• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motoristien YYA-sopimus

Motoristien YYA-sopimus - ...autatko kaveria "mäessä"?kts. teksti

• Pysähdyn kysyen "mikä hätänä?"

Ääniä: 0 0,0%
  • Katson tarkkaan, jos tilanne lavastettu, täysillä ohi.

• Katson pitkään, hidastan mutta menen ohi.

• En näe ajaessani muita

• Jos tuttu kuski, pysähdyn

• Ääniä yhteensä
    0
Eiköhän sitä tulisi pysähdyttyä
smile_org.gif

Pysähdyn, jos minusta näyttää siltä että tarvii apua. Jos näyttää siltä että vain oikoo koipiaan niin morjestan ohi ajaessani.

Ei ole tarvinnut koskaan pysähtyä auttamaan. Ilmeisesti mopot on varmatoimisempia kuin kotilot.

Kärrykyydistä (Piukku aiemmin)puheenollen, viime kesänä jouduin soittamaan heti Sodankylän alapuolelta vakuutusyhtiöön koska tapahtui 'odottamaton' rengasrikko. Niin vain Pohjola sitten maksoi hinauksen (480€) Rovaniemelle, tosin kahden kirjallisen vaatimuksen/valituksen ja yhden aggressivisen henk.koht. käynnin jälkeen. Vaikka mulla on kattavin Kasko, niin silti piti pitää puoliaan, koska yrittivät vääntää oma painamaansa sanaa. Vakuutukset edelleen Pohjolassa.

ei ole ko tilannetta vielä sattunut,mutta noita äänestyksen tuloksia kattelin ja näyttää suurinosa olevan"teidenritareita"jotka pysähtyy tilanteen tullessa kohilleen.omalta kohdalta en kehtaa sanoa että tottakai aina pysähdyn ja kyselen ongelmat,joten vastaan että riippuu tilanteesta.

Pysähdyn kysyen: "Mikä hätänä?"
jos selkeästi huomaan että toisella motoristilla on avuntarve, pysähdyn tarjoamaan apuja.
Tosin, eipä minusta hirveästi apuja ole mopolla liikuttaessa, kun en työkaluja juuri kuskaa mukana.
Autolla liikkuessa pysähdyn myös motoristin kohdalla, silloin on jo työkalujakin mukana reilummin.
Toisen autoilijan kohdalla harvemmin tulee pysähdyttyä...

Jonkinlainen merkki ongelmasta pitää näkyä, ei riitä vain se että motoristi puhuu kännykkään.
Autoilijoista en taas välitä.

kyllä auttamaan mennään jos vaan on apu tarpeen, kerran heitin motarilla liittymästä ympäri takas kun joku työnsi bmw:tään, vanhaa antiikkipeliä, mutta oli kaveri kerinnyt häviämään 2min jonnekkin...
nixweiss.gif

Aina autan motoristitoveria. Olen itsekin joutunut pulaan muualla maailmassa, ja silloin ainoa apu löytyi motoristilta.
Näin se vaan on, että motoristit ovat yhtä kansainvälistä sielua, eikä kaveria jätetä.
Muistaakseni sellanen verkostokin on olemassa, mistä löytää sen auttavan enkelin vaikkapa saappaanvarresta tai suomen peukalosta.
Tuntuu vaan siltä, että nykyisin on fingerit ja eritoten keskari yleistymässä myös moottoripyöräilijöiden keskuuteen.
Harmi. Se tosi paikka voi tulla koska tahansa, itse kullekin. Minä siis hommaan ainakin kaverin tieltä pois ja toivottavasti takaisin liikenteeseen.
smile_org.gif

Mä ajoin reilun 20 km lenkin kun Lahden motarilla oli HD ja kuski pientareella ja kuski huitoi niin pirusti.

Mietin hetken kun pyyhkäisin ohi ja päätin seuraavassa rampissa kääntää vanhalle tielle ja takaisin tulosuuntaan.

Siellä oli sitten venäjän kilvissä HD ja karun näköinen kuski mopo täyteen pakattuna. Osoitteli bensatankkia. Olisin ottanut ukon kyytiin mutta kun meillä oli vähän täyttä.

Siinä huidottiin elekielellä aikamme ja päätin että soitan poliisin apuun kun lähimmälle bensa-asemalle on noin 10 km.

Kännykkään puhujien takia en pysähdy.

Pari kesää sitten olin yövuorosta himaan ajelemassa kehä ykköstä siinä seiskan aikoihin aamulla, kun bensa loppu. Omaa tyhmyyttä, bensahana oli jääny res- asentoon edellisessä tankkauksessa..

Enivei, soitin heti frendille, jonka tiesin olevan siihen aikoihin tulossa
työmaalle päin ja se lupas tuoda bensaa.

Kehän aamuruuhka, muita pyöriä meni varmaan 20kpl ohi, joista ehkä 2/3 rupes himmaamaan vauhtia mut nähdessään. Tiesin gasoo olevan tulossa joten näytin vaan peukkua ylös ja huidoin jatkamaan matkaa. Toi 2/3 on mun mielestä aika hyvä luku, olettaen et ne kaikki ois ollu valmiita pysähtymään ja jeesaamaan siihen aikaan aamusta.. (duunimatkalla varmaan kaikki)

Ite oon viime kesänä pysähtyny, kun pyörä oli tienposkessa, mut röökillähän se vaan oli... (kuski, ei pyörä)
biggrin.gif

Back