• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilijä suistui tieltä Siikajoella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Transalp
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuinkas moni täällä on ajanut tuon ko.tienpätkän läpi? Kokeilkaa ajaa. Minä tein sen taas ihan mielenkiinnosta viime lauantaiaamuna. Ajakaa se tarkasti nopeusrajoitusten mukaisesti...siis todellista nopeutta. Mietiskelkää sitten näitä ulosajon syitä. Minä oletan vahvasti ylinopeuden olleen ainakin myötävaikuttanut syy ja sen ajaminen on aina oma valinta. Kahva ei useinkaan vahingossa itsestään kierry.
Jos tätä tai näitä juttuja joku pitää "uskonnollisina"(ks.edellä) on kyllä rippikoulu mennyt hukkaan. No tuota uskonnollisuutta on niin monenlaista. Tunnen tyyppejä, jotka uskovat jopa poliitikkojen puheisiin(Offiksi meni mutta en malttanut)

Kuinkas moni täällä on ajanut tuon ko.tienpätkän läpi? Kokeilkaa ajaa. Minä tein sen taas ihan mielenkiinnosta viime lauantaiaamuna. Ajakaa se tarkasti nopeusrajoitusten mukaisesti...siis todellista nopeutta. Mietiskelkää sitten näitä ulosajon syitä. Minä oletan vahvasti ylinopeuden olleen ainakin myötävaikuttanut syy ja sen ajaminen on aina oma valinta. Kahva ei useinkaan vahingossa itsestään kierry.
Jos tätä tai näitä juttuja joku pitää "uskonnollisina"(ks.edellä) on kyllä rippikoulu mennyt hukkaan. No tuota uskonnollisuutta on niin monenlaista. Tunnen tyyppejä, jotka uskovat jopa poliitikkojen puheisiin(Offiksi meni mutta en malttanut)
En nyt muista olisinko missään törmännyt sellaiseen tiehen, mitä ei pystyisi ajamaan nopeusrajoitusten mukaisesti. Välillä voi olla tiukkojakin mutkia, mutta ne selvittää kyllä helposti rajoitusten mukaan ajaen.

Olen ajanut kyseisen tien todella monesti läpi ja kyllähän siinä mutkaa on kuten monissa muissakin teissä ! Ei sitä syytä kuitenkaan kannata täällä pohtia . Jokainen tekee omat valintansa nopeuden suhteen, toki olisi hienoa jos jokainen niitä rajoituksia noudattaisi, ettei sen takia mitään tämmöistä tapahdu. Mutta pyörä siinä missä autokin on tekninen väline, joihin voi vikoja tulla
eek.gif
. Kaveri varmaan itse tietää sen parhaiten mikä meni vikaan, onneksi ei pahemmin käynyt !
062802jumpie_prv.gif

En nyt muista olisinko missään törmännyt sellaiseen tiehen, mitä ei pystyisi ajamaan nopeusrajoitusten mukaisesti. Välillä voi olla tiukkojakin mutkia, mutta ne selvittää kyllä helposti rajoitusten mukaan ajaen.
onhan noita paljon esim hiekkateitä, joilla on 80 rajoitus ja niitä ei oikein pysty Vatasta huonompi ajamaan sitä vauhtia.

yksi kaveri aikoinaan puheli, että sen muija sai ajokortin, se oli kyydissä kun eukko ajoi autoa ja alkoi hirvittämään, kun eukko ajoi rajoitusta tiukasti vaikka hiekkatie veti kovia mutkia. sanoi muijalle, että hidasta, menee liian kovaa, eukko vaan, että tässä on 80 rajoitus. pari mutkaa ja katon kautta pellolle ympäri. Tarina on tosi!

joopa. kyllä tuossa itekin tuli ajeltua muutamia kymmeniä kilsoja tiukkamutkaista soratietä pari viikkoa sitten. rajoitus oli 40 - 80 ja mutkat olivat sellaisia ettei ainakaan kyykkykatupyörällä pystyny pitämään järjellisesti eli turvallisesti suurinta sallittua läheskään. paikoin mentiin 40 kmt 80 alueella.

on jokunen asfalttipätkäkin osunut kohdalle, että pienikin haittatekijä tiessä, niin rajoitettua ei pysty tai kannata pitää. hiekkaa tai muita kulkijoita.

