• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP-onnettomuus Lappeenrannassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja piston
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itseltäni varastettiin prätkä muutama vuosi sitten ja tämä kriminaali mälläsi sen sitten melkein kahden promillen humalassa. Huonoksi onneksi satutti vain jalkansa. Jalka paikattiin ja paapottiin kaveria sairaalassa. Minut ja ex-miesystäväni pidätettiin (pitkä tarina, jonka seuraukset jatkuvat yhä neljän vuoden päähän).... Ei oikeesti heru paljon sympatioita näille rosvoille, ei!!  
kaboom.gif

Anteeksi vaan, mutta pikkasen laittaa epäilyttämään, että teitä täysin viattomia kansalaisia olisi sentään pidätetty tai sitten olette liikkuneet sellaisissa piirissä, että kiinniottaminen on ollut vain ajan kysymys.
Tai sit joku on oikeesti käyny sen kriminaalin luona viemässä terkkuja
kaboom.gif
täällä foorumilla sillä uhoamisen sijaan
cool.gif

Suuri helpotus olisi ollut, jos varas olisi saanut esim. 40g lyijyä heti kättelysä, mutta uhrin tilanne olisi hyvin heikko.
Varastetulla pyörällä kaahottaminen on riski, mutta onneksi kyseinen hemmo ei sitä ehtinyt ymmärtää.
Vetomiehiä ei tunnu kukaan ymmärtävän, mutta varkaita kylläkin.
nixweiss.gif

Ihmisten ainoa pakko on kuolla ja toisille se olisi velvollisuus.
Jaa, mikäköhän olisi kirjoittajan mukaan sitten raja, jonka jälkeen rikolliset voisi vain surutta ampua navetan takana?

En minäkään mikään päänsilittäjä ole, mutta kyllä joku raja pitäisi olla näissä toisten kuolemien toivomisessa. Länsimaiseen sivistysvaltioon tuollaiset puheet ei kuulu, eikä edes näille sivuille, ainakaan mun mielestä.

Toisaalta olis kiva nähdä millaisia miehiä nämä Stagat ja muut ovat, kun täällä aina vähän väliä uhoavat miten varkaat pitäisi ampua, ja poliisia vetää turpaan.

Veikkaan, että niinkuin yleensäkin, samanlaisia pienen pilin omaavia persläpiä, jotka eivät tosielämässä uskalla sanoa tuon taivaallista, vaan pelästyvät omaa varjoaan. Täällä netissä on vaan niin helppoa esittää kovaa jätkää. Ugh, olen puhunut.

Ja loppuun, mä ymmärrän vetomiehiä, en varkaita, mut kuolemaa en silti toivo kenellekään.

On varmistunut, että minun pyörän kuljettaja on menehtynyt eli sama kolari oli kyseessä.
No, tulipahan varkaalle melkoinen tuomio..
Oliko suomalainen?  
nixweiss.gif
En mene arvailemaan, mutta turmapaikan ohi eilen ja tänään ajaneena panin kuitenkin merkille, ettei paikalle ole ainakaan sytytetty kynttilän kynttilää. Tokihan tuossa on juuri meneillään isompikin tieremontti, joten ovat ehkä siivonneet pois tahi kieltäneet laittamastakaan.

Anteeksi vaan, mutta pikkasen laittaa epäilyttämään, että teitä täysin viattomia kansalaisia olisi sentään pidätetty tai sitten olette liikkuneet sellaisissa piirissä, että kiinniottaminen on ollut vain ajan kysymys.
Ensinnäkin, liikuimme silloin vain huomattavasti harvalukuisemmassa moottoripyörä.org:n piireissä ja muuten taisimme olla myös Mäntsäläläisen Mooserheadin jäseniä silloin. Joten se niistä piireistä.

Toiseksi asuin Porvoossa muualta muuttaneena suomenkielisenä ja tämä rosvo oli kriminaali, svenskatalande, poliisin poika.

