Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuohon vielä sellainen korvanappisysteemi, jolla takaa-ajettu heimoveli ilmoittaa sijainnin ja suunnan ja sinne sitten säntää muutama mustapukuinen pakkaa sekoittamaan. Onhan vastapuolellakin heti kohta koko konkkaronkka mukana hippaamassa, joten miksi ei meilläkin.Mitä muuten muut vetomiehet on mieltä sellaisesta, että aletaan pukeutua samanlaisiin tamineisiin ja hankitaan pyörätkin samanvärisenä ryhmähankinnan kautta? Rapakon takana jengit nimittäin pukeutuu tuolleen, jolloin pojat onkin ihmeissään. Ja, kun kerran kukkahatut haluaa tehdä meistä rikollisia, niin turha tässä enää pidätellä.![]()
Meillä täällä sosialisti-fasistien hyysälandiassa tod.näk näinKunhan ei käy niin, että kun valitetaan karkuunlähdön olevan kannattavaa, kovennetaankin siitä tulevia rangaistuksia sen sijaan, että lievennettäisiin ylinopeudesta tulevia.
Mä meinasin kans kerran teilata tikkarimiehen Maskussa. Niillä oli tutka ollu aikasemmin ja pysäyttivät p-paikalle ylinopeutta ajaneet. Mulla vauva huusi ku syötävä takapenkillä ja isäntä yritti sitä hiljentää, niin tuli annettua ohjeita taaksepäin. Isäntä kysyi vaan, että eksä meinaa pysähtyä. Katse eteenpäin ja siellä kävelee "iloinen" poliisisetä tikkari ojossa keskemmälle kaistaa. Mä lossit piukkaan ja kurvaan sedän ohi pientareelle. Pakkia päälle ja käännös p-paikalle. Mitään ei tästä mainittu, varoiteltiin vaan ylinopeudesta ja annetti prosyyri hirvien liikehdinnästä mukaan. Se oli mun eka kerta Mondeon takapenkillä. Ikimuistoinen...En minäkään kuskia erityisesti puolustele ja tuosta justiinsa, ettäEn mitenkään puolustele tuon motoristin tekemisiä, mutta mielestäni poliisin ohjeistuksissa olisi tarkistamisen varaa.
Minkä ihmeen takia siinä tiellä pitää seisoa semmottis edessä, että joutuu heittäytymään pois edestä. Jos toinen karkuun on menossa, ni turha siinä on yrittää teräsmiestä leikkiä. Ja toisaalta tien sivusta tikkari kädessä ehtis sen rekkarinkin kurkata. En tosin tiedä mitään, mistään, mut itte en ainakaan seisois keskellä tietä.
poliiseilla todellakin on syytä tarkentaa ohjeitaan, olen täysin
samaa mieltä. En edes huonosti pysty ymmärtämään, että miksi
siellä keskellä ajorataa pitää tepastella. Poliiseillekin voisi antaa
oikeasti huomautuksen itsetuhoisesta käyttäytymisestä. Itse en
varmasti seisoisi edes eri käskystä keskellä tietä.
On tästä jo aikaa, mutta kerran meinasin minäkin teilata poliisin,
kun se oli sijoittunut aivan täysin idioottimaisesti. Muistan hyvin,
kun se tuli puhalluttamaan (tästä on oikeasti jo kauan) ja sanoi
sitten naama aivan luonnottoman valkeana, että "Nollaa .. Taisit
tulla aika kovaa?" minä tietenkin olin vaiti.. mitäpä tuommoiseen
voi sanoa. Se oli yhtenä sunnuntaiaamuna Käpylässä, kun tulin
kumpareen yli ja tuo onneton jäykistyi kauhusta aivan keskelle
tietä. Väistin kyllä, mutta kuitenkin (autolla siis).
Joo mutta jos ei ole muuta nähnyt kuin suomen liikenteen ja poliisin niin helppo on marista rangaistuksista ja ihan mistä vaan... Vasta virossa käyneenä huomas että siellä kirjaimellisesti kytätään foonien kanssa: primerat on todellakin puskissa ja tinajepestä ei näy kuin korvat ja stalkkeri. Sakot ei ehkä tunnu meidän pussissa mutta paikallisessa ansiotasossa saattaa jo vituttaa niitä maksella. Tutkia oli PALJON ja aina jossain saatanan jemmassa. Ryssien touhu on taas ihan asia erikseen, siellä on miliisillä konepistoolit kaulassa, vastaava tapaus siellä niin lyijyä olisi huonolla tuurilla nahka täynnä.Ja jo tv-mainos sen kertoo meistä suomalaisista: minä, minä, minä...
