• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motoristi loukkaantui vakavasti Järvenpäässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Savox
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Voi hitsin pimpulat! Järkeä päähän vaadittaisiin kaikille, varsin näin keväällä.
Ja olisihan se niin, että kaikille yli jotka jää kiinni ylinopeudesta, josta seuraa päiväsakkoja, otettaisiin bonusoikeus vakuutuksesta pois 5 vuodeksi ja vakuutuksen hinnaksi noin 5000€/v, niin saattaisi hillitä kahvan kääntöä. Ja sama autoilijoille. Pelko, varsinkin rahanmenetys sellainen, on aika mahtava voimavara!

Nyt voi heittää niitä rakentavia kommentteja.....

Satuin paikalle puolisen tuntia tapahtuman jälkeen.Pahalta näytti GSX. Tapahtupaikka on semmoinen,että normaaliliikenteessä siinä on paha saada onnettomuutta aikaan.
Loppuun paheksun idioottia, joka kiihdytteli kotikadullani myöhemmin illalla samassa kaupungissa herättäen n. 100 ihmistä.

Sattukohan ketään tuntemaan ko. kaveria tai minkä ikänen mahtanu olla?
Sattuu joo. Mutta jätän kommentoinniin täällä näille jotka tietää enemmän tapahtuneesta kuin minä sillä minä olen vain kuullut kuljettajan kertoman joka eroaa monen muun näkemästä joten varmaan kuski on väärässä enemmistön edessä.

Ikävä uutinen
sad_orig.gif

Aika vähän tietoja onnettomuudesta ja vaikka niiden tietojen perusteella voisi sanoa, että motoristin syy, niin ei kai ole pois suljettu vaihtoehto, että autoilija olisi mokannut tilanteessa. Eli motoristi mennyt vasenta kaistaa ja autoilija lähtenyt vaihtamaan oikealta kaistalta vasemmalle katsomatta sivulle ja motoristi väistänyt tätä vastaantulevien puolelle. Ja sillä hetkellä joku silminnäkijä katsonut, että motoristi lähtee ohittamaan vaikka oikeasti tekeekin väistön. Oli miten oli, niin ikävää joka tapauksessa. Toivottavasti motoristi tulee kuntoon ja pääsee vielä nauttimaan harrastuksesta
thumbs-up.gif
Samaa mieltä!

Ottaa päähän tuollaiset: "Sitä saa, mitä tilaa"-kommentit, joita ollaan jakamassa tietämättä yhtään mitään onnettomuuteen johtaneiden tapahtumien kulusta!
confused_orig.gif
+1 Vituttaa toi kukkahattujen jeesustelu! Sitä ollaan niin siveyden sipuleita itse aina missään ei rikota lakia ja leikitään vielä kotipoliisia ku tilaisuus koittaa!!! Naurettavaa touhua kun ei ees tiedetä mitä on todellisuudessa tapahtunut. Sitä ku voi sattua joskus omalle kohdallekkin vastaavaa vaikka kuinka nätisti ajelis. Paikalla missä kolari tapahtui oli kaistojenvälissä ainakit torstai iltana aika reilusti hiekkaa.
no ainaskin nämä kukkahatut pääsevät yleensä ominavuin kotiin joka alueilta joissa on 60km/h rajoitus.Ilman kopterikyytiä.

jaa että kaistojen välissä hiekkaa!?
No siinähän tapauksessa onnettomuus on aina väistämätön. Ei semmoisis olosuhteis kukaan pysty ajamaan.
Meitin perukoillakin on mopoja kolmessa kerroksessa pitkin pusikkoja ku on sorateitä. Ei niillä vaan voi ajaa.

Syyttämättä/syyllistämättä ketään, mutta muistetaanpa nyt mimmoinen nopeusrajoitus paikalla oli.

Kävin juuri katsomassa tarkemmin tien kuntoa tuolla kohtaa. Hiekkaa ajolinjojen (lue kohtaavien kaistojen)välissä varsin runsaasti. Kaksi melko hyvässä maalissa olevaa keltaista viivaa erottaa kohtaavat ajosuunnat. Suolan aiheuttamaa vaaleuttakin näyttäisi olevan. Eli helppo arvata, että jos lenkkareissa (lue kokematon) ajava kuljettaja avaa noin tehokkaassa mopossa kahvaa pikkusenkin liikaa, mopo vie miestä, eikä mies mopoa. Kaikki nuo elementit, hiekka, maalaukset ja suolaisuus tekevät kontaktin tiehen tosi huonoksi, eli liukasta on!
Pahempia uria tai railoja en voinut havaita, joten niitä havainnut lienee käynyt jossain muualla.
Tuo väistöteoria tekisi asian ymmärrettäväksi, mutta silloinkin on muutakin mennyt pieleen, koska nopeudet pitäisi tuossa olla niin alhaisia, ja sen kaistanvaihdon ennakoitavuus on olemassa kokeneelle.

Sattuu joo. Mutta jätän kommentoinniin täällä näille jotka tietää enemmän tapahtuneesta kuin minä sillä minä olen vain kuullut kuljettajan kertoman joka eroaa monen muun näkemästä joten varmaan kuski on väärässä enemmistön edessä.
Mikä ilo tuosta tiedon panttauksesta on?

Keskustelupalstoilla yleensä keskustellaan, ja oikean tiedon varassa keskustelu voisi olla vähän järkevämpää kuin vain spekulaatioon pohjautuvana.

