• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mp matkakertomuksiini on nyt lisätty kartat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja oh3ch
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mukava oli lueskella, kiitos mukavasta tarinasta. Samoilla teitä ajelin viime kesänä ja ensi kesänä uudestaan Dolomiitteja kohti.

Hienoa tarinaa jälleen kerran. Itse tuli viimekesänä pyörittyä myös Dolomiiteilla ja Itävallassa... samoja paikkoja ollaan kuvista päätellen ihmetelty. esim: Grossglocknerilla se sininen vekotin, jotenkin lumenluontiin päättelin sen liittyvän? :D
Lisättäköön vielä, vaikka olin heinäkuussa liikenteessä niin samaisessa paikassa kurvaillessani... satoi lunta ja lämpötila oli -1 C silloin joutui tunkemaan päällensä lähes koko vaate arsenaalin :)

Viimeksi muokattu:
Kiitos kommenteista.

Moottoritiehöpsöily ja sen analysointi kannattaa ottaa varoittavana esimerkkinä siitä, miten ei lomareissuja kannata ajaa. Onneksi onni oli tälläkertaa myöden.

Dolomiitit ovat minun yksi suosikki. Siinä samassa rytäkässä sitten menee (lähes aina) Grossglockner. Verrattuna -1C ja lumisateeseen minullahan oli suorastaan mahtavat kelit: +4C ja poutaa (+tosi hirveä tuuli). Eipä sekään ihme ole, että ihmeteltiin samoja vekottimia. Vanhoja reissukuvia kun katselin, niin ihan samoihin paikkoihin tulee pysähdyttyä joka reissulla. Hae youtubesta "Grossglockner snow blower", niin löytyy videoita, joissa se sininen vekotin on käytössä.

Alpeilla on se hassu juttu, että vaikka huipulla olikin +4C, niin saman päivän illalla laaksossa oli helle. Tämä on maisemien lisäksi yksi juttu, mikä kolahtaa minuun joka kerta...

Kohta 30 vuotta käyny kesälomalla Alpeilla eikä se into mennä sinne ja viihtyä siellä pari viikkoa ole sammunut mihinkään...samat pysähdyspaikat, kahvilat, ym.:D:respect:

No nyt selvisi "sinisen vekottimen" arvoitus kiitoksia vinkistä, oikeilla jäljillä sentään oltiin :D.

Itselläni tämä matkamotoristin ura on vielä melkolailla alkutekiöissään, reissuja plakkarissa vasta 4 ja viimekesäinen kruisailu oli lajissaan ensimmäinen alpeille suunnattu matka. Aikaisemmin olen käynyt Kroatiassa ja Barcelonassa. Kaikki on toki hienoja paikkoja, mutta kyllä nämä alpit ja dolomiitit on semmoinen paikka minne menen vielä monta kertaa uudestaan.

oh3ch sanoi:
Pari reissuvihkoa on vihdoin digitoitu. Ihan kaikki ei tälläkertaa mennyt niin kuin olisin halunnut, eikä koko reissua tehty naurussa suin.

Jos lukuhaluja jollakin on vielä jäljellä, niin matkakertomus on luettavissa:

Moottoripyörällä pikavisiitti Dolomiiteille

Onnittelut monipuolisesta matkasta ja kiitos kerronnasta.
Eipä ollut ongelmia m-kertomuksen avautumisessa -> Linux ja FF.

Viimeksi muokattu:
Mahdoitkohan olla 12 pvä heinäkuuta tuolla Passo Pordoilla hisseilemässä? Itse tyydyin patsastelemaan siinä alhaalla, ja vastaavan näköinen bemari Suomen kilvissä oli parkkipaikalla.

Kiitos hyvästä tarinasta ja kuvista!

JAA -A, millähän opilla nuo sivut ovat lukukelpoisia, crome ei ainakaa avaa sivuja, vaikkayleensä kaikki sillä saa auki?

mathev sanoi:
JAA -A, millähän opilla nuo sivut ovat lukukelpoisia, crome ei ainakaa avaa sivuja, vaikkayleensä kaikki sillä saa auki?

Samaa vaivaa, täbissä saa sivut auki mutta ei pysty skrollaamaan sivuja alaspäin, outoa
en ole törmännyt sivuihin joissa ei esim tämä dolphin hd tai opera toimisi :-(

1) Nomad: Mahdoitkohan olla 12 pvä heinäkuuta tuolla Passo Pordoilla hisseilemässä?

Olinpa hyvinkin, eli "Osa 7, Pääkohteena Sass Pordoi 2950 m" kertoo kyseisestä päivästä.

2) mathev: JAA -A, millähän opilla nuo sivut ovat lukukelpoisia, crome ei ainakaa avaa sivuja, vaikkayleensä kaikki sillä saa auki?

Yritys on ollut tehdä sivut selain riippumattomiksi. Itse saan nämä auki Google Chrome 17.0.963.79 m versiolla ongelmitta auki. JavaScript pitää tosin olla enabloitu (= sallittu). Jos selainversio on dinosaurusten ajoilta, niin ei pitäisikään toimia.

