• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mopoilija ajoi 4-vuotiaan päälle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ernohauki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuo ihmisen eloonjäämisen kannalta välttämätön sisäsyntyinen vaisto on "Taistele tai pakene" tai "Fight or flight" refleksi jonka tarkoituksena on pystyä nopeasti päättämään, mikä olisi paras selviytymisstrategia äkillisessä tilanteessa.
Niin, mistä kulmasta sitä katsoo. "Selviytyjän" mielestä olisi kannattanut muuttaa kimpsut ja kampsut puolueettomalle maaperälle ennen värväystä  
smile_org.gif

Anyhow, toivonmukaan jänishousu päälleajaja ymmärtää edes mennä tunnontuskissaan tunnustamaan tekonsa. Voihan tietysti olla että poika onanoi casea kaveripiirissä respectin toivossa... (*thumbs up*...  
thumbs-up.gif
)

E: Ei ymmärtänyt mutta narahti. I rest my case.

Toivottavasti teillä pysyy mopo paremmin hanskassa kuin topicit.
thumbs-up.gif
tounge.gif
biggrin.gif

Siinä vaiheessa kuin jutellaan ajanlaskun alusta tai Suomen kulttuurista niin ollan "hieman" hakoteillä.
thumbs-up.gif

Muuta eikös tärkeintä ole kunnon vääntö asiasta ja asian vierestäkin.
buttrock.gif

Toivottavasti teillä pysyy mopo paremmin hanskassa kuin topicit.  
thumbs-up.gif
tounge.gif
biggrin.gif

Siinä vaiheessa kuin jutellaan ajanlaskun alusta tai Suomen kulttuurista niin ollan "hieman" hakoteillä.  
thumbs-up.gif

Muuta eikös tärkeintä ole kunnon vääntö asiasta ja asian vierestäkin.  
buttrock.gif
Ne tissit puuttuu vieläkin? No tässähän ne tuli kyllä sivuttua tavallaan kun naaraista jo puhuttiin
biggrin.gif

No niin, nyt keskityn olennaiseen, lupaan!
talktohand.gif

Lainaus eräältä mopofoorumilta, missä ko. vastuuton nuori on kirjoittanut tapahtuneen:

sanoi:
Elämäni kalleimmat naurut :mrgreen: ajoin moottoripyärä poliisia karkuun ja ei saanu kiinni
biggrin.gif
oli kova ku ajjoin ensin asfaltti tietä nii se tuli mun rinnalla. Ja se koitti huutaa mulle että pysähy mutta en kuullu :mrgreen: ja nyökytin päätä vaan
biggrin.gif
sitte tuli aivan mun vieriin ja kauvo jonki ihme lootan taskusta ( siis siitä vyöltä ja oli hankalaa kesti ainaki 1km että sai sen esiin x) ) sitte tuli ihan mun viereen ja osotti mua sillä vähä äikaa niin sitte kerkesin kuulla ku kuulu semmonen sumutus ääni ja äkkiä jarrua :mrgreen: Sitte sopivasti oli mehtä auto tie siinä niin kääntyin äkkii sinne niin sen jälkeen ei enää päässy rinnalle
biggrin.gif
sitte se pikku hiljaa jäi ja jäi ja sitte vielä vähä näin ku älys laittaa villku valot päälle :o Sitte sitä ei enää näkyny
biggrin.gif
siinä kohta tulee sitte semmonen melko huono kohta mistä on aika vaikee mennä
biggrin.gif
niin päästin vaan täysillä . . .

sitte ajoin piilloon johonki puskaan noin 10km jälkeen ja oli kiertäny mehtä auto teitä aika lähelle meijän kotii. . Sitte huomasin viestin minkä mun isä oli laittanu että " alahan tulla kotiin kiinni jäit täälä on poliisit " :lol: Sitte siinä mietin että mitä vittua teen ja tulin siihen tulokseen että no samakait se on lähtä kotia
biggrin.gif
sitte menin sinne ja ne kuulusteli mua
biggrin.gif
kysyin sitte niiltä että miksei se poliisi ajanu mun perässä pitempää. niin ne vastas P: " no kyllähän se ajo mutta ei pysyny sun perässä, oli se siellä jossain mehtäsä ajanu ja välillä työntäny sitä moottori pyörää ja välillä ajanu :lol: sitte vähä repesin ja ne poliisit vähä kahto :mrgreen: Sitte kysyin että mitä se koitti tehä sillä lootalla
biggrin.gif
Ni sano että se oli semmosta pippuri sumutetta, ja ku sitä tulee naamalle nii ei nää mitää ja käy kipiää tai silleen kirvelee. Ja sitte se toinen poliisi sano että P:JA se muuten käy kipiää oon kokenu sen . Sitte vastasin sille vaan että. No onneksi kerkesin väistää ja hymyilin leveästi :mrgreen:

