• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motarien vasemman kaistan varaajat =VKV kotilot!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
josta todisteena tasan 0 saatua sakkoa ikinä. DS.
Tästä saavutuksesta teille myönnetään kukka hattuun. (samanlainen mikä Pekka Puupäällä oli).  
033102beer_1_prv.gif
Senhän tietää Googlekin.  Kukas se siinä sivulla noin kahdeksan...

josta todisteena tasan 0 saatua sakkoa ikinä. DS.
Tästä saavutuksesta teille myönnetään kukka hattuun. (samanlainen mikä Pekka Puupäällä oli).  
033102beer_1_prv.gif
Senhän tietää Googlekin.  Kukas se siinä sivulla noin kahdeksan...
Tosin se keventää että tissit tuli ensin  
biggrin.gif
Ei helvetti, oikeesti hauska. Vai johtuuko
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Näiden kommenttien kanssa on helppo olla samaa mieltä. Todennäköisesti tulen kuolemaan maantiellä saatuani sydänkohtauksen tai katkenneen verisuonen pelkästä vitutuksesta kanssaliikkujia kohtaan.  
mad.gif
Autolla liikkuessa vitutus tulee ensimmäisenä mieleen.

Lehdet mainostaa autojen kiihtyvyyttä. Normiliikenteessä autojen kiihtyvyys liikennevaloista (ei lippispäiset tuuninkiterot) on 0-50km/h n. 65s ja 402,33m.

Muistan kerrankin kun olin soutelemassa Lempääl..., eikun ajamassa motarilla. Ajoin Volvo 245:sen perässä vasenta kaistaa 105km/h (rajoitus 120km/h). Ajattelin, että katsotaan miten käy. Hermot petti kun 17. auto oli ohittanut meidät oikealta. Sen jälkeen minäkin ohitin Volvon oikealta.
Missä on poliisi, kun oikeasti vaarannetaan liikennetä ? ? ? ?

Mistä johtuu törkeät, uhkarohkeat ja vaaralliset ohitukset, sekä törkeät ylinopeudet ohitustilanteessa.
No vittu siitä armottomasta vitutuksesta, kun joku ihmispyramidi on vetänyt letkaa nopeudella 65-105km/h riippuen onko tie suora, tuleeko vastaan autoja, onko heinäkuussa mustaa jäätä tai ollaanko ohituskaistatiellä.
Helevetti, että alakaa korpeemaan tuo liikenne.

Ei voi sanoa etteikö noi junnaajat vituttais, pahimpia kyl on noi rekat kun motarilla änkevät ohi ja niiden perässä tosiaan saa körötellä.

Mut muuten, miten ihmisillä on niin hirveä kiire aina? Hirveetä nopeuksien optimointia jatkuvasti, eikö välillä vois vaikka lähteä 5 min aikasemmin ja ottaa rennommin? Terveyskin pysyy parempana kun verenpaine alenee
smile_org.gif
Lähinnä tässä puhun kotilolla ajelemisesta, prätkällä vauhtia nyt on muunkin kuin näennäisen kiireen takia. Mutta kuitenkin, itellä harvoin on niin kiire etteikö vois jonossa ajaa, pari ylinopeussakkoakin olen saanut ja kummallakaan kerralla ei ollut kiire mihinkään. Ekalla kerralla olin matkalla hammaslääkäriin ja ehdin silti ajoissa vaikka istuin hetken maijassakin, toisella kertaa olin työmaalle ajelemassa ja kuka vittu nyt töissä kiirehtii?
tounge.gif

Elämä on paljon helpompaa ja hauskempaa ku unohtaa turhan kiireen.

Muistutan vain, että ei ohittaessakaan saa saati tarvitse ajaa ylinopeutta.
Hyvä muistutus. Koska tokihan on niin että mikään muu liikenteessä ei ole yhtä tärkeätä kun se että ylinopeutta ei koskaan ja missään ikinä ajeta. Tämä on varsinkin ohituksissa muistettava, koska mikään ei ole niin vaarallista kuin ylinopeus ohitustilanteessa. Paitsi ylinopeuskeskustelusta yms. iäti kasvava kestovitutus.

