classic sanoi:Olen pohdiskelemassa vakuutusasioita. Pyörä, ei vaihdukkaan, vaan pyörät lisääntyvät. Iloinen perhetapahtuma on suunnitteilla ensi tiistaina.
Tässä yhteydessä keskeytysvakuutuksen sijaan ajattelin tutkia Autoliiton Turvajäsenyyden. Se kattaa satasella ( 100 € ) keskeytyksen ympäri Eurooppaa kaikilla ajamillani ajoneuvoilla. Eli on kuskikohtainen, ei ajoneuvo.
Ainoa ehto on että ajoneuvo on suomalaisessa rekisterissä.
Tosin noi yhtiöt heittävät Kaskoa 70 % bonuksilla meille kalkkiksille. Eli onko mitään syytä veivata? Toisaalta, onhan autoliiton kortti kiva. Voi vaikkapa laivan ruumassa maihinpääsyä odotellessa lukea kaikki pienellä präntätty siitä kortista. Kay ihan arvauspelimäisestä ajanvietteestä tällä ikää.
Mun tietääkseni kekeytysvakuutuksesta korvataan rahalla ne päivät kun ajoneuvo on korjaamolla tms pois käytöstä. Matkan jatkuminen kuuluu kaskoon, en nyt muista mihin osuuteen. Autopalvelu ainakin hoitaa pyöränkin korjaamolle. Kyllä tuosta Autoliiton kortista kai jotain hyötyä on, sos palvelu kuuluu myös kaskoon. Ajoin perässä kun kaverin pyörää vietiin saksassa lavetilla korjaamolle (lataussäädin oli antautunut). Se palvelu tuli SOS:ista, ihan suomenkielellä.
Minä aina ihmettelen myynti-ilmoituksia joissa sanotaan ettei pyörällä ole kaaduttu

Pyörään ei tullut mitään, raudoissa on nyt mukavat muistot luun rusahduksesta
nimittäin tästä viimeisestä kaatumisesta olisi oikeanpuolen muovit olleet varmasti palasina - vaikka en uskalla ajatella mitä olisivat sanoisivat kun vahinko tapahtuu jollakin metsäautotiellä

(2kk aikana 1000eur menny jo
) Aika rajoilla kannattaako kaskoa pitää, tottakai pidän itseäni keskimääräistä parempana kuskina