• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräsi ikä ja kasko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
15v menty osakaskolla, kerran olis tarvinnut täyskaskoo kun 5v vanha 600cc meni paskaks ,silloin vitutti osakasko huolella:D

jonkun sortin iso/täyskasko on ollut melkein jokaisessa härvelissä, köyhä ei voi olla ilman :grin:

JMH sanoi:
Popin laskuri antoi 823/ vuosi, mutta erona on:
ELÄINtörmäysturva (siis jänikset ja semmoiset)
Ilkivaltaturva
Vastuuturva (jos matkustelee ETA-alueen ulkopuolella).

Popilla on nyt ekan vuoden kaskosta ylimäämäinen 30% alennus, jonka mä/muija/vanhemmat ainakin saatiin kaikkiin vehkeisiin, isoon ja pieneen kaskoon. Mun mielestä se netinlaskuri ei laske sitä..
Ainiin, ja autoon saa liikenteeseen +15%, en tiedä miksi, ei nettisivuilla siitäkään mitään lue mut niin ne vaan tuli. Ittelkin nousi auton liikenteen bonarit autossa 55->70. Ja taas kaikki me ollaan saatu nekin.
Mut ne ei vissiin jää jos vaihtaa yhtiötä.. (?) vähän niinkuin Turvankin mopobonarit, 10/vuosi, mutta muilla ne onkin sitten sen perus 5.

Juhis sanoi:
Kyseleppä POP-vakuutuksesta.
Pikku kaskossa ilkivaltakin, ja ittel oli heittämällä halvin vakuutus niin pärrään, kuin autoonkin. Myös daami, vanhemmat, ja duuni kaveri on jo vaihtanu ko. lafkaan.

Tietty disclaimerit perään: En ole puljuun millään tavalla yhteydessä, paitsi asiakkaan roolissa.
Ja tietty tissit ja delvac :bye:

En edes tarkkaan muistanut Pohjolan liikenne+osakasko -kombon hintaa, mutta selvitin:

Eli tällä hetkellä maksan noista n. 510e. Edullisempi kuin muistin, tässä on mukana 9,5% keskittämisalennusta ja 30% bonusta. POP-vakuutuksen laskuri antoi hinnaksi 823, eli 300e panostustuksella saisi ilkivaltaturvan ja tuon eläintörmäysturvan, mikä ihan hyödyllinen voisi olla kyllä kieltämättä sekin. Taidan silti nuukanamiehenä pysyä nykykonseptissa. :grin:

-07 ja Täyskasko.

Ero ei täysillä alennuksilla loppujenlopuksi ole edes 200€:a osakaskoon, niin kyllä sen mielenrauhasta kustantaa.

Olen vielä kaikenlisäksi juuri se kaveri, joka takuulla on kyljellään risteyksessä heti kun vakuutusturva lakkaa..

JMH sanoi:
Ihan hyvät ehdot. Itsellä Pohjolassa osakasko hintaan 772/ vuosi. Hintaan kuuluu:

Hirviturva
Paloturva
Varkausturva
Autopalveluturva
Oikeusturva

Siis palo- ja varkausvakuutuksesta (sehän se aiemmin oli, ennen kuin hieman harhaanjohtava nimi "oasakasko" keksittiin) noin kova hinta, huh..? Eikö tuolla rahalla saisi oikeankin kaskon..

Uudemmissa pyörissä on aina ollut täys kasko 2005-2013 vm, mutta vanhemmissa vain pakollinen liikennevakuutus. Nyt kun bonukset on 60/ 70 % en pidä vakuutushintaa kohtuuttomana. Vuosimallin 08 Fjr:än kokonaisvuosimaksu liikenne 316,04e ja kasko 292,36e. Toukokuussa tulee uusi FJR ja sen vakuutusmaksuista ei ole vielä tietoa. Myös pojan 08vm 25 kw Kavasaki er 6 n on mielestäni edullinen pyörä vakuuttaa. Myös reilu 500e molemmat kasko/liikenne vuosi.:) Kevättä odotellen.

-96 36tkm täydellä kaskolla, kustantaahan se sen alle 100€ vuodessa, ni samapa tuota pitää tossa. Vaikka ilman sitä pääsis 20/70 bonareilla alle 400€ vakuutusmaksuihin... Hmm.... Ei kyllä se pysyy...

Ekaa isoa mopoa ostamassa, ja itsekin pähkäillyt tässä, että kannattaako kaskoa hommata jos sen vuosimaksu kustantaa +10% mp:n arvosta (5000e mp, 600e kasko tms)

10v autolla ajellut ilman kolareita, joten sen puolesta en usko, että kolareihin joutuisin (tai ainakaan sellaiseen, jossa itse syyllisenä). Olenhan keskivertoa parempi kuljettaja, niinkuin 99% miehistä :)

Voisi ajatella, että ainoat vaaranpaikat uudella motoristilla on parkkipaikkakaadot tai lipat hiekkaisessa risteyksessä tms. Tällöin luulisi vielä selviävän säästöön jääneillä kaskorahoilla?
Varaosiakin luulisi löytyvän kohtuu helpolla johonkin yleisen merkin peruspyörään?

