• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräpolliisin morjestus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikanrb
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaikille nostan tassua ylös
bowdown.gif
.

28.4.2004 klo 20:00 Nelosen uutisissa tuli pätkä MotoPolliisin
treeneistä - ruosteenpoistoleiriltä. Tokaisivat, että eivät meinaa
morjenstella, kun jotkut voivat tulkita pysähtymispyynnöt
morjenstamisiksi vai oliko se päin ja vastoin. Joten, jos ei lapasta
polliisi vilkuta, niin se ei varmaan johdu pelkästään ikävästä
luonteesta. Ja jos moikkaa, niin liekkö sillä jokin hätä vai onko eksynyt.
smile_org.gif

Tuoretta tutkimustietoa aiheesta:

Tänään kohtasin ensimmäisen mopogyyn tällä kaudella. Ajoi ohitseni ja moikkasi samalla, vaikka itse en ehtinyt tehdä mitään.

Eli tämän otannan perusteella 100% moottoripyöräpoliiseista morjenstaa ja vieläpä ekana.
bowdown.gif

Hyvin on poliisit moikkaillu ja eilen jopa enkelin siivillä varustetut moikkas. Paras mp-poliisi moikkaus tuli viime kesänä länsi-väylällä. Mittasivat nopeuksia WestEndin rampilla puskan takana. Vain kypärä näkyi. Oli hieman ylimääräistä vauhtia, joten nopeasti lapa pystyyn. Vastaukseksi moikkaus ja syyttävä etusormen so so heilutus.

Aina morjestelen ISOSTI  
biggrin.gif
Tuossa näköradiossa kerrottiin, että pärräpollareiden ei kuuluisi morjestaa takaisin, koska se saattaisi aiheuttaa "väärinymmärryksiä". Mitä se sitten ikinä meinaakaan  
tounge.gif

Ovatpa muutamat viittoilleet takaisinkin...

bowdown.gif

Edit: on ilmaisesti joku muukin nähnyt saman pätkän, no aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta !
033102beer_1_prv.gif

Jos ne ny vaikka nyökkäis, tai jos päivän aikana niskat väsähtää ni voishan ne nostaa lapasta ihan vaan ranteesta asti ja sitte kun se ranne väsyy ni sormi pystyy...

ei kai se mikään siik hail tervehdys tarvikkaan olla
033102beer_1_prv.gif

Kyllähän nuo vastaavat, kaik yhtälailla. Itse en ole huomannut eroa tai jakoa sen mukaan millä ajetaan. Ainakin täällä Porvoossa kaikki morjestaa toisilleen, niin muovit kuin kopteritkin.

Matkaa ajelleena, sama homma. Kyllä se lapanen sieltä nousee kumpi sitten onkin sattunut sen tekemään ensin.

kyllä on aika tasapuolisesti kaikki morjestelleet takaisin, jos ovat vain ajoissa nähneet. (HD&Mopopolliisi)

Morjenstetaanko vai ei? Motskaripoliiseja en ole kohdannut, mutta muita kylläkin. Olen keski-iässä ja hankin tänä kesänä 125 kuutioisen skootterin. Ajan Helsingissä. Olen nuoruudessani 70-luvulla ajellut paljon useallakin skootterilla. Hämmästykseni oli suuri ja olen sitä paljon miettinyt, miksi nykyään ei morjensteta yhtä tiiviisti kuin ennen. 70- luvulla aina käsi nousu, tuli vastaan minkä merkkisiä motoristeja tahansa. Olen tiukasti aina morjenstanut ja noin mututuntumalla voin sanoa, että ehkä noin yksi kahdestakymmenestä vastaantulijasta moikkaa. Morjenstakaa hyvät ihmiset.

Kyllä se lapa nousee lähes kaikille kaksipyöräisille. Vaikka siinä olisi poliisi kyydissä. =) Toisaalta tulee morjestettua myös paikallisille autoileville poliiseille, tunsi ne tai ei. Aiheuttaa ainakin päänvaivaa.

Saattaapi olla että lapa ei nouse, koska laankuuliainen ohjaa pyörää molemmilla käsillä ja siitä ei tingitä.

Its law.

kynttila.gif

Back