentit harrastuksestasi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vedenhenki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
lario sanoi:
Ekan pyörän kohdalla suurin osa ympäristöä ymmärsi, mutta kun talliin tuli viides pyörä, niin suurin osa ympäristöä ei enää ymmärrä.

Mun kohdalla raja meni neljännen pyörän kohdalla... Silloin sain kuulla kotoa hieman epäilyjä mielenterveydestäni.

Kiivainta kommentointia aikoinaan herätti kun hommasin ensimmäisen harrikan, silloin japsipyöräilijä-isäukkoni arveli mun laittaneen rahani sujen persiiseen. Hetken sitä kesti, kolmen vuoden kuluttua oli kiwasuki myyty ja tilalla ameriikan keksintö. Mun ex.

Lähdin tossa yks aamu tuttuun tapaan ajotamineet päällä ja kypärä kädessä töihin. Alakerrassa tuli talossa asuva mummo vastaan jota moikkasin kohteliaasti ja pidin hissin ovea auki. Hän totesi että "voi kiitos, on sulla aina kauhean pieni toi käsilaukku.." ja osoitti mun kypärää.. :blink: Ja olen siis mies..mut kai nolanin xlight sit käsilaukulta näyttää =)

Silver Bride sanoi:
Yksi hieman hilpeyttä herättävä tapaus sattui muuten keväällä. Olin pyörällä liikenteessä ja käväisin kauppakeskuksessa pari juttua ostamassa. Hädin tuskin pääsin tamineissani ovista sisälle kun vastaan tuli nuorehko pariskunta. "Kato, moottoripyöräilijä", sanoi miespuolinen osapuoli tyttöystävälleen ja sitten ne molemmat katsoi mua ilmeellä :blink:. Jep, moottoripyöräilijä on todellinen harvinaisuus. :D

Harvoin tuota kesällä kuulee, talvella sitten useammin... :p

Tavallisin kommentti: onpa tytöllä iso pyörä! Kulkee varmaan kovaa?!

Eräs +60 rouva kaupassa tuli kysymään, että onko se hieno pyörä oven edessä minun ja sitten taputteli selkään ja ihasteli miten rohkea tyttö olen :D

Yhteen asiaan mä olen kyllästynyt. NIIN kyllästynyt.

Jos mulla sattuu selkään, tai päähän, tai käteen tai minnekkä vaan, niin varsinkin työpaikalla moottoripyöräilystä mitään tietämättömien kommentti on aina: "No se on se moottoripyöräily..."

Toistaiseksi olen vielä jaksanut vastata suht' nätisti takaisin, mutta kaipa se kamelin selkä jonain päivänä katkeaa.

Keväällä ja syksyllä:
- aika kylmät kelit ajella?
- jaa, onko nissanin/volkkarin/tojotan lämppäri rikki?
- häh?

Pojan klossit on kyllä huippuja, tuolla kylän pinnassa ku papattellee, ni monesti sellaset 7-12v moikkailee ja "kääntelee kaasua" pitäähän se tietty päräyttää parikertaa ku pyytävät!

Anoppi ei taas tunnu tajuavan mikä tuo mopotin on ja mitä sillä tehdään. Äärimmäisen ärsyttävä piirre on nuiden ajosaappaiden roudailu ulkovarastoon.

Oon yrittäny selittää, että hei mä tarviin niitä päivittäin ku ajelen kouluun yms, mutta aina ku se on lapsenvahtina, ni sieltä varastosta net saa hakia :)

Vanhempani toivovat, että lopettaisin vaarallisen harrastukseni, etenkin isäni toivoo. Kyllä mä heitä ymmärrän. Kyllä ne vaarat tiedostaa itsekkin joka kerta ajamaan lähtiessä.
Sen verran tullu mm nähtyä miten autoilla mutkia oijotaan, ohitetaan vaarallisesti puhumattakaan hirvien olemassa olosta jne.
Mutta siis:
Työssäni vanhemmat miehet ovat kommentoineet harrastustani ja ymmärtääkseni ihaillen.
Olen persoona joka on ja tekee sitä mikä itselle hyvältä tuntuu eikä välitä massojen mielipiteistä. En muutenkaan ole mikään tekokynsi-onko tukka hyvin persoona :jpstyle:
Kivoja ajoja kaikille :orgmp:

Olin eilenä käymässä yhden lankoni luona, ja hän oli hiljattain hankkinut itselleen lelun.
Semmonen avomalli ihan siisti ja punainen Corvette ja kaveri vaan totesi, että täytyy tyytyä tällaiseen 4-pyöräiseen, kun tässä/siinä iässä ei arvaa alkaa opettelemaan kahdella pyörällä pystyssä pysymistä, siis vekottimella, jossa on moottori.

