• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräpoliisi kolaroi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teutori
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Monien mielestä näyttäs olevan tosi jees kun kyttäävät nopeuksia näinkin paljon, ehkä joo, mutta missäs ne niitä yleensä mittailevat? ei ainakaan siellä lastentarhan edessä, vaan paikassa jossa tietävät rahan kilahtelevan kassaan. Esimerkkinä heikinlaakson silta(kehä3:sen ylimenevä siis) , sieltä bussipysäkin takaa kivasti tutkaavat ja rahaa tulee.
Ei mun mielestä ainakaan oo jees missään vähäliikenteisellä tiellä "kyttääminen". Kyllä sen valvonan soisi keskittyvät paikkoihin, jossa sitä "enemmän tarvittaisiin". Varsinkin kun poliisi valittaa kokoajan resurssipulaa.

Toisaalta laki on laki ja sitä on noudatettava niin siellä hiljaisella tiellä, kuin tarhan edessäkin ja jopa kehä III:lla. Oli homma miten hanurista tahansa maalaisjärjellä ajateltuna. Ihan oma lukunsa on sitten tämä onko laki mitenkään järkevä. Laithan ovat ihan sopimusjuttuja, eli ihan yhtähyvin voitaisiin sopia, että nopeusraajoitukset poistetaan kokonaan ja etupyörä alhaalla ajaminen on rikollista.
Sepä vasta olisi jotain!

Kyseinen mp-poliisi oli vieläpä huhujen mukaan Eronen, joten sympatiat vähenivät vielä lisää. *Muistelee niitä aikoja, kun potki mopopoikia nurin vauhdista*
033102bebe_1_prv.gif

Lisääntynyt moottoripyöräily, myös poliisin, lisää väistämättä onnettomuuksia - ajoipahan miten hyvin tahansa - perustuu todennäköisyyslaskentaan.
Lisäksi poliisina / virkamiehenä joutuu kuulemaan ikävääkin arvostelua (sikäli kun näitä viestejä lukevat). Se taas on vain demokratiaa.
Ko. kuski on todennäköisesti tiennyt nämä valitessaan ammattiaan. En tunne yhtään poliisia, jotka on pakotettu olemaan virassaan. Tiedän useita, jotka ovat koulutukseltaan poliiseja, mutta eivät vastaavassa virassa.
Toipumista hänelle.

Kyseinen mp-poliisi oli vieläpä huhujen mukaan Eronen, joten sympatiat vähenivät vielä lisää.  *Muistelee niitä aikoja, kun potki mopopoikia nurin vauhdista*  
033102bebe_1_prv.gif
Urbaania legendaa tai ei mutta kyllä tostakin tarinasta on yhtä monta versiota kun kertojaakin.  
nixweiss.gif
Tuossa kolaripaikalla olis ollut traumatisoidulle mopomiehelle tuhannen taalan paikka kysellä, "oliko mopoa ratastettu"? tosin olis voinut sattua leukaan pidätystilanteessa..

Alkuperäseen viestiin vastauksena että setälle paranemista.

Ja kurjanaamojen haukkujille: jätskipoliiseja ei oo pakotettu ajaan mopoilla, ne on itte halunnu siihen hommaan. Mää tunnen 30v matkalta muutaman jätskipolliisin ja ne on ennenkaikkee motoristeja, jotka o sattunu hakeutuun valtiolle hommiin.
Tekevälle sattuu mut yleisenä huomiona: kyl mulle on ainakii kaikki sinivuokot fillareilla moikannu takas tien päällä. Tosin on ne sakottanukkii mut ne on taas muita tarinoita
smile_org.gif

kyl mulle on ainakii kaikki sinivuokot fillareilla moikannu takas tien päällä.
Kaikki? Nyt on pakko sanoa että valehtelet, tuohon 100% on aika mahdotonta päästä tai sitten olet nähnyt yhden joka on moikannu ja muita et
biggrin.gif

Itse olen huomannut että täällä PK-seudulla prosentti moikkaavista on aika lähelle puolia - välillä allekin.

maaseudulla/moottoriteillä hiljaiseen aikaan valvomiset ja sakottelut ei ainakaan poliisinkunnioitusta lisää.
Kyllä lisää, miekkoseni rauhoitui huomattavasti ylinopeussakon jälkeen, ainakin vähän aikaa.Poliisi teki vaan työtä, ei hän huvikseen sakottanut.

Jos kyseinen kuski olisi ollut vaan moottoripyöräilijä ei poliisi, niin olisi tämä keskustelu saanut eri sävyn.

