Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tällä kertaa olen Masan kanssa täysin sama mieltä. "Huonot" kuskit pidetään edessä ja itse tullaan siitä välistä mistä mahdutaan..Höpö höpö .. milloinka olette edes unissanne kuulleet, ettäAutot on aina paras pitää takana kun on prätkällä liikenteessä, ...
edessä oleva olisi ajanut takaa päälle. Kyllä ne on ne takana
tulevat, jotka päälle ajavat. Prätkällä voi yrittää muun
liikenteen mukana ajaa vaikka maailman ääriin, niin aina
on joku edessä jarruttamassa ja silloin hyvin usein joku on takana.
Kaikkein paras suoja on pyrkiä pitämään hyvät kuskit
itsensä perässä ja mikäli on todennut jotkut epävarmoiksi,
niin sellaiset pidetään edessä, sillä muuten epävarmat tullessaan
perässä, voivat ajaa päälle. Kun epävarmat pidetään edessä niin
on fyysinen mahdottomuus, että ne ajavat päälle.
Ei se nyt vaan ole niin "out there". Jos et aja mopoasi aktiivisesti ja tienaa itsellesi jatkuvasti uutta taakse turvaväliä, et sitä varmasti tule vapaaehtoisesti saamaan.Höpö höpö .. milloinka olette edes unissanne kuulleet, ettäAutot on aina paras pitää takana kun on prätkällä liikenteessä, ...
edessä oleva olisi ajanut takaa päälle. Kyllä ne on ne takana
tulevat, jotka päälle ajavat. Prätkällä voi yrittää muun
liikenteen mukana ajaa vaikka maailman ääriin, niin aina
on joku edessä jarruttamassa ja silloin hyvin usein joku on takana.
Kaikkein paras suoja on pyrkiä pitämään hyvät kuskit
itsensä perässä ja mikäli on todennut jotkut epävarmoiksi,
niin sellaiset pidetään edessä, sillä muuten epävarmat tullessaan
perässä, voivat ajaa päälle. Kun epävarmat pidetään edessä niin
on fyysinen mahdottomuus, että ne ajavat päälle. Jos
aina lähtee kaikkia karkuun, niin karkuunajamisesta ei
tule ikinä loppua ja Bomberin logiikan mukaan ihan kaikki
muut koko maailmassa on epävarmoja paitsi mp-kuskit
vaikka lähes 100% mp kuskeuista on myöskin autoijoita
ainakin talvisin, jos ei muulloin. Tämäkin fakta vain tuntuu niin
helposti unohtuvan.
Mutta Bomberilla on tietenkin oikeus omaan mielipiteeseensä
kuten meillä kaikilla, kuitenkaan en jaksa olla ihmettelemättä,
että hän jaksaa vuodesta toiseen kehoittaa muita
"kaahailemalla" selvittelemään liikennepulmat ja vielä
kaupunkialueilla, jossa ei taatusti pääse muusta liikenteestä
mitenkään eroon. Miettikääpä ihan itse mitä aiotte tehdä.
Toistan nyt varmaan tuhannetta kertaa jo, että kun joku
ajaa perässänne muun liikenteen seassa liian lähellä, niin
likimain ainoa jonka voitte itse tehdä, on jättää itsenne
eteen reilusti tilaa, että teille itsellenne ei missään
tapauksessa tule tilannetta, jossa joutuisitte äkkinäisiin
manöövereihin, kuten vaikka jarruttamaan. Mitä rauhallisemmin
pystytte itse jarruttamaan sen varmemmin pystytte takaamaan,
ettei perässätuleva aja päällenne. Tietenkin voi aina vaikkapa
pysähtyä ja laskea se hännystelijä ohitse vaikka tämä
joidenkin kuskien mielestä on varmaan täysin mahdoton
vaihtoehto - mutta silti ... miettikääpä ihan itse.
mitkä paremmat jarrut?Entä jos tulee hätäjarru? Vaikkapa hirvi tai kolari edessä? Eivät ne tajua, että sinulla on paremmat jarrut, sormet kahvalla ja joudut olemaan ajoneuvosi luonteen takia enemmän hereillä. Viisi metriä takanasi ajaa tappava ohjus.
-hh-
Heh. Ei tosiaan välttämättä. Mutta yleensä nykyään.mitkä paremmat jarrut?Entä jos tulee hätäjarru? Vaikkapa hirvi tai kolari edessä? Eivät ne tajua, että sinulla on paremmat jarrut, sormet kahvalla ja joudut olemaan ajoneuvosi luonteen takia enemmän hereillä. Viisi metriä takanasi ajaa tappava ohjus.
-hh-
kawajack oli siis tämä yön mystinen onnettomuuspaikkatutkija, hienoa työtäNon niin, koska kyseisessä kolarissa ei sittenkään tainnut käydä kovin pahasti kuskille, sallimme tämän 'p:n viilauksen' ja palaamme tämän tien nimiasian jälkeen taas alkuperäiseen aiheeseen...
...Toivottavasti edes näiden epäluotettavien uutislähteiden antama tieto siitä, että ajaja ei loukkantuntut vakavasti, pitääpaikkansa...![]()
-kawajack
Opettele ensin lukemaan, ja viisastele sittenMiksi etunen menis lukkoon itsestään?Niin, jos törmäys kaiteeseen on seurausta siitä, että etunen on mennyt lukkoon? Olisi ABS jarru ollut kova sana.![]()
Jo on kumma etunen.
