• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräily, ihanan vaarallista.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Petri12r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kai se kunnioitus ja suvatsevaisuus mopottimiin joskus tänne pohjolaankin eksyy
biggrin.gif
Toivotaan ettei yhtä hitaasti kuin eurooppalainen juomakulttuuri.
Kai sitä suvaitsevuutta täytyis saada puoleen jos toiseen, onhan noita provosoivia kotiloviestejä täälläkin nähty. Siis suvaitsevaisuutta toista tielläliikkujaa kohtaan tarvitaan lisää ihan riippumatta kuljetettavasta ajoneuvosta!  
talktohand.gif

Ja todella, toivottavasti ei ihan yhtä hitaasti kuin tuo juomakulttuuri  
lookaround_orig.gif

Edit: Niin, piti vielä kehua, hyvin oli kirjoitettu!

Edit 2: Niin, mahtoiko Aamulehti olla mukana, koitin selata eilisen ja tänpäiväsen lehden, enkä löytänyt
nixweiss.gif

Täyttä asiaa oli teksti. Ja oli vielä sopivan pitkäkin, on nopea ja helppo lukea. Sekin vielä, että kun teksti ei ole liian pitkä sen saa helpommin julkaistuksikin.

voiskos tuohon ekaan viestiin vielä lisätä koosteen lehdistä joissa teksti on julkaistu?

Kai sitä suvaitsevuutta täytyis saada puoleen jos toiseen, onhan noita provosoivia kotiloviestejä täälläkin nähty. Siis suvaitsevaisuutta toista tielläliikkujaa kohtaan tarvitaan lisää ihan riippumatta kuljetettavasta ajoneuvosta!
talktohand.gif
Kyllä sitä moottoripyöralläkin liikenteessä pärjäilee, kunhan vain muistaa jäävänsä AINA alimmaiseksi kun jotain sattuu.

Kaipa yksi suuri ongelma moottoripyörällä liikkuessa Suomessa on, että niitä sen moottoripyörän harvoja hyviä puolia, kuten nopeutta, kiihtyvyyttä ja ruuhkissa parempaa etenemistä (splittausta) ei oikein voi käyttää.

Nämä kun ne herättää muissa tienkäyttäjissä aggressioita.

Välillä tietenkin näkee kyllä sellaisia suorituksia, että eiköhän "luonnollinen karsinta" hoida ko. prätkäkuskit pois liikenteestä.

Vastakkain asettelu autoilija vs. moottoripyöräilijä on muuten aika keinotekoinen.

Kyllä minäkin olen enemmän "autoilija" jo ihan työn puolesta, mutta ei se silti estä minua moottoripyörällä liikkumasta.

asiallinen ja hyvä teksti. ja vieläpä helppolukuinen. nyt kun vielä mahdollisimman moni lehti tuon julkasis ja mahdollisimman moni vaivautuis lukasemaan, vieläpä oikeen ajatuksen kanssa, niin tuosta saattaisi olla jotain hyötyäkin.

pohjalaisesta ei ainakaan mun silmään oo toi osunu, vaikka oon yrittäny kattellakkin. saisivat kyllä julkaista tuon tekstin.

Kiitos, että kerrotte, missä lehdissä olette juttua nähneet. Itse en kuitenkaan kaikkia lehtiä käsiini saa.
Mukavaa, että monet ovat julkaisseet kirjoituksen oikein kuvan kanssa. Sain Turun Sanomat käsiini ja ainakin siinä juttu oli saanut hyvin tilaa.

Lisäsin ensimmäiseen viestiin, missä lehdissä juttu on jo julkaistu.

Kiitos, että kerrotte, missä lehdissä olette juttua nähneet. Itse en kuitenkaan kaikkia lehtiä käsiini saa.
Mukavaa, että monet ovat julkaisseet kirjoituksen oikein kuvan kanssa. Sain Turun Sanomat käsiini ja ainakin siinä juttu oli saanut hyvin tilaa.

Lisäsin ensimmäiseen viestiin, missä lehdissä juttu on jo julkaistu.
Aamulehti oli tosiaan lisännyt kirjoitukseen sen verran ison arkistokuvan, että palstatilaa oli annettu melkein neljännes sivusta.
smile_org.gif

Olen koittanut savon sanomista tuota mielipidekirjoitusta metsästää, mutta ei ainakaan vielä ole näkynyt.

Kyllä, Savon Sanomissa oli, hyvä juttu sinänsä että julkaisivat, mutta ihmetytti se, miksi kirjoitusta on toimituksen taholta editoitu/lyhennetty??
nixweiss.gif

Kirjoitus oli kokonaisuudessaan asiallinen mutta lyhentäminen teki siitä mielestäni tyngän! Toivottavasti editoitunakin kirjoitus pistää edes yhden autoilijan miettimään täällä kalakukkolandiassakin..
thumbs-up.gif

Etelä-Suomen Sanomat julkaisi kirjoituksen kuvan kanssa tänään.
062802jumpie_prv.gif

Hianoo, jeps!  
cool.gif

Saattaa tuokin kirjoitus vaikuttaa osaltaan siihen, että sitä huomaa kansalaiset mopoilijoissakin olevan MYÖS niitä suht (?) järkeviä.  
idea3.gif

Tällä tarkoitan sitä, että katson orkkilaisten olevan suht&koht turvallisuushakuisia -vaan ei vailla huumoria.  
wink.gif

Tän päivän mullikkabladetissa elikkä Keskisuomalaisessa oli juttua muuten Mika Kallio/Pohjola ajoharjoittelusta radalla. Artikkelissa tuli esille se, että sitä ihmiset haluaa opetella ajamaan paremmin & turvallisemmin.

Siinä oli ajavan mopon taustalla ihan samanikäistä heppua katsomassa ja sivistymässä kuin itsekin. Olen nääs itsekin keskiäkäinen (vai oliko se -ikäinen), hehheh...  
tounge.gif
tounge.gif

Pääkaupunkikeskeiset Iltalehti, Iltasanomat ja Hesari eivät ole julkaisseet mitään.

Uudessa Tekniikan Maailmassa on muuten monen sivun juttu moottoripyöräilijän näkyvyydestä liikenteessä. Hyvä kirjoitus ja toivottavasti saa autoilijat katsomaan vähän tarkemmin liikenteessä.

Back