Mutta kiinni jäämisen syy oli että joku gäy oli kylällä kertonut poliisi sedille että kuka se ajeli sinisellä mopolla
biggrin.gif

Ja ei tullu kalliiksi
biggrin.gif
no onneksi on 1000€ säästösä niin löytyypä niillekki jottain käyttöä

Ajoitko 4-vuotiaan päälle?

sanoi:
Joo, olin menossa ohi niin juuri kohalla kääntyy sitte eteen ja hipasin sitä sen verran että kaatu. ja se ajoi keskellä auto tietä. . .

Mihin tämä nykymaailma on menossa, noista hymiöistäkin päätellen poikaa ei kaduta pätkän vertaa!

Melkoinen pysäytyskeino kyllä tuo pippurisumute..
omg.gif
Onkos tuollaisen käytölle tuollaisessa tilanteessa edes mitään perusteita...?

Pojalla näköjään vähän lunki asenne tapahtuneeseen...
mad.gif

Todellisuudessa poika on itkeä nyyhkyttänyt pusikossa ja ollut vetelät housussa... Pelkkää pullistelua. Noita on nähty.

Varmaa noita joitai nuoria kiinnostaa... Jättäähä ne koulutko kesken ym nii mitä niitä tollane kiinnostaa. Saapaha rispektit kavereiltaa ( varmaankin). En tiiä olisinki ite päässyt mopolla mp kyttää karkuu. Ollu mopo iässä nii nössö ettei oo tullu kokeiltua...
sad_orig.gif

Mikähän mahtaa olla tuon juniorin liikennekäyttäytyminen täysi-ikäisenä? On sentään jo 16, eli joutui vastuuseen tekemisistään.
Olisiko ollut viikko sitten Iltiksen mielipidepalstalla, kun joku isukki kiukutteli kun poliisilla ei ollut muuta tekemistä kuin ratsata hänen pikku kullannuppuaan kun ajoi kavereittensa kanssa viritetyillä mopoilla. Oli tullut pilteille henkisiä vaurioita kun piti paniikissa ajaa poliisia karkuun! Voi helvetti! Remmiä ansaitsisi isäpappakin!

Rooroolle vielä, sellaista ei olekaan kuin "hallittu riski". Se on pelkkää paskanjauhamista.

Olisiko ollut viikko sitten Iltiksen mielipidepalstalla, kun joku isukki kiukutteli kun poliisilla ei ollut muuta tekemistä kuin ratsata hänen pikku kullannuppuaan kun ajoi kavereittensa kanssa viritetyillä mopoilla. Oli tullut pilteille henkisiä vaurioita kun piti paniikissa ajaa poliisia karkuun! Voi helvetti! Remmiä ansaitsisi isäpappakin!
Jos te poliisit jahtaisitte samalla innokkuudella vaahto suussa Skodalla tai pakulla jalkakäytäviä pitkin kaahaten vaikkapa autovarkaita, huumekauppiaita, ilkivallantekijöitä, raiskaajia, tai ylipäätään ketään muita rikollisia, voisi tuon vuodatuksen ymmärtääkin.

Jos laitteella ei kaahata jalankulkijoiden seassa, viritetty mopo kiinnostaa ja haittaa tavallista ihmistä tasan saman verran kuin räpätin pikkupojan polkupyörässä, serkunkaiman auton kärähtänyt takavalopolttimo, rahtarin autoon loskasta syntynyt ylikuorma tai moottoripyörän ruiskuyksikön uusi tehoa kasvatttava ohjelma. Itse asiassa haittaa jopa vähemmän, koska silloin ne eivät ole niin pahasti tientukkona taajamissa. Myös aiemmin perusteluna käytetty väite, että mopossa on niin huonot jarrut ja alusta, ettei sillä voi ajaa yli 40 km/h joutuu outoon valoon kun muistetaan, että useita piikkejä ja mopoja tehdään samalle alustalle/rungolle.
Kukkahattujen logiikalla yht'äkkiä tietyllä kellonlyömällä 15-vuotias kaveri täyttää 16 vuotta ja harkintakyky kasvaa niin paljon, että hän voi turvallisesti ja laillisesti ajaa lähes 10 kertaa tehokkaampaa kevaria. Samalla tavoin hän täyttäessään 18 vuotta voi taas täysin turvallisesti ajaa vaikkapa 500 hevosvoimaista urheiluautoa. Normaali tienkäyttäjä taas tietää, ettei mikään kehitys tapahdu tuolla tavalla hyppimällä, vaan asiaa on harjoiteltava kunnolla ja aloittettava mahdollisimman varhain. Sama koskee myös laitteiden teknistä tuntemusta ja korjaamista, mikä lisääntyy roplaamisen myötä.