Ajanut tuota tietä itsekin.On mutkaa mutkan perään, enkä muista ajoinko ihan niin paljon kuin rajoitus salli...
Mut jopa lehden sivuilla sanotaan, että etupää petti.Silloin oletan kyseessä olleen teknisen vian.
Hurjaa, kuinka halutaan teilata joku, jonka pyörä ajautui ojaan.
Kukaan kommentoijista ei ollut paikanpäällä ja silti he tietää parhaiten.Olette te uskomattomia?
Teistä, eikä meistä, kukaan tiedä mitä tapahtui?
Miksi siis esittää hurjia arvioita ja jopa mollata kuskin ajokykyä ja -kokemusta?
Vain kuski tietää mitä lopulta oikein tapahtui...sitten kun muistaa.

Tämä taisi olla taas esimerkki siitä, kun yksi, joka ei kuulemma koskaan vaaranna ketään, vain hiukan hetkellisesti raotti kaasua tyhjällä tiellä  
mad.gif
En usko, että noudattivat 60:n rajoitusta.

Onneksi luonnonvalinta on vieläkin voimissaan. Se Darvin oli nälli jätkä.
Sä oot kyllä huippu jätkä, toinen makaa teholla ja sä irvailet täällä. Onko sulla kenties paha olla tai jotain muuta vikaa päässä? Mee keskustelee sen kaverin kanssa kun tulee puhe kuntoon, UUVATTI! Äläkä täällä foorumilla huutele.

Kyllä se silloin tällöin tulee ajelluksi, mutta Artsi tuossa jo kertoi myös oman periaatteeni maantieajossa. Vaikka kuski onkin hidas, on jopa minun pyöräni niin nopea, että sen vauhtivaroja koetellaan vain lentokentillä ja moottoriradoilla. Maantiellä ajellaan tyypillisesti OVH+5 km/h ja enimmilläänkin rikesakon rajoissa.

Tämä ei tietenkään tee rajoituksesta järjen korviketta tyyliin "emmämitäävoinusevaameni..."

Mutta Puimurimies se oli, joka 27.5. ensin kertoi ettei usko rajoitusnopeudella edetyn ja siitä minulla meni herne nenuun.

Minäkin uskon että ylikovaa ajaen voi aiheuttaa katastrofin, mutta se nyt ei vaan onnettomuustutkintaa paljon auta. Ja koska kumpikaan meistä ei tiedä mitä on tapahtunut, niin eiköhän jätetä arvailu sikseen.

Sä oot kyllä huippu jätkä, toinen makaa teholla ja sä irvailet täällä. Onko sulla kenties paha olla tai jotain muuta vikaa päässä? Mee keskustelee sen kaverin kanssa kun tulee puhe kuntoon, UUVATTI! Äläkä täällä foorumilla huutele.
Jokainen ajaa tyylillään ja jos napsahtaa niin turha itkeä kun leukaan sattuu, sitä saa mitä tilaa.

...En usko, että noudattivat 60:n rajoitusta...
Tää nyt on hiusten halkomista ja epäoleellista, mutta...

lainaa Kalevan jutusta:
"Tapahtumapaikalla tie kaarsi loivasti vasemmalle, minkä vuoksi suositusnopeus on 60 kilometriä tunnissa."

Tuli taas viikonloppuna kurvailtua noilla seuduilla ja ainakin yksi mutka oli merkitty 60 suositusnopeudella vaikka nopeusrajoitus oli 80.

Samalla reissulla tuli ajeltua väli Alpua-Luohua. Tuollakin oli useampi kurvi, joissa nopeusrajoituksen puitteissa tuntui kohtuullisen tiukoilta mutkilta ja siihen vielä routavauriot ja irtohiekka lisäksi. Väittäisin, etten uskaltanut ajaa kaikkia mutkia sallitulla maksiminopeudella. Ei tullut seurattua nopeutta, kun piti nauttia pätkästä, samalla väistellä routavaurioita ja multakokkareita.

062802moto_prv.gif

Toipumisia potilaalle.

