• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Morjestatko poliisimoottoripyörälle ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kekke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Morjestatko poliisimoottoripyörälle ? -

• 1. Toki, moottoripyöräilijä se on siinä missä muutkin.

Ääniä: 14 60,9%
  • 2. Kiusallanikin koska harvoin moikkaavat takaisin.

Ääniä: 4 17,4%
  • 3. Vain jos jeppe morjestaa ensin.

Ääniä: 3 13,0%
  • 4. En tietenkään. Ne on poliiseja ffs!

Ääniä: 2 8,7%

• Ääniä yhteensä
    23
Oma ääni vaihtoedolle 2.

-k-
singledero.gif

pari kertaa morjestanu ku ei useammin tullu vastaa mut kattoneet kohtuu pitkää...aika kusipäitä saa olla jos alkaa tollasesta sakkoa raapustaa

joskus morjestaa takaisin, joskus ei.

ymmärrettävää, jos ajattelee että päivässä ajaa vastaa parisataa muuta motoristia..
smile_org.gif

joskus jopa mp-poliisi on morjestanut ensin.
biggrin.gif

En ollenkaan.

Heppu on enemmän virkamies kuin motoristi. Saa palkkaa ajamisesta ja sakottaa ihan samalla tavoin MP:iä kuin autoja, mopoja jne. Siis eivät ole oikeita motoristeja.

Koskaan ei ole käynyt niin, että miliisi haluaisi morjestaa ensin. Sillä olen päätellyt, että motoristi-into on kovin vähäinen.

Ihan sama koskee myös skoottereita kun eivät ole oikeita moottoripyöriä.

Kyllä mä luulen että parikin kertaa olen päässyt vähemmällä kun on ollut mp-poliisi asialla... ja eivätköhän hekin ole hakeutuneet pyörän puikkoihin omasta halustaan, jos mieluummin ajaa sateessa kahdellapyörällä kuin neljällä niin kertoo kai se jotain.

Eikä poliisi niitä lakeja tee, (pääasiassa) he vain tekevät työtään johon heidät on palkattu ja toimivat lakien puitteissa.
Olisihan se ollut omallakin kohdalla kiva jos olisivat katsoneet muutaman kerran läpi sormien mutta tuossa tulee ongelmaksi se, että poliisi tavallaan ottaisi itselleen myös lainlaatijan ja tuomarin tehtävän... heillä kuitenkin on jo muutaman päiväsakon verran liukumaa käytettävissään.

Ai joo, pääsiäisenä morjensti takaisin ja ihan kädellä.

Posliinikuskin moikkaaminen toimii pettämättömänä
"lajitestinä"  
biggrin.gif
.

Jos vastaan tulee virkamies, ainoa kuitti moikkaukseen on
maksukuitti.

Jos taas vastaan tulee ihminen posliiniksi naamioituneena,
morottaahan se takaisin.

Lajitestin voi viedä pykälää tiukemmalla tasolle kun
näyttää "vauhdilla" vastaan tulevalle himmausmerkkiä  
biggrin.gif
.
Siinä kohtaa ihminen luonnostaan himmaa ensin  
biggrin.gif
.

Testin tuloksen näkee peilistä..... vilahtaako jarruvalo ?

Jos vilahtaa, eikä sen jälkeen näy uukkaria.... voi olla varma
että siellä posliiniruukussa tapahtui seuraavaa.....

"Widyy sano gyy"...... taas mä menin tohon.... ja tehtävä
jatkuu ruukku täynnä hymyä  
tounge.gif
.

Tää menee ehkä vähän pskiksen puolelle, mutta...

Tuo Stagan toteamus pitänee paikkansa:

"Olisihan se ollut omallakin kohdalla kiva jos olisivat katsoneet muutaman kerran läpi sormien mutta tuossa tulee ongelmaksi se, että poliisi tavallaan ottaisi itselleen myös lainlaatijan ja tuomarin tehtävän... "

1. Ehkä pyöräpoliisilta saa vähän arppaa.
2. Mutta Dirty-Harry oli silti kova jätkä!

-> Nyt kun uusi eduskunta on valittu. Tuli väistämättä mieleen, että Helsingistä valittiin ainakin 2 (yli)komisariota, onnistuneen julkisuus-lobbaamisuutisoinnin perusteella.

Upseereiltahan politiikan teko on kielletty, koska ryhmän ei haluta leimaantuvan mihinkään epäriippumattomaan suuntaan. Ehkä samaa aihetta kannattaisi pohtia myös poliisissa?

Riski on mielestäni suurempi periaatteella: "Kaverit tekee eduskunnassa mulle (valvojalle) helpompaa lainsäädäntöä".

Nimim. KameraJokaKotiin

Tottakai morjestan reippaassti kuten kaikille muillekin motoristeille. Vähääkään markkinointihenkisenä ihmisenä olen sitä mieltä että nimenomaan tuohon kohderyhmään kannattaa panostaa omalla pr-toiminnalla koko porukan puolesta jos se auttaa edes sen muutaman päiväsakon verran jotain.

Ihminen se on polliisikin ja joskus sitäkin duuni v---ttaa niin ehkä oikeeseen aikaan ja paikkaan sattunu iloinen morotus voi helpottaa.

Oma ego ei oo siitä kiinni moikkaako se takasin vai ei.

smile_org.gif

Itsellä on ristiriitainen tunne tuota prätkäpoliisin morottamista kohtaan. En mielelläni haluaisi vetää heiltä turhaa huomiota puoleeni. Mutta toisaalta viimeksi kun en morottanut (tällä viikolla) niin kyllä se jannu osasi silti heittää U-käännöksen ja tulla korttia kyselemään..
smile_org.gif

Eli ensi kerralla nousee tassu korkealle ilmaan ja katsotaan sen jälkeen reaktiot. En usko että tuosta sakottamaan alkavat, saa varsinainen mul-q olla jos sen tekee. Kyllä he mielestäni motoristeja ovat, vaikkakin (ainakin sillä hetkellä) työnsä puolesta.

EDIT:
Niin ja tuskin se motoristien mainetta prätkäpoliisin silmissä ainakaan heikentää jos heille sattuu moikkaamaan. Eli jatkossa hanska ilmaan..
smile_org.gif

Morjenstan joo. Motoristeja hekin kun ovat ammatissaan tuolle puolelle hakeutuneet. Liian kaukaa haettua että siitä käden ojennuksesta alettaisiin sakkoja rusnaamaan...

Muutaman kerran päässyt vasta moista morottamaan ja kerran saanut vastauksen
cool.gif

Ne on kaukaa kaikki samannäköisiä (siis tunnuksellisella pyörällä liikkuessa), mutta siellä on seassa yksi oikea kaveri - siispä morotan varalta kaikille.

Itse olen saanut aivan selvästi siimaa pyöräpoliiseilta suhteessa autoileviin lajitovereihin. Erityisesti talvella bensiksellä on kirvonnut useampikin keskustelu kesäaikaan kaksipyöräisellä liikkuvan maijakuskin kanssa.

Morjestan ja morjestaa ne takaisinkin, joko nyökkäämällä tai pienellä sormimorjestuksella omien havaintojeni mukaan. MP-poliisit ovat kuitenkin yleensä pitkän linjan motoristeja, joten kyllä ne käden heilautuksen minulta saavat.

Back