• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motoristi kaahasi poliisia karkuun Matinkylässä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyrhen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
KORRUPTIO, tiukkaa asiaa.

Itse en enää jaksa lukea näitä riipaisevia tarinoita kun joku on mopollansa joutunut "kaltoin" kohdelluksi. Tullut monella tavaksi että kun on ollut kiireisiä ihmisiä liikenteessä ja porukka sählännyt, niin sitten tinnittää täällä niistä autoilijoista.

Ihme hommaa, myykää ne prätkät veke niin ei oo sitten ongelmaa pahoista autoista eikä myöskään haittaa jos jonkun ryhmän maine menee.

Johonkin toiseen topicciin kirjotinkin että musta autoilijat noin yleisellä tasolla suhtauttu moottoripyorään erittäin ystävällisesti. Mulle ainakin annetaan ihan reilusti tietä, käyttäydytään niinkuin normi-ihminen yleisellä tasolla liikenteessä käyttäytyy.

Mutta ihan totta, mitä helkkarin väliä on sillä jos joku tykkää moottoripyöristä pahaa. Ihan sama. Eiku oikeesti.

Ja ihan totta, jos pelkää tuolla henkensä edestä niin lopettakaa nyt hyvät ihmiset tämä harrastus. Ihan totta.

Tämän homman pitäisi olla kivaa. Itsestäni se sitä on. Ei ahista autot eikä muut tielläliikkujat sen suuremmin tuolla liikenteessä, joten en vielä prätkää myy pois. Mutta jos tästä hommasta vain harmaita hiuksia hankkii niin ei kai sen jatkaminen ole kovinkaan kannattavaa...

;)

Johun ja Korruption mielipiteisiin yhdyn.

Tuo motoristien maineen pilaantuminen yhden kaaharin takia on yhtä varmaa kuin se, että mä alan pitämään kaikkia volkkarikuskeja kusipäinä, kun olen yhden nähnyt ajavan miten sattuu.

Ja mikä helvetti se maine on, mistä pitää koko ajan vatvoa? Ei mulle ole vielä kukaan tullut puhumaan mistään maineesta, mulla sen kuitenkin pitäis olla ihan kuralla, kun olen reilu parikymppinen mies ja ajan pyörällä, jolla pääsee yli kahtasataa (hui).

Silti jotkut mummot ja papat (ikävä kyllä ei yksikään parikymppinen mallityttö, mä oon niin ruma) tulee jauhamaan paskaa ja kyselemään pyörästä, vaikken niitä ole koskaan ennen tavannut. Jos mä samalla tapaa seisoskelen corollan kanssa Teboilin parkissa, saa muutaman viikon siinä paikallaan seistä, ennen kuin yhtäkään kysymystä kysytään.

Ja taaskaan en itse aiheeseen ottanut kantaa...

Tuo motoristien maineen pilaantuminen yhden kaaharin takia on yhtä varmaa kuin se, että mä alan pitämään kaikkia volkkarikuskeja kusipäinä, kun olen yhden nähnyt ajavan miten sattuu.
Miten niin alat pitämään ... nehän on.
omg.gif

"Rekisterinumeron perusteella poliisi sai selville moottoripyörän omistajan, joka on kirkkonummelainen nuorimies."

Jaa, joko se on haltijavastuu tullut Suomeen kuin noin päivitellään? Jos ei ole tullut ja "Kirkkonummelainen nuorimies" tajuaa pitää naamansa kiinni ja kiistää kaiken mitä väitetään niin minkähän virkavalta asialle mahtaa?

Ottaa kiinni todennäköisin syin? Eipä mahda kestää perustelut poliisilla pitemmälle mentäessä. Entäs jos pyörä olikin lainassa tuntemattomalla mustapartaisella miehellä 10000€ panttia vastaan? "Kirkkonummelaisella nuorellamiehellä" ei ole mitään velvollisuutta todistaa itseään vastaan. Vai miten se nyt hienosti sanotaan?