Paranemista kuskille.
Jos kyseinen kuski olisi ollut vaan moottoripyöräilijä ei poliisi, niin olisi kyseisestä rikoksesta saanut rangaistuksen. Mun mielestä on väärin, jos poliisi selviää sakoitta, koska oli vaan töissä.
Sitähän kukaan ei ole vielä varmistanut, kirjoittiko se itelleen sen sakon.
tounge.gif

Paranemisia minäkin kyseiselle kaverille toivon. Toivottavasti hänkin oppii tästä jotain, ja se vahingossa perään kolauttanut saattaa olla seuraavalla kertaa ihan yhtä kiltti mopoilija kun poliisi itsekin.
smile_org.gif

yleisenä huomiona: kyl mulle on ainakii kaikki sinivuokot fillareilla moikannu takas tien päällä.
No..omien kokemuksien perusteella sanoisin että 6/10:nestä morjenstaa takasin. Viimeksi eilen rantatiellä kohdatessa ei...tiedä sitte johtuneeko mun ulkonäöstä vai mistä
biggrin.gif
Onko se poliisin morjestus jos se tulee vastaan tapeilla seisten etusormella heristäen???Sososo!

Kyllä on poliisivihamielistä sakkia!
Niin ollaan. Ja niin kauan myös ollaan kunnes ilkkuva poliisi lopettaa meidän kyykyillä ajavien turhan kyttäämisen sekä ylinopeussakottamisen ja keskittää rajalliset resurssinsa sen sijasta myös todellisuudessa (eikä vain virallisissa lausunnoissa) liikenneturvallisuutta parantaviin ja ihmishenkiä liikenteessä pelastaviin toimenpiteisiin eli käytännössä valvonnatta liikenteen seassa heiluvien rattijuoppojen ja huumehörhöjen yms. tappajien kiinni ottamiseen. Prätkällä ei ole tänäkään vuonna tapettu jalankulkijoita, autossa olevia tai muita tiellä liikkujia, mutta rattijuopot ja huumehörhöt ovat liikenteessä alkuvuodesta 2007 tehneet jo aivan liikaa ruumiita paskalakkien laiminlyötyä valvonnan lähes täysin.

Niin, ja paskalakit eivät pyynnöstäni huolimatta tulleet paikalle kun taannoin bussi törmäsi autooni, mutta otin itse bussikuskilta tunnustuksen paperille nimikirjoituksellaan vahvistettuna. Jos kytät olisivat tulleet paikalle, olisivat varmaan syyttäneet minua pakottamisesta ja väittäneet, että kolari olikin minun syyni eikä väistämisvelvollisen bussin.
+1

Meikäläisestäkin tuli kyttävihaaja vuonna 2001/-02 pääkaupunkiseudulla olleiden vit*uiluratsioiden takia.

yleisenä huomiona: kyl mulle on ainakii kaikki sinivuokot fillareilla moikannu takas tien päällä.
No..omien kokemuksien perusteella sanoisin että 6/10:nestä morjenstaa takasin. Viimeksi eilen rantatiellä kohdatessa ei...tiedä sitte johtuneeko mun ulkonäöstä vai mistä  
biggrin.gif
Onko se poliisin morjestus jos se tulee vastaan tapeilla seisten etusormella heristäen???Sososo!
No tavallaan...mutta se vasta on jotakin kun ensin morjenstavat ja sitten vielä jopa pyytävät pysähtymään tiensivuun juttelemaan mukavia..säästä yleensä  
biggrin.gif

Niin ollaan. Ja niin kauan myös ollaan kunnes ilkkuva poliisi lopettaa meidän kyykyillä ajavien turhan kyttäämisen sekä ylinopeussakottamisen ja keskittää rajalliset resurssinsa sen sijasta myös todellisuudessa (eikä vain virallisissa lausunnoissa) liikenneturvallisuutta parantaviin ja ihmishenkiä liikenteessä pelastaviin toimenpiteisiin eli käytännössä valvonnatta liikenteen seassa heiluvien rattijuoppojen ja huumehörhöjen yms. tappajien kiinni ottamiseen. Prätkällä ei ole tänäkään vuonna tapettu jalankulkijoita, autossa olevia tai muita tiellä liikkujia, mutta rattijuopot ja huumehörhöt ovat liikenteessä alkuvuodesta 2007 tehneet jo aivan liikaa ruumiita paskalakkien laiminlyötyä valvonnan lähes täysin.

