• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motoristien YYA-sopimus

Motoristien YYA-sopimus - ...autatko kaveria "mäessä"?kts. teksti

• Pysähdyn kysyen "mikä hätänä?"

Ääniä: 0 0,0%
  • Katson tarkkaan, jos tilanne lavastettu, täysillä ohi.

• Katson pitkään, hidastan mutta menen ohi.

• En näe ajaessani muita

• Jos tuttu kuski, pysähdyn

• Ääniä yhteensä
    0
Lähes poikkeuksetta pysähdyn, edes kysymään. Paitsi jos näyttää selkeästi, että ollaan vain tupakki- tms.tauolla.
Myös kotilolla. On joskus aiheuttanut hämmennystä, kun duuniautolla toppaan. Luulevat että alan rahastaa
smile_org.gif
.
Ooxä polliisi?
omg.gif

Pysähdyn jos on esim penkki irti ,ajotakki ja kypärä riisuttuna penkalla ,rassaa fillaria kyykkien tai muuten selvästi näkyy jotta apua tarvitaan ,
Sillä jos tällä uudenmaan alueella jokaisen pysähtyneen pyörän viereen pysähtyisi se olisi jatkuvaa pysähtelyä.
Tuo punainen huivi stongassa jää ainakin minulta jotenkin huomaamatta varsinkin customeissa joissa roikkuu muutenkin hapsuja.
Jotenka mikä olisi se ,Mä tarttisin apua helpoin tapa ilmoittaa muille ,sillä en usko että se on auttamattomuuden halusta niinkään kiinni.

Tossa pari kesää sitten oli helevetinmoiset jarrutusjäljet motarilla ja jytäjammu sen päässä.
No minä pysähdyn kysymään "mikä v,ttu sun mopoa vaivaa?"
Vastauksena että kone leipo kiinni.. siinä sitte nortit poltettiin ja kiroiltiin ja tottakai tarjosin kyydin ABC:lle kun asui kuulemma vieressä. (josta sai auton+ peräkärryn)
Noh matkaan lähdettiin ja tämä kaveri teki lähes kaikkensa kaataakseen pyöräni ja suorilla hoilotti että "aja hiljempaa"..
Perillä oli kiire ABC:lle oluelle eikä hakemaan pyörää pois termiittien käsistä.

Ymmärtäkää ihan miten haluatte mutta itse en ainakaan jättäisi kumpaakaan pyörääni motarin varteen kuin niin pitkäksi aikaa kuin kyydin järjestäminen kestää.... Sen jälkee kyllä minäkin joisin suruuni
kynttila.gif

asenteet on muuttumaan päin, kaiken mailman wanna be motoristit
smile_org.gif
ostelevat isoja "eka pyöriä".  Yhteishenki alkaa heikentyä, syntyy jakaumia,,  bomberit vs matkamotoristit..tai sinne päin.  

aina pitää naista auttaa ... kele..
Jotenkin on pakko tarttua tohon sun kirjotukseen. tuota on kyllä huomattavissa. en tiedä mistä johtuu mutta yleensä esimerkiksi jos tervehtii jollekin HD kuskille niin aika harvoin esim käpälä nousee takaisin. puhun sellasista vihasen näkösistä nuorista miehistä
smile_org.gif
tuskin kyykylläni saisin apua heiltä
tounge.gif

todennäköisesti itse pysähtyisin jos näen jonkun tarvitsevan apua.

Kyllä pysähtydään oli hd, kyykky.... tai muuta vastaavaa... ihmisiä me kaikki ollaan prkl.... (toki meitä on moneen junaa ja toiset jää asemalle runk.....)

Tulipa tuota avuntarvetta kokeiltua perjantaina, kun loppui bensa n. 2 km ennen huoltamoa. Vähän aikaa mietin ja lähdin kypärä kourassa kävelemään kohti huoltoasemaa. Ihmeen hyvin jaksoi kaikki mp:t ja autot ajaa ohi ja sain kävellä noin 1 km verran. Sitten oli joku auto pysähtynyt levikkeelle ja kysyi, tarvinko apua. Kaveri oli menossa hakemaan pyöräänsä talvisäilytyksestä ja heitti huoltoasemalle. Siitä iso kiitos!
smile_org.gif

Itse huoltoasemalla kysyin, löytyisikö jotain kanisteria, pulloa tms., että saisi vähän bensaa. Ei löytynyt, joten meni kanisterin ostoksi (9,50 e), siihen bensaa ja sitten paluukyytiä kyttäilemään ulko-oven viereen. Pääsin sitten, jonkun naisen kyydillä takaisin, bensaa koneeseen ja tankille. Ja sitten taas
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

edit: paikka Vaajakoski n 2km Jyväskylään päin

Back