• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP-Motul InugelEXPERT jäähdytysneste

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tontze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Tampere
Mites porukka onko kokeillu tuollaista jäänestoa ?

Kävin pari putelia hakeen motonetistä, kotona katselin että purkissa ei ole mitään mainintaa moottoripyörästä, sanotaan tosin että käy kaikkiin bensa ja diesel moottoreihin..

-Tomi

Tietysti pitää olla omat aineet motskariin.. ihan niinkuin öljyissäkin ja vahoissa ja pesuaineissa jajajaja..

Oon kokeillu 2vuotta yhen satsin ja tänä talvena menee uus satsi sisään.

Toimii niinkuin kuuluukin.

Mä voin ostaa noi (5e purkki) pois jos tarviit moponkuvalla varustettua
smile_org.gif

Motskari kiertää eri tavalla kuin auto ja litrateho on myös kovempi. Keittää tavallisella nesteellä. Varmuuden vuoksi liimaisin kyykkypyörän kuvan purkkiin.

Ihan huvikseni katsoin mitä ohjekirja sanoo mopolleni: Mobil Antifreeze  
eek.gif

Mutta sitten googletin kyseisen tuotteen ja kas mitä tuli...
Kehtaanko laittaa? no kehtaan...
Eräs jäähdytinneste

Alkaako tästä uusi keskustelu?
biggrin.gif

Ehdoton ei, jos ei ole moponkuvaa purkissa.
ainoastaan viralliselta maahantuojalta ostetut valtuutetut jäähdytinnesteet kelpaavat.

Mielestäni myyjän pitäis pyytää rekisteriote aina, ettei myy esim. autoille suunnattua jäähdytin nestettä. Eihän nyt hondaan sovi samat kuin ladaan. Vielä 1000rr vaatii eri kuin 600rr koska alavääntö on kuin toiselta planeetalta.

Ai nyt tää muuttu kisaks kuka osaa heittää huonointa läppää  
biggrin.gif

Gospel puuttuu vielä kisasta mutta todennäköisesti voittaa kirkkaasti.

Ai nyt tää muuttu kisaks kuka osaa heittää huonointa läppää  
biggrin.gif
Höpsistä. Vaihtamalla tähän ihmeaiheeseen sitä voi sitten tänne runoilla omia havaintojaan sen erinomaisuudesta, kuten vaikkapa näin:

– "moottori tuntuu nyt käyvän selvästi aiempaa viileämpänä"

– "flekti kytkeytyy päälle entistä pehmeämmin"

– "neste oli vaihdettaessa pikimustaa ---> ihmeaine on siis pitänyt pyörän jäähdytysjärjestelmän selkeästi entistä puhtaampana"

biggrin.gif

VOI V*TTU!! Nyt äkkiä linkkejä mulle mistä saan tilattua Suzukille omat nesteet. Mitä kaikkea tarvitte tietää? Valmiste numerosta varmaan saa aika paljon tietää. Pitääkö soittaa suzukille ja kysyä kuka tuon pyörän on tehny niin vois jututtaa, että mitä nesteitä tuohon kyseiseen pyörään pitää laittaa.

Onhan nuo pyörät kuitenki kaikki yksilöitä, samoin ku kusipäät niitten päällä ja MÄ.

wink.gif

Mites porukka onko kokeillu tuollaista jäänestoa ?

Kävin pari putelia hakeen motonetistä, kotona katselin että purkissa ei ole mitään mainintaa moottoripyörästä, sanotaan tosin että käy kaikkiin bensa ja diesel moottoreihin..

-Tomi
Itse aikoinani käytin tuota, se tehdään kuulemma tislattuun veteen eli siitä jää vähemmän epäpuhtauksia moottoriin kuin perusglykolista + vedestä. Lisäksi sen mainostettiin jäähdyttävän paremmin kuin perusglykoli + vesi eli omaa korkeamman kiehumispisteen.

Älä hyvä mies ainakaan Yamahaan tuollaisia epämääräisiä litkuja laita, kone leikkaa kiinni ja ketjut venyy.

OMG! Jään odottamaan jännityksellä kuinka erilaisia kokemuksia erilaisista jäähdytysnesteistä tulee! Opin varmaan paljon uutta
tounge.gif

Back