• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilijä suistui tieltä Siikajoella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Transalp
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tsemppiä kaverille vaan, toivottavasti tulee vielä ehjää kamaa!! muut avautujat ja besserwisserit voi jättää omaan arvoonsa.

Tuolla Kalevan uutisen kommenteissa huvitti yksi kirjoittaja, jonka viestissä luki "haittavero moottoripyörille". Kiinnostaisi kysyä ketä moottoripyörät haittaavat? Taitaa kyseisen kirjoittana "haitat" olla vain kateutta. Enemmän taitaa haitata nuo rekat jotka vetää samaa tietä melkoista vauhtia.

Kenties Hayabusa!?
kuka tietää ? mutta siinä tapauksessa "kolaus" on ollut tosi paha, mutta pääasia lienee että seuraavasta projektista tulee nopeampi kuin edellisestä. myönnytystä sen verran että mikään merkki ei ole pois suljettu...

jr
Oletkos jo muuten kuullut joitain muitakin arvailuja kuin täällä esitettyjä onnettomuuden syystä? Missä kunnossa prätkä on ja oliko etupäässä mitään sellaista, joka voisi selvittää tapahtumien kulkua?

mua itseänikin kiinnostaisi tietää mitä ja miksi oikeasti tapahtui ?

JR
Mihin kohtaan sulla katkeaa muisti, ja paljonko oli nopeutta siinä vaiheessa?
moi !

viimeinen selkeä muistikuva on pattijoen nesteen kahvilassa burgeri huulessa ja ysi ehjänä pihalla parkissa ... seuraava leffa alkaa ojassa paskaveden alla hukkumassa ilman käsiä jne... eli ei paljon kerrottavaa, seuraavat kertomukset ovat lähinnä kirurgien kirjoittamat epikriisit. Ja extra kiitokset vielä tälläkin topicilla mikalle, esalle, sepen lääkärille, ym mun pelastamiseen osallistuneille.. heille kaikille muuten tärkeämpää oli kaikki muu kuin se että mikä oli nopeus ?
Mä ajattelen tota lähinnä niin päin, että kuinka lujaa mun on ajettava, että päädyn samaan kuntoon kuin sinä. Eli se että mitä tosta sun onnettomuudesta kannattais muiden oppia?

mua itseänikin kiinnostaisi tietää mitä ja miksi oikeasti tapahtui ?

JR
Mihin kohtaan sulla katkeaa muisti, ja paljonko oli nopeutta siinä vaiheessa?
moi !

viimeinen selkeä muistikuva on pattijoen nesteen kahvilassa burgeri huulessa ja ysi ehjänä pihalla parkissa ... seuraava leffa alkaa ojassa paskaveden alla hukkumassa ilman käsiä jne... eli ei paljon kerrottavaa, seuraavat kertomukset ovat lähinnä kirurgien kirjoittamat epikriisit. Ja extra kiitokset vielä tälläkin topicilla mikalle, esalle, sepen lääkärille, ym mun pelastamiseen osallistuneille.. heille kaikille muuten tärkeämpää oli kaikki muu kuin se että mikä oli nopeus ?
Mä ajattelen tota lähinnä niin päin, että kuinka lujaa mun on ajettava, että päädyn samaan kuntoon kuin sinä. Eli se että mitä tosta sun onnettomuudesta kannattais muiden oppia?
"Ei se vauhti vaan äkki pysäys.."

Tuolla Kalevan uutisen kommenteissa huvitti yksi kirjoittaja, jonka viestissä luki "haittavero moottoripyörille". Kiinnostaisi kysyä ketä moottoripyörät haittaavat? Taitaa kyseisen kirjoittana "haitat" olla vain kateutta. Enemmän taitaa haitata nuo rekat jotka vetää samaa tietä melkoista vauhtia.
Tuo on taas näitä viherpiipertäjien tai mp vihaajien juttuja.

Haittaveroa ilmeisesti näihin vedoten. Tyypillisiä esimerkkejä mihin vetoavat syissään:

-Prätkät ovat liian kova äänisiä.
-Prätkät saastuttavat ilmaa.
-Suurinosa ajaa huviajoa jolloin bensaa/dieseliä palaa turhaan.
-Moottoripyöräilijät ajavat liikenteessä holtittomasti ja ylinopeusrajoituksen. Lisäksi häiritsevät autoilijoita splittailuillaan.
-Moottoripyöräily on vaarallista.

Edit:

Olisi kiva tietää tuosta "etupään pettämisestä" enemmän. Eli oliko kyseessä tekninen vika vai ajovirhe? Mutta ilmeisesti jounikaan ei tiedä.

En lähde missään tapauksessa tuomitsemaan jounia, oli sitten ylinopeutta tai ei. Muutenkin kukaan ei ollut vaarassa jounin takia.