Rooroolle vielä, sellaista ei olekaan kuin "hallittu riski". Se on pelkkää paskanjauhamista.
Miten niin ei ole? Saisiko tuolle joitain muita perusteluita?

Se, että Sinun mielestä aiemmin luettelemani asiat muodostavat täysin hallitsemattoman tilanteen liikenteessä tai vaikka ihan milelikuvituksessasi, niin en ymmärrä miten Sinä voit tietää miksi se ei minun mielestä voi olla hallittua?

Tilannetajun myötä olen säilynyt hengissä, enkä kertaakaan ole meinannut tappaa ketään (jotkut ovat kyllä loukkaantuneet, mutta vauriot jääneet henkiselle tasolle), vaikka se niin kovin yleistä onkin moottoripyörällä ajettaessa. Koko ajanhan saa väistellä täysin hallitsemattomasti kulkevia kaksipyöräisiä mitä tuolla kaduilla suihkii...

Uskoisin, että tällä foorumilla on aika paljon ihmisiä jotka ovat ajaneet niillä maanteillä reilusti enemmän mitä niissä tikkareissa tienposkessa lukee. Se on vaan niin vitun helppoa jeesustella täällä ja leikkiä pyhimystä. En tiedä mikä siinä on, että ihmisen pitää valehdella itselleen noinkin pienestä asiasta.

Jos panee pikkujouluissa naapuriosaston Mirjaa ja kusettaa kotona vaimolle, että ruokapöydässä oli tarjolla silliä ja sen takia sormet haisee pillulle, niin turha tänne tulla itkemään ja parantamaan omaatuntoa moralisoimalla toisten tekemisistä.

Miten niin ei ole? Saisiko tuolle joitain muita perusteluita?

Se, että Sinun mielestä aiemmin luettelemani asiat muodostavat täysin hallitsemattoman tilanteen liikenteessä tai vaikka ihan milelikuvituksessasi, niin en ymmärrä miten Sinä voit tietää miksi se ei minun mielestä voi olla hallittua?

Tilannetajun myötä olen säilynyt hengissä, enkä kertaakaan ole meinannut tappaa ketään (jotkut ovat kyllä loukkaantuneet, mutta vauriot jääneet henkiselle tasolle). Vaikka se niin kovin yleistä onkin moottoripyörällä ajettaessa. Koko ajanhan saa väistellä täysin hallitsemattomasti kulkevia kaksipyöräisiä mitä tuolla kaduilla suihkii...

Uskoisin, että tällä foorumilla on aika paljon ihmisiä jotka ovat ajaneet niillä maanteillä reilusti enemmän mitä niissä tikkareissa tienposkessa lukee. Se on vaan niin vitun helppoa jeesustella täällä ja leikkiä pyhimystä. En tiedä mikä siinä on, että ihmisen pitää valehdella itselleen noinkin pienestä asiasta.

Jos panee pikkujouluissa naapuriosaston Mirjaa ja kusettaa kotona vaimolle, että ruokapöydässä oli tarjolla silliä ja sen takia sormet haisee pillulle, niin turha tänne tulla itkemään ja parantamaan omaatuntoa moralisoimalla toisten tekemisistä.
Jos riski on hallittu, se ei enää ole riski. Sano suoraan, että riski on HARKITTU.

Jos riski on hallittu, se ei enää ole riski. Sano suoraan, että riski on HARKITTU.
Tästähän olet tainnut mainita joskus aiemminkin.

Miksi riski ei voi olla hallittu? Miten se vähentää riskimittaria, jos asian tekee hallitusti, mutta on olemassa kuitenkin vaaran uhka siitä, että jotain voi käydä? Onko jäällä käveleminen harkittua riskinottoa ja muuttuuko se hallituksi, jos on naskalit mukana?

Back