• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MT-07. The dark side of Japan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaff
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sami1024 sanoi:
En nyt halua saivarrella, mutta kai olet lukenut kauppoja tehdessä tai viimeistään toimituksen viivästyessä, että millaiseen sopimuspaperiin sitä on tullut nimi väännettyä? Pyörää en oo tehdastilauksena hankkinut, mutta pari autoa kyllä, ja ainakin noissa sovellettiin autoalan keskusliiton yleistä toimitussopimusta.

Jos sopimukseen on kirjattu toimituspäivä ja toimitus viivästyy muusta kuin force majore -tyyppisestä syystä, niin siellä todennäköisesti pitäisi olla ihan selvät sävelet sovellettavasta hinnanalennuksesta tai muusta korvauksesta. Ja ihan samaan tapaan siellä todennäköisesti on kerrottu myös, että milloin sinulla on oikeus purkaa sopimus ja millä ehdoilla.

Itseasiassa nimeä ei edes papereissa ole vaan sähköpostin välityksellä asia hoidettiin. Sain kyllä virallisen sopimuspaperin sähköpostitse ja kuittasin sen sähköpostilla. Siinä luki, että arvioitu toimitusaika. En sitten tiedä kuinka paljon siinä on liukumavaraa :p Ilmeisesti ihan helvetisti!:D No huomenna menossa hakemaan tuotetta kotio elikkäs loppu hyvin kaikki hyvin. Myönnän, että olen tainnut olla vähän turhan sinisilmäinen, mutta niinkun taisin aiemminkin kirjoittaa, että taidan todella haluta kyseisen prätkän. Sivuhuomautuksena, että on todennäköisesti viimeinen uusi yammu jonka ostan tai sitten teen paremmat diilit kuin nyt tuli tehtyä! Ei tämän kokemuksen jälkeen tee hirveesti mieli tehdä yammukauppaa ainakaan kyseisen liikkeen kanssa. Olisin saanut pyörän jo ajat sitten jos en olisi ollut niin rakastunut tohon violettiin ja ottanut prätkän kotikaupungista. Myönnettäköön, että vähän on silmiin pissattu olo. No huomenna on yhtä hymyä sitten kun pääsee mopoilemaan.:orgmp:

Ajakaa nyt vielä hyvät ihmiset, kun kerkeette! :p Itsellä 5000 km kasassa kesäkuun alusta laskettuna! Mukavia ajoretkiä ollut ja toivottavasti vielä ainakin ensi kuun pystyy ajamaan kokonaan! Ensi kesänä sitten rajoitin helvettiin. :thumbup:

Voisiko joku MT-07 omistaja laittaa mulle vaikka privana pyöränsä rekisterinumeron, niin saisin vakuutustarjouksen lasketettua. Suunnittelen uuden ostoa ja budjettia pitää saada laskettua. Nettimotossa on vain rekisteröimättömiä myynnissä. Eli vaikka ilmoituksessa on rekkari, vakuutusyhtiö ei löydä kyseistä pyörää ja vakuutusmaksu on arvio.

Kiitoksia avusta etukäteen!

Honsuheikki sanoi:
Voisiko joku MT-07 omistaja laittaa mulle vaikka privana pyöränsä rekisterinumeron, niin saisin vakuutustarjouksen lasketettua. Suunnittelen uuden ostoa ja budjettia pitää saada laskettua. Nettimotossa on vain rekisteröimättömiä myynnissä. Eli vaikka ilmoituksessa on rekkari, vakuutusyhtiö ei löydä kyseistä pyörää ja vakuutusmaksu on arvio.

Kiitoksia avusta etukäteen!

Jos et jo saanu rekkaria, niin ainakin Fennia, Turva ja Lähitapiola antaa laskea hinnan tuon vakuutukselle, syöttää vain puuttuvat tiedot.:thumbup:

Viimeksi muokattu:
Mites kyseinen pyörä sopii vähän pidemmälle kaverile +190cm? Saako miten hyvän ajoasennon?

Kävin tilaamassa tänään Mattamustan ilman ABS:ää. 2-3vko kuulemma toimistusaika.:jippikaijee:

Nyt sitten istutaankin kypärä päässä ja hanskat kädessä seuraavat pari vko.

Jonezi sanoi:
Mites kyseinen pyörä sopii vähän pidemmälle kaverile +190cm? Saako miten hyvän ajoasennon?
Mä kävin tänään koeajamassa Cage-version. Liian ahdas ainakin mun jaloille! Mutta jos tuntuu että mahtuu niin hyvä... EI niitä jalkatappeja paljoa tarttis siirtää alas/ taaksepäin niin olis paljon parempi!
DSC_0001.JPG

Go-Za sanoi:
Mä kävin tänään koeajamassa Cage-version. Liian ahdas ainakin mun jaloille! Mutta jos tuntuu että mahtuu niin hyvä... EI niitä jalkatappeja paljoa tarttis siirtää alas/ taaksepäin niin olis paljon parempi!

Joo en mä sitä olis tilannut jos en olis hyvää ajoasentoa saanut.:grin:

Viime kuussa tilasin valkoisena ja olikin maahantuojalta saapunut viikossa liikkeeseen. Nyt vaan liikkeessä maannut pari viikkoa kun eivät ehdi laittaa sitä ajokuntoon. Tänään lupasivat, että ensi viikolla saa hakea. Kuinka pienissä paloissa nuo pyörät oikein tulee jos kokoaminen kestää 3 viikkoa ...

