• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motoristi Turussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jenni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
inlove.gif

Olen pahasti lukossa ja sumussa.
Kiitos kuitenkin ihanasta huomiosta !

Nyt just en näe toivoa. Ken eilen katsoi silminnäkijän. Siinä oli meistä päävammaisista ja meitin toivosta.
Multa loppuu nyt kuntoutukset ja kaikki.
Yksin ois pakko selvitä, mutta vaikeaa se on.
Mahdotonta itseasiassa.
Ja juu, tiedän, mun kaltaiset naiset kannattaa kiertää kaukaa, eikä mua suoraan sanottuna huvita tulla rikotuksi tämän enempää. Turku on täynnä kauniita hyväkroppaisia opiskelleita työssäkäyviä toimeentulevia kyvykkäitä Naisia. Mä en ole edes kärpäsen paska niihin verrattuna.

Anteeksi. Mut pitäkää mopo hanskassa. Ette halua päävammaa. Ihmisellä ei ole mitään arvoa eikä toivoa sen jälkeen. Tähän ei ole parannusta eikä lääkitystä.
Parisuhteet mahdottomia, eikä kela korvaa punaistenvalojen fysioterapiaa. Työt ja opiskelut ja sosiaalisen elämän voi unohtaa, jos aikoo edes auttavasti hoitaa oman taloutensa. Energia pitää mitoittaa niin, että juttelenko Päivin kanssa 15min vai maksanko vuokran. Jokotai. Molempiin ei energia riitä.
Ette uso jos minut näette. En näytä sitä toista puolta, joka on 99.99% elämästäni. Luette näemmä valitettavasti, mutta ottakaa vakavasti päävamman riski. Kiva, oikein mukavaa olla esimerkki. Jep.

No jaa. Onhan se tietysti noinkin, mutta sama jos pilaisi elämänsä pistämällä kaikki elämän vastoinkäymiset ja epäonnistumiset esim. koulukiusaamisen piikiin. Kyllä se vaan niin on, että itse voimme eniten vaikuttaa oman elämämme sisältöön ja sitä kautta tulevaisuuteen...ihan joka päivä.

Tsemppiä kuitenkin!

Näin on.

Tsemppiä jokaiselle, ja siltä varulta että jonkun sisältä paljastuisi kaltaiseni luuseri invalidisoivan päävamman kautta, pitäkää aivoistanne hyvä huoli. Kelalta tai vakuutusyhtiöltä ei juuri tukia saa, ja lähimmäiset paasaa lähinnä ruokavalion ym tärkeydestä.
Ylen areenalta löytyy silminnäkijä "tuntematon potilas".

En tarkoita tällä mitään muuta kuin sitä, että päävammaisen asema on toivoton.
Lukekaa se kohta ja unohtakaa mun säälipaska, ja ottakaa kaikella vakavuudella se fakta, ettei päävammaa hoideta eikä korjata, ja parisuhteet ja arki muuttuu vaikeaksi. Töitä ei kykene tekemään, ja oikeudet mihinkään katoaa.

Ei muuta kommentoitavaa.
Mihinkään.

Joten.

Kiitokset Jenni Elinalle tästä matkasta! Olen viettänyt muutamat vuodet tätä matkaa seuraten. Tosin passivisesti, eli nickin myötä, siis sitä mukaa kun olet kirjoittanut. Ja nyt on tullut toivottavasti puolimatka.. matka jatkuu joskus...
smile_org.gif
sport05.gif
wink.gif