Ainoa asia, minkä ex-miesystäväni teki, oli se että kävi sen kaverin luona ja kehoitti maksamaan aiheuttamansa vahingon. (Silloin ei kaverin taustoja tiedetty) Kukaan EI SIIS UHANNUT MITÄÄN!!! HUOM!!!

Sitten tultiin kuuden poliisin rynnäköllä sisälle ja minut haettiin kuulusteluihin. Useiden kyselyiden jälkeen sain sen verran selville, että minua syytetään laittomaan uhkaukseen yllyttämisestä. Yöksi putkaan, kun olin ihan järkyttynyt asiasta. En osannut sanoa yhtään mitään asiasta.

Tarina jatkuisi vielä romaanin verran. En tässä viitsi kaikkea kirjoittaa. Mutta ilmeisesti tässä kuussa saan eduskunnan oikeusasiamieheltä lausunnon poliisin toiminnasta. Sen verran sain sieltä tietoa etukäteen, että laiminlyöntejä on löytynyt toiminnassa. Olihan siellä ihan selkeitä asioita, kuten lasten yksin jättäminen, eläinsuojelurikos yms. (siis poliisien toiminnassa) Tuskin pystyn mitenkään todistamaan sitä törkeää käytöstä, miten minua käsiteltiin pidätyksen aikana.... Vieläkin verenpaine nousee, vaikka tapahtumista on aikaa 4 vuotta.

Joten tämä varmaan riittää selvitykseksi niistä piireistä.

Sellainen poliisivaltio ainakin Porvoossa. Joten ei HIRRVEESTI iteltä heru sympatioita kriminaaleille.

P.s. Laitan sitten tietoa, mitä oikeusasiamies päätti!!

No tästä nyt pidä sanoa juuta tai jaata siitä onko kenekään kuolema oikeutettu asia, mutta varsin selvältä näyttää että Darwin korjaa satoa.

- pyörän käyttövarkaus - ei kovin älykäs teko
- vielä vähemmän älykäs teko ajaa oudolla pyörällä ja tuntemattomilla ajotaidoilla reikä päässä yleisen liikenteen seassa

Väärät valinnat kostautuvat ja tässä se kohdistui niitä vääriä valintoja tehneeseen. Kova rangaistus, etenkin omaisille, mutta kovan hinnan maksoi nyt tekijä itse. Yhtä hyvin se olisi voinut kohdistua johonkuhun täysin sivulliseen henkilöön.

Vahingoista jotka sattuvat järjellisesti toimittuna tuntee surua. Kun toimitaan hyvin itsetuhoisella tavalla, on vaikeampaa tuntea sääliä muuta kuin omaisien takia. Useimmilla meistä näitä omaisia on, jonka tulisi vaikuttaa myös siihen miten toimii, jos on valmis kantamaan vastuuta heistä.

Tässäkin on sitten paljon niitä erilaisia harmaan sävyjä ja niiden valitseminen on jokaiselle hyvin henkilökohtainen alue johon ei ole yhtä totuutta.

Ensinnäkin, liikuimme silloin vain huomattavasti harvalukuisemmassa moottoripyörä.org:n piireissä ja muuten taisimme olla myös Mäntsäläläisen Mooserheadin jäseniä silloin. Joten se niistä piireistä.

Toiseksi asuin Porvoossa muualta muuttaneena suomenkielisenä ja tämä rosvo oli kriminaali, svenskatalande, poliisin poika.

Ainoa asia, minkä ex-miesystäväni teki, oli se että kävi sen kaverin luona ja kehoitti maksamaan aiheuttamansa vahingon. (Silloin ei kaverin taustoja tiedetty) Kukaan EI SIIS UHANNUT MITÄÄN!!! HUOM!!!

Sitten tultiin kuuden poliisin rynnäköllä sisälle ja minut haettiin kuulusteluihin. Useiden kyselyiden jälkeen sain sen verran selville, että minua syytetään laittomaan uhkaukseen yllyttämisestä. Yöksi putkaan, kun olin ihan järkyttynyt asiasta. En osannut sanoa yhtään mitään asiasta.