Sanoi lanko, nättä kun sillä (Corvetella) ajaa motarilla tikkarinopeutta, niin eivät mene ohitse jostain syystä kuulemma tulevat rinnalle ja jäävät siihen, ehkä ihastelemaan.:dunno:
Paitsi prätkät, ne menee ohi.

Sanoin. Sen takia mun lelu onkin prätkä, sen kanssa ei tarvii "kuvia" kumarrella.:D

NOx sanoi:
Keväällä ja syksyllä:
- aika kylmät kelit ajella?
- jaa, onko nissanin/volkkarin/tojotan lämppäri rikki?
- häh?

Koitas ajaa talvella :D

Vakiot on "Eiks oo kylmä?/Miten tolla pysyy pystyssä?/Eikö sulla oo autoa?/Ootko ihan viisas?"

Yleensä tuli vastailtua samansuuntaisesti, ja reaktio oli myös identtinen :D

PoS sanoi:

Vakiot on "Eiks oo kylmä?/Miten tolla pysyy pystyssä?/Eikö sulla oo autoa?/Ootko ihan viisas?"

Hommaa semmoinen "Mieluummin ajaisin autolla" -tarra kypärään. Se voisi hämmentää entistä enemmän kyselijöitä. :-)

PoS sanoi:

Eräänä tammikuisena päivänä ku töihin menin (Kawasaki LTD) niin kukaan ei kysyny mitään. Katto vaan... :sad: ja :thumbup: sekä :paikallatuulee:

Ja yleensäkin kun tulee mentyä mopolla töihin vaikka on pikkupakkanen. "Kelkallako tulit?"

Pääosin on palaute ollut positiivista täälläkin. Äidin puolelta (tottakai) lähinnä sitä taivastelua että pitääkö ihan tahalteen ittes tappaa ja pysyisit vaan siinä auton ratissa :hanuria:

Northern sanoi:
Anoppi ei taas tunnu tajuavan mikä tuo mopotin on ja mitä sillä tehdään. Äärimmäisen ärsyttävä piirre on nuiden ajosaappaiden roudailu ulkovarastoon.

Oon yrittäny selittää, että hei mä tarviin niitä päivittäin ku ajelen kouluun yms, mutta aina ku se on lapsenvahtina, ni sieltä varastosta net saa hakia :)

Ala kantaa ne anopin kengät kans aina sinne ulkovarastoon, ku tulee käymään.

Mulla lähipiiri suhtautuu positiivisesti motskarihommiin.
Äiti on ainoa, joka on ollu vastaan. Kysy, että miks sun semmonen pitää hommata. Kesällä, ku lähin Euroopan kierrokselle, tuhahteli taas, että pitääkö sinne lähtee. On vähä ite arka luonteeltaan. Ei kyytiinkään lähteny, ku tarjosin. :)-

Tutut ihmiset: "voiko noin korkeilla koroilla ajaa moottoripyörää?"
Uudet tuttavuudet: "No, sulla on varmaan moottoripyöräkin"
Moottoripyörän vierelle pysähtelevät: "Mikä vuosimalli?"

Mikä siinä on, että muita ajoneuvoja harrastava luokitellaan automaattisesti myös motoristiksi?
Vai johtuuko se siitä, että mulla on liikaa mustia nahkatakkeja? :dunno:

eipä nuo kummemmin enää ihmettele, joskus tulee kommenttia pyörästä kun pällistelevät ja ihmettelevät.

viimeisin kommentti tuli kotiväeltä, kun kuuli että lentokentällä oltiin kiihdytelty ja mitä vauhtia vedelty.. emäntä sanoi heti, ei niin lujaa saa ajaa, siinä voi sattua ihan mitä tahansa.. niinpä, ei ole nähnyt koskaan oulun välillä kun pyörällä töihin ajaessa tulee suunnilleen kolmea autoa vastaan ohittaen toisiaan kiimingin rampissa... :kääk:

Back