• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörille ja mopoille tulossa uusi 50 miljoonan vuosivero

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja flack
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos oikein ynnäilin niin karkeesti semmonen 1,7e/hv/vuosi pelkille veneille riittäis tuohon verotavoitteeseen sillä oletuksella että nettiveneessä myytävien tehojakauma vastaa koko populaatiota. Tuskin tuo 4k-heppasen Azimutin tai 20hv Terhin omistajan talouttakaan liikaa rasittais, allekirjoittaneesta puhumattakaan.

Ps. Kateudella ei tietenkään mitään tekemistä laskelman kanssa.
Pps. Laskuvirheistä ei oteta vastuuta eikä dynaamisia vaikutuksia huomioida. Voihan olla että Portugalissa on halvemmat laituripaikat.

50 miljoonaa? Siitä ei ole mitään muuta vaikutusta kuin se, että jengiä vituttaa entistä enemmän.

Mitä pitäis tehdä? Nyt seuraa absoluuttinen ratkaisu kaikkiin Suomea riivaaviin ongelmiin. Kansalaispalkka. Vaikka alkuun 700 euroa/kk, sillä elää kivasti jossain vitun Kuhmon perämettässä. Ei sillä ole tarkoituskaan Stadissa asumista kustantaa. Kaikki muut tuet pois. Kaikki. Säästynyt byrokratia heittää laakista turhaa virkamiehistöä kansalaispalkalle, mikä tarkoittaa pienentyneitä palkkakustannuksia, vaikka tuen varaisia olisikin enemmän. Tukien myöntämiseen liittyvän byrokratian puuttuminen enemmän kuin kompensoisi asian. Keskimääräinen ostovoima kasvaisi, joten kotimaan kysyntä vetäisi, ja ehkä samalla saataisiin näin epäsuorasti yritystoimintaa tukemalla myös vientiteollisuutta piristymään. Myös pätkä- ja osa-aikatyön tekeminen sekä yrittäminen muodostuisi mielekkäämmäksi.

Sitten se ovela osuus. Kansalaispalkan taso pitäisi sitoa valtion budjetin ylijäämän tasoon. Näin saataisiin punavihreäkin osasto vähän katsomaan, minne sitä rahaa jaetaan.

Ainoa ongelma on, että virkamiehet on se taho, joka Suomessa asioita eteenpäin vie. Eikä korppi korpin silmää noki, kuten nimimerkki mcmies joskus sanoi, joten...

0928_WVriots.jpg

mursu sanoi:
Mites matkailuautot ja -vaunut ... ai jaa, eduskunnassa taitaa olla karvanaamareita :D aika paljon.

Niinpä ja Kepulaisten lempilapset eli jyväjemmarit säästyvät myös omistamisen lisäverolta. Traktorit ja leikkupuimurit mm. unohdettiin jostain syystä omistamisen ylimääräisestä verolle panosta ??? :kääk:

Jan76 sanoi:
Ikävän monelta mp:n omistajalta kuullu miten naapurit yms. olettaa automaattisesti et rahoiks on lyöty ku moottoripyörä ilmestyny pihaan.
Joo tää on totta, sama kun tuossa pihassa on romu Bmw, niin kaikki olettaa että uin melkein rahassa...Juuri ja juuri riittää rahat sen pitämiseen, sama pyörä on ollut seisonnassa kohta 2vuotta odottamassa parempia päiviä.
No nää on valintoja, voisi myydä pois kaikki, mutta sitten voisi heittää hanskat tiskiin...

Jan76 sanoi:
:) Ikävän monelta mp:n omistajalta kuullu miten naapurit yms. olettaa automaattisesti et rahoiks on lyöty ku moottoripyörä ilmestyny pihaan.

Miule sanoi yksi aloitteleva 55vee motoristi, joka oli ostanut uuden susuki FJR zepryhin, että miten siula on varaa kuuteen moottoripyörään.
Mie sanoin, että miun rätkät, varusteet ja ajokauden kulut on vähemmän kun tuon siun pyörän arvonalenema viidessä vuodessa...:grin:

Moottoripyöräily voi vaatia rahaa tai sitten ei ihan niin paljoa.

Husky510 sanoi:
Joo tää on totta, sama kun tuossa pihassa on romu Bmw, niin kaikki olettaa että uin melkein rahassa...Juuri ja juuri riittää rahat sen pitämiseen, sama pyörä on ollut seisonnassa kohta 2vuotta odottamassa parempia päiviä.
No nää on valintoja, voisi myydä pois kaikki, mutta sitten voisi heittää hanskat tiskiin...

Mut sit ois kaikkien muidenkin silmis rehellisesti persaukinen, ei tarttis kadehtii/olettaa...? Kävis vaan duunis et sais veroi maksettuu ts. koittais maksella päättäjien mokii ja muistaa hymyillä.

lario sanoi:
Miule sanoi yksi aloitteleva 55vee motoristi, joka oli ostanut uuden susuki FJR zepryhin, että miten siula on varaa kuuteen moottoripyörään.
Mie sanoin, että miun rätkät, varusteet ja ajokauden kulut on vähemmän kun tuon siun pyörän arvonalenema viidessä vuodessa...:grin:

Moottoripyöräily voi vaatia rahaa tai sitten ei ihan niin paljoa.