En tietenkään puolustele kaahaamista, etenkin taajamassa se on harvinaisen ääliömäistä toimintaa ja niskalaukauksen paikka. Mutta todella ihme on että tämmöinenkin juttu on uutiskynnyksen ylittänyt, tuossahan on selkeästi inha motoristi päässyt luikahtamaan kyttiä pakoon, normaalisti median pitäisi vaieta asia kuoliaaksi ja ylläpitää myyttiä kaikkivoipaisista poliiseista... Ja ei, en ole Kirkkonummelta.
smile_org.gif
Justiinsa joo... Ei tää Suomi (onneksi?) vielä ole ihan USA. Taidamme olla katsoneet liian monta oikeudenkäyntisarjaa tuolta taikalaatikosta.

Kyllä tuossa se näyttövelvollisuus syyttömyydestä siirtyy aika voimakkaasti mopedin kuljettajalle. Toki poliisin pitää todennäköisin syin (ja tuntomerkein) osoittaa, että kaveri on ollut itse puikoissa, mutta ei tuo pelkästään poliisin näyttötaakka ole ja kyllä kaveri varmasti saa käyttää kaikki varastossa olevat (ja lainatutkin) konstit todistaakseen syyttömyytensä - ihan aiheesta...

Jälleen onnentoivotukset kuskille ja kaikille paikalla olleille sivullisille, että olette elossa! Ei tarvinnut sytyttää yhtään kynttilää, vaikka aineksia tuntuu olleen useampaankin.
Niin ja tuo kaahailu ei onneksi vaikuta vakuutusmaksuihimme, asenteeseen motoristeja kohtaan kylläkin.
Turvallista
062802moto_prv.gif

Topikin ja vastauksia luettuani referoin mielipidettäni ko. pöljäkuskista lyhyesti: i-d-i-o-o-t-t-i
033102ass_1_prv.gif

jokainen taaplaa tyylillään,asiaa en sen enempiä jeesustele.itsekään en "syntiä"tehneenä voi sitä kuuluisaa ekaa kiveä heittää...
062802moto_prv.gif

Justiinsa joo... Ei tää Suomi (onneksi?) vielä ole ihan USA. Taidamme olla katsoneet liian monta oikeudenkäyntisarjaa tuolta taikalaatikosta.

Kyllä tuossa se näyttövelvollisuus syyttömyydestä siirtyy aika voimakkaasti mopedin kuljettajalle. Toki poliisin pitää todennäköisin syin (ja tuntomerkein) osoittaa, että kaveri on ollut itse puikoissa, mutta ei tuo pelkästään poliisin näyttötaakka ole ja kyllä kaveri varmasti saa käyttää kaikki varastossa olevat (ja lainatutkin) konstit todistaakseen syyttömyytensä - ihan aiheesta...

Vaikuttaa myös siltä että täällä uskotaan liikaa Poliisin, meidän ystävämme, propagandaa. Nappaamme sinut, missä vain, milloin vain. Ja kohta myös "miksi vain"...

Esitetään asiaa vähän esimerkin avulla, jospa sitten valkenisi. Omassa tapauksessani sukulaismieheni taatusti tietävät missä säilytän mopon avaimia. Kooltaankin he ovat sitä luokkaa että meikäläisen ajovarusteet ja kypärä sopivat päälle. A-korttia heillä ei ole. Entäs jos olen pois talosta ja he päättävät lainata mopoa, pistävät päälleen ajovarusteeni ja kypäräni? Täysin mahdollinen skenaario. Toki luotan heihin ettei moista tapahdu, mutta entäs jos näin ei ole kaikkialla, luotetaan mutta jotain silti tapahtuu ja Gestapo ilmestyy oven taakse vaatimaan syyllistä? Tietysti kiistän kaiken koska en ole tehnyt asiaa josta minua syytetään. Myöskin sukulaismieheni kiistävät asian rangaistuksen ja myöhemmin seuraavan pieksämisen pelossa. Kukaan ei tunnusta eikä silminnäkijöitäkään ole että sen peilivisiirin takaa paljastui juuri se henkilö joka ajoneuvon omistaa ja jota nyt myös syytetään. Tullaan johtopäätökseen että joku hävytön on ilmiselvästi lainannut ajovarusteita ja pyörää ja käynyt vähän kaasuttelemassa. Mitä tekee Poliisi? Luultavasti hiillostaa aikansa ja kun toteaa tämän tuloksettomaksi, jättää rauhaan. Vai haluaako Poliisi, joka erityisesti valvoo ettei omankäden oikeutta harjoiteta, että hakkaan itse tunnustuksen irti ronteista? Mitä jos näin ei tapahdu vaan pidän käteni kurissa ja annan sitä varten palkatun lainvalvojan hoitaa virallisesti kuulustelut ja syyttämiset? Ja jos syyllistä ei vaan löydy? Varmaan syytetään todennäköisin perustein? Kukaanhan ei edelleenkään kiellä säilyttämästä ajoneuvon avaimia virtalukossa tai vaikka penkin päällä ja ajovarusteitakin voi tuulettaa pihalla josta ne kuka tahansa voisi päällensä vetää.