Myyjä sanoi, että oli viimeinen kappale maahantuojalta ja että olisi taas odotettavissa pitkiä toimitusaikoja k.o.pyörälle. Toivotaan, että EHTIVÄT nyt liikkeessä laittaa ajokuntoon ensi viikoksi, ettei tarvitse sohvalla istua ajokamat päällä.

Jauho sanoi:
Viime kuussa tilasin valkoisena ja olikin maahantuojalta saapunut viikossa liikkeeseen. Nyt vaan liikkeessä maannut pari viikkoa kun eivät ehdi laittaa sitä ajokuntoon. Tänään lupasivat, että ensi viikolla saa hakea. Kuinka pienissä paloissa nuo pyörät oikein tulee jos kokoaminen kestää 3 viikkoa ...

Myyjä sanoi, että oli viimeinen kappale maahantuojalta ja että olisi taas odotettavissa pitkiä toimitusaikoja k.o.pyörälle. Toivotaan, että EHTIVÄT nyt liikkeessä laittaa ajokuntoon ensi viikoksi, ettei tarvitse sohvalla istua ajokamat päällä.

Joo samat sanat, ei ole vielä kuulunut täälläkään, vaikka sanoivat että 2-3vko toimitusaika.

No käyn huomenna liikkeessä ihan paikan päällä katsomassa. Olis jo kyllä kauhea hinku päästä ajamaan.:orgmp:

Jonezi sanoi:
Joo samat sanat, ei ole vielä kuulunut täälläkään, vaikka sanoivat että 2-3vko toimitusaika.

No käyn huomenna liikkeessä ihan paikan päällä katsomassa. Olis jo kyllä kauhea hinku päästä ajamaan.:orgmp:

Joo kyllä tässä alkaa jo kamat polttaa kaapissa. Pitää kans alkuviikosta heti käydä liikkeessä kattomassa, etteivät ole myyneet pyörää jollekin ja nyt odottelevat maahantuojalta uutta 😂

Erikoiselta kuulostaa, etteivät ehdi laittaa ajokuntoon. Tosin en tiedä mitä sille pitää tehdä mutta ei luulisi viikkoja kestävän.

Yleensä peilit ja pleksi ( jos sellainen on ) joudutaan ruuvaamaan kiinni ja rekisteröinti suorittamaan eli ~30min. homma.
Vaikka mää kävin kyllä nykyisen pyörän rekisteröimässä itse myyjä liikkeen piikkiin eli ei tullut mulle kustannuksia rekisteröinnistä.

c2TQerC.jpg

Viikon päästä saan ajoon, kun joutuvat vielä odottamaan sitä kuristus settiä.

:orgmp:

Ai että :thumbup:

Joo en käsitä mikä mun pyörässä kestää jos peilit pitää ruuvata kiinni. Varmaan tippunu rekan kyydistä motarille ja nyt paikkailevat sitä :jpstyle:

Kaks päivää kesti pyörän kokoominen viimevuonna ku jyväskylästä tilasin 35kw kurisetti ja akran putki asennettuna.. Itse pyörällä kesti Japanin saarelta 3kk ja vakioputki tuli perässä Jyväskylä-Espoo komeat 6kk jäljessä (olivat unohtaneet varaston perukoille) :D ei sillä tietenkään mitään käyttöä ole mutta joku kirous tässä MT-07 hommassa on..

Tilasin omani sport screenillä ja comfort seatilla viime vuoden huhtikuussa
- Pyörä saapui elokuun puolessa välissä eli noin 4,5kk tilaushetkestä
- Screen ja penkit saapui helmikuussa 2015 eli 10 kk tilaushetkestä

Mut nyt on kaikki ok, pyörä alla ja hymy huulilla :grin:

Kaff sanoi:
Tilasin omani sport screenillä ja comfort seatilla viime vuoden huhtikuussa
- Pyörä saapui elokuun puolessa välissä eli noin 4,5kk tilaushetkestä
- Screen ja penkit saapui helmikuussa 2015 eli 10 kk tilaushetkestä

Mut nyt on kaikki ok, pyörä alla ja hymy huulilla :grin:

Mitä oot tykänny comfortpenkistä? Alkuperäinen penkki sopii hyvin itselleni, mutta monet ovat valittaneet siitä.. Painoa itsellä 65kg joten onkohan sillä jotain vaikutusta asiaan.

Larskiainen sanoi:
Mitä oot tykänny comfortpenkistä? Alkuperäinen penkki sopii hyvin itselleni, mutta monet ovat valittaneet siitä.. Painoa itsellä 65kg joten onkohan sillä jotain vaikutusta asiaan.
Kilometrejä ehkä 15 uudella penkillä, joten ei juuri voi vielä arvostella. Materiaalit vähä enemmän premium, hieman paksumpi ja kovempi (?). Täytyy saada ainaki 150 km yhtäjaksoista ajoa ennenkuin voi kommentoida sen kummemmin.

No niin, nyt on pyörä alla ja ekat savut vedetty! Kevyt ja näppärä ajaa, vääntöä mukavasti ja kaikinpuolinen tuntuu hyvältä. Vaihteissa vähä hakemista vielä mutta eikö se siitä. Kolmonen tuntuu menevän vähä huonosti silmään, saattaa olla käyttäjävikaa toki.

Kuinka hyvin tuosta jarrunestesäiliöstä pitäisi näkyä onko nesteet kunnossa? Koitin tossa huonossa valossa sitä tiirailla niin näytti kun olisi tyhjä :O

Vähä meinaa olla kylmä ajaa mutta eikö se siitä lämpiä pikkuhiljaa.

Back