Hengissä ollaan. Olen nyt sitten eläkeläinen - jep jep. Syitä sain kirjoitella, mistä kiitän. Nyt seuraavana kesänä tuskin on niin kova hätä kyytiin, kun elämäntilanne rauhoittui tuon eläkepäätöksen kautta, enkä ole hädissäni. Se mopoilu tarjosi pakopaikan muutoin rassaavasta muutoksesta. Toki, jos mukavia ihmisiä löytyy, en pistä pahaksi mopojen näkemistä.
Nyt se tärkein syy kirjoittamiseen: rakentelen parille rotalle häkkiä. Toisen nimeksi tulee Papillon (vankila) - minkä nimen toinen voisi saada? Sukupuoli ei merkitse, ne tuskin saa identiteettikriisiä jos sukupuoli ei vastaa nimen mielikuvaa.
Parasta koko hommassa on rakentelu! Rakensin häkin ovimekanismeineen omasta päästäni, sellainen 170 korkea ja leveys 40, 80 syvyys. Nyt sisälle mökkejä ja virikkeitä. Tarkoituksena testata niiden älyä, tai ne mun. Saa nähdä. Nimiehdotuksia? Siis Papillon-nimen pariksi.

Kiva nähdä että olet mukana taaas!
Ja kai eläkeläinenkin voi pyörän kyydissä istua
wink.gif

Mulla oli vuosia sitten 2 rottaa minkä nimet oli Anselm ja Maila (molemmat poikia),ovat kyllä fixuja eläimiä noi!

Saatta toki olla että noitten mun rottien nimet tuli
033102beer_1_prv.gif
aikana mutta silti,enkä mitään myönnä  
biggrin.gif

Sen oppisin myös et oikeita timpureita ne rotat oli,ihan sama vaikka olisin honkast tilannut niille mökin niin jauhoivat sen rikki ja rakensivat paloista uuden itse  
sad_orig.gif

Oppisin myös sen että pahimmat metelit pitävät yöaikana,julmetun meteli kun ite pitää nukkua ja jos kekkuilet takas ja pidät meteliä kun ne yrittävät nukkua että hereillä pysyvät,niin kostaavat tupplana seuraavana yönä  
kaboom.gif

Eikä ne edes miltään haisee noi rotat kunhan häkin siivoo tarpeeksi usein.
Viimeinen versio mikä mulla oli niille niin oli pohja ja puol metriä ylöspäin joka sivu tehty lasista,loput sitten kalteria,pikkasen otti sitä yöälämölyä pois.

Paljon tuoreita oksia vaan häkkiin mistä rakennat niille kiipeilytelineet,tykkäävät siitä ja teroittavat hampaat siihen samalla niin ei tarvii kaltereilla sitä tehä kun sen äänen kuulee!
biggrin.gif

Kiitos Adve! Vinkit oli tarpeen !
Org Luigi on nimi. Vähän kuin "von"-etuliite.
Nyt en malta kirjoitella enempiä. Toi bilteman puupalasäkin palojen liimailu törkeän hauskaa, eikä haittaa vaik tulevat syödyksi kun rakentelen ilokseni lisää!
Jos huomen hakisi Org Luigin ja Papillonin kotiinsa. Laitan kuvia tietty! Juutupevireoi myös.
Hymyilen, kiitos teidän!

Kun näitä juttuja on lukenut, niin hyvä ,että hymyilet. kyllähän tuo elämä vissiin joskus kaikille voittaa.

Luigi! Alkuperä latinan ludovicius tai muinaisgermaaninen hluodowig. Merkitys: maineikas sodassa.

Sopiva vastapaino perhoselle siis (papillon = perhonen ranskaksi).

Luigi-nimellehän löytyi minua kiehtova etymelogia! Org Luigi siis pysyvästi, kiitos Ripleylle !

Elämä voittaa, enemmänkin tulee ajanmyötä toimeen siedettävällä tavalla. Mielummin olisin terve ja tekisin töitä. Rahalla on suloinen viehkonsa kun sen työllä ansaitsee, ja identiteetti ylevämmin ilmaistu työpaikan mukaan.
Taidan jättää rotat lauantaille. Vasta aamulla pintakäsittelin rakennelmani. Vähän lispahti tuo rakentelu: yksi tavallinen koppero, kaksi kolmikerroksista huvilaa terasseineen ja kierreportaineen.
Palajan ~

No voi pahus, taas meni hyvä äänestys sivu suun.
Rotat oppivat vaikka mitä, esimerkiksi ajamaan sähkömoottoripyörää. Tee niille rata ja rottien nimiksi tietysti Paatero ja Vetomies.