No, haltijavastuullahan tästä päästään, pistetään syytön (satunnaisesti pärstäkertoimella valittu?) äijä linnaan tai viedään ainakin kortti pois vuodeksi ja laitetaan helvetinmoiset sakot, oppiipahan pirulainen olemaan! Itse asiassa, miksi edes vaivautua ajamaan niin pitkälle ja kuulustelemaan, kuoletetaan omistajan ajokortti määräajaksi ja ulosmitataan sakot suoraan liksasta, turhia kyselemättä. Sehän on kuitenkin syyllinen. Tässähän sitä onkin yhteiskuntaa kerrakseen missä haluaisin elää. Entinen Neuvostoliitto ja Saksa 1930-40 luvuilla ovatkin oiva esimerkki. Toisaalta rikoksia ei varmaan jäisi ratkaisemattomiksi, alkaisi bonuksetkin Poliiseilla parantua tulospalkkauksen myötä. Suomesta tulisi maailman turvallisin valtio ja kesäkin olisi läpi vuoden.

Kyllä mielestäni Poliisin pitää pystyä osoittamaan aukottomasti että pyörää kuljetti juurikin ajoneuvon omistaja eikä vaan oleteta näin ja lätkitä rangaistusta sen perusteella. Jos Poliisi ei pysty todistamaan että näin oli, niin eiköhän asia raukea. Eri asia tietenkin on jos epäillyn murtamiseen riittää se, että kaljupäinen Poliisi ilmestyy oven taakse ja irvistää rumasti. Sitten voi olla aika heikkoa jälkikäteen perua puheitaan.

Kyllä sitä jokainen idiootti saa itsensä vaarantaa, mutta silloin mennään liian pitkälle kun muidenkin henki laitetaan alttiiksi.
Turpaan tollaisia pitäisi vetää.
kaboom.gif

No, haltijavastuullahan tästä päästään, pistetään syytön (satunnaisesti pärstäkertoimella valittu?) äijä linnaan tai viedään ainakin kortti pois vuodeksi ja laitetaan helvetinmoiset sakot, oppiipahan pirulainen olemaan! Itse asiassa, miksi edes vaivautua ajamaan niin pitkälle ja kuulustelemaan, kuoletetaan omistajan ajokortti määräajaksi ja ulosmitataan sakot suoraan liksasta, turhia kyselemättä. Sehän on kuitenkin syyllinen. Tässähän sitä onkin yhteiskuntaa kerrakseen missä haluaisin elää. Entinen Neuvostoliitto ja Saksa 1930-40 luvuilla ovatkin oiva esimerkki. Toisaalta rikoksia ei varmaan jäisi ratkaisemattomiksi, alkaisi bonuksetkin Poliiseilla parantua tulospalkkauksen myötä. Suomesta tulisi maailman turvallisin valtio ja kesäkin olisi läpi vuoden.
Tuo haltijavastuu on tarkoitettu otettavaksi käyttöön semmosissa pienemmissä jutuissa. Semmoisissa joista selviää (pikku)rahalla.

Tunnutte olevanne todella pahoilanne vain omasta puolesta EI sivullisten ei muiden vaan motoristin maineesta omasta maineesta. Yksittäiset tapaukset eivät vaikuta lakiin tai rajoituksiin, mutta mikäli tuo yleistyisi vaikkapa n.70% niin ehkä sitten lyötäisiin kapuloita rattaisiin lisäämällä joitakin kuluja, maksuja ja  m-risteille rajoiutuksia entisestään.

