• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörän pesu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamashiro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
Pesutulos on fairyllä hyvä, olen pessyt työautoani fairyllä.
Fairyllä en kyllä pesisi, ainakin autoista tulee ihan hirveen näköisiä jos niitä pestään astianpesuaineilla.

sanoi:
vanteista pyyhin öljyisen töhnän pois grillinsytytysnesteellä.
Itse putsaan valkoiset maalatut vanteet ketjurasvasta Autoglymin "punaisella" vahalla. Vahaa vähän rättiin ja hinkkaus, öljyt lähtee kuin itsestään ja lopputulos on varmasti suojavahattu
smile_org.gif
Monet pinttyneet liat ja ötökät keulasta jne. lähtee autovahalla hyvin jos niitä on jäänyt pesun jäljiltä.

Kohta kokeilen lakkabensiinillä pestä vanteet, liekkö viisasta? Onko muita hyviä ja turvallisia pesutapoja? Grillinsytytysnesteestä jo luinkin.

Kohta kokeilen lakkabensiinillä pestä vanteet, liekkö viisasta? Onko muita hyviä ja turvallisia pesutapoja? Grillinsytytysnesteestä jo luinkin.
Eikö sanota, että WD-40 on erittäin hyvä aine vanteiden pesuun? Näin olen jostain lukenut, kokeillut en ole, mutta eiköhän sekin päivä tule pian, kun on niin pinttyneitä tahroja vanteissa, ettei perinteinen, muuten loistava, Wurth Pineline tehopesu tai Bilteman vanteenpuhdistusaine (aka vannemyrkky) enää tehoa.

Yleensä pesupaikka mökillä jossa siis ihan maapohja. Sen verran vielä nakkisormi että tuppaa se pesusieni välillä tippumaan maahan jolloin märkä sieni on täynnä soraa ja kiveä. Kaupoissa myydään saunatuotteiden joukossa sellaista karheaa pesukinnasta. Ei naarmuta maalipintaa, pääsee ahtaisiinkin paikkoihin ja pysyy kädessä vaikka kuinka ois rapulatärinät
biggrin.gif

Löysin Teboilin liuotinpesun ja sitä käytin vanteisiin ja hyvä tuli. Likaa ja rasvaa ei ollut paljon, joten kauheita ei tarvinnut. Kiitoksia neuvoista kuitenkin
bowdown.gif

Helpoimmaksi olen todennut vanteiden putsauksen rätillä ja WD-40:llä. Etuvanteen napaan pulloharjaa tms. jos ei kädet mahdu jarrulevyjen välistä. WD:llä lähtee hyvin rasva ja paska irti, ja sen jälkeen se WD lähtee ihan normaalilla pesuaineella pois.

Edit: niin ja tuota WD:ta tulee käytettyä muuallekin pyörää jos on tarve saada rasvaa pois, on kaikkein helpoin tapa.

Helpoimmaksi olen todennut vanteiden putsauksen rätillä ja WD-40:llä. Etuvanteen napaan pulloharjaa tms. jos ei kädet mahdu jarrulevyjen välistä. WD:llä lähtee hyvin rasva ja paska irti, ja sen jälkeen se WD lähtee ihan normaalilla pesuaineella pois.

Edit: niin ja tuota WD:ta tulee käytettyä muuallekin pyörää jos on tarve saada rasvaa pois, on kaikkein helpoin tapa.
WD-40, se toimii.

painepesuria en käytä koskaan, laakerit ei tykkää yhtään, enkä ole kuullut yhdenkään huoltajan suosittelevan painepesurin käyttöä, etenkään laakerien läheisyydessä. vesiletkulla huuhtelut siis.

ketjun puhdistin viimeksi siihen suunnitellulla aineella, ainetta jäi puhdistuksen jälkeen joten sillä suihkautin samalla takavanteenki. vaha lähti tosi helposti irti vanteesta.

Omien kokemusten mukaan Pineline on ihan ok autosamppoon korvikkeena "peruspesussa" mutta ei korvaa oikeaa teho/liuotinpesua jona käytän Korrekin Tehopesua. Sillä lähtee hyvin vanhatkin itikat, vanteista ketjurasvat jne

Tuota painepesuria olen joskus lasikuuttani miettinyt. Ainakin joissakin mp-liikkeissä niitä käyttävät (mikä ei toki tarkoita että se välttämättä olisi hyvä ajatus) ja aika puhdasta näyttää tulevan. Laakereita tosiaan pitää varoa mutta onko siinä jotain muuta haitallista?

Omien kokemusten mukaan Pineline on ihan ok autosamppoon korvikkeena "peruspesussa" mutta ei korvaa oikeaa teho/liuotinpesua jona käytän Korrekin Tehopesua. Sillä lähtee hyvin vanhatkin itikat, vanteista ketjurasvat jne
Koitappas pihkaan niin näet että "Korrekin Tehopesu" joka on tärpättiä emulkointiaineen kera ei tehoa mutta mäntyöljypohjaisella Pinelinella lähtee vaivatta.

Just pyyhkäsin painepesurilla ja Solmasteri AS4 Teho. Toimi pesuaineena. Sekin on joku luomu, mutta toimii hyvin.

hyviä pesupaikkoja tarvitseville espoossa

1. Ison omenan parkkihallissa pesutilat ( tilassa painepesu harja + liukkari) pyörän pesuun riittää 4-5 polettia = 5 €

2. shell suomenoja . poleteilla toimiva itsepesu. paineet harjat ja mömmöt

3. olarin neste Ti halli jossa letkupaine ja omilla pesuvehkeillä pestään ( kallein )

itse pesen pihalla ja tallissa vesijohtopaineella ja fairilla.. mielestäni fairi on parasta niin auton kun mopon pesuun, ja kun usein pesee.. ( luetaan joka ajon jälkeen) niin eipä pääse paska pinttymään,, vahaan noin 2 x kk .

itse en suosi painepesuria mutta jos ei pesijälle ole muuta tarjolla helposti ,, niin parempi se kun paskanen mopo,, hyi yök

jos ketjut ,ketjurasva ja kumin palaset on jämähtäny niin diiseliä peliin pensselillä nin johan lähtee ja hyvä huuhtelu ja sit normipesu perään, sekä ketjujen rasvaus ni avot kun on hyvä.

Fairin höpö höpö puheet sopimattomuudesta pesuaineeksi olen täysin eri mieltä, jättää hyvän kiillon ,eikä vie vahoja mennessään,, loistava aine

ja vahaukseen Autoglym punanen ja kulta ....levitykseen ja kiilloitukseen frotee pyyhe palat...

Fairysta: Kysyin paikalliselta alan ammatilaiselta, joka vahaa ja fixaa autoja, että millä tuon superduken mattapinnan voisi pitää hyvänä. Suositteli siihen käyttöön pesun yhteydessä nimenomaan fairya... Ei kuulemma ole mitään sopivaa vahaa tuohon pintaan.

^Juu, jos vahapintaa ei ole alla niin sitten vaan fairya pintaan, jos on fiksari sitä suositellut. Vahatulta pinnalta fairy vie vahan mennessään.

Back