Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pessimisti ei pety koskaanSeuraavaksi kaatuilemaan ajotunneille ja mokaamaan inssiajot![]()
Käyppäs nyt hakemassa se kortti niin pääset oikeasti harjottelemaan. Maanantaina se kortti tuli ja nyt on about 1300km harjoittelua takanaPessimisti ei pety koskaanSeuraavaksi kaatuilemaan ajotunneille ja mokaamaan inssiajot
.![]()
Hyvin ne kuule menee, eikä siellä tarvi ees kaatua.![]()
Minä se edelleen harjottelen.. Mutta hyvältä näyttää ja tuntuu.![]()
Jeps, hyvin on sulla mopo kulkenuKäyppäs nyt hakemassa se kortti niin pääset oikeasti harjottelemaan. Maanantaina se kortti tuli ja nyt on about 1300km harjoittelua takanaPessimisti ei pety koskaanSeuraavaksi kaatuilemaan ajotunneille ja mokaamaan inssiajot
.![]()
![]()
Suljetulla alueella saa treenata niin paljon kun lystää! Tässä on vaan sellainen asia että alueen pitää olla aidattu jotta kukaan ei eksy alueelle, vaikka kuinka olisi omaa tonttiaSuljetulla aluella saa ajaa ilman korttia.
Meillä on melko lähellä liukkaankelin ajoharjoittelurata, jonka sivussa olevalla liukastamattomalla kentällä ja suoralla/mutkalla olen pääsen luvalla harjottelemaan muutamia kertoja ennen ajotunteja. Ajoharjoittelua valvoo oma mies (sellainen valvoja kun pitää olla).
Onnea shyhander!
Kiitos suzu-ukko arviosta, viel pari viikkoo ennenkuin pääsen kokeilee autokouluun.
Isäntä yritti pyytää ajelulle takapäksille, johon tuumasin et taitaa olla nyt niin, että en ainakaan hetkeen sinne enää nouse... Tää odottavan aika tuntuu niin pitkältä ja pyörä polttaa tuolla tallissa....![]()
En tiiä kuin kallista mutta kallista vaa mopoo älä ittees... ni alkaa oikeellekki väntymäänJeps, hyvin on sulla mopo kulkenuKäyppäs nyt hakemassa se kortti niin pääset oikeasti harjottelemaan. Maanantaina se kortti tuli ja nyt on about 1300km harjoittelua takanaPessimisti ei pety koskaanSeuraavaksi kaatuilemaan ajotunneille ja mokaamaan inssiajot
.![]()
. Mullaki mies jo hurruutellu reilu 4000 km tälle keväälle.![]()
Nyt oli tosi hyvä fiilis ajossa tänään, oikeesti se oikeellekin lähti jo kääntyyn. Mulla se on kiinni siitä kallistuksesta, eli en oikein meinaa uskaltaa kallistaa ja vääntää tankoa. Katse on kyllä ollut mukana. Vielä vähän harjottelua, katse, yläkroppa rennoksi niin kyllä se siitä tulee. Ihan varmasti. Mulla nyt vain otti vähän enemmän tää harjottelu.![]()
Onneksi olkoon!Keskiviikkona tuli kortti taskuun, läpi meni huomautuksitta.![]()
Nyt on takana joku ~300km.