En mäkään meinaa moottoripyöräilyy lopettaa moisen takia, kuhan vituttaa vaan koittaa kuitata moisilla keräilyillä ja muka pelastaa Suomi suosta...harrastusvero ois voitu samantien :peukutpystyyn:

Archimedes sanoi:
Niinpä ja Kepulaisten lempilapset eli jyväjemmarit säästyvät myös omistamisen lisäverolta. Traktorit ja leikkupuimurit mm. unohdettiin jostain syystä omistamisen ylimääräisestä verolle panosta ??? :kääk:

Siinä on semmoinen pieni ero, että (öky)veneet, moottoripyörät ja pääosin mopoautot ovat huvivehkeitä, traktorit, puimurit ja ainakin Lapissa myös moottorikelkat ovat työvälineitä. Työvälineitä ovat myös vaikkapa firmojen koneet, mutta ethän niillekään ole veroja vaatimassa?
Oma prätkän vaihtokuume kyllä lopahti tähän, ajellaan nyt vanhalla kunnes tilanne selkiytyy...

03.06.2015

Sanoisin niin, että 2-3 vuotta tässä nyt kuluu jos ei ihan ihmeellisiä asioita tehdä. Kyllähän tässä täytyy käydä vielä ennenkuin se on lainsäädännössä mukana niin aika laajamittasta keskustelua.

Verotuksen täytyy perustua tarkkaan rekisteriin. Ja aivan aluksi on selvitettävä nykyisten rekistereiden luotettavuus

Vielä ei ole tietoa kuuluvatko esimerkiksi mopot tai moottorikelkat verotettavien joukkoon ja tämä tieto on oleellinen. Veropohjan laajuus, siis se mitä lopulta verotetaan määrää myös veron suuruuden

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/venevero-taysin-levallaan-kukaan-ei-tieda-mista-kaikesta-veroa-aletaan-kerata/5157774

^tarkka rekisteri maksanee miljoonia, joten eiköhän tuota 50mio eur jouduta vielä "tarkistamaan". Menihän verottajalta vero24-chattiinkin puoli miljoonaa. Ei tainnut ORG:n chatti maksaa puolta miljoonaa? :D

Husky510 sanoi:
Suomalainen ajattelutapa kun naapuriin tulee uusi prätkä, auto tms: Nyt sille saatanalle on saatava maksuja jne, miten helvetissä sillä on varaa ollut hankkia tuommonen öky?

Amerikkalainen ajattelutapa: Mitä olen tehnyt väärin, kun minulla ei ole tuollaiseen varaa, mitä minun pitäisi tehdä paremmin päästäkseni samaan?

M58 sanoi:
Suomalainen ajattelutapa kun naapuriin tulee uusi prätkä, auto tms: Nyt sille saatanalle on saatava maksuja jne, miten helvetissä sillä on varaa ollut hankkia tuommonen öky?

Amerikkalainen ajattelutapa: Mitä olen tehnyt väärin, kun minulla ei ole tuollaiseen varaa, mitä minun pitäisi tehdä paremmin päästäkseni samaan?

Juuri näin. Iha sama kuin vanha mersu/bemari/prätkä on pihassa niin kateus herää ja että miten sillä on varaa. Ostappa pihaan pakasta vedetty corolla tai joku muu kansanmalli niin ei kukaan korvaansa lotkauta :D

M58 sanoi:
Mitä olen tehnyt väärin, kun minulla ei ole tuollaiseen varaa, mitä minun pitäisi tehdä paremmin päästäkseni samaan?
Tällä ajattelulla olen itse tilanteeni joka kerta korjannut kun joku asia omassa tilanteessani on mättänyt ja pitää kyllä sanoa että toimii! Polku voi olla joskus pitkäkin, mutta muutos lähtee (lähes) aina itsestä :thumbup:

M58 sanoi:

Vittu mitä lampaita me ollaan, siis ei todellakaan puristaisi vaikka eläkkeellä oleva naarpuri saisi sen 20v blondin vaimoksi, ihan sama minkä auton, veneen, portin jne jne....Siinä voisi tuumata juuri sitä että mitä minä ole tehnyt väärin, ei kiinnosta vaikka myisi huumeita, kunhan se ei haittaa minun elämää.
Ei multa kyllä irtoa mitään enään..Muuta kuin kyllä ihmiset voisivat miettiä vähän

:doh::doh::doh:

Joopa joo kevyesti maksan tuon viiskymppisen. Oon ostanu sen verran halavan pyörän mihin omat varat riittää. Ihan rupijaan vitt..n nuo pas..n jauhajat, tällä saitilla. Velekaa otetaan ostetaan ihan mitä sattuu, ja kaikki on yhteiskunna vika.

malliti sanoi:
Joopa joo kevyesti maksan tuon viiskymppisen. Oon ostanu sen verran halavan pyörän mihin omat varat riittää. Ihan rupijaan vitt..n nuo pas..n jauhajat, tällä saitilla. Velekaa otetaan ostetaan ihan mitä sattuu, ja kaikki on yhteiskunna vika.

Eritt%C3%A4in%20hyvin%20sanottu%20siell%C3%A4%20per%C3%A4ll%C3%A4.jpg

Back