• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräpolliisin morjestus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikanrb
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pyrin tervehtiin kaikkia moottoripyöräilijöitä ammattiin katsomatta.Välillä jopa mopoja....kyllä se hanska niilläkin nousee.Mopo pojat pitävät morjestamisesta kunhan ensi häkellyksestä selviävät...ja onhan moni niistä tulevia moottoripyöräilijöitä
cool.gif

En voi muuta kun hattua nostaa poliisi-sedille ja tietenki tädeille. Apua olen saanu silloin kun on tarvittu ja jopa tarjouduttu saattamaan perille asti
062802moto_prv.gif

Pääsääntöisesti morjestan kaikkia prätkällä liikkuvia, joskus jopa moposkoottereita ! Aika kaukaa täytyy kylläkin prätkäpoliisille nostaa kättä, että hän ehtii reagoimaan jos siihen on halua
sport05.gif

Kerran kysyin eräältä prätkäpoliisilta, miksi osa heistä moikkaa ja osa ei. Hän vastasi, että ei moikkaa sen takia, että vastaantuleva voi luulla hänen yrittävän pysäyttää
eek.gif

Sanoin siihen, että eikös sitä varten ole jokin merkkivalo ettei tartte hädissään käsiä heiluttaa ?! No joo, kertoo ehkä jostain ...

Kaikille morjestan ajopuvusta riippumatta. (sininen/musta/keltanen)

Setä sininen ei oo vielä vastannu moikkaukseen.
062802moto_prv.gif

Pitkällisen seurannan tuloksena poliisit tervehtii mutta hd-väki ei, liekö syynä että poliisikoulussa opetaan tapoja mutta hurlidurlielämänkoulussa niistä opetetaan poiens?
Ei, vaan se johtuu siitä, että moni HD motoristi voi luulla, että toi xx touringmopo on poliisimopo (ja niitähän siis on virka-ajossa paljon). Joillain harrastajolla kun kuuluu hermot menneen siihen prosenttipelleilyyn ja kilpien poistoon.

Hullua kansaa, me suomalaiset..

-motoristi vilkuttelee motoristille (Joskus jopa mopoille ja skoottereillekkin!)
-rekka-kuski vastaan tulevalle kopille
-bussi-kuski  toiselle kuskille
-karavaanari asunto-autoille
-mopoilija toiselle Susuki PV:lle
- DX-kuski vastaan tulevalle teini corollalle
-volvo kuskin tassu nousee vastaan tulevalle volvolle
jne jne...
tounge.gif

Ihan sama millä oot liikkeellä, yritäppä ajaa nelos tie päästä päähän ilman, että joku nostaa kättä!
Siksi kait mullakin on aina toi vasen olkapää kipee reisun jälkeen, kun on koko ajan saanut ajella tasu taivasta kohti!  
baaa.gif

Oon kuullu, että poliisien morjestelu aiheuttais pahaa verta kotilokuskeissa, että kaveerattaisiin muiden mp-ihmisten kanssa liikaa. No, ite ainakin morjestan aina kun vastaan sattuu tuleen. Niinkuin tietenkin kaikille muillekin kakspyöräsen kuskaajille.

Aina olen moikannut ja pääsääntöisesti ovat vastanneetkin, joskus jopa etusormi pystyssä heiluttaneet kättä
buttrock.gif
mitähän lienevät tarkoittaneet
nixweiss.gif
blush.gif

meikäläiselle kävi joskus semmonen tjuttu ku morjestin mp poliisille ni se nyökkäs takasi niin äkäsesti että kypärän naamaosa loksahti kiinni
smile_org.gif

meinasin sit revetä siinä ja ajelin vähä mutkille mutta ei pysäyttäny....

Joskus koittanut moikata, eivät ole paljon noteeranneet, pikku nyökkäs joskus... tosin joskus moikanneet ja oikein esittäytyneet, nimmariakin pyytäneet...

Juuh, Kaikille tasapuolisesti...
Tosin monesti HD pojut ja Polliisimopot ei moikkaa takas..

