• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräkortti vuodelle 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tohtori1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Autokoululta soitettiin ja kerrottiin, että olis inssi ens viikolla ja että muista käydä teoriakoe tekemässä ennen sitä
buttrock.gif

Kirjalliset läpi ilman virheitä
cool.gif

Nyt odottelemaan keskiviikkoa ja viimistä harjottelu kertaa.

Torstaina sitten eka yritys inssistä
thumbs-up.gif

Kirjalliset läpi ilman virheitä
cool.gif

Nyt odottelemaan keskiviikkoa ja viimistä harjottelu kertaa.

Torstaina sitten eka yritys inssistä
thumbs-up.gif
Jännitys pois ja normi, rento ja erityisen tarkkaavainen ajosuoritus liikenteessä. Mulla on mennyt läpi kaikki kolmet suoritukset ekalla läpi:

BC kirjalliset ja inssi joskus -93
BECE kirjalliset ja inssi -97, ajo-opetus intissä
ABECE kirjalliset ja inssi -07, A:n inssiajossa oli se mukavaa ettei tarvinnut peruutella mihkään
tounge.gif
, niin ja A:n inssin valvoi inttikaveri
biggrin.gif

Yes!! kävi todella hyvä tuuri.Ope soitti heti lakon jälkeen ja kerto,että inssiajo tänään.Helvetinmoiset jännäkakkat housuissa haparoiden vedin,mutta läpi meni.Tais tulla selvä jussi ja nyt se opettelu vasta alkaa.
Hauskaa Juhannusta!!
062802jumpie_prv.gif

Tosin ottaa pattiin niiden puolesta kenellä kortin saanti venyy.
sad_orig.gif

3 ajokertaa takana. Kuten kirjoitin joku aika sitten tähän ketjuun tästä hankkeesta, ei mitään kokemusta kaksipyöräisistä ollut aiemmin.
Eilen ekalla ajokerralla tuli harjoiteltua pujottelua ja ihan perusajelua pienimpiä vaihteita vaihtamalla. Tuntuma pyörään oli kateissa eilen ja kaasun ja kytkimen käyttö tuotti hieman ongelmia.
Tänään sitten harjoiteltiin aluksi parkkipaikalla liikkeellelähtöä, vaihteiden vaihtamista ja jarruttamista. Sitten liikenteeseen ja alkukankeuden jälkeen alkoi sekin sujumaan. Liikennesäännöt kun osaa niin pystyi keskittymään enemmän pyörän hallintaan. Näppärästihän sen meni ja valoista lähdöt onnistui myös ihan ok. Ens viikolla sitten teoriakokeeseen ja lisää ajoja. Käsittely on varmasti vaikein osuus tässä, mutta toivottavasti sekin alkaisi nopeasti sujumaan.

062802jumpie_prv.gif
kortti tuli että helähti, huomautuksetta inssi läpi.
Käsittelyä tuli pelättyä ihan turhan, meni paremmin mitä harjotellessa ja ajo kaupungissa meni ihan nappiin kun otti kohteen mukaan omia reittejä tutussa kylässä.

Onnea muillekin kortin saaneille.

Nyt vaan
062802moto_prv.gif
peräsimen alle ja tietä nielemään.
bowdown.gif

062802jumpie_prv.gif
kortti tuli että helähti, huomautuksetta inssi läpi.
Käsittelyä tuli pelättyä ihan turhan, meni paremmin mitä harjotellessa ja ajo kaupungissa meni ihan nappiin kun otti kohteen mukaan omia reittejä tutussa kylässä.

Onnea muillekin kortin saaneille.

Nyt vaan  
062802moto_prv.gif
peräsimen alle ja tietä nielemään.
bowdown.gif
Jippii, onnea kortin saaneelle!!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Sainpahan itsekin keskiviikkona ajan inssiin...21.7 pitäis yrittää. Kuukauden tauko tulee ajojen väliin mut toivotaan parasta
smile_org.gif

Tämä sai kortin tiistai aamuna, takana maltilliset 200 km. Tuppaa käjet väsymään vielä, taukoja pidettävä tiuhaan. Mutta niin nautiskelee hän...
sport05.gif

Niin, ja onnittelut kaikille muillekkin kortin saaneille!

