• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräily ei enää huvita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juaalton
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eihän mikään harrastus ole pakollista. Vaihtaa johonkin toiseen.... Minä kyllä
062802moto_prv.gif
smile_org.gif

Tuttu juttu tänä keväänä jostain syystä, viime keväänä intoa lisäsi ihan uusi pyörä. Viime vuonna näihin aikoihin oli jo reilusti yli 2 tonnia mittarissa, nyt on ajettu 300km. Millään ei viitsi lähteä noita samoja teitä enään ajamaan. Keväästä 2000 olen samoja teitä ajanut ja nyt kiinnostaa vaan pitemmät reissut. Pyörän pistin myyntiin nettimotoon, mutta en mä silti ilman kokonaan meinaa olla, jokin halvempi vaan vois tossa pihalla odottaa ajoa. Sanotaan näin että nyt eletään suvantovaihetta ja katsotaan sitten.
Tällä hetkellä maistuu enempi toi fillarilla ajo ja tänä vuonna onkin sitten jo poljettu runsaat 1800 kiloa.

Tarvis kai mennä radalle ajamaan ja kokeilla sitä, kait se TDM sielläkin taipuu tai sitten pitäisi modata siitä enempi kunnon matkaenduroal

Mulla taas joskus kauniina päivinä ja esimerkiks nyt pitkänä vappulomana kiinnostuminen pyörään laski vaik oli aivan pirun hienot ilmat täällä päin suomee. Mutta tähän on yksinkertainen syy: oli meinaan joka päivä jo viimeistään kahden aikaan juotu niin monet oluet ettei enää ajatellutkaan hypätä satulan päälle
033102beer_1_prv.gif
biggrin.gif

on ihan terveellistä pitää taukoa jos ei ajaminen nappaa. hiukan samoja fiiliksiä ollu, mutta en mä silti pyörää hävitä. seisokoon tallissa palasina, jatkan sitä taas kun on enemmän siihen käytettävää aikaa ja energiaa.

Viinan juonnista voi pitää kesän taukoa mutta moottoripyöräilystä ei Kaikki muu kuin moottoripyöräily on turhaa.
cool.gif
Ja kesällä alas etelään ja joka kylässä on joku tulee turiseen. Ajappa ooppelilla ja lykkää kättä ruutuun kun toi karvanoppa tulee vastaa.Ja parkissa meet sanoon että kivannäköinen ooppeli sulla niin on turpa rutussa tai peffa.
cool.gif

Joskus aikoinaan kun pyörän hommas niin tuntui et pakko ajaa kerta on ostanut ja kalliit vakuutukset maksanut. Satoi tai paistoi niin päivittäin piti lenkki heittää tai vähintään ainakin töissä käydä pyörällä. Pakkopullaksihan se silloin muodostuu. Nykyään ajan ihan fiilis pohjalta. Paskalla ilmalla en pöyrään koske vaan silloin mennään autolla ja väliin pyörä voi parikin viikkoo olla koskemattomana pihassa. Silloin kun ajetaan niin sen pitää olla kivaa!
062802jumpie_prv.gif

Taitaa olla aika alamäkeä ja ylämäkeä tämä harrastus, itselläkin oli viime syksyn lopussa todella vaikea enää lähtemään ajamaan kun ei jaksanut
confused_orig.gif
nyt sitten alkoi uusi kesä ja heti ekana viikkona 400km lasiin. Nyt on sitten ollut viikon tauko miltei pyörään koskemisesta, kunnes emäntä hankki motokamat ja taas mentiin tänään
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
on tää vaan niin hienoa
062802moto_prv.gif

*huoh* mikä kommentti KEVÄÄLLÄ....syksyllä sen viel jotenkii ymmärtäis..mutta nyt...
tounge.gif

Kyllä mulla ainakin talvi on yhtä "synnyttämisen" tuskaa (odottaa ja odottaa), mutta voi jeekana kun sen mopon saapi keväällä vihdoin ajoon, ni sitä ei ihan oikeesti VOITA mikään...
Ja tämä kaikkien näiden 24:n mopolla ajetun vuoden jälkeen (noh, jottei ihan valehdella, ni 7v. ilman mopoo välis, mut kevättä ei sillon tullukkaan  
sad_orig.gif
 onneks oli V8 pepun alla- vähän sama fiilis
biggrin.gif

Ehkä et sitten ole "real" motoristi
tounge.gif
ja ei sitte sitä hernettä nekkuun
033102bebe_1_prv.gif

Mulla on taas päinvastainen tilanne. Pari viime kesää oli moottoripyöräilyn kanssa vähän niin ja näin, eikä kilometrejäkään kauheasti kertynyt. Nyt pitää kuitenkin päästä ajamaan ihan koko ajan, ja silloin kun ei ole aikaa niin vituttaa. Saas nähdä kestääkö tämänhetkinen innostus koko ajokauden
nixweiss.gif

Ei minuakaan enää paljoa kiinnosta maantieajelu Suomenmaassa.