Kerranpa sattui sellainenki kämmäys, ku polliisimopo tuli vastaan ja morjestin, eikä Hän siihen vastannut mitenkään. Käväsin kotona vaihtaan nahkat päälle ja lähdin päästelemään naapurikylään, niin jopa oli samaine polle tienposkessa ja jo kaukaa morjesti mua... Tosin en kyl älynny pysäyttää vaan moikkasin leveesti ja polle säntäs perään disco valaistus päällä ja kamalasti hiutoen pysäytysmerkkiä... Nooooh, minä sit pysäytin, niin Hän oli hyvin kiihdyksissään kun "et pysäyttänyt, vaikka virkamies näytti pysähtymismerkkiä" selvityksineen... Tivasi vielä hiukan, että yritänkö pakoon??? Otin kypärän päästäni ja tarjosin kättä päälle tokaisten, että kyllä Sinäkin liityit motoristeihin, kun kättä aloit nostaan!!! Kaverilla meinas pettää hermot, kun se oli ihan punainen...! mielessäni naureskelin, mutta ei siinä uskaltanu vähääkään virnistellä kun näytti siltä, että se saattaa pian vetää mua korvasta!... Sit hiukan tilanteen rauhoitutta kerroin Hänelle, että voi sitä moikata vaikka pään nyökkäyksellä kun vastaan tulee eikä aina tartte esittää poliisiopiston kavereita...
Myöhemmin on tämä hermanni moikannu jo kaukaa mua ihan mopoilija hengessäkin...;)
Tää on muuten käyny "Oulun liikkuvan" alueella, joten jos asianosainen luet tätä juttua, niin tuuhan käy koillismaalla päin, niin näät mun uuden Busan! ;)

cool.gif

Pyrin tervehtiin kaikkia moottoripyöräilijöitä ammattiin katsomatta.Välillä jopa mopoja....kyllä se hanska niilläkin nousee.Mopo pojat pitävät morjestamisesta kunhan ensi häkellyksestä selviävät...ja onhan moni niistä tulevia moottoripyöräilijöitä  
cool.gif
Näin se menee kaikkia motoristejä tulee morjenstettua joskus jopa mopolijoita.
thumbs-up.gif

jos poliisit tulee vastaan niin en mä siitä kättä ehi nostella ku kyttään nopeusmittaria,
tounge.gif
ettei tosiaankaan sitten tarvitse saada poliisi sedältä oikein kirjallista tervehdystä
biggrin.gif

Kyyllä kaikille moottoripyöräilijöille tulee morjestettua, oli se sitten poliisi tai hellus angeli
tounge.gif
Eriasia saattaa si olla nämä sivuvaunuperävaunumotoristit...
biggrin.gif

Poliisi+moottoripyörä=motoristi
Minä+moottoripyörä=motoristi
Moottoripyörällä partioiva poliisi on hakeutunut mopopoliisin koulutukseen varmaankin ihan mieltymyksensä mukaan, tuskin siihen ketään pakotetaan.Silloin minun mielestäni täyttää motoristin vaatimukset=>lapanen nousee.
Se on sit tampion murhe, jossei vastaa...

Äsken kahdeksan uutisissa Nelosella tuli moottoripyörä pollareista juttua... sanottiin et he eivät moikkaa juuri ton takia et se on vähän sama kun pysäytys merkki.
Kuulemma jotkut ovat lähteneet karkuun ja sitten sanoneet, että sähän vaan moikkasit. Hmm.... joo.

Aina olen moikannut kun olen huomannut MP-poliisin vastaan tulleen, mutta yleensä ei ole vastausta tullut. Noh tuossa viime lauantaina sitten tulin Lahden motaria Hesaanpäin ja siellä körötteli MP-poliisi 100kmh vauhtia. Ajoin rinnalle ja heiluttelin lapasta siinä niin kauan, että olihan senkin jo pakko vastata moikkaukseen...
biggrin.gif

Joten nyt voin sanoa että kyllä ne MP-poliisitkin moikkaa!  
062802jumpie_prv.gif

Paras tilanne oli se, kun moottoripyöräpoliisi selvästi varoitti edessäpäin olevasta tutkasta..
062802jumpie_prv.gif

Back