Valitettavasti vaikka tällä foorumilla me ollaankin täydellisiä liikenteessä niin silti siellä on aina joku heikompi yksilö joka ei kykene reagoimaan meidän vauhtiin jne niin hyvin kuin me. Silloin riskit kyllä kasvavat melko suureksi
Parissa aika mielenkiintoisessakin maassa ajelleena ajan (ja elän) silti mieluummin Suomessa vaikka siitä näyttääkin tulleen (tämän foorumin juttujen perusteella) poliisivaltio missä syyttömät ovat koko ajan poliisin ajojahdin kohteena...
Täytyy jotain ajankulua olla duunissa...Jahas, täällä onkin vakiokeskustelu menossa... Jotkut asiat vaan pysyy ja paranee![]()
Sanoisin, että kypärä ei ole "enduromallinen" vaan enemmänkin "bomber"-tyylinen. Pyörä on kyllä R1.
Miten se voi olla ongelma kun se on kaikkien tiedossa? Ajamalla sääntöjen mukaan välttyy rankomisilta. Jos päättää ottaa tietoisen riskin, pitäisi pystyä kantamaan myös seuraamukset.Se rangaistuksen suhteettomuus on tässä se ongelma. Koska liikennerikkeistä saa niin järjettömiä rangaistuksia, moni ajelee nykyään ennemmin karkuun.
Koska ne rangaistukset ovat liian suuria rikoksen vakavuuteen nähden. Itse rikosta (ylinopeutta) tuskin moni kiistää, on siitä syytäkin saada rangaistus, koska se on lain mukaan kiellettyä.Miten se voi olla ongelma kun se on kaikkien tiedossa? Ajamalla sääntöjen mukaan välttyy rankomisilta. Jos päättää ottaa tietoisen riskin, pitäisi pystyä kantamaan myös seuraamukset.Se rangaistuksen suhteettomuus on tässä se ongelma. Koska liikennerikkeistä saa niin järjettömiä rangaistuksia, moni ajelee nykyään ennemmin karkuun.
Mielestäni ihan hyviä ideoita molemmat. Etenkin tuo jälkimmäinen jos on useampia reippaita ylinopeuksia, niin rikoksentekoväline valtiolle vaan. Samaa voisi enemmän käyttää rattijuoppojen kohdalla. Jos ei kerran osaa, niin sanktiot sen mukaan sitten....päättäjä saa mieleensä että alennellaan näiden 2-pyöräisten tehoja ja nopeuksia niin paljon että eivät enää pääse kaahailemaan/pakoon.
...saisivat minun puolesta vaikka luovuttaa menopelinsäkin valtiolle.
Mikä se sitten olisi, se sinun mielestäsi järkevä taso?Taas vedettiin äärilaitaan. Itselleni ainakin riittäisi se, että sakot olisivat järjellisellä tasolla.
Päiväsakkoja tulee liikaa, jos ajat vaikka 40km/h yli. Helposti samaa määrä kuin pahoinpitelystä.Mikä se sitten olisi, se sinun mielestäsi järkevä taso?Taas vedettiin äärilaitaan. Itselleni ainakin riittäisi se, että sakot olisivat järjellisellä tasolla.
Eikös nykyään mene sanktiot ylinopeudesta jotenkin näin:
1.) huomautus
2.) pienempi rikesakko
3.) 20km/h ylitykseen asti rikesakko
Eli tähän asti todella pienet sakot.
4.) päiväsakkoja
5.) päiväsakkoja + kortti pois
6.) yli 50km/h ylitys ja lisäsanktioita päälle
Ei nuo nyt mahdottomilta näytä aikuisen ihmisen omista töpeistään kestää.
Entäs jos nainen ajaa ylinopeutta"Mies menee, mies tulee, mies vastaa menemisistään".
Ylinopeus on tietoinen riski, ei turvallisuusriski vaan riski siitä että lompakkoon sattuu.