Näyttää vaan että säiden jumala yrittää vaikeuttaa harrastusta.![]()
Puhutaanko tässä hitaasta käännöksestä? Jos puhutaan, niin ei siinä juuri tarvi kallistaa, jos ajaa tarpeeksi hiljaa. Vauhdissahan pyörä kääntyy kallistuttuaan, mutta hidasajossa ohjataan ja tarve kallistaa sisäpuolelle riippuu vain vauhdista. Minulle helpointa oli laittaa stonga rajoitinta vasten ja pitää pyörä tasapainossa nopeutta muuttamalla. Sitäkään en tehnyt kaasulla, vaan kytkimen vetoa muuttamalla. Kierroksia pitää olla riittävästi - kytkin kyllä kestää luistatusta. Sisäkallistus pääsee yllättämään joskus, jos käännöksen tasapainoa ylläpitää ohjaamalla ja ohjaus kolahtaakin yhtäkkiä kesken mutkan tappiin.En tiiä kuin kallista mutta kallista vaa mopoo älä ittees... ni alkaa oikeellekki väntymäänJeps, hyvin on sulla mopo kulkenuKäyppäs nyt hakemassa se kortti niin pääset oikeasti harjottelemaan. Maanantaina se kortti tuli ja nyt on about 1300km harjoittelua takanaPessimisti ei pety koskaanSeuraavaksi kaatuilemaan ajotunneille ja mokaamaan inssiajot
.![]()
Nyt oli tosi hyvä fiilis ajossa tänään, oikeesti se oikeellekin lähti jo kääntyyn. Mulla se on kiinni siitä kallistuksesta, eli en oikein meinaa uskaltaa kallistaa ja vääntää tankoa. Katse on kyllä ollut mukana. Vielä vähän harjottelua, katse, yläkroppa rennoksi niin kyllä se siitä tulee. Ihan varmasti. Mulla nyt vain otti vähän enemmän tää harjottelu.![]()
![]()
No mun ongelma on se että mopo käänny oikeelle juurikaan hitaassa vauhdissa. Ihan olen ympyrää konttorin pihalla ajanut tyhjäkäynnillä ja yrittänyt saada pyörää kääntymään oikealle kallistamalla ja katsetta suuntaamalla. Tässä jopa jo onnistuen.Puhutaanko tässä hitaasta käännöksestä? Jos puhutaan, niin ei siinä juuri tarvi kallistaa, jos ajaa tarpeeksi hiljaa. Vauhdissahan pyörä kääntyy kallistuttuaan, mutta hidasajossa ohjataan ja tarve kallistaa sisäpuolelle riippuu vain vauhdista. Minulle helpointa oli laittaa stonga rajoitinta vasten ja pitää pyörä tasapainossa nopeutta muuttamalla. Sitäkään en tehnyt kaasulla, vaan kytkimen vetoa muuttamalla. Kierroksia pitää olla riittävästi - kytkin kyllä kestää luistatusta. Sisäkallistus pääsee yllättämään joskus, jos käännöksen tasapainoa ylläpitää ohjaamalla ja ohjaus kolahtaakin yhtäkkiä kesken mutkan tappiin.En tiiä kuin kallista mutta kallista vaa mopoo älä ittees... ni alkaa oikeellekki väntymäänJeps, hyvin on sulla mopo kulkenuKäyppäs nyt hakemassa se kortti niin pääset oikeasti harjottelemaan. Maanantaina se kortti tuli ja nyt on about 1300km harjoittelua takanaPessimisti ei pety koskaanSeuraavaksi kaatuilemaan ajotunneille ja mokaamaan inssiajot
.![]()
![]()
En missään nimessä suosittele opettelemaan kehon kallistamista väärään suuntaan missään ajonopeudessa. Eli mikäli mopo kallistuu, niin istu aina vähintäänkin pyörään nähden suorassa ja kallista vain päätä väärään suuntaan, jotta horisontti on suorassa.
Uhmaan lakia ja ajelen silti konttorin pihassaSuljetulla alueella saa treenata niin paljon kun lystää! Tässä on vaan sellainen asia että alueen pitää olla aidattu jotta kukaan ei eksy alueelle, vaikka kuinka olisi omaa tonttiaSuljetulla aluella saa ajaa ilman korttia.
Meillä on melko lähellä liukkaankelin ajoharjoittelurata, jonka sivussa olevalla liukastamattomalla kentällä ja suoralla/mutkalla olen pääsen luvalla harjottelemaan muutamia kertoja ennen ajotunteja. Ajoharjoittelua valvoo oma mies (sellainen valvoja kun pitää olla).
Onnea shyhander!
Kiitos suzu-ukko arviosta, viel pari viikkoo ennenkuin pääsen kokeilee autokouluun.
Isäntä yritti pyytää ajelulle takapäksille, johon tuumasin et taitaa olla nyt niin, että en ainakaan hetkeen sinne enää nouse... Tää odottavan aika tuntuu niin pitkältä ja pyörä polttaa tuolla tallissa....![]()
![]()
Itse kyselin "aikoinaan" kun korttia ajoin, ja tuohon malliin se meni..
Nooh, minä oon autokoulun alottanu elokuussa 2009 ja edelleen ympyrää pyörin että ei voi muuta sanoa ku että elämä ON!alkaa kyllä usko mennä tähän harrastukseen..ensin saa riidellä pyöränsä myyjän kanssa (vaikka syys itten olikin kuluttajaneuvoja mielestä mussa, anyway) ja sitten ajotuntien saaminen venähti kesäkuulle kun huhtikuussa varasin ja nyt kun on niitä tunteja, niin ei välttämättä pääse ajamaankaan käsittelyä ja inssiä koska porukka on päättänyt ruveta lakkoilemaan. Taidan myydä pyörän ja ens vuonna uusiks jollain muulla harrastuksella, kuten pitsinnypläys...![]()