Onnettomuuksia sattuu aina ja läheltä piti tilanteitakin piisaa vaikka muille jakaa.

Kenties Hayabusa!?
kuka tietää ? mutta siinä tapauksessa "kolaus" on ollut tosi paha, mutta pääasia lienee että seuraavasta projektista tulee nopeampi kuin edellisestä. myönnytystä sen verran että mikään merkki ei ole pois suljettu...

jr
Pakko on kysyä, meinasitko jatkaa samaa rataa vai riittikö tämä kolaus??? Ei varmaan toista samanlaista tälliä kroppa enää kestä...

Kenties Hayabusa!?

jr
Oletkos jo muuten kuullut joitain muitakin arvailuja kuin täällä esitettyjä onnettomuuden syystä? Missä kunnossa prätkä on ja oliko etupäässä mitään sellaista, joka voisi selvittää tapahtumien kulkua?
moi!

yhdelle mun kaverille oli kerrottu, että olen sairaalassa vihanneksena, no kaveri oli just edellisenä päivänä käynyt mua sairaalassa katsomassa ja oli tuumannut että ei se oo sen enempää vihannes kuin ennenkään.

sen verran tiedän että pyörä ei ole syypää onnettomuuteen eli siinä ei ole ollut mitään teknistä vikaa etupäässä eikä muuallakaan toki etupää meni poikki kolarin seurauksena.

oikeaa syytä en tiedä kun en mitään muista mutta tottakain todennäköisin syy on mun oma ajovirhe.

mitäkö tästä opittiin... no kannattaa ainakin olla kavereiden kanssa liikkeellä niin on joku apua soittamassa, ensiapua antamassa jne jos jotain yllättävää ja ennalta arvaamatonta sattuu.

kysymykseen jatkanko samaan malliin vastaan että toivottavasti tää oli eka ja vika onnettomuus mutta pyörän päällä olen jo kyytiläisenä ollut joten enköhän jo ensi kesänä ole radoilla soppaa hämmentämässä.

jr

ps. ysin kuntoa voi arvioida kuvista

http://www.hiekkalaatikko.org/9r/001.jpg
http://www.hiekkalaatikko.org/9r/002.jpg
http://www.hiekkalaatikko.org/9r/003.jpg

Ajelitte ilmeisesti letkassa? Näkikö muut onnettomuutta? Vai tuliko 9R letkan hännillä?

Tsemiä.
thumbs-up.gif

Ajelitte ilmeisesti letkassa? Näkikö muut onnettomuutta? Vai tuliko 9R letkan hännillä?

Tsemiä.  
thumbs-up.gif
...lehtijutun mukkaan 9R letkan viimesenä (linkki siis eka kirj tämän ketjun alussa)
ei kannata uskoa kaikkea mitä joku kirjoittaa.. eli ajoin keskimmäisenä mutta koska meillä oli pitkät välit ei kukaan mitään nähnyt. viimeinen pyörä ajoi siis mun ohi näkemättä mua kun olin syvässä ojassa ja vasta hetken päästä huomasivat minun puuttuvan ja kääntyivät ympäri mua etsimään jne...

jr

huh, on kyl pyörä heikos hapes, tais olla kuskikin, onneks on sentään saatu parsittuu kasaan, pyörästä nii välii.

Kyllähän tosta varmaan löytyy asianomaisilta tietoa, kuin lujaa on muut ajanu, eli onks rajoituksia seurattu ja siitä päätellä oman pyörän nopeus edes suuntaa antavasti, mut kaikkee ei aina kannata/tarviikaan jakaa eteenpäin.

Kova äijä on kyl tommosen mällin jälkee ku taju alkaa luistaa ni miettiä jo uutta projektia tai ylipäätään et on ollu jo pyörän kyydissä.
Pisteet himaan siitä, mut muista parannella ja kuntouttaa ittes rauhassa ajankanssa!

Ei muuta ku jaksamisia elämän vaativimpaan projektiin eli paranemiseen!

huh, on kyl pyörä heikos hapes, tais olla kuskikin, onneks on sentään saatu parsittuu kasaan, pyörästä nii välii.

Kyllähän tosta varmaan löytyy asianomaisilta tietoa, kuin lujaa on muut ajanu, eli onks rajoituksia seurattu ja siitä päätellä oman pyörän nopeus edes suuntaa antavasti, mut kaikkee ei aina kannata/tarviikaan jakaa eteenpäin.

Kova äijä on kyl tommosen mällin jälkee ku taju alkaa luistaa ni miettiä jo uutta projektia tai ylipäätään et on ollu jo pyörän kyydissä.
Pisteet himaan siitä, mut muista parannella ja kuntouttaa ittes rauhassa ajankanssa!

Ei muuta ku jaksamisia elämän vaativimpaan projektiin eli paranemiseen!
kiitos!

Back