Vetomies, siksi ne rotat haluankin, kun niiden oppimiskyky on maailmankuulu. Mulla on ihme vinksahdus opettaa kissoille ja kaikenmaailman öttiäisille keinoja hassutella meidän ihmisten kustannuksella. Erityisesti kissat nauttii kun jollain yksinkertaisella tempulla saa meidät kiinnittämään kaiken huomion korkeuteensa. Kaloista Oskari, käärmekala ja norsukala ainakin oppii temppuja. Tarkoitus on kokeilla mitä iguaani haluaisi opetella. Jos joskus saisin omakotitalon, olisi myös valkokakadu "koulutettavana", ja possu, lammas, suomenhevonen... Totuus koulutuksesta on se, että minä opettelen eläimen persoonan ja mielenkiinnonkohteet, ja sitten sovitaan tapa miten kyseinen yksilö saa minut tarjoamaan haluamansa. Hmm, vinkki miehille naisista ylipäätään. Minä en jaksa kouluttaa miehiä, ja nyt olenkin ihmeen tyytyväinen sinkkuuteeni.
Perinteisesti kirjoittelen perjantaista viestiäni humalistonkadulla, pulssin kuntoutukseen menossa. Sen jälkeen puutorin akvaario, käyn rottia katsomassa, ja ehkä kirjasto.
Leppoisaa luistelukeliperjantaita !

Oon aloitteleva mopedisti, ja olen kahlannut lukuisia ketjuja osittain läpi, mutta nämä seitsemän sivua oli välttämätöntä lukea kaikki.
Ja yhteen putkeen.

Thanks, olet älykäs ja hyväsydämminen(vaikka kohtauksia olet saanutkin).

sjoob, Kiitos paljon !

Mulla on ollut tässä vähän monenmoista projektia vaihteeksi. Rakensin lintuhäkin ja parantelin lusioitten kämppää, eli rottien.

Jotakin suuntaa-antavaa löytyy:
pikkaseweb

Ja tässä Helmisten, eli helmiseeprapeippojen prnoluola:
Helmiscam

Sitä ajatellen kun tekevät pesää, voi poikasten seuraaminen olla hauskaa, ja tuolla webcamilla mun ei pahemmin tarvitse häiriköidä.

Uhh, vai deittisivuja ovatten väsänneet...
Todellisuudessa olisi mukava osallistua, mutta oikea operaatiopinta lienee mahdoton.

Lapseton 34v sinkku joka on eläkkeellä ja ihan vammane.
Niin, ja kämppä täynnä eläimiä, yhtenä päivänä teen biisin, toisena taulun, kolmantena rakennan pöydän, neljäntenä huollan putkistot vessasta, ...ei musta selvää saa, joten olen syntymähumalassa.

Jos en törmää siihen "oikeaan" vahingossa jonkun mustan aukon kautta, en koe itseäni markkina-arvoiseksi.

Ja tosiaan, vahingossa. Puolustusmekanismit vetää muuten päälle, kerron heti miten paska ja vammanen olen, että toinen katoaisi samantein, ettei muhun sattuisi taas.
Eli, en ole deittipalsta materiaalia.

Nyt just mulle ei kelpaa kukaan, kun en voi käsittää miksi kelpaisin kenellekään, ja kiellän lähestyviltä harhansa.

nimim.33v turpiinsa saanut.

jk. ihan hyvä fiilis muutoin, Luigi ja Papillon ja seuraan liittynyt Lusia pitävät ajatukset kerrassaan mukavilla linjoilla; ja iguaani ja koirat ja linnut ja kalat ja akaattikotiloit ja sauvasirkat.

Jenni hei, mukaan vaan tonne Avecci palstalle, ei siellä tarvii mitään deittimateriaalia sen kummemmin olla.
wink.gif

Hyviä kirjootuksia ja ajatuksia sulla, niitä mahtuis hyvin tonne blogi-osastolle.

Kiinnostuksesi moottoripyöristä ei jäänyt mulle ainakaan epäselväksi ja toki siellä voi olla ihan ystävänhakumoodillakin jos niin haluaa.