En hyväksy tuota itsekään mutta en myöskään pelkää maineenipuolesta joten jätän kritiikit väliin, jokainen porhaltaa tavallaan ja hyvä näin, mutta siitä olen iloinen ettei kukaan loukaantunnu oishan se ollut vittumaista niin kaaharille kuin tietysti sivullisille ja silloin olisin itsekin kiehahtannu sillä eihän tuo kaahaaminen viisasta ole ottaen huomioon tapahtuman olosuhteet.

Omassa tapauksessani sukulaismieheni taatusti tietävät missä säilytän mopon avaimia. Kooltaankin he ovat sitä luokkaa että meikäläisen ajovarusteet ja kypärä sopivat päälle. A-korttia heillä ei ole. Entäs jos olen pois talosta ja he päättävät lainata mopoa, pistävät päälleen ajovarusteeni ja kypäräni? Täysin mahdollinen skenaario.

Höh?? Mitenkä ne voi sun mopoa lainata jos ite oot pois kotoa? Eihän sun pyöräskään sillon siellä ole.

Omassa tapauksessani sukulaismieheni taatusti tietävät missä säilytän mopon avaimia. Kooltaankin he ovat sitä luokkaa että meikäläisen ajovarusteet ja kypärä sopivat päälle. A-korttia heillä ei ole. Entäs jos olen pois talosta ja he päättävät lainata mopoa, pistävät päälleen ajovarusteeni ja kypäräni? Täysin mahdollinen skenaario.

Höh?? Mitenkä ne voi sun mopoa lainata jos ite oot pois kotoa? Eihän sun pyöräskään sillon siellä ole.
Edellisessä on "lainaukset" hieman sekaisin. Tuo teksti ei ole allekirjoittaneen...

Minun pyöräni avaimet ja talli, jossa sitä säilytän ei ole mikään bordelli ja jos tuolta pyörä liikkeelle lähtee ilman minua, on kyseessä taatusti luvaton käyttöönotto.

JA YHÄ EDELLEEN. Jos pyörääsi ajelee joku sinun kokoinen veijari ajokamasi päällään, joudut taatusti todistelemaan missä itse olet ollut tuona ajankohtana. Joudut nk. järjestelemään itsellesi alibia... Tuosta voin lyödä pari pulloa kossua vetoa...
033102beer_1_prv.gif

Hoh..hoh.. On se vaan kumma että tuollaisen uutisen luettuaan monet org:laiset kirjoittelevat kuinka motoristien maine on mennyt ja "turpaan pitäisi moista vetää"!! Vastaavanlaisessa tapauksessa jossa motoristi omalla hölmöilyllä itsensä tappaa, niin samat orgilaiset "sytyttelee" kynttilöitä ja jakelee osanottoja....?

Meitä on moneen junaan
sad_orig.gif
 Mutta jos tulee kohdalle vaarantamaan vastaavalla käytöksellä minun/läheisteni turvallisuutta moinen kaahaaja, niin lupaan ettei itsesuojeluvaistoa ole vaan mätän turpaan samaan rahaan ja lupaan että pysähtyminen olisi tullut halvemmaksi tai ainakin kivuttomammin
033102ass_1_prv.gif

Kun kaikilla on niin huoli siitä että "mopoilijoiden" maine menee, niin ei kun katsotaan omakohtaisesti että omaltaosalta parannetaan sitä niin balanssi ei pysy vaan kääntyy nousuun
wink.gif

Edellisessä on "lainaukset" hieman sekaisin. Tuo teksti ei ole allekirjoittaneen...

Minun pyöräni avaimet ja talli, jossa sitä säilytän ei ole mikään bordelli ja jos tuolta pyörä liikkeelle lähtee ilman minua, on kyseessä taatusti luvaton käyttöönotto.

JA YHÄ EDELLEEN. Jos pyörääsi ajelee joku sinun kokoinen veijari ajokamasi päällään, joudut taatusti todistelemaan missä itse olet ollut tuona ajankohtana. Joudut nk. järjestelemään itsellesi alibia... Tuosta voin lyödä pari pulloa kossua vetoa...
033102beer_1_prv.gif

Aivan, lainaukset kuntoon jos on pakko lainata. Älkää laittako sanojani kenenkään suuhun kun ne ovat niin karvaita.
smile_org.gif

