• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP:n terveysvaikutukset (kaatumatta)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaket
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Positiiviset henkiset vaikutukset ovat olleet niin merkittävät, että fyysisiä kipuja ei enää muista, kun lähtee pyörän päältä. Minulla on oikeassa jalassa iskiastyyppinen ongelma, enkä voi ajaa autolla 200 km ilman vakionopeudensäädintä. Samaa ongelmaa ei ole pyöräillessä (matkapyörä) - edes rautaperseajo ei ota takareiteen kuten lyhyt automatka.

Juu,samoja rannekipuja ja peräpeilin puutumisia on täälläkin.Tosin persuksen jomotus kai kuuluu asiaan..Korvatulpat ovat kyllä ihan asiaa,kantsii vaan vaihtaa aika usein uusiin.Itellä ainakin korvat kutiaa kesän jälkeen kuin moppe vainaalla konsanaan kun suojat taskussa avaimien ja kolikoiden seassa jauhavat.
Ei ollenkaan hyvä
sad_orig.gif
Ne tulpat pitäisi säilyttää jossakin rasiassa mikä ei päästä paskaa silälleen. kun otat tulpat pois korvista niin laita aina uudet ja puhtaat tulpat. `Kun pyörität´ tulpat niin pese aina kädet ennen sitä,tupakoitsijat etenkin koska korva käytävään voi mennä pahojakin pakteereita. Tunnen yhden tapauksen mikä ei noita neuvoja ole noudattanut niin nytten ei voi uida ja on aina korva tulehduksia. korvia ei voida hoitaa kun bakteeriin ei ole sellaista lääkettä mitä voisi laittaa korva käytävään.

Oikean käden kolme sormea oli pari kuukautta tunnottomana, rautapersetyksen jälkeen. Persejalkaiselle hepulle ajoasento oli ikiwanhassa Ruuttakawassa hieman huono, vaikka satulaakin madalsin ja apupoikakin oli. Pianistiasento sopii hyvin, nykyisin Jammukuskille varsinkin. Tosin emännyyden GPZ 500S:n ajoasento on meikäläisellekin just passeli.

Joskus tuli ajeltua Saksan ja Tanskan halki Ruotsin puolelle Helsingborgiin jumalattomassa vesisateessa pelkällä nahkapuvulla...oli hiukan kiire ja sadepukua ei ollut.
sad_orig.gif

Aamulla, kun kävi kusella niin kirveli aivan helvetisti ja vesi valui silmistä
crazy.gif
. Illalla saunaan ja hiukan Bacardia niin kyllä se siitä...

Kaasukäden ranne ja perse tulee hiukan kipeäksi 200 km:n jälkeen, mutta stressi poistuu totaalisesti...joten plussan puolella.
smile_org.gif

Kuulo saa joskus kyytiä, kun korvatulpat ovat huonosti, tai ei ole ollenkaan. Jostain syystää korviin todellakin sattuu kun käyttää earseja vähän pitempi aika. Pitää kokeilla tuota puuvilla-juttua.
Ranteet saavat kyytiä. Huomaa syksyllä kun menee lintumetsään ja nosta haulikon, että ranteessa naksahtaa ikävästi, ihan niinkun oli rustoutunut
tounge.gif
kuullostaa hassulta, mutta siltä tuntuu...pitää vissiin hankki haulikko jossa on pistol-grippi.
Niska ja selkä kärsivät viimasta. Varsinkin alkukesästä/keväällä ja loppukesästä/syksyllä. Mulla on jotenkin vammainen ruho, joten viimä onnistuu aina menemään niska-aukosta sisään. Hankin syksyllä joku windstopper-mallinen huppu, taisi olla scott, niin se autto vähän. Mutta edelleen viritän buffin vielä kaulalle.
Lonkat jäykistyy. En tiedä painanko alitajuisesti jalat yhteen,vastaan tankkia, mutta nivuset ja lonkkien ulkosyrjät ovat tautisen kipeät pidemmän ajon jälkeen, joutuu jumppaamaan tuntitolkulla ennen kun paikat aukeaa, ja seuraavana päivänä tuntuu kuitenkin siltä että olisi käynyt kehässä, ja hävinnyt.

Mutta on se vaan kivaa
smile_org.gif

Ne intistä tutut keltaiset Earit kannattaa unohtaa, en tiedä ketään kenen korvissa ne tuntuisi mukavilta pidemmässä käytössä. Itse käytän duunissa 8h/päivässä sekä aina ajaessa 3M:n 1100 tulppia eikä ole ikinä korvat olleet kipeät melun tai huonosti sopivan tulpan takia.
Mitä noihin ajoviimasta tuleviin vaivoihin tulee niin tarpeeksi varustetta päälle niin ei vaivaa. Se varustus millä pärjää kaupunki kurvailuissa ei välttämättä riitä pitkillä maantie etapeilla.

En kaatunu mutta silti mursin nilkkaa hieman. Mutkaan taittaessa jarrutin koneen sammuksiin ja jarrulta jalka pois niin pystyyn hyppy ja jalka jalkatappiin. Seuraavassa mutkassa vielä vauhtia hiljensin, kun koski niin pirusti ja tietysti kallistin kipeälle jalalle ja koko paino sille. Nyt ei voi juosta tai seisoa pitkään, kun kolottamaan alkaa. Nooh jos nuo lääkärit saisi lausuntonsa kuntoon ja saisi eteenpäin jalan syksyn huollon.

JOVAIN EI IHMEITÄ TUU...

Ite oon huomannu seuraavia vakavia oireita:

Väylälle kuoon lähtenu myöte nii...

-Vaskikellon kohil alkaa jotenki oikia ajosaappaan kärki heiluu musiiki tahis, oon kuitenkin yrittäny pitää sen paikoillaan ainaski Ouluun asti (selvä metsurin vapinatauti tai semmonen..)

-Kestilän kieppeillä oon oikiaa kättä vähäsen heiluttanu ja / tai pitäny sillei taaksepäi, jotenki se vaan lähtee vaeltaa sillei itellää jos sillei oo mitään tekemistä (hirveä puutumine...)

-Kemis monesti oon vähäsen korjannu kypärää ylöspäin jos on ollut liikenne hiljaista, ilmanpaine ku on sitä työntäny alaspäin
(selvä verenkiertohäiriöstö aivoissa...)

-Tankavaarassa JOS oon hiljentäny niin olen sitte nostanu vähäsen lahkeita, se kun tuntuu sillei mukavalta ku on enempi tilaa.. (amputointitarve tai ohitusleikkaustarve..)

-Skippagurrassa olen monesti noussu ajonaikana jalakatapeille hetkeksi seisomaan, ni olen saanut polvet hetkeksi suoriksi (nivelrauma tai iskias on tuo !)

-Sit ku tie on monesti loppunu, niin en ole osannu lähtee satulasta mihinkää suuntaan, kun se aina tulee niin yllättäen ja äkisti.. (demnetia tai mikä se nyt oli , niin tätä on nyt tullu runsaasti ja montakertaa !!)

-Että tämmösiä oireita nyt ainakin on jo kertynyt näillä muutamilla jutaamisilla...

th_DSC04570.jpg

Back