Niin, ja paskalakit eivät pyynnöstäni huolimatta tulleet paikalle kun taannoin bussi törmäsi autooni, mutta otin itse bussikuskilta tunnustuksen paperille nimikirjoituksellaan vahvistettuna. Jos kytät olisivat tulleet paikalle, olisivat varmaan syyttäneet minua pakottamisesta ja väittäneet, että kolari olikin minun syyni eikä väistämisvelvollisen bussin.
+1

Meikäläisestäkin tuli kyttävihaaja vuonna 2001/-02 pääkaupunkiseudulla olleiden vit*uiluratsioiden takia.
Hänkin oli kyttävihaaja(nykyistä hänen kantaansa en tiedä)
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=2&t=340
Onneksi itselläni ei ole poliisi "fobioita"
Eikös se niin ole, ettei kukaan isompi tai pienempi rikollinenkaan pidä poliiseista
nixweiss.gif

+1

Hänkin oli kyttävihaaja(nykyistä hänen kantaansa en tiedä)
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=2&t=340
Onneksi itselläni ei ole poliisi "fobioita"
Eikös se niin ole, ettei kukaan isompi tai pienempi rikollinenkaan pidä poliiseista
nixweiss.gif
No sepä hyvä.

Tekis sullekkin varmaan hyvää seistä useina perjantai/lauantai iltoina tienpientareella tunteja, kun ystävällinen poliisi setä tutkii onko tuliterässä pyörässäsi runko vaihdettu yms. ...kun voisit ajella kauniina iltana jonka olet kiireiltäsi pystynyt vapauttamaan.

Muutoinkin viimeaikaiset kokemukset näiden ritarien toimimiseen varkaiden ja häiriköiden "poistamistilanteissa" ovat olleet surkeita.

Ehkä "vihaaja" on liian voimakkaasti ilmaistu, mutta aina kun olen tällaiseen sankariin törmännyt, on siitä seurannut vit*tutusta tavalla tai toisella. Vaikka siis toimisin lain kirjaimen mukaan.

OT:ksihan tämä meni, mutta kyllä yhteiskunnan varoilla ylläpidetty toiminta täytyy kestää myös yleistä kritiikkiä.

Tekis sullekkin varmaan hyvää seistä useina perjantai/lauantai iltoina tienpientareella tunteja, kun ystävällinen poliisi setä tutkii onko tuliterässä pyörässäsi runko vaihdettu yms. ...kun voisit ajella kauniina iltana jonka olet kiireiltäsi pystynyt vapauttamaan.
Joo ei varmaan oo kivaa seistä jonossa varsinkaan kauniina päivänä. Voisiko mielipide olla vaikka vähän laimeampi jos sulta oli pöllitty mopo ja se löytyis tommosessa ratsiassa?

Joo ei varmaan oo kivaa seistä jonossa varsinkaan kauniina päivänä. Voisiko mielipide olla vaikka vähän laimeampi jos sulta oli pöllitty mopo ja se löytyis tommosessa ratsiassa?
Vakuutukset kunnossa.Jos multa mopo pöllittäisiin,toivoisin ettei sitä myöskään löydettäisi.Ottaisin paljon mieluummin korvauksen.

Tässä hiljattain satuimme näkemään kun väistämisvelvollinen taksi ajoi suoraan skootterin eteen joka siis tuli normaalisti muun liikenteen mukana. Seurauksena mopopoika tontiin ja vehkeet tuusaksi. Siinä sitten autettiin kaveri jalkakäytävälle lepäämään ja kerättiin romut tieltä..Jonkinajan päästä tulivat poliisit paikalle ja tämä k*rvempi jätkä(poliisi siis) heti ensimmäisenä täräytti siihen; "että onko mopo viritetty, pitääkö lähteä testaamaan" Ei edes kysynyt onko pojalla mitään kipuja/kaikki kunnossa vaan samatien syyllistämään 15poikaa joka edelleen pienessä sokissa, jonka päälle on juuri ajanut taksi! Kaikenlisäksi syyllisyydestä ei siis pitänyt olla mitään epäselvyyttä! Meinasi hitsata hihnat jumiin tämän sedän kanssa. Taksikuski päästettiin heti lähtemään ja poika vietiin mondeon takapenkille kuultavaksi..Kai se sitten oikein meni..

Mutta en ihmettele yhtään että tässäkin topicissa on puolesta/vastaan mielipiteitä. Kyllä se touhu välillä on enemmän kuin kyseenalaista..
crazy.gif

Back