Kun tuo Bomber sitten on asettunut sen liikennesilmänsä päälle istumaan ja tuuppaa sillä M5:lla sinne prätkäjonon keskelle saattaa siksakkia tulla enemmänkin vrt. Lempäälän tapaus. Mitä luulet, että tuumaa se, jonka kylkeen auto palaa seikkailultaan? Soitaa sille jonon johtajalle ja toruu? Minä ainakin saan aina paskahalvauksen, kun auto tunkee sivusta kintuille ihan riippumatta siitä, kuinka suurpiirteisesti olen päättänyt liikenteeseen suhtautua.Laillisia ohituksia![]()
Ohita huoletta pyöräjono....se kyllä antaa sulle tilaa, onkin sitten ihan omas korvienvälissä onko se sun mielest laillista vai ei...Ja voitko vaaratta palata omalle kaistalles...Se lie jokaisen oma arvio omasta ajotaidostaan.
Aivan sama oletko liikkeellä pyörällä tai autolla...sinne sekaan mahtuu ja jono vain muuttaa siksakkiaan sinun vuokses...oikeaan järjestykseen.Ja edellä ajava motoristi huomaa sun tulos ja väistää laitaan, jotta voit jatkaa matkaas ilman sen suurempia murheita.
Ei siell liikenteessä moni muukaan mieti hommaa pilkun tarkuudel![]()
Tämä "perhanan" Bajahillin ohje on yleiseti hyväksytty saattueajon järjestys, valitukset voit osoittaa Bajahillille
Tietty sä voit tästä keuhkota kauheesti ihmisten vastuista ja prätkäkerhojen neuvojen pätemättömyydestä,tieliikennelaista, jonka tunnen sen varmaan yhtä hyvin kuin sinäkin
Joskus sujuvan liikenteen kannalta on myös oman liikennesilmän käyttö sallittu...ja
näin siellä vaan mennään
Ja jono johtaja kantaa vastuun muodostelmastaan...
Hengenvaarallista puuhaa eikä vähiten sille siksak porukalle, joka niin kovasti tykkää toisistaan, että ajaa klimpissä kuin karavaanariyhdistys.
Se siksak heuvo on kai tarkoitettu jotakin paraateja ja saattueajoja ja kevätpörriäisiä varten. Minä komppaan noita, joiden mielestä moottoripyörällä tiiviissä letkassa eteneminen on typerää. Miksi pitää ehdoin tahdoin laatia keveistä, nopeista ja tarkoituksenmukaisista kulkuvälineistä letka, joka vaikutus liikenteeseen on sama kuin rekalla.
Toivottavasti kukaan ei ohita minua noin huolettomasti kuin ArcticEli suosittelee. Minä en pidä sellaisesta. Mieluiten ohittaja saisi katsoa hyvän paikan ja ohittaa riittävin marginaalein selvässä paikassa sillai, että minun ei tarvitse tehdä mitään siksak eikä muitaklaan temppuja voidakseni tehdä omaa reissuani rauhassa.