Tarina jatkuisi vielä romaanin verran. En tässä viitsi kaikkea kirjoittaa. Mutta ilmeisesti tässä kuussa saan eduskunnan oikeusasiamieheltä lausunnon poliisin toiminnasta. Sen verran sain sieltä tietoa etukäteen, että laiminlyöntejä on löytynyt toiminnassa. Olihan siellä ihan selkeitä asioita, kuten lasten yksin jättäminen, eläinsuojelurikos yms. (siis poliisien toiminnassa) Tuskin pystyn mitenkään todistamaan sitä törkeää käytöstä, miten minua käsiteltiin pidätyksen aikana.... Vieläkin verenpaine nousee, vaikka tapahtumista on aikaa 4 vuotta.

Joten tämä varmaan riittää selvitykseksi niistä piireistä.

Sellainen poliisivaltio ainakin Porvoossa. Joten ei HIRRVEESTI iteltä heru sympatioita kriminaaleille.

P.s. Laitan sitten tietoa, mitä oikeusasiamies päätti!!
Juupajuu, muistan tän härdelin silloin taannoin, siinä olisi varas lahdattu useampaakin kertaa kirjoitusten perusteella.
Mutta onko se sen kriminaalin vika jos polliissi äityy moiseen menoon ? Eiköhän kyseessä ole se isukki eli ystävämme poliisi, ei kriminaali ?

Ja lopuksi meille kaikille vetomiehille ja kukkiksille ja kelle vaan:

"Herra armahtaa, pyörä ei"
wink.gif

Mutta onko se sen kriminaalin vika jos polliissi äityy moiseen menoon ? Eiköhän kyseessä ole se isukki eli ystävämme poliisi, ei kriminaali ?

Ja lopuksi meille kaikille vetomiehille ja kukkiksille ja kelle vaan:

"Herra armahtaa, pyörä ei"
wink.gif
Niin, itse jouduin vain tavallista hankalamman kriminaalin uhriksi. Sillä oli "sopivat" taustajoukot, jotka minun mielestäni suojelivat tämän tyypin toimintaa.

Näistä kauaskantoisista seurauksista johtuen, sympatioita ei heru pennin vertaa kaikille toisten omaisuutta tuhoaville tyypeille
mad.gif
Ja miinuksen puolelle menee sympatiat vielä, jotka vahingoittavat siinä sivussa viattomia.... Niitäkin näen töissäni lähes päivittäin.

No, katotaan sitten loppupeleissä kuka maksaa ja mitä... Syytteet kaikki on vielä nostettavissa sekä virkavaltaa ja perättömää ilmiantajaa vastaan.... Ensin vain on saatava se lausunto siltä "korkealta herralta".

Kyllä on joskus tullut mietittyä, armahtaakohan se herrakaan ihan kaikkia sitten siellä portilla vai osoittaako se sormeaan sinne huomattavasti kuumempaan paikkaan
tounge.gif

On varmistunut, että minun pyörän kuljettaja on menehtynyt eli sama kolari oli kyseessä. Ei varmaan aivan puhtoinen tuo kuljettaja ole ollut. Käsitin poliisin puheista, että on jonkinlaista johdotus hässääkkää tehty tuohon pyörään.
Mitä vuosimallia tuo pyörä oli ja meneekö vakuutusyhtiölle?
Ja oliko se TDM
Pyörä oli BMW 650 dakar. Voimassa oli kasko, mutta en ole vielä ollut yhteyksissä vakuutusyhtiöön tämän kolarin jälkeen. Tehty kuitenkin varkaus ilmoitus silloin 15. päivä kun pyörä katosi.
Hmm... Juuri noita päivinä ajelin (14. päivä ilta muistaakseni) helsingistä lähtiessä manskua pitkin ja jossain vaiheessa ruuhkassa pujotteli keltainen 650 dakar, jonka perässä vedin sitten myös splittaillen jonkin aikaa. Kuski lievästi ulkomaalaisen näköinen, ei mitenkään ajokamppeissa ja ajotyyli varsin epämääräinen. Olisko ollut sun mopo?

