Mopokorttiinkin on tulossa pakolliset teoriatunnit ja ajokoe, ainakin tämän uutisen mukaan.
Linkki uutiseen
Niin se kehitys kehittyy, positiivista sanoisin.
Linkki uutiseen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mopokorttiinkin on tulossa pakolliset teoriatunnit ja ajokoe, ainakin tämän uutisen mukaan.
Linkki uutiseen
Eihän mopot kulje noin kovaaSuurin ongelma mopoikäisillä ei mielestäni ole käsittely vaan asenteet.. ajetaan ihan miten sattuu. Kaahataan 80km/h jalkakäytävillä ihmisiä pujotellen ja punaisia päin
Ennen ei oltu maitopartoja?sanoi:Ehdottomasti positiivista! on niin paljon maitopartoja jotka ei kaksipyöräisellä oo koskaan kokeillutkaan ajaa! Varsinkin kaupungissa.
Ite oon onnellinen että oon kasvanu maalla, mopon sain 6vuotiaana.. Harmi ku ei mittari toiminu niin ei näe kuin paljon on tullu kilometrejä.
Taas yx ennen...sanoi:...Ennen sentään piti osata vaihtaa vaihteita, käyttää kytkintä ja vielä jarruttaa....
Vaihteeks silloin...sanoi:....Kyllähän sitä itekkii on ajeltu joskus vaikka ja miten mutta silon osattiin mopot hallita edes suurinpirtein....
Pukeutumiseen ei taida inssi/kortti vaikuttaa mitenkään?sanoi:Aika pitkään olen jo ihmetellyt noiden mopo/ skootteri-ihmisten pukeutumista,...
Olisko tässä, melkein, mopoinssi/kortti muuttanut tilannetta? kun "vilkun voimalla" kuorkkia käännetään poikittain tielle...sanoi:Kesällä meinas mopo ajaa kuorkin koppiin kun olin sitä kääntämässä poikittain tielle aikeena peruuttaa pihaan. Vilkku päällä käänsin mutta ei mopo hidastanut vaan pujahti melkein nurmikon kautta ohi
Eipä taida asenteisiin inssi, paljon auttaa... eikä 80 km/h jalkakäytävällä tai punaisia päin ajoon...sanoi:Suurin ongelma mopoikäisillä ei mielestäni ole käsittely vaan asenteet.. ajetaan ihan miten sattuu. Kaahataan 80km/h jalkakäytävillä ihmisiä pujotellen ja punaisia päin
Oho, nytt olen, suunnilleen, samaa mieltäsanoi:Erittäin hyvä homma muuten paitsi, että mopoharrastus taitaa jäädä nyt useammalla väliin. Taitaa mopokorttikin alkaa maksamaan moottoripyöräkortin verran tuon uudistuksen jälkeen. Joidenkin taulapäiden ilotteluista tämäkin uudistus varmasti tulee, osa ajelee ihan hyvin.
Mielestäni tämä on hyvä uudistus. Nostaisivat vielä kattonopeuden 60km/h:iin ja siirtäisivät mopot pois pyöräteiltä.Mopokorttiinkin on tulossa pakolliset teoriatunnit ja ajokoe, ainakin tämän uutisen mukaan.
Linkki uutiseen