Ei ollut kyse sinun pyörästäsi eikä sinun tallistasi. Mieti, mun pyörän avaimetkin saattavat olla eteisen pöydällä (Hui, yllytänköhän rikokseen? Meneekö sen seurauksena motoristien maine? Entä jos autokuski aikookin ajaa päälle? Mitä jos joku ohittaa mopon tai joutuu itse ohittamaan toisen matelevan mopon? Aukeaako uusi moralistinen, sisintä riipaiseva ketju ORG:n? Ja tärkeimpänä, MITÄHÄN NE MUUT MINUSTA AJATTELEE? VOI EI!). Enkä ole myöskään huomannut että naisia pyörii kauheasti meikäläisenkään mestoilla, harmi sinänsä. Itse tarjoaisin kyllä hieman mukavampaa ympäristöä naisille kuin autotallia mutta ei siitä sen enempää. Luultavasti en myöskään tekisi rikosilmoitusta mikäli sukulaismieheni kävisi ajamassa pyörälläni ilman lupaa. Sen verran solidaarisuutta täytyy olla. Tietenkin asia on eri mikäli sitä tapahtuu toistuvasti...

Muistutan vaan että epäillyllä ei ole mitään velvollisuutta puhua totta. Käy kokeilemassa että riittääkö pelkkä Poliisin MuTu ja takaa-ajossa nähty rekkarikilpi syyttämiseen ja tuomioon jos pakoon ennätät, sillähän se selviää. Minä yhä väitän että ei varmaan tule mitään rapsuja kun juttu pitkittyy, tunnustusta ei irtoa, varmaa tunnistusta ja silminnäkijähavaintoa kypärän sisällä oleilevasta naamasta ei ole, ja pahimmassa tapauksessa todistajien muisti palailee pätkittäin ja olenkin yhtäkkiä viettänyt aikaani siellä sun täällä pahamaineisen ajon aikana minkä nyt viimeistään luulisi riittävän.

Toisaalta, kohtahan moottoripyörän omistaminen alkaa olla rikos ihmisyyttä ja luontoa vastaan että eiköhän tämänkin harrastuksen päivät ala olla luetut nykyisessä muodossaan. Viimeistään sitten kun alkaa ajoaine loppua maaperästä. Joten nauttikaa nyt vielä kun voitte.
smile_org.gif
Antaa palaa vaan, järjen kanssa ja jos pitää pöljyyksissään ajoneuvolla tappaa joku niin pitäkää huoli että olette sitten ainoastaan itse se joka kuukahtaa tai vammautuu. Mun mielestä olisi kyllä hyvä jos Poliisi saisi pysäyttää pakenevan kaaharin kuin kaaharin piikkimatolla. Sitten sitä tietäisi mihin leikkiin on ryhtynyt eikä tulisi näitä spekulointeja siitä että saakohan se nyt rapsuja vaiko ei ja että onko syyllinen vaiko ei. Niin kauan kuin näin ei ole ja pakenemisesta ei saa kunnon lisärangaistusta niin hanaa vaan niin maan pirusti mikäli vaikuttaa siltä että mopo tai auto pysyy lapasessa ja on toivoa päästä pakoon tappamatta muita. Poliisilla pitäisi olla mahdollisuus ottaa suoraan kovat metodit käyttöön että saadaan rysän päältä kiinni jos meno on tarpeeksi holtitonta. Silloin pakenijakin tietäisi että kohta saattaa napsahtaa lopullisesti jos ei pysähdy suosiolla.

Alkaa vaan siepata välillä kun täällä ensin nillitetään pahoista puskissa kyttäävistä Poliiseista jotka kehtaa sakottaa, sitten hetken päästä moralisoidaan kaahareita ja hurrataan Poliisille, seuraavassa topicissa vollotetaan kynttilöiden kanssa kun samanlainen kaahari kilstasi puuta / autoa päin 150km/h vauhdissa 40km/h alueella. Pakko sitten on vaan avautua välillä...

Jatkakaa.
062802jumpie_prv.gif

Alkaa vaan siepata välillä kun täällä ensin nillitetään pahoista puskissa kyttäävistä Poliiseista jotka kehtaa sakottaa, sitten hetken päästä moralisoidaan kaahareita ja hurrataan Poliisille, seuraavassa topicissa vollotetaan kynttilöiden kanssa kun samanlainen kaahari kilstasi puuta / autoa päin 150km/h vauhdissa 40km/h alueella.
I fully agree...

Back