Itsellä sama tieto ja kyseessä siis yksi ainoa tyyppi joka on kiusantekoansa jatkanut jo pidemmän aikaan tavoitteenaan radan sulkeminen. Mua kanssa ihmetyttää eikö asioissa osata käyttää järkeä ja miksi tyypille annetaan mahdollisuus ees valittaa. Tässä tapauksessa tyyppi on itse hakeutunut tietoisesti radan vierelle eikä rataa ole tehty tyypin viereen, joten vois huoletta sanoa tyypille, et kerää kamas ja häivy jos häiritsee..Eikös Keimolan radallakin vähän sama kohtalo ollut, kun pari vaikutusvaltasempaa tyyppiä rakensi murjunsa radan lähistölle? Tuollaisen moottoriradan ympäristö pitäis ilman muuta pistää rakennuskieltoon tai ainakin tehdä ehto et valituksia ei hyväksytä metelin vuoksi, jos kerran pakko rakentaa lähistölle.
Saisinkohan mä samalla periaatteella suljettua Lahdenväylän liikenteeltä...
Mä oon kyllä sitä mieltä että mitä vähemmän äänekkäitä putkia mopoissa yleensäkään on, sitä vähemmän kukaan valittaa. Ja sitä vähemmän esim. kivojen mutkapätkien varrella asuvat soittelevat kytille valitussoittoja kuinka "täällä ajetaan lujaa, tulkaa tutkaamaan". Tai vaihtoehtoisesti yrittävät sulkea harrastuspaikkoja. Mistäköhän nekin ihmiset sitten enää valittaa kun ajetaan sähkömopoilla?
Toisaalta, miksköhän kaikki ihmiset muuttuu heti amiksiksi kun ne ostaa moottoripyörän? Ohan siinä tietty se pointti että kaikkia tehoja ei saa irti ilman ääntä, mut tuskin edes 1% motoristeista sillä melutason nostoa edellyttävällä lisäteholla olis yhtään sen nopeempia.
"Vittu, me ei saada olla amiXii, nyt äkkiä jauhot suuhun valittajille". Oisko se kuitenkin niin et sitä niittää mitä kylvää.
Joo.
No, ainahan on niitä tapavalittajia jotka tuskin natinaa lopettaisivat vaikka kaikki ajais tästedes polkupyörillä motoparkilla ainoastaan. Mutta sillä omalla, tai ainakin kollektiivisella toiminnalla voi vaikuttaa antamalla vähemmän aihetta valittaa. Melu nyt näköjään on sellainen valituksen aihe, joka ylittää valtiovallan "puuttumiskynnyksen", niinkuin nyt esimerkiks tää Motoparkin tapaus, tai Ahvenisto, tai Keimola, tai motarien meluvallit jne jne osoittaa todeksi. Jos oletetaan että se meluhaitta saatais poistettua niin mistä ne valittajat enää moottoriradan kyseessä ollessa häiriintyisivät? Siis ihan konkreettisesti? Joka vielä ylittäisi tuon "puuttumiskynnyksen"? Ei mulla tule muuta mieleen kuin että mulla menee pakokaasua piimään. Mut ei se mökkiläisten päiväunia häiritse. Koiranpaskat ja tupakansavu on kanssa aika perus valittamisen aihe, no tuskin niitä hänen pihallensa sen enempää ilmestyy oli motoparkkia tai ei
Vaikka kai sitten alkais saastuttamisesta valittaminen vaikka sitä tosin voi olla vähän vaikeempi osoittaa yksilöä häiritseväksi...
Eikä oo muuten yksin suomalaisten kiusana nää melujutut.
http://ridestealht.com/ "Is the extra 1-2 HP (questionable) you're getting with that loud pipe really worth it? One thing is certain; It's not going to help at all when you can't ride the bike ANYWHERE. Unless you are in the top 1% and chasing a National Title, stay stock or bolt on a quiet pipe or insert. We really need to get away from the "Louder is Faster" mentality. Loud exhaust doesn't win races, it LOSES land. "