Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ajovarusteista puheenollen, olen joskus katsellut kuvia suomen ratapäivistä, ilmeisesti suomessa ei ole väliä onko päällä Gore vai nahka??Niin, onhan vielä yksi asia, millä voidaan ainakin yrittää vaikuttaa tämäntyyppisten kolareiden seurauksiin: entistä kehittyneemmät ja suojaavammat ajovarusteet.
Esimerkiksi Craig Jonesin hengen vaatineessa kolarissa kilpakumppanin pyörän eturengas taisi osua Jonesia niskanseudulle. Formuloissahan näkyvät käyttävän aikamoista niskatukea, kylläkin vähän eri tarkoitusta varten ja sellainen ei tietenkään suoraan passaisi RR-kuskille. Mutta ehkä joku ajoa haittaamaton niskasuojus tähänkin lajiin olisi mahdollista kehittää? Suojavarusteiden evoluutio kilpapuolella tietysti hyödyttää pidemmässä juoksussa myös ihan tavallista sukankuluttajaa. Nykyisetkin on jo ihan eri planeetalta kuin vaikka joskus 70- tai 80-luvulla.
Lanssin saat Suomessakin katsomaan ajoasi, kun vaan tilaat (jos kerran extrahinta ei haittaa).Itse en ole suomessa ikinä kàynyt radalla, mutta näità ranska-italia-saksa ratoja on tullut kierreltyä, ja täällà ei pääse radalle muuten kuin nahkapuvun kanssa. Nahkapuku saa olla 2-osainen, ja selkäpanssari pakollinen. Ambulanssi ja lääkäri myös aina paikalla.
Hinnat on tietysti kalliimmat, mut mielellään maksan extraa siitä et lanssi päiystää...![]()
Eipä olisi tuossa lipassa niskatuki paljoa auttanut, mun mielestä.Esimerkiksi Craig Jonesin hengen vaatineessa kolarissa kilpakumppanin pyörän eturengas taisi osua Jonesia niskanseudulle. Formuloissahan näkyvät käyttävän aikamoista niskatukea, kylläkin vähän eri tarkoitusta varten ja sellainen ei tietenkään suoraan passaisi RR-kuskille. Mutta ehkä joku ajoa haittaamaton niskasuojus tähänkin lajiin olisi mahdollista kehittää? Suojavarusteiden evoluutio kilpapuolella tietysti hyödyttää pidemmässä juoksussa myös ihan tavallista sukankuluttajaa. Nykyisetkin on jo ihan eri planeetalta kuin vaikka joskus 70- tai 80-luvulla.
doo, parikertaa on tullu kipattua ja mielummin siel lanssis olen ollut, ku radanvarressa venaamassa et lähimmästä sairaalasta joku tulee hakeen...on tää muutenkin kallis harrastus, et ne extraeurot siitä et lanssiäijät katsoo ajoa, ei tunnu enää missään...kukin säästää missä haluaa...Lanssin saat Suomessakin katsomaan ajoasi, kun vaan tilaat (jos kerran extrahinta ei haittaa).Itse en ole suomessa ikinä kàynyt radalla, mutta näità ranska-italia-saksa ratoja on tullut kierreltyä, ja täällà ei pääse radalle muuten kuin nahkapuvun kanssa. Nahkapuku saa olla 2-osainen, ja selkäpanssari pakollinen. Ambulanssi ja lääkäri myös aina paikalla.
Hinnat on tietysti kalliimmat, mut mielellään maksan extraa siitä et lanssi päiystää...![]()
Orgin päivillä on lanssi paikalla kaikkialla muualla kuin Ahvenistolla. Apparalla ollaan keskellä kaupunkia/muutaman kilometrin päässä sairaalasta, joten on kaiketi laskettu ettei lanssipäivystykselle ole tarvetta. Toisaalta normaalisti isoa kovaa ajavat kaverit eivät osallistu Ahveniston ajeluihin ja ainakin jonkinlaisella itsesuojeluvaistolla varustetut kuskit ajelevat Apparalla aika paljon isommilla turvamarginaaleilla kuin muilla radoilla.Ajovarusteista puheenollen, olen joskus katsellut kuvia suomen ratapäivistä, ilmeisesti suomessa ei ole väliä onko päällä Gore vai nahka??Niin, onhan vielä yksi asia, millä voidaan ainakin yrittää vaikuttaa tämäntyyppisten kolareiden seurauksiin: entistä kehittyneemmät ja suojaavammat ajovarusteet.
Esimerkiksi Craig Jonesin hengen vaatineessa kolarissa kilpakumppanin pyörän eturengas taisi osua Jonesia niskanseudulle. Formuloissahan näkyvät käyttävän aikamoista niskatukea, kylläkin vähän eri tarkoitusta varten ja sellainen ei tietenkään suoraan passaisi RR-kuskille. Mutta ehkä joku ajoa haittaamaton niskasuojus tähänkin lajiin olisi mahdollista kehittää? Suojavarusteiden evoluutio kilpapuolella tietysti hyödyttää pidemmässä juoksussa myös ihan tavallista sukankuluttajaa. Nykyisetkin on jo ihan eri planeetalta kuin vaikka joskus 70- tai 80-luvulla.
Itse en ole suomessa ikinä kàynyt radalla, mutta näità ranska-italia-saksa ratoja on tullut kierreltyä, ja täällà ei pääse radalle muuten kuin nahkapuvun kanssa. Nahkapuku saa olla 2-osainen, ja selkäpanssari pakollinen. Ambulanssi ja lääkäri myös aina paikalla.
En ole sellaista väittänytkään. Mutta vaikka ensi kisassa voidaan samankaltaisessa tilanteessa estää jonkun halvaantuminen tai muu vakava lisävamma, JOS osataan toimia hätätilanteessa oikein ja keskeyttää kisa.Seli seli. Kisa olisi pitänyt keskeyttää, mutta ei keskeytetty. Punalipun heilutuksella ei Tomizavaa oltais pelastettu.
Tuolta sattui silmään Reddingistä jotain juttua:Ei olisi kiva nähdä Rossia, kuten ei ketään muutakaan rullatuolissa. Pääseekö kisajärjestäjä tuosta hommasta puhtain paperein, vai selvittääkö joku taho tapahtunutta? Se näytti aika pahalta kun pudottivat vielä Tomizawan maahan. Onko Reddingin kunnosta mitään tietoa?
Ja aika omituiselta vaikutti myös se, että kesken kisan tuli tekstiä ruutuun, jossa kerrotiin kuskien selvinneen ilman vakavia vammoja. Mutta heti Motogp -luokan maaliin tulon jälkeen julkistettiin tieto Tomizawan kuolemasta...