/MarcusB

PS. Lähdenkin tästä mökille juomaan kaljaa. Toivottavasti en kuole siihen että päälleni ajetaan ylinopeutta. Itse kun en koskaan aja sellaista, josta todisteena tasan 0 saatua sakkoa ikinä. DS.
Noin hyvällä tuurilla kannatta ainakin lotota silloin tällöin
wink.gif

Ei voi sanoa etteikö noi junnaajat vituttais, pahimpia kyl on noi rekat kun motarilla änkevät ohi ja niiden perässä tosiaan saa körötellä.

Mut muuten, miten ihmisillä on niin hirveä kiire aina? Hirveetä nopeuksien optimointia jatkuvasti, eikö välillä vois vaikka lähteä 5 min aikasemmin ja ottaa rennommin? Terveyskin pysyy parempana kun verenpaine alenee
smile_org.gif
 Lähinnä tässä puhun kotilolla ajelemisesta, prätkällä vauhtia nyt on muunkin kuin näennäisen kiireen takia. Mutta kuitenkin, itellä harvoin on niin kiire etteikö vois jonossa ajaa, pari ylinopeussakkoakin olen saanut ja kummallakaan kerralla ei ollut kiire mihinkään. Ekalla kerralla olin matkalla hammaslääkäriin ja ehdin silti ajoissa vaikka istuin hetken maijassakin, toisella kertaa olin työmaalle ajelemassa ja kuka vittu nyt töissä kiirehtii?  
tounge.gif

Mua ei harmita edes noi rekat jotka joskus vetää oikeaa kaistaa, kun siitä pääsee kuitenkin pyörällä nätisti heti matkanopeuteen kun latu aukeaa.
Ja jos ei aukea niin sitten avataan uutta latua.

smile_org.gif
tounge.gif

Ei minulla kiire ole, mutta nuo maanteillä nopeuttaan muuttavat autoilijat ahistaa ihan oikeasti.
Ajetaan sitä tasaista nopeutta (kun olosuhteet sen sallii), eikä *kele vatkata sen nopeuden kanssa.
Paljon terveellisempää on vetää jonon keulille ja laittaa vakkariin 85km/h (80km/h rajoitusalueella) ja nauttia matkateosta (kunnes saavuttaa seuraavan jonon...).

Tarkennan: Jos itse ajan sen +9/tikkari (mittarivirhe otettu huomioon), josta ei vielä tule sakkoa...pitäisikö mun änkee oikeelle kaistalle? >> Jossa taukoamaton jono ajaa -20/tikkari ja tulee perä eellä vastaan maltillisellakin vauhdilla ajavaa.
Kyllä sun pitää siirtyä sinne oikealle jos takana tuleva haluaa mennä ohi ! Jos et kohdaltasi pääse änkeämään sinne niin vilkkua peliin ja / tai reilua kiihdytystä jotta pääset sopivaan katsomaasi paikkaan, eihän se tämä vaikeampaa voi olla...
062802moto_prv.gif

Jos itse syytä tai toisesta ajan hetkellisesti tai pitempään (so what?) +49/tikkari (mittarivirhe otettu huomioon), josta tulee melkoiset sakot + kortti lähtee varmasti ja takaa painaa joku niskaan, vilkuttaa vilkkua vasempaan, vilkuttaa pitkiä, painaa töttiä tai vaikka ei tee mitään edelle luetelluista mutta lähestyy, niin en minä sen menoa estä, vaan tottamooses väistän takaisin oikealle kaistalle heti kun siihen on mahdollisuus. Se että miksi ja millä oikeudella takaa tuleva ylittää reilusti tuon sallitun tiekohtaisen nopeusrajoituksen ei kuulu minulle eikä se minua kiinnosta !
nixweiss.gif

Tuota Jeti:n mainitsemaa törven painamista itse en kyllä arvaa mennä tekemään, on nimittäin niin monen sortin waco:a tuolla tienpäällä nykyään että ei mitään ihmettä vaikka vetäisi täysjarrutuksen tms. ...valojen vilkkuttelukin riittää provoksi !

