• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP-onnettomuus Lappeenrannassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja piston
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Saattoi löytyä se minun varastettu pyörä. Ensimmäisessä viestissä oli mainittu matkaenduro ja äsken soittelivat lappeenrannan poliisista, että on pyörä ollut jossain kolarissa.

Joskus kuuden aikaa tuli ajettua paikan ohi Imatralle päin. Pyörä oli jo nostettu hinausauton lavalle ja nopeasti katsottuna se näytti melko ehjältä. Eipä osannut arvata kuinka kävi.

200 metrin jälkeen olisi alkanut kaksikaistainen osuus.

Lehteä pikaisesti aamulla selatessa osui silmiin onnettomuudesta kertovassa artikkelissa teksti, joka meni suunnilleen näin.
"törmäsi betoniporsaaseen ohittaessaan letkaa pientareenpuolelta jonka jälkeen kaatui auton alle"

Ei tainnut olla motoristi...
wink.gif

Saattoi löytyä se minun varastettu pyörä. Ensimmäisessä viestissä oli mainittu matkaenduro ja äsken soittelivat lappeenrannan poliisista, että on pyörä ollut jossain kolarissa.
Olisko sattunut niin onnellisesti että varas kuoli? Toivottavasti vakuutukset oli kunnossa, silloinhan kaikki olisi käynyt loppujen lopuksi hienosti
smile_org.gif

loppupeleissä siis ihan kohtuullisen hyvin kävi, jos varas sai hakemansa rangaistuksen, näin karrikoiden sanottuna. tilastoihin menee valitettavasti motoristionnettomuutena tämäkin.

On tää hienoa porukkaa tää .orgin väki. Mielipiteet vaihtuu kuin tuuliviirillä ja toisen kuolemasta iloitaan.
033102ass_1_prv.gif

Huomauttaisin ennen seuraavia hurraa huutoja että kuollut saattaa olla ostanut pyörän ihan hyvässä uskossa. Se joka pyöriä varastelee tuskin ajaa niillä pitkään  itse.

Vaikka kuollut olisikin ollut sama henkilö, joka pyörän oli varastanut, niin toisen ihmisen kuolemasta ´iloitseminen´ on silti aika makaaberia.

Vaikka kuollut olisikin ollut sama henkilö, joka pyörän oli varastanut, niin toisen ihmisen kuolemasta ´iloitseminen´ on silti aika makaaberia.
Eli esim. minä olen rosvo ja peikko sekä suurjulmuri kun en esim. oikein jaksanut murehtia muutaman vuoden takaista uutista Idi Amin Dada'n menehtymisestä, ilmeisesti sairastamaansa sylifilikseen?

Jos 6-tielle menehtynyt oli ehta motoristitoveri tunnen surua tämän puolesta.

Jos taas rosvo joka on anastanut toisen työllään ansaitseman pyörän jota ei ole vielä oikein osannut ajaa voi lähinnä katsoa että pyörä teki viimeisen palveluksen ja toimitti runollista oikeutta omistajansa puolesta.

Tosin voin olla väärässä, kuten usein olen ja muiden palkannauttijoiden tapaan jotenkin kollektiivisesti syypää yhteiskunnan uhrien ahdinkoon joka pakoittaa heidät rosvoamaan typerien työssäkäyvien esineitä.

On tää hienoa porukkaa tää .orgin väki. Mielipiteet vaihtuu kuin tuuliviirillä ja toisen kuolemasta iloitaan.
033102ass_1_prv.gif

Huomauttaisin ennen seuraavia hurraa huutoja että kuollut saattaa olla ostanut pyörän ihan hyvässä uskossa. Se joka pyöriä varastelee tuskin ajaa niillä pitkään itse.
Lauantain etelä-saimaan mukaan ko. kuski oli ohittanut jonoa oikealta puolelta ja törmännyt betoniporsaaseen. Betoniporsaan näkee esteettömästi ainakin kahdensadan metrin päästä, joten jokainen voi päätellä ajeliko ihan liikennesääntöjen mukaan.
Oli varastettu pyörä tai ei niin oli todella typerä paikka ja temppu.

No jos kyseessä oikeasti oli alhainen varas ja arvoton loinen, joka oli varastanut tuon mopon ja ajoi itsensä hengiltä, niin ei kyllä minunkaan naamasta minkäänlaista murehtimista näy. No, odotellaan varmistusta mielenkiinnolla ennen kunnon tuuletuksia.

Jos tämä arvio on sen sijaan ankka, niin on ikävä tapahtuma taas jälleen kerran.

No jos kyseessä oikeasti oli alhainen varas ja arvoton loinen, joka oli varastanut tuon mopon ja ajoi itsensä hengiltä, niin ei kyllä minunkaan naamasta minkäänlaista murehtimista näy. No, odotellaan varmistusta mielenkiinnolla ennen kunnon tuuletuksia.

Jos tämä arvio on sen sijaan ankka, niin on ikävä tapahtuma taas jälleen kerran.
Samaa mieltä.

Ei se tarkoita, että toivoisimme kuolemaa varkaille mutta valitkaa itse pyörävaras vai omallaan ajava. Jokainen laittaa rastin pyörävaras kohtaan. Eli jeesustelut sikseen.