Kiitos Jarska,
Jahka tästä voimia ja rohkeutta keräilen. Toimintaterapeutin lausunnossa luki:"vakava syrjäytymisen vaara".
Niin kai. Rakastan nauramista, huumoria, lekkeriksi heittoa, pienistä - ennen kaikkea pienistä asioista nauttimista ja usein, carpe diem, se olen minä. Tänään nyt kovin itketti kun päivä kului lähes yksin. Kiitos shellikahven tarjoajalle. En vain kestä hajanaisuutta...enkä tiedä osaako ihmiset muuta tarjota. Tunnen itseni satavuotiaaksi joka on hyvin väsynyt. Ei riitä usko tai halu altistamiseen. Ne kiinalaiset, jotka tekee niitä hiekkakenttiä, taidan omistaa elämäni hiekanjyvän sijoitteluun.
En pidä yksinolosta enkä käytännössä saisi elää yksin, mutta kun on jo ihan tarpeeksi haavoja. Mua saa ammattilaiset käydä katsomassa, ne saa siitä palkkaa ja sitä varten ne opiskeli. Tunnen itseni kastroiduksi.
Nyt ei hyvä päivä. Tämän takia en helpolla seuraani tarjoa. Viimevuosi oli poikkeus, kun...oli.
Tännekin kirjoitin kun sain kauniin sähköpostin. Jo vain, nyt peittää kyyneleet näkökentän.
Pitäkää toisistanne huolta.

"Vakava syrjäytymisen vaara"? Hah, sanon minä.
**ttu sä mitään syrjäydy. Tarvittaessa vaikka syrjäytät kaikki muut, mutta sä et syrjäydy.

inlove.gif
Ripley
Eilinen ennakoi tämän päivän migreeniä. Kun yksin nää läpikäy, kulminoituu kaikki; ja minähän en todellakaan ole yksineläjä luonteeltani. Kaipaan hauskanpitoa, pullien leipomista, aamukahveja, saunomista, arkea ja juhlaa, sopivasti riitelyä ja eniten sopmista. Yksin kaikki päivät on sitä samaa. Olisi mukava kutoa, yllättää...mitenkäs sen yksin tekee.
Tänään kuitenkin lepopäivä. Yksi avukseni siunaantuneista motoristeista tuo lohturuokaa kohtapian. Löhöän sängyllä rottien kera, kuuntelen kun linnut tekee pesää, koirat ottaa nekin rennosti. Igu halusi jostain syystä päästä tutustumaan uuteen kaunokaiseen, Bellaan, mutta sillä on jo mies, eikä se ole iguaani.
Tänään on hyvä, kun tiedän mistä voimattomuus johtui, ja tiedän levätä. Siksi kai eniten toista tähän tarvitsen, ettei nämä kivut löisi maahan. Peili, joka sanoisi, että nyt Holopainen voisi lopettaa riehumisen, tulla lehvan ääreen ja napostelemaan. Mutta tie moiseen on tuskastuttavan pitkä. En ihan heti usko nykyajasta löytyvän moista miestä, moisilla kyvyillä, kun ihanat terveet kyvykkäätkin naiset tulee terästi kohdelluiksi - ja ihanat terveet kyvykkäät aidot tunteikkaat miehet.
Pitäisi olla niin vahva, itsenäinen, haavoittumaton ja erehtymätön ja kaiken operoiva. Mä olen vain aito.
Lispahti.
Moottoripyörät on mahtava, niiden parissa uskallan olla. Jos joku minut näkee, oppii tuntemaan, tietää mitä tulee vastaan ja tietää kestävänsä sen, jätän sen kohtalon tehtäväksi.
Minä en tiedä minkälaisen ulkokuoren, ammatin, harrastusten ja tapojen takana voisi piillä se joku. Ei hajuakaan. Voin vain olla oma itseni, huijjaamatta.
Siinä välillä voisi käydä mopokyydissä, tuntea tuuli. Tuli sitä elämäni jakajaa tai ei.

Back