Minua kyllä tuettiin vanhempien toimesta harrastuksen aloittamisessa.
Diili meni kutakuinkin näin "tossa sulle rahat ajokorttiin ja uusi piikki"
Koulut ei saa ajeluiden takia jäädä kesken ja bensarahat ja muut kulut hommaat itse.
Seuraavat vuodet siinä menikin päivät koulussa ja illat Carrolssissa.
Siinä oppi rahan ja työn arvon ja nälkä kasvoi syödessä. Vuoden päästä olikin jo katupyörän lisäksi Omilla rahoilla ostettu Crossipyörä.
Kaverit narisivat kultalusikkameiningiksi kun notkuivat kontulan ostarin käytävillä. (nyt nelikymppisinä narisevat Kontulan ostarin bubeissa).
Pointtina tarinassa se, että varsinkin tossa iässä nuori monesti tekee itse valinnat omasta uusavuttomuudestaan.
Ja pienikeppi + isoporkkana kannustaa mielestäni oikealle tielle.
Omille tyttärilleni nyt 12 ja 14 on luvassa sama koulutus Mopot ja piikit ostan, jos He pystyvät ratkaisemaan mistä Bensarahat tulee.
Diili meni kutakuinkin näin "tossa sulle rahat ajokorttiin ja uusi piikki"
Koulut ei saa ajeluiden takia jäädä kesken ja bensarahat ja muut kulut hommaat itse.
Seuraavat vuodet siinä menikin päivät koulussa ja illat Carrolssissa.
Siinä oppi rahan ja työn arvon ja nälkä kasvoi syödessä. Vuoden päästä olikin jo katupyörän lisäksi Omilla rahoilla ostettu Crossipyörä.
Kaverit narisivat kultalusikkameiningiksi kun notkuivat kontulan ostarin käytävillä. (nyt nelikymppisinä narisevat Kontulan ostarin bubeissa).
Pointtina tarinassa se, että varsinkin tossa iässä nuori monesti tekee itse valinnat omasta uusavuttomuudestaan.
Ja pienikeppi + isoporkkana kannustaa mielestäni oikealle tielle.
Omille tyttärilleni nyt 12 ja 14 on luvassa sama koulutus Mopot ja piikit ostan, jos He pystyvät ratkaisemaan mistä Bensarahat tulee.
On ollu mopot ja piikit, mut nyt kun tarjoaa isoa pyörää (yli 20 kymppisille) ehdolla että hoitavat vakuutukset, huollot ja ylläpitokulut itse - niin homma muuttuu... Mieluummin käyvät kamujen kanssa pari-kolme kertaa vuodessa ulkomailla kuin maksavat omaa MP harrastusta - faijan kampe kelpaa viikonloppuisin lainaksi kyllä...
No, sitten kun vaurastuvat niin varmaan harkitsevat myös omaa MP:tä, siemen on kylvetty... 
. Lupia "hallitukselta" ei ole siis tarvinnut kysellä ja hyvä niin. 

Vuosi sitten messuilla juttelin kauppiaan kanssa, sanoi että : ~250k rekattua pyörää, niistä 50% piikkejä => 125k "isoja" joista 2/3-osaa kauppiaiden myyntivarastoissa = 40..50 tuhatta pyörii siis liikenteessä (kesäisin).