• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP:llä ajeleminen verolle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VKO
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kotarikuski sanoi:
Ilman muuta pitää verottaa ja lujasti. Samalla kertaa voisi lätkäistä muutaman satasen tietoliikenneveron vaikka puhelinnumeroille. Käyttäähän kännykät taajuuskaistoja siinä kuin rätkät ajokaistoja.

Jos kerran on varaa ostaa kännykkä, on siitä varaa maksaa myös pieni, vaikka kolmen huntin vuosimaksu. Tällä verolla saataisiin laajempi veropohja ja parempi tuotto. Sama koskisi prepaid-kortteja.

Onhan se niin väärin jos jollakulla on useampia puhelimia vaikka puhuisi vähän. Tällä saataisiin puhelinkopit takaisin. Aatelkaa miten se virkistäisi elinkeinoelämää.

Lisäksi jos puhelu- ja datahinnat nousee noiden roaming-sopimusten takia niin veron ansiosta niiden vaikutus jää olemattomaksi kokonaiskuluihin verrattuna.

onneksi Juha Sipilä ei lue näitä sivuja :)- loistava kannanotto!

lario sanoi:
Toiset kerää postimerkkejä, eivätkä lähetä niillä yhtään kirjettä...:grin:
Saati sitten ne, jotka haalii hyllyt täyteen kirjoja, kun niitä voi ilmaiseksi lainata kirjastosta.

Ei pitäs olla keneltäkään pois, jos tallissa on muutama ajamaton rätkä.

Suomessa ei olla totuttu ymmärtämään, jos jollain on jotain enemmän kuin yksi tai ei yhtään :grin:

pupu sanoi:
Ainoa ratatapahtuma, mihin siirtokilpiä vois edes teorias käyttää, olis virallinen kilpailu.

Ainakin minä olen useamminkin kiertänyt punaisilla kilvillä rataa olematta kisoissa.

Koskaan se ei ole ollut järjestävälle taholle syy olla päästämättä minua kiertämään kehää.

Hullut tykkää ajaa ympyrää.

wanico sanoi:
Ainakin minä olen useamminkin kiertänyt punaisilla kilvillä rataa olematta kisoissa.

Koskaan se ei ole ollut järjestävälle taholle syy olla päästämättä minua kiertämään kehää.

Hullut tykkää ajaa ympyrää.

Olikohan kyseessä Tullin / katsastukonttorin myöntämät siirtokilvet, maahantuodulle ajokille jossa autoverokäsittely vielä kesken?

Vai väitäkö et k-konttorilta annettiin sulle siirtokilvet, vaikka olit kirjoittanu siirtoanomukseen ja sen reitiin, et vehkeen siirtoajoon sisältyy useita rata-ajo kierroksia?

pupu sanoi:
Olikohan kyseessä Tullin / katsastukonttorin myöntämät siirtokilvet, maahantuodulle ajokille jossa autoverokäsittely vielä kesken?

Näinkin on saattanut joskus kohdallani lipsahtaa ja parilla muullakin tapaa, mutta ei niistä sen enempää ettei kenellekään tule paha mieli.

Koitan parantaa tapani ja olla kertomatta etten ole nähnyt koeajolappua joka kieltää osallistumisen ohjattuun ajoharjoitteluun lainapyörällä.

MP.Vero

Eikö tässä olisi jo aikaa tehdä jonkinlainen mielenosoitus mp. veroa vastaan, nyt on vähän turhan kylmä lähteä ajelemaan eduskunta talon eteen Pratkällä. Tekiväthän maajussitkin traktorimarssin helsinkiin. Nyt vaan kaikki motoristit puhaltamaan yhteen hiileen.:vi**ttaa::vi**ttaa: samoin ns. Liivijeggit vois myös näyttä mitä ne on miehiään ja yhdistää voimansa.

jees sanoi:
Eikö tässä olisi jo aikaa tehdä jonkinlainen mielenosoitus mp. veroa vastaan, nyt on vähän turhan kylmä lähteä ajelemaan eduskunta talon eteen Pratkällä. Tekiväthän maajussitkin traktorimarssin helsinkiin.

Paitsi, että SUomessa mielenosoituksilla ei ole yhtään hevon v*tun merkitystä päättävien henkilöiden osalta. Eipä ne traktorimielenosoitukset ole jyväjemmareillekaan etuja tuoneet.

yason sanoi:
Paitsi, että SUomessa mielenosoituksilla ei ole yhtään hevon v*tun merkitystä päättävien henkilöiden osalta. Eipä ne traktorimielenosoitukset ole jyväjemmareillekaan etuja tuoneet.

No marssia ja marssia....:D.

Kun kerran poliittinen ja taloudellinen valta muodostavat "perheen", mitenkäs homma skulaa?

ÄÄNESTETÄÄN JALOILLA.... Asiakkaan viitassa:thumbup:.

