• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motoristi avun tarpeessa. Vai onko sittenkään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bren
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No ku vetää sauhut niin viis kaveria kerkee poikkeemaan: ei mull mitään hätää oo terve moro hei , ei mulla mitään hätää oo terve moro hei, ei mull .......
sport05.gif
no sitku sul on hätä nii sanotaan terve moro hei...
biggrin.gif

mikäs ongelma tuo on?
No eihän se tietenkään mitään sinänsä haittaa, parempi kuin se että kukaan ei koskaan pysähtyisi, mutta on se nyt jonkinasteinen ongelma kun esim. itse tänäänkin pysähdyin neljä tai viisi kertaa (vilkku päällä, bussipysäkille) korjaamaan huonosti ollutta korvatulppaa ja varmistamaan onko taskuissa kaikki mitä piti... Jos nyt vaikkapa kymmenkunta kanssamotoristia olisi pysähtynyt tuollaisten syiden takia niin eipä siinä nyt mitään järkeäkään olisi.

Mutta toistaiseksi ainoastaan yhden kerran on käynyt niin, että ohiajava olisi pysähtynyt. Tuolloin kävelin katse maahansuunnattuna edestakaisin tienposkessa... Etsimässä kadonnutta avainta.
blush.gif

Kyllä itse pidän tässä aiemmin mainittuja merkkejä hyvänä, jos ne olisivat sellaisia että ne varmasti tunnetaan.

Tänään rengasongelmis alastaro-karkkila välis
omg.gif

Peukkua yritin näyttää ja morjestaa ku apua oli jo mulle tulossa...
Kiitti ja kumarrus jotka kuiteskin pysähdyitte tarjoamaan apua
062802jumpie_prv.gif

Kerkeshän sitä rataa ajaan setin ja toisella sit ruuvi renkaaseen ja ajot loppu siihen
bawling.gif
pääsit pois kuitenkin?
mulla kävi hiukka huonommin...voltit tuli heitettyä ja honda pakettiin...
mad.gif

Kyl mä ainakii saan itteeni eloo niin että saan apuu jos mopo kuralla oon jossain pysähdyksis. Eikä mua  kyl haittaa vaikka joku pysähtyy röökiseurakskii tai muuten vaan höpötteleen, usein ku itekseni ajelen  
sport05.gif

Jos mulla olisi hätä tienposkessa niin heiluttelisin kyllä kättä siellä ja kattelisin kovasti kumpaankin suuntaan että josko siellä tulisi joku ja pysähtyisi auttamaan.

Jos taas nään jonkun möllöttämässä tien varressa ilman että mikään raaja mihinkään erikoisemmin liikkuu niin morjestan ja ajan ohi. Siis jos mopo on pystyssä ja kuski näyttää olevan kunnossa.

Itse tulkitsen näin:

1) Huivi vasemmassa peilissä => avuntarve, pysähdyn
2) Heiluttaa käsillä hullunlailla => avuntarve, pysähdyn
3) Kyykkysillään pyörän vieressä, tutkii jotain => mahdollisesti avuntarve, pysähdyn
4) Seisoskelee rauhallisen näkösenä pyörän vierellä => eipä näytä hätää olevan, en pysähdy

Eikös ajohanska työnnettynä vasempaan peiliin olis hyvä merkki avuntarpeesta muille motoristeille? Se ja peili ainakin useimmilla on mukana ja erottuu normikäytöstä.
sport05.gif

Eikö nykymopoissa ole hätävilkkuja?  
biggrin.gif
On...ainakin mulla on...
Missä mopossa hätävilkut?
onkohan mahdollista muuten asentaa jälkhikäteen,sanoi romaani?
Siis onko tarvikkeita myynnissä?Ei ole tullut vastaan,mutta olen nuita halunnu
062802moto_prv.gif
No mulla on omassa ihan vakiona, vaikka onkin vanha lehmä. Ei mikään nykyaikainen "kilokyykky" hitekki joita tuntuu näillä orggilaisilla olevan. Ihmettelin itsekin kyseisiä "avunpyytäjiä", kun pyörän sain. Ja sitä ihmettelen, että puuttunevat nykymopoista. onhan noi vakiona kotiloissa. Ladasta lähtien.

T:Rib@55

PS. Tää on varma tieto: Varoituskolmiot tulevat pakollisiksi myös moottoripyöriin
033102bebe_1_prv.gif
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

Luulisin, et ei kovinkaan isoa elettä tarvitse tehdä ohi ajavan motoristin vinkkaamiseksi apuun. Luulempa myös, että jokainen on valmis auttamaan parhaansa mukaan.
buttrock.gif
Kuten tuolla jo aiemmin on mainittu niin yleisesti tiedossa oleva merkki avun tarpeesta on jokin rätti vasemmassa kahvassa.

Pysähdellään sitä muutenkin mut tuo on selkeä merkki avuntarpeesta.
Musta hyvä merkki olisi (naispuoleisilla) rintsikat liehumassa siinä peilissä ...
Kyl mää ainakin pysähtyisin kysymään miiiikäs hätänä ?
idea3.gif

Jos mulla näkyy hanska pujotettuna tangon päähän, niin se tarkoittaa, että hanskat ja kahvat pysyvät lämpiminä sillä aikaa kun räplään puhelinta. Jos minulla on peukku pystyssä, niin haluan kyytiin lähimmälle bensa-asemalle
cool.gif

Jees, eli ei muuta kuin rintsikat tai kalsarit tankoon (pyörän tankoon toim. huom.) heilumaan, jos on avun tarpeessa. Ja itse pois edestä seisomasta, niin sopii ohi kulkevien kanssamotoristien tihrustaa näitä kansallisia SOS-merkkejä.

Edit. Ja olis mulla varmaan hätävilkutkin tuossa pyörässä.

Jees, eli ei muuta kuin rintsikat tai kalsarit tankoon (pyörän tankoon toim. huom.) heilumaan, jos on avun tarpeessa. Ja itse pois edestä seisomasta, niin sopii ohi kulkevien kanssamotoristien tihrustaa näitä kansallisia SOS-merkkejä.

Edit. Ja olis mulla varmaan hätävilkutkin tuossa pyörässä.
Tietysti jos panet ritsikat tangolle ja poseeraat samassa asennossa kun tossa avattaressasi, niin mä ainakin pysähdyn. Ihan ilman niitä hätävilkkujakin
biggrin.gif

Back