• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Morjestatko poliisimoottoripyörälle ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kekke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Morjestatko poliisimoottoripyörälle ? -

• 1. Toki, moottoripyöräilijä se on siinä missä muutkin.

Ääniä: 14 60,9%
  • 2. Kiusallanikin koska harvoin moikkaavat takaisin.

Ääniä: 4 17,4%
  • 3. Vain jos jeppe morjestaa ensin.

Ääniä: 3 13,0%
  • 4. En tietenkään. Ne on poliiseja ffs!

Ääniä: 2 8,7%

• Ääniä yhteensä
    23
Aina morot, jos käsi on vapaa. Tuli vastaan hooree tai muoviluoti, kyttä tai siviili. Piikkikortin kun pentuna sain ja hämmästyin tästä tervehtämiskulttuurista, oon aina motoristia moikannu! Ei ne kissalan pojat kaiva kuittivihkoa esiin, jos ei syytä ole... Jos flaksi käy, niin eivät piirrä muikkaria, vaikka ois aihettaki!!

Onko hehtaari morotus poliiseilla pysähtymiskääsky, et jos ne ei siksi pahemmin moikkaile  
idea3.gif
Juuri näin muistan lukeneeni/nähneeni tv:ssä moottoripyöräpoliisin haastattelussa kun häneltä asiaa kyseltiin.

MP- Poliisi ei voi ainakaan olla aloitteellinen osapuoli morjestamisessa koska mistäpä vastaantuleva motoristi tietää, morjestaako poliisi vai näyttääkö pysähtymismerkkiä. Kädellään he tietääkseni huitovat pysähtymään, ei heillä kuitenkaan ole mitään pysäystikkaria käden ulottuvilla liikkeellä ollessaan? Samaan selitykseen vetosi myös, ettei ole oikein soveliasta vastaillakaan morotukseen, ainakaan kädellä. Saattaa olla, että Poliisin oma virallinen ohjeistus on, että vastataan päällä nyökkäämällä.

Onko hehtaari morotus poliiseilla pysähtymiskääsky, et jos ne ei siksi pahemmin moikkaile  
idea3.gif
Juuri näin muistan lukeneeni/nähneeni tv:ssä moottoripyöräpoliisin haastattelussa kun häneltä asiaa kyseltiin.

MP- Poliisi ei voi ainakaan olla aloitteellinen osapuoli morjestamisessa koska mistäpä vastaantuleva motoristi tietää, morjestaako poliisi vai näyttääkö pysähtymismerkkiä. Kädellään he tietääkseni huitovat pysähtymään, ei heillä kuitenkaan ole mitään pysäystikkaria käden ulottuvilla liikkeellä ollessaan? Samaan selitykseen vetosi myös, ettei ole oikein soveliasta vastaillakaan morotukseen, ainakaan kädellä. Saattaa olla, että Poliisin oma virallinen ohjeistus on, että vastataan päällä nyökkäämällä.
No ainakin itselleni on virkapukuinen ja merkityllä pyörällä ajanut poliisi morjestanu selvästi ensin (en olisi itse moikannut lainkaan), toki vastasin reippaaseen moikkaukseen samalla mitalla. Joten epp. Pysäyttämistä varten on punavalot.

Tottakai moikkaan, varsinkin niille harmaille ja punaisille R-ykkösille, joissa on tankkilaukku/ohut takalaukku pakkarin pannulapun päällä ja semmoiset hassut valot piilossa edessä ja takana, kuskilla tietenkin päällä punainen, tai sininen Dainesen goretakki ja mustat housut, sekä punainen, tai hopea Arai kaalissa!

Ihan mukavia ne on, yhdenkin sedän nyrkki mahtui viime kesänä mun Akrojen slipareiden piipusta sisälle, sinne olisi pitänyt laittaa takaisin ne killerit, jotka varmaan naapurin kollit olivat ruuvanneet pois, ihme pörinä siinä kyllä taisi olla, että itsekin ihmettelin, mutta sanoivat, jotta tämän kerran menee näin, että laitat ne takaisin, vaikka ne naapurin pojat oli varmaan ne pois ottaneet?

Katos mulla fiksuna olikin otteeseen prosentti merkitty, mutta en muista oliko silloin killerit kiin vai ei??
buttrock.gif
biggrin.gif

Lopetin kun kuulin että siitä voi saada sakon (räpylät ei hallintalaitteilla).
Autokoulusta ei jäänyt mieleen, että räpylöiden pitää olla koko ajan tangossa kiinni. Onko tämä oikeasti näin? Tulee verryteltyä selkää ja persettä aika usein ajaessa ja silloin on korkeintaan toinen käsi kiinni tangossa.

