• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilyn vaarallisuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wilzu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niinhän se on, että jos pelkäisi, ei tuonne tien päälle lähtisi. Itsesuojeluvaistoa siellä tarvitaan, ei pelkoa.

Enpä ole asiaa miettinyt ajamaan lähtiessä.
Tosi-asiassa kotilolla pelkään enemmän.
Pienestä pitäen kun olen ajellut niin jotenkin on mulle luonnollisempaa ajaa pyörällä.
nixweiss.gif

Sama pätee ehkäpä näihin paljon puhuttuihin turvavarusteisiin:
jos kaikenlaisista selkäpanssareista ym. tulee pakollisia niin saattaapi mopoilu loppua. Kuitenkin pyörällä ajamisessa on kyse jostain muusta, jos haluan ajella maksimaalisen turvallisesti niin harkitsen ehkäpä jotain panssarivaunun tyyppistä vehjettä. Tietty "vaaran" tunne kuuluu asiaan.

baaa.gif

Enpä ole asiaa miettinyt ajamaan lähtiessä.
Tosi-asiassa kotilolla pelkään enemmän.
Pienestä pitäen kun olen ajellut niin jotenkin on mulle luonnollisempaa ajaa pyörällä.
nixweiss.gif

jos kaikenlaisista selkäpanssareista ym. tulee pakollisia niin saattaapi mopoilu loppua. Kuitenkin pyörällä ajamisessa on kyse jostain muusta, jos haluan ajella maksimaalisen turvallisesti niin harkitsen ehkäpä jotain panssarivaunun tyyppistä vehjettä. Tietty "vaaran" tunne kuuluu asiaan.

baaa.gif
No huh
omg.gif

Jos mopoilu loppuu siihen että pitäisi turvavarusteita hankkia ja käyttää, niin ehkä kannattaisi sitten miettiä jo tässä vaiheessa että miksi moottoripyöräilyä yleensäkin harrastaa
confused_orig.gif

Jos vaaraa haluaa hakea moottoripyöräilyllä, niin parempi että sitä sitten hakee jättämällä suojuksia käyttämättä, kun kaahamalla tietyissä paikoissa tiettyihin aikoihin (tätä aihetta on käsitelty jo tarpeeksi
tounge.gif
) .
Mielestäni ei tarvi pelätä jatkuvasti kun ajelee, mutta hemmetinmoinen kunnioitus ympäristöä (enkä nyt tarkoita pelkästään metsä,eläimiä ja kasvillisuutta) kohti pitää olla.
Jos sillä asenteella ajelee että mitään ei minulle tapahdu, ja ajaa sen mukaan niin voi olla että äkkiä käy köpelösti.

Viimeistään tänään kuulin mielessäni jo luiden murskautuvan kun metsä rupesi tulemaan kovaa kohti, mutta säkällä sitä vaan selviää
tounge.gif

Tottakai vaarallisuus on mielessä ja hyvä että onkin. Enemmän olen kuitenkin vaaratilanteisiin joutunut ja itseäni loukannut rullaluistimilla kuin mopolla... Mutta siitäkin vaan nauttii kun siitä tykkää. Vaaroista huolimatta.
thumbs-up.gif

baaa.gif
Et varmaan sitten kypärääkään käytä...
cool.gif

Itse asiassahan se on pakollinen turvavaruste joten sen takiahan voikin sitten mopoilun lopettaa
idea3.gif
Ja fillaroinnin...

Olen ehkä vain yksinkertainen kun en ymmärrä miten vaaran tunne kuuluu asiaan
withstupid.gif
. Hauskaahan ajamisen tulee olla
sport05.gif
tounge.gif

No joo, edellinen viestini oli "hiukan" epäselvä. Kannattais varmaan miettiä ennenkun kirjottaa.

Kypärää muuten käytän, muuten vain nautin moottoripyörällä ajamisesta. Ilman kummempia miettimisiä siitä kuolenko nyt täällä ajolla vai joskus toiste. Jossain vaiheessa kuitenkin.
wink.gif

En hae vaaraa, tai pelkää ajamista. Ajan vain.

Ken haluaa käyttää kaikki turvavarusteita, käyttäköön. Mulle ei ainakaan niiden puute ole este pyöräilylle.

Niin ja se kypärä on ihan mukavuudenkin takia, ilman sitä on ikävä ajella. Tosin visiiri kiinni tuntuu edelleen ahtaanpaikan kammo iskevän.

Jatkakaa.........
sport05.gif
062802moto_prv.gif

Kypärää muuten käytän, muuten vain nautin moottoripyörällä ajamisesta. Ilman kummempia miettimisiä siitä kuolenko nyt täällä ajolla vai joskus toiste. Jossain vaiheessa kuitenkin.
wink.gif

En hae vaaraa, tai pelkää ajamista. Ajan vain.
Naulan kantaan, Teemu!
buttrock.gif
Vellihousut voivat myydä prätkänsä pois ja siirtyä ajamaan muiden pelkurien kanssa "tappaja-citymaastureita".
tounge.gif

Pakko vastata tähän jotain. En jaksa koko ketjua lukea läpi. Jos pelkää parempi on jättää se pyörä siihen ja hypätä linja-autoon tai omaan autoon. Näitä epävarmoja pientareita nuolevia alinopeudella eteneviä "pelkääviä motoristeja" on tänä keväänä näkynyt liikenteessä ihan riittävästi.
Väitän, että tuollainen hutero joutuu onnettomuuteen 100 x useammin kuin ns. "keuliva pelle" vai mikä se termi täällä olikaan. Ei paljon edes innosta moikata tyyppiä kuka matelee vastaan tien vasemmassa laidassa ( minusta katsoen ) ja vilkku vilkuttaa oikealle  kaiken aikaa.
Mihinköhän taas vastasin, mutta toi on totta joka sana.
Paljonkos uusia kuskeja taas onkaan tullut alati sakenevaan motoristijoukkoon??

Varmaan aika h-tin monta,ajotaito sen mukainen.Kiikun kaakun,täällä vaapun.Katsetta ei uskalla irrottaa tiestä eikä käsiä tangosta! ...aaaaa....

Aloitellessani kohta 10v.sitten,ei ollut läheskään tälläistä laumaa pyöriä liikkeellä.Nyt alkaa tuntua,että joka notkossa,mutkassa ja moottoritiellä tulee laumoittai mopoa vastaan...kaveri tuossa huokailikin,että pitää laittaa jalkakytkin,että voi kaikille morjenstaa!

Jepjep, tulipas tänään testattua pyörän maasto-ominaisuudet. Yllätys yllätys +60v mummeli paukautti fiestallaan kolmion takaa aivan suoraan eteen
veryangry.gif
Jarrutus ajautui sen verran oikeeseen laitaan et piti men ojanpohjaa pisin ohi... Ei ois kerenny pysähtyyn ilman törmäystä. Hyvin tuntu z750 nousuvan ojasta. Mummun ilme oli aika pöllähtänyt
smile_org.gif
ei se varmaan koskaan tajua et mikä ihme sielt ojasta tuli
biggrin.gif
Still alive.

Back