3) Aki: Samaa vaivaa, täbissä saa sivut auki mutta ei pysty skrollaamaan sivuja alaspäin, outoa

Jos kursori on tekstin päällä, niin itselläni teksti scrollaantuu. Jos kursori on pikkukuvien päällä, niin pikkukuvat scrollaantuu. Html koodi on kyllä validoitu, eli nykyisillä selaimilla kyllä itselläni toimi niin kuin on tarkoituskin. Jos selainversio on dinosaurusten ajoilta, niin ei pitäisikään toimia.

Viimeksi muokattu:
oh3ch sanoi:
2) mathev: JAA -A, millähän opilla nuo sivut ovat lukukelpoisia, crome ei ainakaa avaa sivuja, vaikkayleensä kaikki sillä saa auki?
Yritys on ollut tehdä sivut selain riippumattomiksi. Itse saan nämä auki Google Chrome 17.0.963.79 m versiolla ongelmitta auki. JavaScript pitää tosin olla enabloitu (= sallittu). Jos selainversio on dinosaurusten ajoilta, niin ei pitäisikään toimia.

3) Aki: Samaa vaivaa, täbissä saa sivut auki mutta ei pysty skrollaamaan sivuja alaspäin, outoa

Jos kursori on tekstin päällä, niin itselläni teksti scollaantuu. Jos kursori on pikkukuvien päällä, niin pikkukuvat scrollaantuu. Html koodi on kyllä validoitu, eli nykyisillä selaimilla kyllä itselläni toimi niin kuin on tarkoituskin. Jos selainversio on dinosaurusten ajoilta, niin ei pitäisikään toimia.

Olen näitä sivuja seurannut muutaman vuoden ajan, oikein hyvin ja kiinnostavasti kirjoitettuja matkakertomuksia ja reitit on hyvin suunniteltuja, niistä saa apua omiin suunnitelmiin. Eikä ne tosiaan toimi kosketusnäyttölaitteilla. Niissä kun ei voi skrollata erikseen pikkukuvia tai tekstiä, varmaankin siksi kun kursori puuttuu. Sivun skrollauksen alaraja määräytyy pikkukuvasarakkeen mukaan, jolloin pahimmillaan puolet teksteitä jää näkymättä. Näin esim iPad2:lla ja HTC:n Android 2.3 laitteella.

hondapena sanoi:
Olen näitä sivuja seurannut muutaman vuoden ajan, oikein hyvin ja kiinnostavasti kirjoitettuja matkakertomuksia ja reitit on hyvin suunniteltuja, niistä saa apua omiin suunnitelmiin. Eikä ne tosiaan toimi kosketusnäyttölaitteilla. Niissä kun ei voi skrollata erikseen pikkukuvia tai tekstiä, varmaankin siksi kun kursori puuttuu. Sivun skrollauksen alaraja määräytyy pikkukuvasarakkeen mukaan, jolloin pahimmillaan puolet teksteitä jää näkymättä. Näin esim iPad2:lla ja HTC:n Android 2.3 laitteella.

Kiitos erinomaisesta vika-analyysistä, sillä tästä jopa minä ymmärrän sivujeni ongelman. Pahuksen kosketusnäytöt, minkä teitte! Pahoittelen kaikkien ongelmasta kärsivien puolesta, mutta näin ajokauden kynnyksellä asiaan ei ole valitettavasti tulossa muutosta.

Kyllähän oli taas jälleen kerran erinomaisen viihdyttävä lukukokemus. Tiedä vaikka tämän innoittamana lähtisi ensi kesänä Dolomiiteille pyöriin. Norjan kertomustesi innoittaman kävin viime kesänä Norjassa katsomassa tytön hupakoita.
:jippikaijee:

Moottoripyörällä pikavisiitti Dolomiiteille -matkatarinan puuttuneet panoraamakuvat on lisätty.
Jos et jaksa kahlata kaikkia kuvia uudestaan läpi, niin katso edes:

Dolomiitit:
Osa 7, kuva Mp11_0759
Osa 8, kuva Mp11_1452

Matkatkan varrelta:
Osa 14, kuva Mp11_2534p

PS. Panot lisätty vanhojen päälle, joten toisilla selaimilla pitää välimuisti tyhjentää jos vanhan pikkukuvan sijaan haluaa panoraamakuvan nähdä.

PS 2. Sormeilijoita varten (= tabletittien käyttäjät ja muut hiirettömät sekä kursorittomat) sivujen leiskaa muutettu mp-juttujen osalta toimivaksi.

QSL Mauri :thumbup: Olit aika kattavasti vetänytkin noi Ranskan "High Light":sit ja vähän muutakin :rakastunut:
Ihan PRO kuvaa sekä laadultaan että editoinniltaan :respect: Tnx Mauri !:respect::respect: Oli ilo katsella ja muistella!

Back