Onpas taas päivittelyä...
Jos riskillä ajetaan niin selvää on että ennemmin tai myöhemmin kolahtaa, ei siinä sen ihmeempiä.
Jokainen kantaa vastuun omasta toiminnastaan enkä mä viitsi enää taputella kenenkään selkää, kukin toki tyylillään.

Mikä on tän kuskin kunto?

Täälä on helppo jeesustella ja jokainen on varmaan osittain oikeessakin, mutta kuka tahansa meistä voi jostain itsestä riippumattomasta syystä ajautua tieltä ja maata teholla.

Täälä on helppo jeesustella ja jokainen on varmaan osittain oikeessakin, mutta kuka tahansa meistä voi jostain itsestä riippumattomasta syystä ajautua tieltä ja maata teholla.
Todennäköisyys tuolle on 0-0,1%?
Sekin riittää. Paljonko tämän palstan lukijat tekevät kilometrejä kuukaudessa?... Siihen mahtuu monenlaista tienpintaa ja olosuhdetta.

Todennäköisyys tuolle on 0-0,1%?
Sekin riittää. Paljonko tämän palstan lukijat tekevät kilometrejä kuukaudessa?... Siihen mahtuu monenlaista tienpintaa ja olosuhdetta.
Näin on. Asia ei vaan ole niin kilometreistä kiinni. Ajelin itsekin tässä päivänä muutamana lähemmäs 3000 km. Ja kaikkea sattui. Kysynpä silti, että osaako ne ajaa jotka ojaan vetävät tai muutoin röntyilevät? Tiedän kyllä sen, että mitä tahansa voi sattua, ja kun sen tiedostaa saattaa säilyä ehjänä.
Kaiketi se pikkupiru on istunut "oikean" miehen harteilla, että tommosta om käynyt. Ikävää kaikilta osin. Etenkin sen suhteen, että kaverin on pakko myöntää ettei osannut ajaa..
sad_orig.gif
Siis pysyäkseen terveenä. Kovaa voi ajaa muttei välttämättä suomessa missä lehmät on suunnitelleet tieverkoston.

MOI!

Koska näytät tietävän todelliset tapahtumien kulut niin voitko ottaa tuolla privaatti puolella yhteyttä, koska mua itseänikin kiinnostaisi tietää mitä ja miksi oikeasti tapahtui ?

JR

mua itseänikin kiinnostaisi tietää mitä ja miksi oikeasti tapahtui ?

JR
Mihin kohtaan sulla katkeaa muisti, ja paljonko oli nopeutta siinä vaiheessa?
moi !

viimeinen selkeä muistikuva on pattijoen nesteen kahvilassa burgeri huulessa ja ysi ehjänä pihalla parkissa ... seuraava leffa alkaa ojassa paskaveden alla hukkumassa ilman käsiä jne... eli ei paljon kerrottavaa, seuraavat kertomukset ovat lähinnä kirurgien kirjoittamat epikriisit. Ja extra kiitokset vielä tälläkin topicilla mikalle, esalle, sepen lääkärille, ym mun pelastamiseen osallistuneille.. heille kaikille muuten tärkeämpää oli kaikki muu kuin se että mikä oli nopeus ? vain yläkerran ukko sen tietää vaan eipä oo vielä mullekkaan kertonut...

jr

ps. pois pelistä vielä pitkään ?

JR kai susta vielä "kalu" tehdään?

Nopeudesta viis tässä kysymyksessä
kolme suomen huippu kirurgia (kiitos oys) leikkas mua kahtena päivänä yhteensä kymmenkunta tuntia eli eiköhän he parastaan pistäneet (leikkaukset olivat luokkaa erittäin vaikeat) ja loppu taitaa olla nyt vaan ajan kysymystä siis vuoden päästä voi olla lopputulos selvää ellei sitten huonolla säkällä tarvitse lisää leikata ( hermovaurio?).

Mutta JOS asiat on vaan musta kiinni niin enköhän yhden välikauden jälkeen oo taas keittoa hämmentämässä ja jos oon niin en ainakaan hitaammalla kalustolla leikkiin lähde, mutta siis jos ja jos ?

jr

Back