...mihin katosi se kultainen aika kun svenssonit näytti autoilun mallia ja ohitustilanteessa siirryttiin oikein pientareelle väistöön - pitkäksikin ajaksi - ja vieläpä hymyssä suin
confused_orig.gif
?

Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, että jos kerran jo valmiiksi rikotaan lakia ajamalla 20-30km/h yli sallitun, niin eikös se sitten ole ihan se ja sama vetääkö auton ohi oikealta, vasemmalta vai välistä?

Itse en ainakaan jaksa turhaan polttaa päreitä siitä, että joku ajaa suurinta sallittua ohituskaistalla. Sehän on tarkoitettu nimenomaan siihen, että pääsee turvallisemmin esim. rekkojen ohi ylittämättä nopeusrajoitusta.

Jos..eiku.. kun aina itse jostain pakottavasta syystä ajan rajoitusten yli, löydän kyllä ne ohituspaikat ihan ilman ylimääräistä kaistaakin. Paitsi jos olen itse kotilolla liikkeellä, joka kiihtyy 0-100km/h yli 16s, ajelen muiden perässä ilman sarvia ja hampaita.

Asennevamma. Se yhdistää meitä tienkäyttäjiä.  
033102beer_1_prv.gif

Ei voi sanoa etteikö noi junnaajat vituttais, pahimpia kyl on noi rekat kun motarilla.

Näinkin on kuten kirjoitellaan.
Näillä kuorma-autoilla/niiden eri versioilla Ei ole mitään tapoja,on,on hyvin röyhkeitä ISON oikeudella tehdään kaikennäköistä ylivaltaa!
Mm mottoritie tukitaan muutaman "möhkön" voimalla!
mad.gif

Ohi ei pääse kuin helikopterilla. Liikenteen nopeus putoaa alle 80 km/h. Siis motarilla.
Näin se vaan on. Suomen tiet mm motarit ovat täyttyneet härskeistä ka kuljettajista. (Näen heistä "painajaisia")!
"Joskus" kymmeniä vuosi sitten "oltiin jopa kohteliaita"!
Se kohteliaisuus on menneen talven lumia!
Pakko kait jaksaa. Saksan malli olisi hyvä meilläkin.
Täysperävaunut/rekat odottaa viikonvaihteen parkeissa!
Ei muutaku kärsivällisyyttä........sitä tarvitaan.

Ps kilometrejä Suomen teillä noin 2 miljoonaa!
Joinakin vuosina lähes 100tkm/vuosi.

ajelen lahti-hki lähes päivittäin ja samat ongelmat hiukan harmittaa, en ole ammattikuski ( rekka, taksi, bussi, keikkamuusikko jne.)
kilsoja noin 85 tkm kotilolla/vuosi ajokilsat eivät sisälly työaikaan /mopolla 10 - 15 tkm
ajankäyttö tienpäällä on aika runsasta ja jokainen viivästys tuntuu turhauttavalta, ajan toki GPS:n mukaan about rajoilla vakkari päällä (pakko ei voi missata korttii )( ajonopeuden vaikutus ajankäyttöön )
kaistanvaihto ohituksen jälkeen jotta liikenne sujuisi pitäisi olla aika automaattista niinkuin omat kokemukset saksa ruotsi akselilta on
muiden liikenteessä olevien huomioon ottamisessa on täällä koti suomessa hiukan paranettavaa
jos valitsen ruuhkassa oikean kaistan ja se vetää paremmin en voi asialle mitään

eli heips ohi mennään, mopolla kuitekin vältän motaria ( Suomessa )

hiukan sekava selostus mutta niin olen minäkin

jotain 120 tuhatta km tulee vuodessa vähimmillään.

Onneks on lehmän hermot
wink.gif

Kaikenlaista näkee. Onneks pian tulee talvi, ja kesäkuskit poistuu liikenteestä ja hautaa kotilonsa hankeen...missä saisivat pysyä ympäri vuoden
smile_org.gif

tounge.gif
wink.gif

kyllähän noi pojat sakottelee vasemmalla roikkujia, mutta eipä niitä yleensä näe silloin kun olis tarpeen. lähinnä silloin kun niitä ei tarvis.
biggrin.gif

Back