Etkös nyt hauku hiukan väärää puuta (kriminaalia pelkästään). Tarinasi pahimmat hahmot ovat mielestäni korruptoituneet poliisit ja järjestelmä joka ei valvo poliiseja juuri ollenkaan. Mielestäni esim. tällaisia tapauksia varten poliisissa pitäisi olla sisäisen tutkinnan osasto. Ehdottaisin osaston johtajaksi Jyrki Haapalaa Varkaudesta. Tulisi vähän herranpelkoa poliiseillekin jotka ovat tähän asti tottuneet olemaan kuin pellossa ilman pelkoa sanktioista rötöksistään.

Etkös nyt hauku hiukan väärää puuta (kriminaalia pelkästään). Tarinasi pahimmat hahmot ovat mielestäni korruptoituneet poliisit ja järjestelmä joka ei valvo poliiseja juuri ollenkaan. Mielestäni esim. tällaisia tapauksia varten poliisissa pitäisi olla sisäisen tutkinnan osasto. Ehdottaisin osaston johtajaksi Jyrki Haapalaa Varkaudesta. Tulisi vähän herranpelkoa poliiseillekin jotka ovat tähän asti tottuneet olemaan kuin pellossa ilman pelkoa sanktioista rötöksistään.
Olenkuullut Haapalasta, juu.Olen kotoisin sieltä nurkilta.

Asiani on siis eduskunnan oikeusasiamiehen käsiteltävänä ja saan päätöksen ihan lähiaikoina....

Niin, minun juttu paisui siis poliisiin asti. Tarina olisi siis romaanin pituinen....Mutta tämän "rosvon" toiminnasta kaikki alkoi ja siksi ei heru sympatioita.... Ja nämä kriminaalit tietää kaikki oikeuden koukerot, joita voi käyttää hyväksi rikoksen uhrin väsyttämiseksi. Moni ei varmaan jaksa vuosikausia taistella oikeuksiensa puolesta. Tämän miniun kohdalle osuneen "mätäpaiseen" perhepiitissä sattui olemaan poliisi....siksi ehkä tämä meni näin!!!

mitä itse olen joutunut seuraamaan, niin rikollisista hankalimpia ovat juurikin poliisien, asianajajien, lääkäreiden ja psykologien kakarat ja nuoret vesat. siis sellaiset jotka ovat ajautuneet tai oma-aloitteisesti lähteneet rikosten poluille. myös noissa tapauksissa omaiset ovat hankalimpia monesti.

mustalaisten kanssa olisi mukava ryypätä, koska ne eivät puhu työasioista, tuli vain omasta kommentista mieleeni, että saa olla nyt nämä työasiat tällä kertaa tässä kai.

Hmm... Juuri noita päivinä ajelin (14. päivä ilta muistaakseni) helsingistä lähtiessä manskua pitkin ja jossain vaiheessa ruuhkassa pujotteli keltainen 650 dakar, jonka perässä vedin sitten myös splittaillen jonkin aikaa. Kuski lievästi ulkomaalaisen näköinen, ei mitenkään ajokamppeissa ja ajotyyli varsin epämääräinen. Olisko ollut sun mopo?
Itsellä on/oli sininen. Ei ollut suomalainen tämä kuski, eli oli varmaankin itänaapuriin matkalla tämä laite.

Olisko sattunut niin onnellisesti että varas kuoli? Toivottavasti vakuutukset oli kunnossa, silloinhan kaikki olisi käynyt loppujen lopuksi hienosti
smile_org.gif
Olisi kaikille parempi, jos painuisit kavereittesi kanssa juoruamaan tuonne paskanjauhantaosioon.
Mikäs sulle on tullut?
Eihän tossa tapahtunut mitään suurempaa menetystä vai oliko kenties joku sun frendi?

Ihmisiä kuolee koko ajan, jotkut täysin syyttään, ja jos joku varas ajaa auton alle niin voi voi, sitä sai mitä tilasi. Eipä varasta enää toisten pyöriä.

Back