Tarkoittaako tämä siis sitä, että kuski on tajuissaan ja "OK"?

Jäi tapahtuma vaivaamaan kun kotikylällä kolahtaa...

"Eli helppo arvata, että jos lenkkareissa (lue kokematon) "

Siis MITÄ TOI TARKOTTAA???
Onko se varustuksesta kiinni onko kokenut tai kokematon?
Voi herranjestas!
veryangry.gif

Voi herranjestas!
veryangry.gif
KYLLÄ! Täällä on se tyyli että mitä enemmän on päällä ja keltaisempi liivi niin sitä kokeneempi ja muutenkin helvetisti parempi kuski kyseinen henkilö on. Jos sattumoisin löytyy viiri pyörästä niin kuuluu vain harvoihin ja valittuihin.

Voi herranjestas!
veryangry.gif
Tälle plussaa!
Meinasin jo itsekin kirjoittaa sen amputointi jutun jälkeen ettei ne pelkät varusteet loukkaantumisia estä,luut murtuu ja sisäelimet vaurioituu kun voimia on tarpeeksi.
Mikäköhän on se kokematon kuljettaja?Varmaankin se vanha patu joka ajelee muttei tiukan paikan tullessa osaa sitten tehdä yhtään mitään.

On mun kaveri joka ajo tuota gikserii on kuulemma käsi poikki ja lantio murtunu monesta kohdasta.Selkä ja pää on kunnossa ainakin röntgen kuvien mukaan.Tulee pitkä kuntoutus mutta killi on sisukas kaveri...On se ennenkin mopolla kaatunut ja aina noussut ylös
smile_org.gif

Voi herranjestas!
veryangry.gif
KYLLÄ! Täällä on se tyyli että mitä enemmän on päällä ja keltaisempi liivi niin sitä kokeneempi ja muutenkin helvetisti parempi kuski kyseinen henkilö on. Jos sattumoisin löytyy viiri pyörästä niin kuuluu vain harvoihin ja valittuihin.
Ettekö te tiedä että tämä on välineurheilua
biggrin.gif
Mitä hienommat ja kalliimmat varusteet päällä, sen turvallisempi, parempi ja kokeneempi olet
buttrock.gif
Ja ennenkaikkea se kavereiden osoittama kunnioitus sun vehkeitä kohtaan
bowdown.gif

Voi herranjestas!
veryangry.gif
Ettekö te tiedä että tämä on välineurheilua  
biggrin.gif
Mitä hienommat ja kalliimmat varusteet päällä, sen turvallisempi, parempi ja kokeneempi olet  
buttrock.gif
Ja ennenkaikkea se kavereiden osoittama kunnioitus sun vehkeitä kohtaan  
bowdown.gif
Joo mullaki alko toine ajokausi nytte ja mulla on kyllä kaikki varusteet eli oon kokenut.
smile_org.gif
Tosi hyvä juttu jos kuski on ok.
smile_org.gif

Pommittelu taajamissa on perseestä. Vaikka itse ajan reippaasti niin taajamissa otetaan iisisti... Taajamien ulkopuolella en noista nopeusrajoituksista niin piittaa.

Paranemista kuskille! Ei töölöön kyllä ihan pienten naarmujen takia kuljeteta jäkestä...
Tämäkin on terveempi asenne, ku toi "get away in Stockholm" -tyylinen kaupunkipommitus.

Maalaisjärkeä, hyvät veljet ja sisaret, maalaisjärkeä.
Sitä ei koskaan peräänkuuluteta liikaa.

Jätkä lähti Shellin risteyksestä sinkki tiukalla ja ajo seuraavan risteyksen liikenteenjakajat väärältä puolelta. Autoilijalla ei ollu mitään mahiksia väistää.

Niin kauan kun on prätkiä ja ihmisiä niin näitä sattuu. Joka kevät sama homma. Vittuako vatvotaan, jätkä teholla tai missä lie. Oli valintansa tehnyt. Life goes on...  
062802moto_prv.gif

Niin kauan kun on prätkiä ja ihmisiä niin näitä sattuu. Joka kevät sama homma. Vittuako vatvotaan, jätkä teholla tai missä lie. Oli valintansa tehnyt. Life goes on...
062802moto_prv.gif
Saattaa vaan vituttaa vastaantulijaa moinen käytös, varsinkin jos tää on tosiaan vetänyt jakajan väärältä puolelta.

"On se ennenkin mopolla kaatunut ja aina noussut ylös
smile_org.gif
"
- Siis tapana konttailla? Olisiko lajin vaihto paikallaan? Tai kenties vaihto sivuvaunu Uraliin; saattaisi olla hieman vaikeampi kaataa?

Jätkä lähti Shellin risteyksestä sinkki tiukalla ja ajo seuraavan risteyksen liikenteenjakajat väärältä puolelta. Autoilijalla ei ollu mitään mahiksia väistää.
Jos tuo pithää paikkaansa,,,Taas sivulliset kärsi ...kun joku kuvittelee olevansa "tään yhteiskunnan KINGI".eikä mitkään lait eikäs säännöt koske mua/ajattelu tyylillä vedetään,tällä kertaa sattui olemaan "KINGILLÄKIN" kovempi vastustaja,eniwei pääasia että ei tarttenu alkaa kunttilöitä sytytteleen(kenellekkään).
Päätön veto...Tältä"KINGILTÄ"...Ei tartte ihmetellä,jos sattuu,AUTS.
Mutta paranemisia,ihminen on oppivainen eläin.

Back