Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
wbaum sanoi:Normia. Voihan niitä nesteitä välillä vaihdella, voipi aika ruosteista kuraa olla.

TA sanoi:Alumiinimoottorissa ruosteista nestettä?
Edit. Niin onhan siellä sylinterin putket jotka saattavat olla nestekontaktissa.
TA sanoi:Alumiinimoottorissa ruosteista nestettä?
Edit. Niin onhan siellä sylinterin putket jotka saattavat olla nestekontaktissa.
wbaum sanoi:On se mulla ainakin ruskean sävyistä kun vaihtelee.
TA sanoi:Niin se pääsi toi eka kommentti hiukan hätäisesti ennenkuin muistin että sylinteriputkethan yleensä on rautaa ja nestekontaktissa. Siitä sitä ruostetta irtoaa jos ei ole sopivaa jäähdytinnestettä.

TA sanoi:Niin se pääsi toi eka kommentti hiukan hätäisesti ennenkuin muistin että sylinteriputkethan yleensä on rautaa ja nestekontaktissa. Siitä sitä ruostetta irtoaa jos ei ole sopivaa jäähdytinnestettä.
Z50 sanoi:Itse olen miettinyt ap:n lailla pyörän lämpöjä, mutta päinvastoin. Tämä wikasaki tuntuu käyvän melko viileänä. Vaikka pihalla olisi 20 C lämmintä niin maantienopeuksissa lämmöt joku 65 ja kaupungissa ehkä vähän päälle 70. Luulisi, että vaikka termostaatti aukeaisi liian aikaisin niin lämmöt olisi ainakin yli 20 C keleillä vähän korkeammat. Netistä kyllä luin, että nämä kävisivät viileänä, mutta jotenkin tuntuu silti alhaiselta nämä lämmöt![]()
Ei toi haittaa, jos jaksaa pitää tuulilasin sulana.Z50 sanoi:Itse olen miettinyt ap:n lailla pyörän lämpöjä, mutta päinvastoin. Tämä wikasaki tuntuu käyvän melko viileänä. Vaikka pihalla olisi 20 C lämmintä niin maantienopeuksissa lämmöt joku 65 ja kaupungissa ehkä vähän päälle 70. Luulisi, että vaikka termostaatti aukeaisi liian aikaisin niin lämmöt olisi ainakin yli 20 C keleillä vähän korkeammat. Netistä kyllä luin, että nämä kävisivät viileänä, mutta jotenkin tuntuu silti alhaiselta nämä lämmöt![]()
Tässä tapauksessa lämpötila on melko tarkka arvo, koska lämpömittarina on koson digimittari, mikä näytää lämpötilan 1 C tarkkuudella.lario sanoi:Aina pitää muistaa se, että lämpömittarin näyttämä ei aina kerro todellista lämpötilaa.
On olemassa sellaisia lämpömittareita, jotka jököttää 90 astetta celsiusta, vaikka todellinen lämpötila seilaa 75-105 astetta celsiusta.
Itse asiassa tämä on hyvä, koska ei kulkuneuvon käyttäjän tarvitse tietää pikkutarkkaa tietoa, riittää, kun käyttäjä tietää, että kaikki on okei.
kumiankka sanoi:Ei toi haittaa, jos jaksaa pitää tuulilasin sulana.

Z50 sanoi:Tässä tapauksessa lämpötila on melko tarkka arvo, koska lämpömittarina on koson digimittari, mikä näytää lämpötilan 1 C tarkkuudella.
Z50 sanoi:Tässä tapauksessa lämpötila on melko tarkka arvo, koska lämpömittarina on koson digimittari, mikä näytää lämpötilan 1 C tarkkuudella.
:
smppa sanoi:Jäähdytinkin alumiinia?
Tuskimpa kun hommasin sen talven aikana, kun aiemmin ei ollut mitään lämpömittaria.Tykkipekkajr sanoi:Sekin osaa olla rikki![]()
lario sanoi:Vai onko sittenkin niin, että se mittari tulkitsee tarkkaan lämpötila-anturin ilmoittaman tiedon...
Ja miten se mittari on kalibroitu, onko se varmasti lineaarinen, onko ylimääräisiä liitoksia (vastus) yms. kaikkee pientä, jotka muuttaa tietoa matkalla.
Mittarit on viitteellisiä.