Ihan esimerkkinä (toiminnallisena mallina, ettei kukaan vedä rasistikorttia hihasta).

Kaikki valkoiset heterot laittavat boikotin pystyyn johonkin kauppakeskukseen liittyen.

Ei ole tälle esim. porukalle mikään kummoinen suoritus hoitaa kaikki tarpeellinen asiointi muualla, ilman
että omasta "mukavuudesta" tarvitsi juurikaan luopua.

Jonkun viikon päästä muuten alkaa ihan kohtalainen porina nimimerkeillä "mitavitua" :D.

Se on jotenkin surullista, kun porukoilla on "aseita ja ammuksia" (ei rautaa) käsillä vaikka kuinka,
mutta ei hajuakaan niiden käyttämisestä ja mahdollisuuksista ihan konkreettisesti.....
ilman että mikään räjähtää omille silmille.... ei edes "roiskahda", mutta ei vaan "hokata" tuota.

Mistä helvetistä.... tai kyllähän sen tietää... mistä ja miksi:;):, painetaan päihin ne ajatukset,
ettei kissa syö sinappia... eikä putoa koskaan selälleen jalat tönkkönä taivasta kohti :D.

Ei ole edes pahoja rasteja... vaatii vain hieman luovaa ongelmanratkaisukykyä:;):.

On kyllä vara verot maksaa, mutta tuntuu että täälä niellään kaikki vastaan panematta.
valitusta kyllä kuulee. jo edellisiin juttuihin liittyen tuskin tämä vero paljon rahaa valton kassaan tuo kun puolet lopettaa ajamisen ja toinen puoli liikkeistä lopettaa ja bensa verosta menee osa, lisäksi matkailu.Tiedän ainakin pari tyyppiä toinen lopetta pyöräilyn ja toinen liikkeen.

Tuli vaana mieleen vielä, muistan kun poikasena ihailtiin CB Hondia 70 luvun alussa.keKsikö ne silloin jonkun tuontiveron moottoripyöriin. ne hävis kyllä katukuvasta. varmaan vanhemmat muistaa paremmin jos täälä on vanhempia kuin minä 55V.

1974 tuli moottoripyörille enimmillään liki 150 % veroa, tarkoituksena oli lopettaa moottoripyöräily kokonaan.

zpete sanoi:
Vähän aiheen vierestä, mutta hauska mielipide toisella foorumilla 13v takaa:
http://hdcf2.planeetta.com/juttutup...&start=0&sid=2df3faef2779691ed9763d05b5ffae07

"MP on ollut minulle viimeiset 34 vuotta kaveri, rakas ystävä ja ymmärtäjä. Minulle HÄN on äärimmäisen tärkeä. "

Jos tuo on totta, kannattaisikohan olla jo huolestunut? Ainakin minulle moottoripyörät, niin hauskoja vempaimia kuin ovatkin, ovat silti vain kulku- ja harrasteluvälineitä joilla on mukava pöristellä paikasta toiseen. Ja tämähän liittyy ihan olennaisesti moottoripyörien verotukseen.:p

JMH sanoi:
Nyt ihan OT: Mistäs arestista sut on kaivettu takas? :D
Veropeikko se varmaan aiheutti pienen herätyksen... ei varmaan ensi kesänäkään paljoa ehdi satulaan, mutta jos ainakin netissä ehtis taas vähän enemmän viisastelemaan :D

Joko tilinumero jo € määrä on tiedossa niin pääsee maksamaan heti pois? Tosin täällä on niin moni myymässä pyörää, että ehkä odotan hetken jos tulee jonkun halpa pyörä ostettua niin maksaa kaikista sitten keralla.

juaalton sanoi:
Joko tilinumero jo € määrä on tiedossa niin pääsee maksamaan heti pois? Tosin täällä on niin moni myymässä pyörää, että ehkä odotan hetken jos tulee jonkun halpa pyörä ostettua niin maksaa kaikista sitten keralla.

Se on kyllä aina mukava kuunnella kunnon rahamiesten puhetta :grin:

Edunvalvonta on raakaa puuhaa. Sitä joko onnistuu tai sitten ei. Pullamössöjengi ei näytä oikein menestyvän.

miolta sanoi:
Se on kyllä aina mukava kuunnella kunnon rahamiesten puhetta :grin:

Luulen että tässä oli minulla kärjistystä kuitenkin vähemmän kuin monella muulla "harrastuksen lopettajalla." :) Tämän veron takia myy pyörän korkeintaan pois ne, ketkä ei ajaisi sillä muutenkaan. Harmi homma tosin keräilijöille ja muuten useita pyöriä omistajille. Ainahan se on perseestä maksaa ylimääräistä, oli syy sitten vakuutuksen vuosikorotus, uusi vero tai puhjennut rengas. Tämä summa on vaan nyt aika maltillinen todellisuudessa tähän rahanpoltto harrastuksen muihin kuluihin.

Back