Mä oon nyt ajanut vedätellen 16 vuotta ja vieläkään en o ketään tappanut. En ole ajanut kenenkään yli ja yhdessäkään kolarissa en ole ollut se syypää. Kyllä olen ajanut ulos. Kaatunut moottoripyörällä jne jne Ei en ole täydellinen, enkä tiedä kenenkään täälläkään väittäneen sitä olevan ja silti turvallisuuden tae mies niin väittää.
Väitämme vain, että kyllä tuolla kadulla, radalla, metsässä, pellolla, polulla voi vetää kovaakin ilman, että se on järjettömän vaarallista. Tiedänpä ukkoja jotka ovat vedätelleet kohta 30 vuotta ja vieläkin ovat hengissä. Miten hitossa kun se on niin vaarallista?
Kyllä täydellinen osaamattomuus käsittely taidoissa on paljon pahempaa kuin ylinopeudet. Väitän, että nimenomaan osaamattomuus aiheuttaa kaatoja sadoittain vuosittain ja ylinopeus vain kymmeniä.
Lähes joka päivä tuolla ajetaan 200 km/h-300km/h ja silti näitä onnettomuuksia ei satu edes joka päivä, joten ei ne nyt niin yleisiä ole. Pyöriä kaatuu joka päivä miksi se osaamattomuus ei ole vaarallista? Ihan perus liikenne on vaarallista ja siellä kuolee jengiä, koittakaa nyt vaan hyväksyä se.
Äijät jotka ajaa 20-30 yli jatkuvasti huutelevat täällä 200-300 ajaville jotka kuitenkin valitsevat paikkansa suurimmaksi osaksi. Kun taas 20.30 yli ajavat tekevät sitä jatkuvasti. Sehän on heidän matkavauhtinsa. Ihme moralisointia rikollisilta itseltään
. Ai niin tehän olette vain vähemmän rikollisia.
En oo nähnyt tänä kesänä yhtään erittäin törkeää liikenne tapausta moottoripyörällä (ei se sitä tarkoita etteikö niitä olisi), mutta autoille niitä näkee tapahtuvan viikottain. Onhan niitä enemmänkin toki.
Pointti on se, että ne tilanteet jotka itse koen ja olen kokenut vaaralliseksi eivät liity ylinopeuteen päinvastoin. Kaupungissa jatkuvasti kaistaa vaihtelevat urpot on pahin liikennetukko jota tiedän. Voittavat" sekunteja matkallaan ja hidastavat kaikkien matkaa sekä aiheuttavat vaaratilanteita montaa muutaman kilsan matkalla.
Toinen on täydellisesti liikennesääntöjä noudattavat, muiden kyttääjät he kun ovat mielestään kaikkein eniten oikeassa ja heidän ei tarvitse muita huomioida kun hehän ajavat liikennesääntöjen mukaan.
No karavaani kulkee ja rakit räksyttää.