Opettele ensin lukemaan, ja viisastele sittenMiksi etunen menis lukkoon itsestään?Niin, jos törmäys kaiteeseen on seurausta siitä, että etunen on mennyt lukkoon? Olisi ABS jarru ollut kova sana.![]()
Jo on kumma etunen.![]()
Et ilmeisesti ole lukenut koko ketjua, eli siinähän on voinut kotilo kiilata motoristin eteen joka on joutunut jarruttamaan äkillisesti ja mennyt etujarru lukkoon. Joko valkeni?
Osui ja upposi...näemmä. Sattuuko?Opettele ensin lukemaan, ja viisastele sittenMiksi etunen menis lukkoon itsestään?Niin, jos törmäys kaiteeseen on seurausta siitä, että etunen on mennyt lukkoon? Olisi ABS jarru ollut kova sana.![]()
Jo on kumma etunen.![]()
Et ilmeisesti ole lukenut koko ketjua, eli siinähän on voinut kotilo kiilata motoristin eteen joka on joutunut jarruttamaan äkillisesti ja mennyt etujarru lukkoon. Joko valkeni?![]()
![]()
Menipäs herne helposti nenuun.
Ja sitten kun se edessä oleva ruuhka on ajettu kiinni, tulee se kotilo takalokariin kiinni jos on tullakseen, ihan riippumatta siitä kiihdytyksestä.Niin kyllä tietysti näillä auto määrillä kohta on taas edessä autoja, kun yhdet taakseen jättää. Minulla ainakin enemmän sellainen olo, että kontrolloin tilannetta, jos autot on edessäni kuin takanani. Jos edessä tehdään jotain tyhmää voin jarruttaa, väistää ym. Mutta, jos joku takanani koheltaa, niin sitten voipi olla, että kolahtaa ilman ettei itse asialle mitään voi. Jos reippaammin lähtee valoista, niin enemmän saa ajella rauhassa kuin, että ajaa kotilovauhtia ja kotilo roikkuu turvattoman etäisyyden päässä takanani.
No ei mennyt hukkaan tämäkään OT tässä keskustelussa. On tulltu reissattua pitkin ja poikin enkä tuotakaan ole tiennyt.GSM-kännykät ovat aina toimineet siten että puhelimen/simmin tunnistama hätänumero kytkee puhelimen hätäpuhelu-moodiin, jolloin puhelin soittaa automaattisesti hätäpuhelun eikä esim numeroon 112.
Ts. jos sulla on "suomalainen" puhelin, niin olitpa missä päin maailmaa tahansa, ja oli kyseisen verkon/maan hätänumero mitä tahansa, niin puhelin soittaa hätäpuhelun kun näppäilet 112.
Vastaavasti esim jos jenkkiläinen naputtelee suomessa ollessaan jenkkiläiseen puhelimeen 911, niin puhelu lähtee/ohjautuu hätäpuheluna hälytyskeksuksen numeroon 112.
Taitaa kotilot nykyään pysähtyä jopa paremmin kuin MP:t. Saavat mokomat etua rutkasti isommasta pitopinta-alasta, kun MP:llä ei ole montaa tulkitikkuastin alaa käytettävissä, etenkään kyykyillä, jossa lähes kaikki jarruteho tulee etunakista.Heh. Ei tosiaan välttämättä. Mutta yleensä nykyään.mitkä paremmat jarrut?
Heh. En ole mikään teini, jolla olisi jokin todisteluhinku mielipiteisiinsä. Jos olen väärässä niin olen väärässä, sillä sipuli. Ei vähempää voisi hetkauttaa joku foorumikinasteluKannattaa unohtaa noi "Moottoripyörä pysähtyy nopeammin kuin auto" höpöttelyt... meinaan jos/kun tilanne tulee niin autoilijan ei tarvitse muuta kuin runtata se keskimmäinen pedaali lattiaan ja antaa tietokoneiden hoitaa pysäyttäminen.
Tee sama perässä prätkällä mutkaisella/märällä/likaisella tiellä... tai edes tavallisella tiellä kun se "tilanne" tulee nurkan takaa silmille.
Nimim "Peugeotin elektroniikka pelasti useamman jurrisen teinin jotka känässä päättivät kävellä Kehä-1:n yli keskellä pimeää yötä pimeässä paikassa".
Jos HH kiinnostaa niin käydään kokeilemassa eri pinnoilla saatko pysähtymään prätkän nopeammin kuin mä 307:n.
Useimmille kerta riittääkin, kuten kaverille Tuusulan motarilla.Harvoin sitä on tullut takaa yliajetuksi, vaikka lähtee ihan maltilla.
Jokainen omalla tavallaan, mutta itse en jaksa enää reuhata kun en saa siitä kiksejä.
Just näin. Ja pysytään elossa ja elämän ajoissa.Kyllä täällä vaan on kylmäpäistä porukkaa. Auto on takanakissa kiinni, ja siinä mennään vaan. Itse kyllä lähden muualle reippaasti kun en vaan pidä perseessä roikkujista. Tai pysähdyn vaikka tupakille, jos siltä tuntuu.
Minusta väistäminen ja poistuminen on viisaampaa kuin härkäpäisesti oikeuksistaan kiinnipitäminen, mutta jatkakaa te tyylillänne. Ettäkö vielä pitäs jarruttaa ja tehdä suurempaa väliä eteensä? Kaikkea kanssa. Jos takana on joku tappituntumalla, menkää pois alta ja antakaa sen mennä ohi tai kadotkaa itse paikalta.
Edit:typo