Wuhuu ilolla ilmoittaa hän että on kortin saanut tänään
smile_org.gif
takana vain maltilliset about 60km. ku pitäny viettää synttäreitä yms. Mutta voi jessus ku on iloinen fiilinki
smile_org.gif
062802moto_prv.gif

Huomenna taasen kovaa yrittäis ajella!
062802moto_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
sport05.gif

Onnittelut HelinäX ja TheDuck!
062802jumpie_prv.gif

Tämäkin veteraani on sitten varannut käsittelykokeen ja inssin ensi viikon perjantaille, katsotaan kuinka käy
nixweiss.gif

Onnea taas kaikille kortin saaneille ja ne jotka tuskailee inssin ja käsittelykokeen kanssa niin heittäkää huolet nurkkaan molemmat helppoa kuin heinänteko!!

no mulla inssi ylihuomenna, tosin pyörä edelleen pajalla..
sad_orig.gif
takavilku iha haperoa niin piti käydä uudet valkkaamassa, vilkkureleki pitää uusia, yks sun toinen lamppu paukahtanu ja kierroslukumittari ei toimi.. sellasta meillä.
biggrin.gif

no mulla inssi ylihuomenna, tosin pyörä edelleen pajalla..  
sad_orig.gif
takavilku iha haperoa niin piti käydä uudet valkkaamassa, vilkkureleki pitää uusia, yks sun toinen lamppu paukahtanu ja kierroslukumittari ei toimi.. sellasta meillä.  
biggrin.gif
No eipä onneksi kovin suuria vikoja tällä kertaa. Ajatukset siihen että Wuhuu kohta on kortti taskussa
062802jumpie_prv.gif

Mukavaa puuhaa totta tosiaan
062802moto_prv.gif

Takana noin 400km tältäviikolta ja bensaakaan ole kulunu kuin nimeksi, ajaminenkin alkaa sujumaan hiljallee. Enää ei ole niin haparoivaa kuin ekalla kerralla ajoon lähtiessä
biggrin.gif

.org morotuksia jaellut ja bongaillut jo jonkin verran Porin ympäristössäkin.

Onnea jälleen uusille kortin saaneille.

ei auta kortti, jos pyörän saa joskus..no, joskus. Alunperin mun piti saada se jo jussiks, mutta siellä se on edelleen ja vilkut laitetaan paikalleen joskus ens vkolla ja sit lähteeki siippa työreissulle viideks viikok ja mun ajot (siis muut ku 10 kilsaa töihin ja takas) on sen aikaa tauolla kun oon sit yksin vastuussa koko eläinlaumasta.

ei auta kortti, jos pyörän saa joskus..no, joskus. Alunperin mun piti saada se jo jussiks, mutta siellä se on edelleen ja vilkut laitetaan paikalleen joskus ens vkolla ja sit lähteeki siippa työreissulle viideks viikok ja mun ajot (siis muut ku 10 kilsaa töihin ja takas) on sen aikaa tauolla kun oon sit yksin vastuussa koko eläinlaumasta.
Hae se pyörä veks sieltä ja ripeesti. Veikkaan että tästä saitista löytyy nopeaan joku avulias ja käyttää sen hemmetin puolituntia ja laittelee ne vilkut kaffe palkalla.

no kausi toivottavasti jatkuu sitte elokuun puolivälin jälkeenki, ajelen sit sillon. Parempi myöhään ku ei millonkaan.
smile_org.gif
Jollen muuta oo oppinu ton pyörän kaa, niin "haista paska" -asenteen: ei loppujen lopuks enää mitään väliä. Taidan olla liian piloille hemmoteltu harrastamaan tälläsiä lajeja..
biggrin.gif

Nyt olis puolet ajoista ajettu. Inssinkin sain varattua 2 viikon päähän. Kokoajan tuntuu varmemmalta tuo pyörän käsittely ja tänään harjoiteltiinkin käsittelykokeen kaikki osa-alueet. Opettajan mielestä jokainen olis menny jo läpi harjoittelun jälkeen, joten kai tästä jotain tulee. Loppu huristeltiinkin liikenteen seassa ja päästiin isommalle tielle vähän kovempaan vauhtiin.
Tuli ostettua Rukan takki ja housut ja pitäisi ainakin olla hyvät kun hintaakin oli ihan riittävästi. No eipä tarvi moneen vuoteen kattella uusia.

Back