Samaa mieltä.

Ei se tarkoita, että toivoisimme kuolemaa varkaille mutta valitkaa itse pyörävaras vai omallaan ajava. Jokainen laittaa rastin pyörävaras kohtaan. Eli jeesustelut sikseen.
+1. Nimenomaan. Pyörävaras tuskin ketään motoristia saa sympaattiseksi sellaisia tai heimolaisiaan kohtaan. Ei säälitä kun varkaalle sattuu työtapaturma. Itsehän on uransa valinnut hyvin pitkälti. Tässä tapauksessa on saattanut käydä juuri näin. Sinänsä hyvä kun omistajan ei tarvitse elää epätietoisuudessa ja on ainakin yksi rikollinen poissa tilastoja rumentamasta ja harrastustamme haittaamasta.

Voidaan kysyä, että onko sellainen edes motoristi, joka säälittelee menehtynyttä pyörävarasta? Ei ole.

Voidaan kysyä, että onko sellainen edes motoristi, joka säälittelee menehtynyttä pyörävarasta? Ei ole.
Enpä tiedä onko tässä nyt kukaan niin säälinyt, jos tosiaan varastetulla pyörällä ajoi itsensä hengiltä (ja muuten oliko asia varmasti niin, vain vasta huhua?)

Mutta jos nyt ei ihan ilonkiljahduksia kuulu, kun joku kuolee, niin se on mielestäni ihan inhimillistä. Emme kaiketi elä enää keskiajalla, silloinhan esim. julkiset mestaukset olivat suurta kansanhuvia.

Nykyaikaan toisen kuolemasta iloitseminen ei millään muotoa kuulu, vaikka kyseessä olisikin ollut ns. bad guy.

Logiikallanne ajoneuvovarkaudesta olisi ihan paikallaan langettaa kuolemantuomio. Mitäs siinä tapauksessa keksittäisiin vielä vakavampiin rikoksiin syyllistyneille rangaistukseksi?

Enpä tiedä onko tässä nyt kukaan niin säälinyt, jos tosiaan varastetulla pyörällä ajoi itsensä hengiltä (ja muuten oliko asia varmasti niin, vain vasta huhua?)

Mutta jos nyt ei ihan ilonkiljahduksia kuulu, kun joku kuolee, niin se on mielestäni ihan inhimillistä. Emme kaiketi elä enää keskiajalla, silloinhan esim. julkiset mestaukset olivat suurta kansanhuvia.

Nykyaikaan toisen kuolemasta iloitseminen ei millään muotoa kuulu, vaikka kyseessä olisikin ollut ns. bad guy.

Logiikallanne ajoneuvovarkaudesta olisi ihan paikallaan langettaa kuolemantuomio. Mitäs siinä tapauksessa keksittäisiin vielä vakavampiin rikoksiin syyllistyneille rangaistukseksi?
Ihan vitsinä. Eihän sitä vakavampaa tuomiota tarvita. Kuolemantuomio on varmasti jokaiselle kriminaalille riittävä. Tosin sen saman tuomion saa vaikka eläisi miten nuhteettomasti.
tounge.gif

Mutta joo...homma alkaa tosiaan olla, onneksi vaan keskustelutasolla, kuin villissä lännessä hevosvarkaiden osalta.
Niin, ja Ameriikassahan voi saada jopa 1000 vuoden vankeustuomion. Siis huomattavasti "lievemmän" kuin kuolemantuomio.
tounge.gif
(oli ihan vitsiä koko stoorini) ehkä?

On varmistunut, että minun pyörän kuljettaja on menehtynyt eli sama kolari oli kyseessä. Ei varmaan aivan puhtoinen tuo kuljettaja ole ollut. Käsitin poliisin puheista, että on jonkinlaista johdotus hässääkkää tehty tuohon pyörään.

Vai ei sovi rikollisen kuolemasta iloitseminen nykypäivään? No itse ainakin olen tyytyväinen, että on yksi kusipää vähemmän. Kiinni jäädessään olisi kuitenkin ollut ymmärtäjiä enemmän kuin tarpeeksi ja tuomio mitätön. Nyt sai mitä tilasi.
033102beer_1_prv.gif

Vai ei sovi rikollisen kuolemasta iloitseminen nykypäivään? No itse ainakin olen tyytyväinen, että on yksi kusipää vähemmän. Kiinni jäädessään olisi kuitenkin ollut ymmärtäjiä enemmän kuin tarpeeksi ja tuomio mitätön. Nyt sai mitä tilasi.
033102beer_1_prv.gif
Ihmisen yllättävä ja äkillinen kuolema on aina tragedia muodossa tai toisessa, mutta kyllä tällaiset tapaukset koskettaa selkeästi muita vähemmän. Kuolemaa en hänenkään kohdalla iloitse, mutta yhteiskunta on omalta kannalta katsoen hiukan parempi paikka taas, yksi yhteiskunnan syöpäläinen vähemmän veroeuroja kuluttamassa. Ja pysyy ehkä jonkun toisen mopotin tallessa...

Back