Onneksi sitä on noita moottoriratoja ja sitten kun heittää parin viikon Euroopan tourneen kerran kesässä, niin kyllä se alakaa riittämään.

Mihkään kioskin kiertoon ei motivaatio ole riittänyt enää vuosiin.

Täällä eteläsuomessa saa lisäpotkua tietenkin uusilla ajoreiteillä. Noh, milläs niitä saa/löytää? No tietysti syheröisillä, laadukkailla ja tarkoilla reissusuunnitelmilla suunnittelemalla ne gps:ään. Tähän tarvitaan kunnon reititysominaisuuksilla varustettu gps ja karttaohjelma pc:lla. Väitän, että niitä uusiakian reittejä löytyy vielä jokaiselle. Ja mä oon ruvennu sisällyttämään jopa pieniä sorapätkiä mukaan, vaikka mopo onkin 1400gsx.
sport05.gif
Tietyt suosikkipätkät on ruvennu muodostumaan mun omiksi radoiksi, sillä ne on maukkaita, kun vetää ne ihan nii lujaa kun uskaltaa. Miinuksena noissa on riskien lisääntyminen yms. kun mitään ei kerkee paljoo tehä, jos..
eek.gif

Lisäksi mun mopoilun luontevana oheisharrastuksena on valokuvaus. Kuvailen reiteiltä kaikkee mielenkiintoista.. esim. luontoa. Lisäksi reiteilläni on usein joku tutustumiskohde tai nähtävyys yms. Kun sen reissuun ottaa noin jonkun määränpään, niin ne suunnitellut maukkaat mutkapätkät tulee ikäänkuin plussana. Suomessa nimittäin riittää joka kaupungissa noita nähtävyyksiä ja ne löytyy kaupunkien nettisivuilta kohdasta matkailu/nähtävyydet. Minusta ihan kivoja on ollu tänä keväänä jo tutustua esim. hämeenlinnan aulangon näköalatorniin yms. ja lohjan pyhän birgitan kirkon raunioihin. Ja odottakaapas vaan, kun kesä pääsee kunnolla käyntiin, niin joka pitäjässä on jos jonkin näköistä toritapahtumaa yms.
Tällä tavalla olen saanut lisää sisältöä mopoiluun ja reissuthan tulee "ajettua" näin 3 kertaan kun , ensin suunnittelee, sit ajaa ja sit seuraavana talvena vielä muistelee kuvia katsellessa.

ei tää homma pyörää vaihtamalla ala kiinnostamaan.

tää ei välttämätti ole sun juttu..aikas harva hommaa kokeilleesta enää kolmannen kesän jälkeen viittii jatkaa hommaa..pyörä vain jää nurkkaan...toisaaltahan aika mini ei pidä itse ajamista tärkeimpänä..

itselläkin on mennyt ohitte se, että on pakko päästä ajamaan joka mahdollinen hetki. paljon fiilispohjalta mennään. joskus käy niinkin, että tulee jo puolentunnin päästä takas joskus taas menee koko päivä.

ei siinä mitään pahaa jos homman heittää sikseen..tympeetähän tää ois jos tätä pitäs työkseen tehdä...

kattele hetki ja jos joskus sitte uudestaan.

90km tälle kesälle takana...sattuneesta syystä
biggrin.gif

Ja mielessä kans käyny et vois koittaa pitää taukoo välillä ku ei oo oikeestaan ihan mahdottoman pahoja poltteita täs mopottoman kuukauden aikana ollu
nixweiss.gif

Parille kaverille käynyt ihan sama juttu. Muutaman kesän ajelivat pyörällä, sitten mopo myyntiin ja hienompi auto alle. Ei ole kuulemma kauhea ikävä eedes ollut.

Back