• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörävarkaus ja vakuutuskorvaukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mitts
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Uskoisin, että tuosta vakuutusyhtiön "tiedoksisaannista" / 30 päivän rajojen tulkinnasta on jo ennakkopäätöksiäkin. ELi tuskin olet aivan ensimmäinen tuolla asialla. Järki ja yleinen oikeustaju sanoo (kuten moni on todennutkin), että ei asiakas voi joutua kärsimään siitä kauanko palveluntarjoaja siirtelee viestejä laatikosta toiseen - saati käyttää niiden lukemiseen. Eli uskoisin (vailla mitään parempaa tietoa kuin MUTU), että se että todistat toimittaneesi asiakirjan vakuutusyhtiöön (vaikka oikeaan SP-osoitteeseen sähköpostilla) riittää.

Kiitos tosiaan vielä paljon vastauksista. Olin tänään yhteydessä vakuutustarkastajaan ja puhelimessa sovittiin pyörän menevän lunastukseen. Tietty mikään ei ole 100% ennen kuin on mustaa valkoisella, mutta eiköhän sitä toisen sanaan voi (pitäisi voida) luottaa. Loppupeleissä tämä on paras ratkaisu kuitenkin ottaen huomioon kaikki seikat.

HiTec sanoi:
Omalla kohtaa yksi yö kerrostalossa, tallin edustalla ja jo oli käyty pyörää ruuvarilla kokeilemassa lukkopesän raamuista päätellen. Mutta kun ei ollutkaan pesä pyörähtänyt, niin v...aan tempastu samaisella ruuvarilla tankkiin kunnon vekki :no: Normaalisti työnsin pyörän aina yöksi talliin, mutta tuolla kertaa se oli sitten vain unehtunut tallin liuskalle. Tuo kuitenkin on parvekkeiden alla, niin silleen luulisi suojassa olevan, mutta ei näköjään :blink:

Toisella kertaa OKT:n edustalta lähti jarrulevylukosta huolimatta koko pyörä Alfredin matkaan ja löytyi parin viikon päästä hylättynä, totaalisesti raiskattuna, kaikki mahd. irtoavat osat purettuna / rikottuna :itkupilli:

No nyt 3:tta kertaa odotellessa, nykyfillarissa on HISS jonka jo luulisi noita innokkaimpia yrittäjiä ainakin masentavan, mutta kai siihen joku jerkku kettinki tms. täytyy tässä vielä hommata, pultata vaikka talon seinään jos ei muuten :jpstyle:

Mikäs tuo HISS oikein on?

Mitts sanoi:
Kiitos tosiaan vielä paljon vastauksista. Olin tänään yhteydessä vakuutustarkastajaan ja puhelimessa sovittiin pyörän menevän lunastukseen. Tietty mikään ei ole 100% ennen kuin on mustaa valkoisella, mutta eiköhän sitä toisen sanaan voi (pitäisi voida) luottaa. Loppupeleissä tämä on paras ratkaisu kuitenkin ottaen huomioon kaikki seikat.

Hienoa! Eiköhän tuo tuolla nyt sitten selviä ja saat hommaa eteenpäin. :) Harmi tietysti että pyörä pöllittiin mutta toivottavasti edes vakuutusyhtiö nyt tajuaa hoitaa oman tonttinsa kunnialla. :thumbup:

HiTec sanoi:
No nyt 3:tta kertaa odotellessa, nykyfillarissa on HISS jonka jo luulisi noita innokkaimpia yrittäjiä ainakin masentavan, mutta kai siihen joku jerkku kettinki tms. täytyy tässä vielä hommata, pultata vaikka talon seinään jos ei muuten :jpstyle:

HISS ei hidasta yhtään pakuun tai traileriin nostamista. Kunnon kettinki ja kunnon lukko siten, että ei ole maassa tai muulla pinnalla, josta saa tukea voimasaksille. Sitten ehkä vähän hidastaa.

Kuulin sellaista, että Espoossa on varastettu moottoripyöristä gasoa rikkomalla tankin korkki. Hemmetti, kohta pitää tankin ympärillekin kääriä joku murtosuoja. :pissed:

Minä olen tullut vähän siihen tulokseen että ainoa mitä oikesti kannattaa tehdä on huolehtia että vakuutus on kunnossa. Lukot ja kettingit ei ammattilaista hidasta kun taas se satunnainen piripää tekee vähintään lukon hinnan verran vahinkoa ennenkuin se edes huomaa että siellä joku ketju on.