Pieni investointi kaatumatappeihinkin voisi maksaa helposti itsensä takaisin, ainakin noissa pienemmissä kaadoissa.

Vai oliskohan se sittenkin järkevää hommata ensimmäiseksi vuodeksi, tai edes ensimmäisiksi kuukausiksi tämän ajokauden loppuun. Silloinko se kaato tapahtuu jos tapahtuu? :)

kumijalka sanoi:
Vai oliskohan se sittenkin järkevää hommata ensimmäiseksi vuodeksi, tai edes ensimmäisiksi kuukausiksi tämän ajokauden loppuun. Silloinko se kaato tapahtuu jos tapahtuu? :)
Pieni kaato tulee normaalisti alussa. Iso myohemminin kun luulee olevansa hyva. Mina olen niin hyva etta olen ollut paa savannissa kymmenia kertoja.

GoSpel sanoi:
Pieni kaato tulee normaalisti alussa. Iso myohemminin kun luulee olevansa hyva. Mina olen niin hyva etta olen ollut paa savannissa kymmenia kertoja.

Tää on kiintoisa, moraalinen pointti. Isot pojat muinoin selitti, että Sveitsissä asuvan italialaisen, joka täyttää tietyn profiilin, on ihan turha yrittää sikäläistä kaskovakuutusta. Se hinnoitellaan pilviin. Kaskoa ei oo Suomessakaan yhdenkään vakuutusyhtiön pakko myöntää asiakkaalle. Liikennevakuutus on.

Oikeasti, jos tulee vaan materiaalivahinkoja, ni se on melko merkityksetöntä. Jos sen sijaan tulee erikoissairaanhoitoa ja pitkää sairista vaativia vahinkoja kuskille toistuvasti, niin silloin pitäs kertoa vakuutusmaksut niin monella kertaa, kun vahinkoja on tapahtunut, eki toisesta 2, kolmannesta kolme kertaa, jne. Ne maksetaan liikennevakuutuksesta.

Ne maksaa muut motoristit, ne sun kyntämiset. Kertavahinko on inhimillistä, mutta tapatapaturmaisuus on jotain, mistä pitäisi ottaa vastuuta, ihan itse.

seku sanoi:
Ne maksaa muut motoristit, ne sun kyntämiset. Kertavahinko on inhimillistä, mutta tapatapaturmaisuus on jotain, mistä pitäisi ottaa vastuuta, ihan itse.

Kuulunut tyon kuvaan 80 luvulta. Ei mene sinun rahat jos mina toissa heitan voltin radalla tai savannilla. Tai kisassa.

-05, pelkkä osakasko.
Muutaman vuoden kaskon hinnoilla ostaa jo ison läjän kiinan muoveja.

IF ehdotti 3000eur vuodessa liikennevakuutus+kasko ;)

TwinTenox sanoi:
Pyörällä on ikää 27 vuotta. En viitsinyt ottaa edes osakaskoa. Yritän tosin ottaa sellaisen reissun ajaksi, jos saan autopalvelun siihen mukaan. Aiemmissa pyörissä (näkyy allekirjoituksessa) on ollut vähintäänkin laaja osakasko aina. Yleensä lähinnä arvon mukaan noita olen vakuuttanut, en iän. Scrambler oli niin edullinen, että siinä en pitänyt täyskaskoa. Sitten kun pyörän arvo on likimain 10te tai yli, olen ottanut täyskaskon. Sama pätee autoissa.

(Edit: GSX-F:stä en ole varma mitä oli, mutta tänä päivänä ei olisi moisessa muuta kuin liikenne mulla.)

Olen pohdiskelemassa vakuutusasioita. Pyörä, ei vaihdukkaan, vaan pyörät lisääntyvät. Iloinen perhetapahtuma on suunnitteilla ensi tiistaina.

Tässä yhteydessä keskeytysvakuutuksen sijaan ajattelin tutkia Autoliiton Turvajäsenyyden. Se kattaa satasella ( 100 € ) keskeytyksen ympäri Eurooppaa kaikilla ajamillani ajoneuvoilla. Eli on kuskikohtainen, ei ajoneuvo.
Ainoa ehto on että ajoneuvo on suomalaisessa rekisterissä.

Tosin noi yhtiöt heittävät Kaskoa 70 % bonuksilla meille kalkkiksille. Eli onko mitään syytä veivata? Toisaalta, onhan autoliiton kortti kiva. Voi vaikkapa laivan ruumassa maihinpääsyä odotellessa lukea kaikki pienellä präntätty siitä kortista. Kay ihan arvauspelimäisestä ajanvietteestä tällä ikää.

Back