Kyllä minä niille morottelen. Ja takaisinkin niitä tulee ihan hyvin.
Täältä orgin keskusteluista mä tämän joskus vuosi sitten bongasin. Ja muistaakseni joku oli oikeasti saanut tästä sakon, eikä juttu ollut vain "teoreettista pohdiskelua".

Kysynpä asiaa poliisilta Facebookissa ja kerron vastauksen...
Eipä tullut Poliisin Facebookistakaan selkeää vastausta, arvelivat vain että "ei kai tervehtimisestä sakoteta".

Vaan eipä ole köyhällä varaa kokeilla, tuleeko siitä oikeasti sakot vai ei, ja jatkan ilman tervehtimistä.

Eipä tullut Poliisin Facebookistakaan selkeää vastausta, arvelivat vain että "ei kai tervehtimisestä sakoteta".

Vaan eipä ole köyhällä varaa kokeilla, tuleeko siitä oikeasti sakot vai ei, ja jatkan ilman tervehtimistä.
Mikään laki ei kiellä kaksipyöräisen moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettajaa ottamasta toista kättään pois ohjauspylväästä, stongasta, joten turha trollata.

Lapasen pystyyn nostamisesta ei mitään sakkoja saa.

Totta mooses morjenstus poliisille
033102ass_1_prv.gif

ja morjens mp-poliisille
(näkyy avattaressa)

Kuulin villin huhun että 2 kolmesta mp-poliisista
ajaa siviili mopotinta ??

Ja mitä ilmeisimmin vastaan tuleva motoristi joka ei hanskaa
heilauta on juuri tälläinen "salakyttä"
062802moto_prv.gif

En ollenkaan.

Heppu on enemmän virkamies kuin motoristi. Saa palkkaa ajamisesta ja sakottaa ihan samalla tavoin MP:iä kuin autoja, mopoja jne. Siis eivät ole oikeita motoristeja.

Koskaan ei ole käynyt niin, että miliisi haluaisi morjestaa ensin. Sillä olen päätellyt, että motoristi-into on kovin vähäinen.

Ihan sama koskee myös skoottereita kun eivät ole oikeita moottoripyöriä.
+1
thumbs-up.gif

Näyttää keskisormea kaikille vastaantuleville moottoripyörille tasapuolisesti ja kun nasahtaa sakkolappu kouraan virkavallan halventamisesta (tms. mikä se termi nyt ikänä onkaan) tietää, että vastaantuleva oli koukku. Jännä leikki/peli, jota voi pelailla itsensä kanssa taskubiliksen lisäksi.

Tulipahan toissa päivänä sekin koettua että mopopoliisi moikkaa ensin, pitihän sitä sitten valoissa nyökytellä päätä takaisin.

Morjestan kyllä ja joskus jopa on morotus palautettukin.
Kolmisen vuotta sitten huomasin sakkolappua odotellessani, että toinen tämän autopartion konstaapeleista oli taatusti pärrämiehiä. Toinen jaksoi paasata ja paasata. Tämä jota luulen motoristiksi löi yli-innokkaalle puhelimen käteen ja totesi että "Kokeileppa tarkistaa vaikka niitä verotietoja". Mulle sitten alkoi siinä jutteleen ihan mukavia ja totesi, että sattuuhan näitä ja laitetaan sulle vähän pienemmät päiväsakot, kun on noin hiljainen liikennekin.
thumbs-up.gif

Eli onhan ne ihmisiä nekin, Moro vaan!

No niin.Eilen turisin mp-poliisin kanssa mm. tästä moikkaamisesta.
Väitti kyllä sakottamisen olevan urbaani legenta,jos kyse on rehdistä
kädennostosta,eikä kansainvälisestä merkkikielestä.
Ihmetteli kovasti,jos joku on asiasta sakot saanut.
Sensijaan autoilijoita perässä roikkumisesta useinkin.
(selitys:Ei tunnistanut poliisiksi!!)
Tämä nyt oli muutenkin järki kaveri.(Toimipiste kaakkois-suomi)

eihän ne saa morjestaa takaisin kuulemma kun liikenne voi pysähtyä,enpä kyllä niille muutenkaan morjestele

Back