Janne

Joo, lukot ja ketjut ehkä vain hidastaa. Mites hälyt, onko mopoihin saatavilla mitään hälyjä. Tuo HISS ei ehkä estä mopon pukkaamista pakun kyytiin (sitten kun ketjut ja lukot on ekaks eliminoitu). Toisaalta jos joku piripää vie mopon niin toivon että häneltä lähtee sitten henki. Sen verran mua vi***ti kun mun kotiloita varasteltiin (vaikka tapahtui tuplavahinko kuten edellä kerroin).

Mä olen sitä mieltä että suunnilleen kaikki ilkivalta ja peruspiripäiden varastamiset loppuu kun mopon hältin alkaa huutamaan. Jos on taas se "ammattilainen" niin varmaan pyörä lähtee.

Mainostan taas, että Motonetistä saa viidellä kympillä ihan toimivan hälyttimen.

Viime vuonna jätin pyörän hotellin eteen Kööpenhaminassa, hetken päästä suihkusta tullessa hälytin alkoi huutamaan. Katsoin ikkunasta ja naisella oli sylissään noin vuoden ikäinen muksu ja ilmeisesti ihastelivat pyörää niin läheltä, että nassikka oli potkaissut takalaukkuun.

Hälyttimen kanssa nukkuu yönsä levollisemmin mm. Venäjällä kuin pelkkien lukkojen ja ketjujen kanssa pelatessa.

jlik sanoi:
Joo, lukot ja ketjut ehkä vain hidastaa. Mites hälyt, onko mopoihin saatavilla mitään hälyjä. Tuo HISS ei ehkä estä mopon pukkaamista pakun kyytiin (sitten kun ketjut ja lukot on ekaks eliminoitu). Toisaalta jos joku piripää vie mopon niin toivon että häneltä lähtee sitten henki. Sen verran mua vi***ti kun mun kotiloita varasteltiin (vaikka tapahtui tuplavahinko kuten edellä kerroin).

Mopoihin saa hälyjä hintaan alkaen 30e.
Kuten todettua ammattilainen vie vaikka olisi pultattuna kassakaapin lattiaan mutta nekin etsii mielusti helpomman kohteen jos mahdollista.
Itellä moponetin 50e häly ja hyvin toimii.

Mitäs noi vakuutusyhtiöt sanoo ohjauslukosta (rattilukosta...)?Alkaako kitinä jos ei oo ollu lukittuna.

Vahinkotarkastaja kotona sanoo ettei ala edes kitinä. On ehdottomasti ei-korvattava vahinko varkaustapauksessa, jos pyörä löytyy ja ohjauslukko on ehjä.

Mouru sanoi:
Vahinkotarkastaja kotona sanoo ettei ala edes kitinä. On ehdottomasti ei-korvattava vahinko varkaustapauksessa, jos pyörä löytyy ja ohjauslukko on ehjä.

Joo, saman kertoi mulle suvussa oleva vahinkotarkastajanakin toiminut.

ts18056 sanoi:
Joo, saman kertoi mulle suvussa oleva vahinkotarkastajanakin toiminut.

Täytyy myöntää että muistaakseni en ole koskaan laittanut pärrää rattilukkoon...ei se autokaan kyllä aina lukossa ole, hyvä kun ikkunat ja ovet kiinni

seppo02 sanoi:
Täytyy myöntää että muistaakseni en ole koskaan laittanut pärrää rattilukkoon...ei se autokaan kyllä aina lukossa ole, hyvä kun ikkunat ja ovet kiinni

Vakuutusehdoista selviää mitkä on suojeluohjeet. Ainakaan oman vakuutuksen ehdoissa ei ole sanaakaan ohjauslukosta. Eikä autojen vakuutusehdoissa rattilukosta. Kun oma pärrä vietiin, niin vakuutusyhtiötä kiinnosti onko kaikki avaimet tallessa. Avaimista ja niiden säilyttämisestä onkin maininta vakuutusehdoissa.

Back